Koliko para toliko muzike - Samogradnja iz Zemuna

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

Odgovori
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Ajde da cujem da duzina nije vazna .
Dule uzivaj u svakom trenutku svog kampera i kad putujes pa i kad stoji kuci na parkingu , ujutru kad podjes na posao baci pogled i zadovoljno kazi sebi ovo je moj kamper. Tako se lepse zapocinje dan .
Tvoj drug
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Zdravo druze "Dragan"-e!

Ja takodje zelim da "DusanHY"-a kamper sa srecom sluzi, ali sumnja da ce mozda tu i tamo imati problema nije iskljucena.
Tvoja konstatacija: "ako taj veci prepust nije smetao prikolici jos manje ce smetati kamp vozilu" nazalost nije tacna. Nemoj mi zameriti, ali kamper i kamp-prikolica
su dva razlicita pojma i tu je "fizika" zakon! Sve je napravljeno po propisu i zakonu, to mi je jasno ali su oni iscrpljeni do kraja. Uz to dolazi jos i prednja vuca vozila, koja u ovom slucaju nije od prednosti. DusanHY je i sam svestan rizika, pa kaze da je tako morao da uradi zbog vrata koja su smetala, a da bi drugacije bilo bolje.
Puno je para, rada i ljubavi ulozio u taj projekt! Nama ostaje da mu pozelimo srecu sa kamperom i da nedostaci u praksi nebudu teze prirode.
Pisao sam ovo vise zbog drugih koji ce se ubuduce odluciti za slicnu gradnju, da bi znali na sta treba obratiti paznju. Tvoj savet: "isprazni crni tank i sl." nisu resenja. DusanHY nece smeti u zadnjem delu skoro nista da natovari ili spakuje, a da nepricam o absolutnoj nemogucnosti montaze nosaca za bicikle ili roller, ili kuke za vucu (naprimer za gliser ili sl.)! Kako ce se kamper ponasati pri brzoj voznji, kako na mokrom ili na snegu, na prilazu za trajekt i slicno? Pokazace praksa!

Pozz...............
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Boss
Pošto iz vaših postova mogu da vidim da imate veliko iskustvo sa kamperima , molio bih da mi pojasnite zašto kako ste vi rekli "nece smeti u zadnjem delu skoro nista da natovari ili spakuje, a da nepricam o absolutnoj nemogucnosti montaze nosaca za bicikle ili roller, ili kuke za vucu".
Pražnjenjej crnog tanka naravno naravno nije rešenje i nema potrebe za tim jer on se nalazi tik iz zadnje osovninu i zapremine je nekih 120l. Raspored u kamperu ja takav da se na samoj osovimi nalazi kuhinja sa jedne,a kupatilo sa druge strane. Na sredini šasije su TNG boce zapremine 150l sa kojim a smo se trudili da imaju što je moguće nižu tačku opterećenja jer je iznad njih u unutrašnjem prostoru je tank za vodu 130l sa leve , a akumulatori i kompletna struja sa porostorom za ostavu (za teže i veće stvari) ispod dečijeg kreveta na sprat sa desne strane. U zadnjem delu kampera se nalazi kružna garnitura za sedenje koja se ne koristi u vožnji a u bunkere ispod nje neće se lagerovati ništa teško (osnovna oprema oprema težine 100-ak kg) Iz slika se još uvek ne može zaključiti krajnja visina zadnjeg dela i celog kampera jer nije dovršen,a takođe nije ne odrađeno zadnje vešanje (ubacivanje još jedne platne u gibanj i drugi amortizeri). U razmatranju je i ideja o zadnjem vazdušnom ogibljenju ali o tome u nekoj drugoj temi.
Prilikom samogradnje je skoro pa nemoguće da se izbegnu nedostaci, imaju ih i renomirani proizvođači koji troše velike pare na razvoj. Ali je bitno truditi se da u procesu gradnje predvidi sto je više moguće, i naravno uključiti i iskoristiti stručnu pomoć. Zato je svaki savet, primedba i pomoć jako bitna i dobro došla. Uostalom zato i služe forumi.
Poslednja izmena od DusanHY u 25 Jul 2012 09:08, izmenjeno 1 put ukupno.
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Postovani DusaneHy!

