Samogradnja kampera na sasiji Fiat Ducato Camper

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

DusanHY napisao:Ja mislim da ti je najbolje rešenje sa gotovim panelima. Konstrukciju radiš od alu G profila na koji lepiš panele.
Evo ti cenovnik gotovih sendvič panela, odredi samo debljinu i veličinu koja ti treba (mogu i veliki komadi)
http://www.argus-eng.co.rs/proizvodi/07 ... aneli.html
Mogu ti dati kontakt u firmi Uniplast Živanović koja se inače bavi proivodnjom gotovih nadgradnji.
Pa ako ti dozvole da vidiš na koji način oni to rešavaju.
Cene ovih panela su za kolicine od 200-600m2, a debljina lima (koji je vise cink nego al) 0,45 mm obostrano deluje prilicno malo. Ima u ponudi do 0,6mm ali to verovatno ide po narudzbini i za vece kolicine.
Nisam siguran da G profil moze da zameni kutijasti profil po cvrstini, a raditi i sa jednim i sa drugim gomilamo tezinu, a i sam poliuretan je dosta tezak i mislim da paneli nemaju malu tezinu.

Uniplast sam radi sendvic panele (barem tako pise na sajtu) za svoje potrebe i pre ulivanja poliuretana umece konstruktivna pojacanja, ali ta presa ne moze da radi valovite povrsine vec samo ravne. I profi fabrike alkoven nadgradnju iznad kabine rade od poliestera (najverovatnije, ili nesto vrlo slicno) pa spajaju lepljenjem sa panelima i kabinom (ima kako radi Adria sklapanje), ali ja hocu da mi krov i alkoven nadogradnja bude celina.
Sve u svemu lepak ima kljucni udeo u izbegavanju nitovanja :)
Poslednja izmena od igorpet u 26 Avg 2012 00:16, izmenjeno 1 put ukupno.
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

Malo sam razmisljao i istrazivao zasto se poliuretan ne koristi u izradi panela kod kampera, obzirom da ima dosta dobra svojstva izolacije, vec su to po pravilu table stiropora, barem ono sto sam ja uspeo da vidim.

Specificna tezina poliuretana je oko 40 kg/m3, stirodura oko 30 kg/m3 a stiropora oko 15 kg/m3 i on je oko 3 puta laksi od poliuretana sto verovatno ima kljucnu ulogu.
Za povrsinu panela (zidova-bez poda) od oko 30-35m2 kod kampera prosecne duzine od oko 6m za izolaciju od 3cm potrebno je oko 1m3 materijala za izolaciju sto znaci da bi samo na poliuretan otislo min. 40kg, a verovatno i vise kod malo ozbiljnije izolovanih kampera.

Pretpostavljam da je tezina i mozda tehnika koriscenja odlucujuci faktor da se poliuretan ne koristi u izolaciji kampera, a otpilike to se odnosi i na sendvic panele.

Da li ima nekog ko se razume u lepkove? Pre svega za lepljenje aluminijuma.
Sika ima puno lepkova i svi lepe aluminijum (http://srb.sika.com/sr/solutions_produc ... ssa02.html) a koliko sam ja uocio ima jednokomponentnih i dvokomponentnih kao i onih za elasticno i kruto lepljenje.
Ima li ko da da neki savet u vezi koriscenja ovih (ili neki drugi-bolji proizvodjac) lepkova i lepljenja, ili bi bilo najbolje da se obratim njihovoj tehnickoj podrsci?
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

