Propisi oko izrade kampera

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

Odgovori
glacier
Novi korisnik
Postovi: 3
Pridružio se: 19 Mar 2011 14:34

Post od glacier »

Cao! Nov sam na forumu. Malo sam ceprkao naokolo, ali nisam nasao podatak o registraciji novog homemade kampera.
Dakle ako uzmem kombi, napravim od njega kamper, koja je procedura oko atesta i registracije istog? I koliko ta papirologija kosta?
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

teh. pregled + nova saobracajna + atest oko 10.000 din + merenje na zvanicnoj vagi oko 2000 din otprilike !
glacier
Novi korisnik
Postovi: 3
Pridružio se: 19 Mar 2011 14:34

Post od glacier »

O, pa super. ja sam mislio da je to neka jako komplikovana procedura. Ovo mi zvuci otprilike kao kad atestiras gas uredjaj, samo sto jos mora da se meri tezina dodatno...
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Detalji idu ovako ako si u Beogradu.
Prvo odes sa zavrsenim autom - kamperom na tehnicki pregled i oni pogledaju vozilo i primete naravno promene u nameni vozila i kao takvu pojavu nisu nadlezni ni strucni da sami definisu uputete te sa papirima od teh . pregleda do supa u Ljermentovoj gde stanete u red sa zahtevom o promeni namene vozila. Za salter za ateste naravno vas zahtev + odredjene takse prilozite na istom i potom dobijete "uput na atest" takozvani i mislim da oni odredjuju dal Masinski fakultet ili Vinca ili Ams . Potom se sa zahtevom i naravno vozilom pojavis u odredjenu instituciju sa sto vise podataka koji ce pomoci tebi i tim ljudima da konstatuju promenu namene . PRE SVEGA PREDPOSTAVLJAM da si se raspitao I PRIMENIO kako zakon vidi ovu kategoriju vozila "kamper vozilo sa stanovanje i spavanje " dakle otprilike uredjaji za zagrevanje -plinska instalacija , instalacija za otpadnu vodu ,kako i koliko su sigurno fiksirani elementi "namestaja "u vozilu u slucaju sbezbednosti pri situacijama u saobracaju ,protivpozarni uredjaji , svetla za obelezavanje .... . Skoro sigurno posle ovih konstatacija i puno fotografisanja sacinjavanju tehnickog elaborata snjihove strane ce im faliti i cinjenica koliko tezi tvoje vozilo . Merenje se vrsi na zvanicnoj vagi sa urednim papirima koje ces dostaviti uz ostalu dokumentaciju a meri se TEZINA SAMO prednje osovine , potom SAMO ZADNJE osovine , pa potom UKUPNA tezina vozila . to naglasavam iz razloga sto je zbog bezbednosti u saobracaju naravno vazno kao ste raspodelili tezinu vozila po osovinama . Verujem da ne treba mnogo diskutovati koliko NE VALJA ukoliko je isuvise teziste premesteno na zadnju osovinu a to kamperi koji imaju duple zadnje tockove cesto praktikuju kao bolje nosi ... rasterecena prednja osovina je zadnje sto bi pozeleli na mokrom , klizavom , putem sa snegom i ledom pa predpostavite koliko je vazno..
Dakle zavrsenim tehnickim detaljima recimo na masinskom fakultetu u Beogradu uputice vas sa uplatnicom za njihove usluge mislim oko 10-15.000 din pa se sa ukupno skupljenom takvom dokumentacijom vracate na tehnicki pregled svozilom naravno gde oni unesu u registracioni list konstaaciju da je tvoje vozilo teh. kategorisano i sa popunjenim reg papirom odlazite u svoj Sup gde uz takse vrsite promenu podataka u saobracajnoj knjizici.
Krug jeste malo komplikovan ali verujte da nema zemlje u Evropi gde bi na laksi ili ultra brzi nacin uradili isti posao , na svu srecu ne traze vam tehnicko znanje i dokumentaciju tipa tehnicki crtezi i slicno sto je uobicajeno za zemlje zapada od Slovenije pa dalje .
Nemojte od ovog posla praviti nervozu ukoliko ste se pre ovog poduhvata dobro informisali o propisima za ovaj tip vozila sve se zavrsava za 7 dana a potom Vam prestoje ogromne mogucnosti i otvoreni horizonti.
Jos nesta vazno ukoliko ste pre cele ove price ili u nameri da udjete u posed svog kamper vozila propisi o taksama na kubikazu ovih vozila su i dalje na snazi i jos su uvek u kategoriji kojima se takse naplacuju za putnicka vozila dakle dizel kombi sa 2.200 cm3 = 45.000 din/ za 2500 cm3 =45000/ 2.800cm3= 70.800 din / 3000 cm3 = ....