Od srca zelim da sve kolega, pa i ti shvatis moj komentar samo kao dobronamerno skretanje paznje i pomoc, a nikako kao primedbe.
Kazes da se nazad nece nista tesko tovariti ili lagerovati. Praksa pokazuje nesto drugo i to ces videti kad krenes tri nedelje na odmor!
Mislim da ce biti problema sa trakcijom na prednjoj osovini kad kamper bude bio natovaren. Sto znaci problemi na usponima kad je mokro ili sneg.
Osim toga javljace se ljuljanje u voznji po losijem putu u smislu "klackalice" (pokusaj odizanja prednje osovine) jedan u voznji neprijatan osecaj
koji doprinosi dosta nestabilnosti vozila. Bilo je ranijih godina fabrickih kampera sa velikim prepustom i to se nije pokazalo kao dobro.
To su su bili cak kamperi sa zadnjom a ne prednjom vucom kao kod tebe, gde je veca tendencija da se kamper napred dize kad dodas gas.
Ako, onda se to radi sa produzenom sasijom i pomeranjem zadnje osovine u nazad da bi se veliki prepust izbegao. Kod tebe zbog vrata to nije bilo moguce!
Kod tebe je prednja vuca, uz to jos benzin-motor koji je laksi od dizela. Ipak, netreba da te plasi to sto sam napisao jer su i zahtevi takodje razliciti.
Ako budes bio zadovoljan da uvek stvarno pazljivo i ne prebrzo 60-90KmH vozis, funkcionisace to u svakom slucaju, ali zurbe nebi smelo biti.
Na primer pucanje (skoro nove GoodYear) zadnje gume na 120KmH u voznji sa lakom prikolicom (Jet Ski) na autoputu, kao sto se to meni pre par godina desilo
moze da bude jako opasno. Nezaboravi da bolje gume uvek nazad montiras a ne napred!!!
Zadnje federe ces trebati da ojacas ukoliko se pokaze da Kamper nazad "visi", a sto predpostavljam da ce tako biti.
Vazdusni jastuci su korisni samo u kombinaciji sa ojacanim federima. Ali, samo vazdusni jastuci bez ojacanih federa nisu prava stvar! Znam da ih toliko reklamiraju i pisu kojesta ali cu ti reci kako to izgleda u praksi. Znam da ce se vec na Forumu naci "eksperti" i reci "ako imam federe sta ce mi jastuci". E, pa nije bas tako!
Ja ih imam i to neznam koji put. Ako se kamper samo vazdusnim jastucima podigne u voznji je nazad vrlo mekan i nestabilan. bez obzira dali imas jednokruzni ili dvokruzni system. Kamper se ljulja previse "levo-desno" i daje osecaj nestabilnosti. Zato bih ti vazdusne jastuke preporucio, ali obavezno i sa ojacanim federima, onda je to optimalno. Vazdusni jastuci daju osecaj komfora i mekoce, a pojacani federi nedozvoljavaju da se kamper previse naginje.
Ja svoje vazdusne jastuke koristim u voznji na 1-1,5Atu iako se mogu do 6Atu napumpati.
System sa ugradjenim kompresorom daje mogucnost da se u toku voznje prilagodi zeljeni pritisak.
Istina je sto kazes da i fabrike nemaju sve idealno. Tamo rade ekipe strucnjaka i mozgaju kako i sta treba. Rade "prototipove" i testiraju sve zivo dok nedodje do serijske proizvodnje. Godinama, pa cak i danas je kod pojedinih proizvodjaca problem da su vozila konstruisana od strucnjaka, inzenjera, disajnera, koji nikad nisu ni dva dana proveli u kamperu. Sve lepo izgleda ail u praksi jednostavnoi ne funkcionise. To se odnosi na kuhinju, na kupatilo i jos kojesta. Sve je lepo na prvi pogled ali nizasta nesmes da se uhvatis jer ce se slomiti a funkcija u trajnoj upotrebi je jednaka nuli. Ako to jos nisi uvideo, uvideces brzo. Na kraju se pokazalo da je teorija jedno a praksa drugo. Ja sam svoje iskustvo vise puta "debelo" platio. Meni se cak desilo da kabina preko krova pukne i to posle isteka garancije.
Zato upravo zelim da drugima skrenem paznju, i pored toga sto mi kao "sve znamo samo nemamo". Netreba niko da se time zanosi i treba da uci, cita ili pita.
Meni je tako ocigledno sta su sve nasi "samograditelji" iz Foruma napravili lose i dosta pogresno na svojim kamperima a da toga nisu ni svesni.
To im netreba zameriti, ali da poneki nisu spremni da cuju savet ili pozitivnu kritiku to je lose za njih same, ali takva im je "sorta", sta da se radi!
Ja sam upravo zbog toga citajuci dopise u forumu, putem Emaul-a stupio u kontakt sa gospodinom Krvavac i potom sa iskrenim namerama pristupio Forumu!
Moj ti je savet: raduj se svom kamperu i delu koje si napravio ali veruj mi, svaki sledeci ces napraviti nesto drugacije i jos bolje nego predhodni.
Na kraju i priroda ljudi je takva da nikada nismo potpuno zadovoljni, da uvek tezimo necemu boljem i visem, a granice na gore nema.
Postovani moj DusaneHY zavrsi svoj kamper sto pre mozes i kreni malo sa njim. Videces da je to lep, drugaciji zivot, cak malo kao droga, jer kad jednom imas kamper tesko da ces ga se eikad odreci. Budi optimista i bice sve uredu. Na kraju nisi sam, ima puno nas uz tebe.