igorpet napisao:
lio napisao:Druže fotografisaću ti sastave kod mog kampera kada odem do njega (živim u stanu, a kamper je van grada). Na alu konstrukciju su nitnama pričvršćeni paneli, u sredini je stirodur (ovo sada ne mogu da razvalim za fotografisanje - zeleni tvrdopresovani), a u nutra je plastificirani furnir (liči na lesonit, ali ima plastifikaciju). Ovo za krov je zaista bilo kad smo ga sredjivali, a inače se komotno šetam po njemu. Alu konstrukcija mu daje čvrstinu, pa nema škripanja i oseća se da je čvrst (samo je star, pa sam i ja u projektu samogradnje novijeg)
:) da,da podrazumeva se da ne trebas nista da razvaljujes, nego mislio sam prilikom neke rekonstrukcije da li si uocio slojeve panela.
A fotografije su vise od ocekivanog i svakako pozeljne, pa kad mozes i stignes baci neku fotku, hvala u svakom slucaju.
Na internetu nisam uspeo da nadjem ni jedan primer alu konstrukcije i nitovanja panela kod kampera, a moguce je da se opredelim za taj nacin pa mi je zato interesantan.
Obećao sam ti nekoliko fotografija kako izgleda moj kamper sa alu konstrukcijom:

čvrstina mu je zavidna, ali estetika nije
Slika
Slika
Slika
Slika

Unutra se sastavi ne vide
Slika

Profili su ovakvi (video sam kada sam rasturao gornje luftere da ih predihtujem):
Slika

A onda sam rasturio odušak boksa za plin (tu se vidi sadržaj panela - alu lim, stirodur, unutra furnir)
Slika
Slika

Lim je ovde zaista debeo
Možda bi varenje bilo bolje rešenje, kod mene je konstrukcija svuda postavljena (i na krovu) na pola metra, pa ima i previše nitni, ali šta je tu je. Ja sam izuzetno zadovoljan, mada se spremam da pređem na 308 postkoffer
Poslednja izmena od lio u 26 Avg 2012 21:30, izmenjeno 1 put ukupno.
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

lio napisao:Obećao sam ti nekoliko fotografija kako izgleda moj kamper sa alu konstrukcijom...
Hvala na slikama, lepo slikano i vidi se sasvim dovoljno detalja.
Spoljni lim, bogami, odokativno 3-4mm ako se ne varam, izolacija mi deluje vise kao da je poliuretan ili nesto slicno, deluje da je izolacija zalepljena za lim tj. kao princip sendvic panela, obzirom na spoljni lim i nitne (a vise lice na zakivke) rekao bih i da je profil na nivou a nitovano muski :) mada jeste malo grublje jer se jasno vide i sastavi ali kad se vozis ovim manje brines za bezbednost ;)

Nisam imao prilike da vidim do sada izbliza stariji tip kampera ovako radjen, hvala jos jedno, posluzice informativno, a nadam se da ces novijim biti jos i zadovoljniji, na kraju krajeva mercedes je mercedes :)
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Ovaj je pomalo kao ruski tenk, danas sam se opet penjao na krov (po njemu se šeta sasvim komotno).
Lim nisam merio, ali je jak.
Doduše ja preferiram BMW (to su mi i kola i motocikl), ali ne prave konstrukciju za kampere
Kada bih mogao da biram izabrao bih panele sa konstrukcijom od aluminijuma (samo bez nitni) i sa poliuretanom (video sam koliko ovo vredi na panelima kod hala), ali... Možda neki drugi put.

Pozdrav
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

lio napisao:...
Kada bih mogao da biram izabrao bih panele sa konstrukcijom od aluminijuma (samo bez nitni) i sa poliuretanom (video sam koliko ovo vredi na panelima kod hala)...
Kupis neku bolju i noviju hladnjacu, preuredis "malo" i to ti je to a i dobijes usput gratis eksta klimu :)
Poslednja izmena od igorpet u 26 Avg 2012 22:20, izmenjeno 1 put ukupno.
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Znaš ideja je prihvatljiva (imam sve kategorije), bilo bi dovoljno konfora, mali problem je cena registracije...
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Kao specijalno vozilo! !
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Pitao sam skoro kažu da više ne postoje specijalna vozila, sva su u kategorijama: putničko, teretno... sa namenom za: stanovanje i sl.
Ako neko zna nešto više neka kaže
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

lio napisao:Pitao sam skoro kažu da više ne postoje specijalna vozila, sva su u kategorijama: putničko, teretno... sa namenom za: stanovanje i sl.
Ako neko zna nešto više neka kaže
PRAVILNIK O PODELI MOTORNIH I PRIKLJUČNIH VOZILA I TEHNIČKIM USLOVIMA ZA VOZILA U SAOBRAĆAJU NA PUTEVIMA
("Sl. glasnik RS", br. 40/2012)
spominje specijalna vozila na par mesta:

Vrsta M - motorno vozilo jeste vozilo koje je projektovano i konstruisano prvenstveno za prevoz lica i njihovog prtljaga.
Vrsta N - motorno vozilo koje je projektovano i konstruisano prvenstveno za prevoz tereta
Vrsta N1 - lako teretno vozilo, jeste vozilo vrste N čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 3,5 t.
Vrsta N2 - srednje teretno vozilo, jeste vozilo vrste N koje ima najveću dozvoljenu masu koja prelazi 3,5 t, ali koja ne prelazi 12 t.
Vrsta N3 - teško teretno vozilo, jeste vozilo vrste N koje ima najveću dozvoljenu masu koja prelazi 12 t.
Vrsta O - priključno vozilo koje je projektovano i konstruisano za prevoz tereta ili lica kao i za smeštaj lica.



Clan 11
tacka 5

5) specijalno vozilo jeste vozilo vrste M, N ili O izvedeno za određene funkcije sa posebno uređenom karoserijom, snabdevenom uređajima ili opremom za obavljanje tih funkcija, i to:

(1) SA vozilo za stanovanje - jeste vozilo vrste M prilagođeno za stanovanje koje sadrži najmanje sledeću opremu koja mora biti čvrsto povezana za karoseriju: sedišta i sto, ležaj koji može biti izveden od sedišta, kuhinjska oprema i prostor za smeštaj prtljaga. Sto može biti napravljen da bude lako pomerljiv,
(2) SB blindirano vozilo - jeste vozilo namenjeno za zaštitu putnika i / ili tereta sa stalno ugrađenom antibalističkom zaštitom,
(3) SC ambulantno vozilo - jeste vozilo vrste M namenjeno za transport bolesnih ili povređenih lica i opremljeno specijalnom opremom za takvu namenu,
(4) SD vozilo za prevoz umrlih - jeste vozilo vrste M namenjeno za prevoz umrlih i koje ima specijalnu opremu za takvu namenu,
(5) SH vozilo prilagođeno za invalidska kolica - jeste vozilo vrste M1 konstruisano ili prilagođeno za prevoz jednog ili više lica u invalidskim kolicima,
(6) SE kamp prikolica - jeste vozilo vrste O vozilo definisano oznakom 3.2.1.3 standarda SRPS ISO 3833:2005,
(7) SF pokretna dizalica - jeste vozilo vrste N3 koje nije namenjeno za prevoz tereta, opremljeno sa pokretnom dizalicom čiji je moment dizanja jednak ili veći od 400 kNm,
(8) SG druge vrste specijalnih vozila - jeste vozilo koje ne spada u ostala specijalna vozila,
(9) SJ konverter doli - jeste vozilo vrste O opremljeno sedlom za prihvatanje poluprikolice,
(10) SK prikolica za obavljanje vanrednog prevoza - jeste vozilo vrste O4 namenjeno za vanredni prevoz, koje uključuje i hidraulično modularno priključno vozilo bez obzira na broj modula


Clan 79
tacka 2


2) vozila koja se prema obliku karoserije ubrajaju u specijalna:

(1) SC ambulantna vozila (vozila opremljena sredstvima i uređajima kojima
se obavljaju određene medicinske intervencije),
(2) SG vozila za obavljanje telekomunikacionih servisa, radio i TV reportažna vozila i vozila za detekciju radio i TV signala,
(3) SG vozila za prevoz cirkuske opreme i zabavnih parkova (vozila opremljena sredstvima i uređajima neophodnim za prevoz životinja ili rekvizita, odnosno sredstvima i uređajima koji se neposredno koriste u zabavnim parkovima ili pri izvođenju cirkuskih predstava),
(4) SG vozila za prevoz košnica;
(5) SG vozila kojima se obavljaju komunalne delatnosti;
(6) vozila koja se koriste za skupljanje mleka i vraćanje kontenera za mleko;


Znaci kupis hladnjacu pa joj promenis namenu.
Ako treba ceo pravilnik kazi da ti posaljem.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Hladnjača je teška za preradu jer ne postoji prolaz između kabine i nadgradnje (kao što je to u slučaju PostKoffer vozila na primer).
Kategorija specijalna vozila za stanovanje postoji i tako moguće je atestirati samogradnju. Mislim da je već u nekoj temi bilo govora o ovome pa ne bi bilo loše da pogledate.
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

Posle malo upornosti i traganja za mogucnostima nabavke nove sasije Fiat Ducato Campera dobio sam samo jedan iole precizan odgovor (ostale firme koje sam zvao ili mi nisu odgovorili ili nisu znali sta da mi odgovore tj. nisu imali pojma o tom tipu sasije):
...obzirom da kao što znate šasije za campera nisu identične šasijama koje se uvoze, homologacija i study case se za naše tržište neće raditi u skorije vreme imajući u vidu potražnju za ovakvim šasijama
sto znaci da se preko preko nasih dilera to za sada (a po svemu i ubuduce) to nece moci nabaviti.

Najpribliznija opcija je kupiti novu sasiju:
MODEL OZNAKA MOTOR CENA BEZ PDV-a CENA SA PDV-om MEDJUSOSOVINSKIRAZMAK (mm) KORISNA NOSIVOST (kg) BRUTO NOSIVOST (kg)
Ducato Maxi Sasija L4 2.3 Multijet 150 KS 19,950 € 23,541 € 4035 XL 1555 3500

Dobije se kabina bez klime, alarma, sediste bez podesavanja i naslona, bez tempomata, bez stepenika na vratima, bez air baga za suvozaca i bocnih jastuka, bez parking senzora, ... i sve su ovo dodatne opcije a u cenu je uracunata zadnja svetlosna grupa. U ponudi nema motora od 130KS za najduzu sasiju L4 i na kraju krajeva sa potrebnim prepravkama oko otvaranja kabine ovo vozilo od 23,541 € sa nekim osnovnim opcijama da bi se dobila neka udobnost dodje jos par hiljada skuplje.

Ovo su informacije za one koji su mozda razmisljali kao i ja oko nabavke nove sasije.
Sto se mene tice opcija nabavke nove sasije dovodi se u pitanje zbog prilicnih troskova i zbog nemogucnosti nabavke adekvatne sasije (posto te sasije ne uvozi niko, nema homologacije, pa se i cena ne moze saznati) onda jedina alternativa ostaje ili samostalni uvoz (sa jos vise dodatnih troskova) ili nabavka i uvoz neke polovne adekvatne sasije.