Nakraju evo tabele pa pravite kalkulaciju :
http://www.registracija-vozila.rs/index ... 65&lang=sr
Vladt
Novi korisnik
Postovi: 1
Pridružio se: 11 Apr 2011 16:15
Lokacija: Sirmium

Post od Vladt »

Kao nov član prvo da se predstavim.
38 godina, žena, klinac 4 god., solidno živimo ali nemamo baš za luksuziranje.

Prošle godine smo bili sa Puntom u Grčkoj na moru (a pre toga nisam bio 20 godina) i platio smeštaj (krevet, kupatilo i kuhinju) 400 evrića.
I pošto sam se napalio na putovanje (mene u stvari najviše pali Italija i Francuska (Tour de France!) počnem da razmišljam kako bi to moglo jeftinije.

Nadam se da sam od sada pa u buduće redovni član ovog foruma.
Razmišljam i o prikolici i o kombiju. Namerno kažem kombi. Nije mi potreban nikakav luksuz ali mi treba da mogu da spavam, kupatilo i toalet. Naravno, rećiće te mi da to nije tako jednostavno ali ako ne budem razmišljao na taj način - ohladiću se i odustati od ideje da postanem deo kamperske zajednice.

Za početak bih postavio samo jedno pitanje (a imam ih na hiljade).
Dali postoji mogućnost da se u kombiju koji ima potrebnu unutrašnju visinu (npr. 210 cm) ubaci, napravi ili već... kupatilo sa WC-om?

Koliki je to problem? Koje se tu začkoljice kriju?

Predpostavljam da je pitanje suviše uopšteno al ajd da počnem...

Hvala za svaki savet
----------------
"Life is what happens to you while you're busy making other plans."
John Lennon
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Za Vladt,

Po meni, unutrašnja visina od 210cm je sasvim dovoljna za organizovanje svih sadržaja.
Kada praviš unutrašnjost, najbolja varijanta ti je da kupiš neko havarisano kamp vozilo, ili prikolicu, pa da uklopiš.
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Iako je Gros sigurno veći majstor, par saveta
Za kupatilo sa WC-om potreban je rezervoar za vodu (100-200 l), zatim pumpa za vodu (kompletna sa instalacijom i bocom), slavine, bojler (na plin), hemijski WC. crni tank (tank za otpadnu vodu), lavabo, odvod i dosta rada.
Ništa nije nemoguće, moje mišljenje je da je lakše kupiti polovnu staru (veću) kamp prikolicu (može i u lošem stanju), koja u sebi ima ovaj sadržaj i prebaciti u kombi relativno jednostavnije
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

SPRINTER tiii je dao tacnu definiciju u par recenica . Postoje specificni elementi koje od kombija cine kamper kombi koji se naravno VRLO respektuje u svetu kamper vozila mislim da je segment ''a'' i cifre su vise mu nego ozbiljne pa se moze reci da je isplatljiva investicija .
Postoji mnogo sajt adresa gde su ljudi uspesno nacinili prepravku i ucinili ga komfornim .
Detaljniji opis bi bio ovakav na njemu su specificni prozori (SVI OD BOCNIH DO KROVNIH)
WC sa kasetom
Grejanje i plinska instalacija
friz sporet i vodovod slavine - punpa za vodu rezervoari za teh vodu i rez. za otpadnu vodu, od tusa do sudopere
instalacija 220-12v- pretvaraci napona sijalice ,lampe i prekidaci pa i uticnice su drugacije
kuhinjski i ostali elementi nisu ni od konstrukcija poput kucnih vec od ekstra laganih sacinjenih elemenata
kombinovani trpezariski sto koji se pretvara u lezaj...
Dakle sve to ces naci u nekoj od odlicnih kamp prikolica kao SPECIFICNA kamp oprema za relativno manje para od 500-5000 evra (moj savet je da nadjes noviju koja je po bokovima izudarana , takve su i novije jeftine a tebi cine jer poseduju sve tebi potrebne elemente ) nego da se upustis u inovacije ili jos gore nabavka iz kataloga sa kamper opremom .
Preostale radnje tipa izolacija i oblaganje zidova formiranje rasporeda namestaja bice tvoja licna odluka a eventualno ako vladas nekim od potrebnih zanatskih vestina bice ti pravo zadovoljstvo saciniti sebi KAMPER KOMBI
Prikolicu mozes kupiti u inostranstvu ili kod nas posto je ne registrujes nisu ti potrebne carinske takse ... (iako se ovo smatra prekrsajem ) sa kvalitetnom prikolicom dobijas sve potrebne elemente gore navedene , kombi ima dobrih i kod nas , nek ti reperi budu visina duzina i naravno kubikaza i snaga motora .
Srecan pocetak
admin
Site Admin
Postovi: 798
Pridružio se: 22 Nov 2006 10:08