Pozzz..........
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Hvala Bosss na podršci i izvinjavam se ako je moj kometntar kod vas shavćen drugačije, ja stvarno želm da mi neko kaže (POKAŽE) gde je moguća greška, osim toga stvarno vas slušam pomno jer iz svakog vašeg posta se vidi da imate mnogo iskustva sa kamperima.
Ako vam nije problem otvorite novu temu u Servisi i Oprema i malo nam opišite princip rada vazdučnog ogibljenja, uloga korektora, rade li automatski ili se moraju ručno podešavati, kao i to koje brendove proizvođača treba uzimati u obzir prilikom odabira.
A što se smograditeelja i njihove sorte tiče, veoma ste u pravu, ali malo je onih koji prvenstveno sebi žele da kažu da su pogrešili, a da pritom za svoj život nisu naučili da slušaju druge, ne moraju čak ni da ih poslušaju.
Ja nastavljem da radim a vi me konstruktivno kritikujte i nemojte se ustručavati.
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Realno je covek upozorio na raspored tezine na osovinama kampera i siguran sam i bez njegove opaske da rasterecena prednja osovina pravi velike probleme .
U mom slucaju kamper je imao na prednjoj osovini 1300 kg i na zadnjoj 1200 kg a osovinski raspon je bio produzen DOBRIH 4,6 METARA , a ceo kamper duzine 7,20m.
istina je da ja u kamperu nikad nisam nosio nista teze od par stolica laganog suncobrana ili zimske opreme , pa nisam primecivao da imam problema za predjom osovinom .
Ali veliko osovinsko rastojanje mi je odavalo utisak poput voznje autobusa (kako sam imao prilike u zivotu da vozim i bus , prepoznajem taj osecaj dugackog vozila )
Takodje si Boss u pravu da covek nikad nije zadovoljan , sad uvidjam greske koje sam napravio u prvom pokusaju i realno cu ih ispraviti , treba uciti i primati savete , naravno konstruktivne jer drugacije ne treba ni uzimati u obzir.
Moram reci i ovo jednom prilikom sam imao prilike da vozim integrisani aviano kamper ne stariji od 5-6 godina , relacija je bila Novi Sad starim putem ka Beogradu , Onaku ciku , skriputanje i uvijanja , neprijatne voznje nisam ocekivao od vozila koje kosta oko 50.000 e , jednog trenutka sam zastao da vidim dal se nesto otkacilo ... razocarenje ali za sve pare .
Pre par godina sam takodje bio u prilici da vidim jedan integrisan havarisan kamper Nemackog brenda da li znate da oplata od alu letvica i stiropora od fara do stop lampe ima metalnih ojacanja (rol bara ili slicnog profila ) komada "0" ne racunajuci garnislu u kupatilu. mozda neko i pomisli da tako treba , pa ipak da ste videli posledicu bocnog suljanja po ravnom tlu zanemarili bi ste sve teorije koje ste imali do tad o bezbednosti ... i tako ima se tu svasta reci.
Imajte i ovo u obzir kad ocenjujete neke samogradnje
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Hallo "grosskamper"!

Kao prvo da predlozim tebi is svima ostalim ako se slazete, da smo na "ti". Nekako se tako lepse druzi!

Potpuno si u pravu sto se bezbednosti kampera tice. Stiropor i letvice, su klasican nacin gradnje takozvanih "plativih" kampera.
Imao sam vise prilike da vidim udese sa njima! Sta da kazem? Ne zovu dzaba Nemci takva vozila "jogurtbecher". Nedaj Boze neke nesrece, to se sve raspada.
Opet moram nesto da napisem sto se nekome mozda nece dopasti: nikome ne preporucujem kamper bez originalne vozacke kabine. Jedino je ona u kamperu
kako-tako bezbedna. Svaka cast lepoti "integrisanih" kampera, ali ko hoce da se iole sigurno vozi onda samo "gvozdeni kavez" i nista drugo.
Sto se klaparanja tice, sve znam i sve mi je jasno!!! Secam se sta sam sve srafio i pritezao na novom kamperu, istoga dana kada sam ga preuzeo.
I pored toga je sve i dalje klaparalo i to sve do zadnjeg dana kada smo ga prodali i ispratili negde za Holandiju.
Ali zato sam u ono vreme za 55.000 DM imao WC sa vratima kao od ormana i tus u kome je voda curila na sve strane kad se tusiras samo na tamo gde treba.
Fijoku u kuhinji koja se u svakoj desnoj ostrijoj krivini sama otvarala. Tank za otpadnu vodu ispod sasije koji je zimi ledio i nije mogao da se koristi.
To je znacilo: slavina stalno otvorena i kad negde stanes kofa ispod!? Svi spojleri i plastike su posle godinu dana napukli.
Na krov (galeriju) sam smeo da se popnem samo pazljivo, jer bez ormana i visecih polica propadas unutra kroz krov!
Na kraju mi je napukao desni zid spolja kod ulaznih vrata, sto mi je firma ipak kulantno zamenila i to posle isteka garantnog roka.
Posle nekolko raznih sto manjih, sto vecih kampera nasao sam resenje za nas. A to je Kamper za suprugu i mene, po nasem ukusu, koji je brz, relativno stabilan i siguran, udoban, gde nista, ali bas nista ne klapara, gde zimi sedim samo u majci, spavam udobno kao kod kuce, pa cak i vrata od WC-a se zatvaraju kako treba i nedozvoljavaju da se neugodni mirisi sire. Uz to je unutra sve manje-vise "na dugme", ne jer je neophodno, nego zato sto ja to tako volim i cini mi zadovoljstvo. Zvuci mozda idealno ali je i to ralativno i opet ni to nije kamper za svakoga. Mislim da svako treba sam da pronadje "luxus" za sebe!
Upravo sam pisao DusanHY da je kamper kao droga. Jednom krenes i tu nema kraja. Dali se isplati? Kad se sve presabere.....? Ne, nikako!
Ali sta se u zivotu uopste isplati? Necu da razmisljam.....