Post od admin »

Hajde da malo poradimo na nalazenju nekog stoka sa novo-ostecenim prikolicama na zapadu kako bi omogucili ljudima povoljno snabdevanje kamperskom opremom. Holandija, Belgija, Francuska i Nemacka su najaktuelnije zemlje gde bi trebalo da se fokusiramo.
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

sutra cu da postavim 7-8 adresa , na racunaru na poslu su mi memorisaane
kamper
Korisnik
Postovi: 92
Pridružio se: 05 Jan 2009 20:50

Post od kamper »

Za Vladt,

Dobro došao u naše redove.
Što se tiče saveta koje tražiš, podsetiću te na vtrmr koje ti je potrebno za popravke i nabavke opreme, na kvalitet radova koje moraš da obezbediš jer je u tvom interesu, količinu novca i živaca za sve to, itd.
Ja prodajem SKORO NOVU PRIKOLICU ADRIA ACTION 341 PH+, UPOLA CENE. Pošto ževot ide sve brže i brže, razmisli gde ćeš se naći posle opremanja polovnog ili havarisanog vozila ili prikolice. Verovatno ponovo na početku.

Ako si zainteresovan, javi se : 063 308401 VLADA ili 063 256483 GLIŠA.
fibra
Novi korisnik
Postovi: 3
Pridružio se: 28 Avg 2011 11:01

Post od fibra »

Kako zakon gleda na vozilo koje je originalno teretno, a ako se na njemu urade odredjene izmene u pravcu kampera?
Ako uzmem za primer pokretnu radionicu... sadrzi police, ormare, sedista, lavabo, neki cak i tus kabinu. To vozilo se ne moze klasifikovati kao kamper iako ima atribute kampera. Zar ne? Pitam zato jer mi se namece ideja koristenja Zastavinih Rival furgona. Deluju jako zgodni za prepravku u kamper. Imaju odlicnu izolaciju, Uglavnom imaju bocna (ulazna) vrata, poneki imaju i prozore, pa velika zadnja vrata koja su savrsena za rasklopivu terasu...
Registracija ovih vozila, kao teretnih, je 20-tak hiljada, sto nije mnogo. Kao putnicka bi bila znacajna suma.
Meni se posebno dopala ova varijanta sa velikim "prozorom" :)

Slika
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

trik je dal je to vozilo za "b" ili "c" kategoriju ako je c kat a ne posedujes tu kategoriju znas sta je ciniti olaksas ga do ispod 3500 kg i atestiras kao spec. Camp vozilo. . . Da bi mogao da koristis ako je vec u b kategoriji sta ti ustvari treba da ti neko izda dozvolu da prevozis krevet sto i stolice . Mislim da nema takva dozvola . Sve sam ti mislim rekao pa ti po svom.
fibra
Novi korisnik
Postovi: 3
Pridružio se: 28 Avg 2011 11:01

Post od fibra »

Groskamper, hvala na odgovoru!
Moja inicijalna zamisao je da se vozilo ne prebacuje u kamper kategoriju upravo iz razloga sto se kamper vozila tretiraju kao putnicka kad je oporezivanje u pitanju. Neka kategorija specijalnih vozila - pokretnih radionica mi je zvucalo kao resenje ako tako nesto postoji. Naravno u tom slucaju bi neki elementi unutrasnjosti bili modularni - mogli bi da se izvade prilikom registracije. Slicno kao sto su vlasnici radili sa svojim zadnjim sedistima na terencima velike kubikaze koje su registrovali kao teretna vozila. Sto se kategorija za upravljanje vozilom i maksimalne tezine tice, tu je sve jasno definisano. Vozilo bi verovatno bilo ispod 3500kg, ako ne...skolica. Da li postoji negde jasna kategorizacija tipova vozila sa kriterijumima po kojima se kategorije oredjuju? Nisam imao srece da nadjem nesto slicno na internetu.
Poslednja izmena od fibra u 07 Okt 2011 08:31, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

mislim da postoji kategorizacija u temi registracija , mustang je poprilicno dopunio temu o kategorijama registracije .

http://campingclubbelgrade.org/upload/v ... php?id=312
Odgovori