Pozz..............
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Ocigledno!!! Trakcions problem kod prednje vuce ako proporcije i podela tereta ne stimaju! Slika

Ha, Ha!!! Mora malo i sale da bude!

Pozz......................
Korisnikov avatar
Dragan
Korisnik
Postovi: 482
Pridružio se: 06 Mar 2012 13:00
Lokacija: Pirot

Post od Dragan »

Boss, s'obzirom na tvoje veliko iskustvo sa "kamperima" i sadasnje tvoje zadovoljstvo koje imas sa zadnjim, su dobar razlog da sirem krugu prestavis svoj "kamper".
Pozdrav Dragan.
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Zdravo Dragane!

Predstavicu i pokazati svima koji zele, rado, tu nema problema. Malo ce nazalost potrajati. Javljam se kako kazu "iz daleka", a sezona sa kamperom pocece za mene ponovo negde od jeseni pa mozda i celu zimu. Trenutno imam obaveze koje nemogu da izbegnen a kamper mi nije ovde! Slike koje imam su manje vise sa nasih putovanja, letovanja ili zimovanja i nisu bas idealne za forum.

Pozzz................
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Pozdrav svima, za DusanaHY

Osim problema o kojima ste ovde govoril, strogo vodi računa u vožnji naročito kada silaziš sa puta i sl. Mislim na mesta gde je različita nivelacija i gde put pravi obrnuto ćirilično slovo s. Ovoliko dugačak zadnji kraj zna da "zapara" i potpiše ti se po putu . Meni je takođe nešto duži zadnji kraj i vodim strogo računa o tome. Takođe prilikom manevrisanja, zadnji kraj dosta strči, zato u uskim ulicama kada skrećeš napr. levo trudi se da prednjim levim delom kampera prosto češeš levu stranu, da bi ostavio lufta zadnjoj desnoj. Normalno vodi računa o dužini, ja idem u levo kada dođem skoro do sredine kampera.
Inače, puno sreće i uživanja sa puno pređenih km u njemu
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Sve stp je sprinter napisao je potpuno ispravno i tacno. To je upravo odraz njegovog iskustva koje je stekao i nesebicno deli sa drugima. Kompliment!!!

Pozz.............
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Poznata mi je ta situacija jer sam imao prilike da vozim duže kombije i kampere. Pažnje nikad dosta ali ću sve to upotpuniti i jednim pomagalom na svom kamperu - kamera za vožnju unazad sa ekranom umesto unutrašnjeg retrovizora.Pošto mi unutrašnji retrovizor nema nikakvu funkciju planirao sam da mi kamere stalno budu uključene, pa bi tako u svakom trenutku mogao da vidim stanje i poziciju zadnjeg kraja vozila. Pričali smo o tome u Grzi, i gledali kako to funkcioniše kod Grosa. Ja sam poručio drugu vrstu kamera koje mogu da rade non-stop bez opasnosti od pregrevanja, a montiraju se na zadnji bočni deo vozila. Ugao pokrivanja kamere pa specifikaciji proizvođača je oko 260 stepeni. Retrovizor ima ekran veličine 7 incha sa mogućnošću podele na 2 za svaku kameru posebno.

Slika Slika

Pošto ovaj proizvod ne mođe da se nađe u prodaju u Srbiji ukoliko ima zainteresovanih forumaša za neka se jave na PP.
Korisnikov avatar
Dragan
Korisnik
Postovi: 482
Pridružio se: 06 Mar 2012 13:00
Lokacija: Pirot

Post od Dragan »

Dule ja sam zainteresovan za takav sistem koji bi bio trajno uklucen ali bezicni. Moze li se sta tako naci?
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Hallo DusanHY!
Izvini sto se opet mesam, ali nekako osecam da treba da ti skrenem paznju!
Kamera system ja za svaku preporuku ali ti za probleme koje je "sprinter" opisao nece resiti niti pomoci. Sa kamerom na zadnjem delu vozila, nemozes videti kada ces nesto dole ili sastrane da zakacis. Verovatno imas dve kamere dok pokrivas ugao od 260* jer sa jednom to nije moguce. Ako imas dve iste kamere sa istim fokusom to ima malo ili skoro nikakvog smisla. U kombinaciji dve kamere za kamper su uvek u uptrebi jedna sa "weit" i jedna sa "tele" objektivom koje po potrebi naizmenicno ukljucujes. Pokrivanje jednog ugla od 260* je sa dve kamere moguce ali ja za kamper totalna besmislica i bez obzira kako da ih montiras samo ce te iritirati a ne pomagati. Podela slike na monitoru na dva dela je takodje losa alternativa. Treba da koristis jednu ili po mogucnosti dve razlicite kamere ("weit" i "tele") preko cele sirine ekrana. Sto znaci ako su dve kamere, onda naizmenicno ukljucivanje a nikada paralelno.
Iz kog razloga? Kao prvo monitor 7" je velik ali ne toliko da bi dve slike u isto vreme projektovao i slike bile detaljne i pregledne. Kao drugo, nema se potrebe za dva razlicita ugla snimanja u istom momentu. Vrlo su vazni uglovi koje te dve kamere "weit" i "tele" imaju.
Ja sam tek od 6-7 kamera (objektiva), odabrao ono sto smatram da je optimalno. Treba se na kamere malo i navici ali ipak.... Preveliki "tele" objektiv ti daje preusku sliku, dok drugi ako je vinkel presirok, predstavlja na monitoru sve tako minijaturno da to takodje nije dobro. Pogotovu za upotrebu nocu bez obzira na infrarot led`s. Za dobru sliku je vazno da su kamere relativno kvalitetne!!! To isto vazi i za monitor!!!
Normalno se jedna kamera koristi za voznju u nazad, a druga tokom normalne voznje umesto retrovizora za posmatranje puta ili onoga sto vuces za sobom.
Rado cu ti pokazati kako to kod mene funkcionise kad se negde budemo sreli. Kod mene su kamere stalno ukljucene i nista se negreje. Za druge kamere koje treba da se ukljucuju i iskljucuju nisam nikad cuo, to mi je "novo". Nadam se da ces sa monitorom biti zadovoljan jer monitor koji vidim na slici nije bas ono najbolje sto se kvaliteta slike tice. Zamenjuje retrovizer i navodno krije monitor (sto je cak neznam trenutno ko, u forumu i preporucio) ali to malo pomaze. Onaj koga interesuje zna odmah o cemu se radi i zato mislim da je jedan monitor koji moze da se skine (a skida se vrlo lako) prakticniji i bezbedniji. Osim toga imas mogucnost da odaberes kvalitetniji monitor sa boljom slikom i voga koji imas.
Skoro sam i zaboravio! Resenja za problem koji je "sprinter" opisao, a tu mislim na kretanje po neravnom terenu i opasnosti da se dole zakaci i nesto osteti, ima vise. Jedno bi bilo da se zadnji deo, "Schurze", zakosi. Neznam kako se drugacije kaze (ako nerazumes pisi da objasnim). Drugo bi bili vazdusni jastuci, tako da mozes zadnji deo po potrebi da odignes.
Postoji jos jedna varijanta, a to bi bilo montiranje dva tocka (otprilike 22-25cm) na zadnji deo sasije, (pod uslovom da je sasija dobro i stabilno uradjenja), tako da pre nego sto kamper nazad dole zakaci, ti tockovi odignu kamper za toliko i prodje se bez ostecenja. Naravno uvek pazljivo i polako!!! To su neke firme vec radile na svojim vozilima i pomoglo je da se makar izbegnu teza ostecenja. Losa strana bi bila u tvom slucaju da bi jednom takvom konstrukcijom dodatno opteretio zadnji deo kampera. sto sa druge strane bas nebi bilo dobro.

Pozzz..................
Odgovori