Kod nas uglavnom sve mora da ide malo tezim putem.
Poslednja izmena od igorpet u 27 Avg 2012 14:19, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Igore, znaš li koliko košta homologacija za uvoz vozila na naše tržište ? Osim detaljno prevedene papirologije (dobijene od proizvođača)koja se ustupa mašinskom fakultetu i još kojekakvih ispitivanja (koje oduzimaju vreme, a privremeni uvoz ti teče i sve takse redovno plaćaš) sve iznosi oko 1000-1500 eura. Kada se uzme koliko uvoznik zarađuje na vozilu proističe da se ta homolgacija može isplatiti (gledajući provizije na komercijalna vozila) već od 2-3vozila. Kako zahteva tržišta nema (ili postoji po neki primerak) za ovakvom specijalnom šasijom, dolazimo do toga da uvoznici jednostavno neće da se igraju sa takvim stvarima. A najjeftinije je da se homologacija radi za celu gamu vozila.
Šasiju (pa čak i novu) možeš nabaviti iz inostranstva, jednostavno kupiš novu i dovezeš je. Preći ćeš bar 1500km što se smatra polovnim vozilom i možeš da je uvezeš bez problema. Jer prilikom uvoza polovnog vozila se ne gleda homolgacija (koliko pri uvozu novo). Odnosno carinik po svom nahođenju može da traži tumačenje homologacije ili mišljenje uvoznika, a i ne mora (sve zavisi od sposobnosti špeditera). A uvek možeš da se vadiš da je to obična Ducato 3 šasija za koju već postoji homologacija, jer sve dimenzije i odgovaraju tome.
Već na početku teme predložili smo ti par varijanti po pitanju šasije. Nemoj da kloneš nastavi da tražiš dalje ako treba bilo kakva pomoć tu sam samo pitaj. I razmisli opet o onoj šasiji bez kabine i sa desnim volanom.
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

DusanHY napisao:Igore, znaš li koliko košta homologacija za uvoz vozila na naše tržište ? Osim detaljno prevedene papirologije (dobijene od proizvođača)koja se ustupa mašinskom fakultetu i još kojekakvih ispitivanja (koje oduzimaju vreme, a privremeni uvoz ti teče i sve takse redovno plaćaš) sve iznosi oko 1000-1500 eura. Kada se uzme koliko uvoznik zarađuje na vozilu proističe da se ta homolgacija može isplatiti (gledajući provizije na komercijalna vozila) već od 2-3vozila. Kako zahteva tržišta nema (ili postoji po neki primerak) za ovakvom specijalnom šasijom, dolazimo do toga da uvoznici jednostavno neće da se igraju sa takvim stvarima. A najjeftinije je da se homologacija radi za celu gamu vozila.
Šasiju (pa čak i novu) možeš nabaviti iz inostranstva, jednostavno kupiš novu i dovezeš je. Preći ćeš bar 1500km što se smatra polovnim vozilom i možeš da je uvezeš bez problema. Jer prilikom uvoza polovnog vozila se ne gleda homolgacija (koliko pri uvozu novo). Odnosno carinik po svom nahođenju može da traži tumačenje homologacije ili mišljenje uvoznika, a i ne mora (sve zavisi od sposobnosti špeditera). A uvek možeš da se vadiš da je to obična Ducato 3 šasija za koju već postoji homologacija, jer sve dimenzije i odgovaraju tome.
Već na početku teme predložili smo ti par varijanti po pitanju šasije. Nemoj da kloneš nastavi da tražiš dalje ako treba bilo kakva pomoć tu sam samo pitaj. I razmisli opet o onoj šasiji bez kabine i sa desnim volanom.
Da, da shvatam problematiku oko uvoza i homologacije na nivou bolje informisanog laika i kapiram da se ne isplati.
Problem je sto ja nisam majstor ni strucnjak za auta pa ne mogu da procenim polovno vozilo i stepen habanja i ostecenosti pa sam mislio da ovo izbegnem nabavkom novog vozila, ali racunao sam na cifru znatno manju od 25.000e.
I verovatno cu ici na nabavku polovnog vozila, ali tu takodje ima puno problema i nepoznanica ,kad kupis novo vozilo imas garanciju i prilicnu sigurnost, polovno je polovno ... nadam se da me razumes ... ali nema puno alternativa.

Najidealnije bi bilo naci u inostranstu dobu noviju sasiju po "dobroj" ceni :) ide mi od ruke otkrivanje tople vode
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Pazi samo da se ne opečeš od te tople vode. Šalim se.
Što se garancije na novo vozilo tiče tu imaš pravo ali je i po tim pitanjima garancija restriktivna i traje 2god. E sad ako uzmeš primer da ćeš novo vozilo platiti duplo sluplje nego dobro (solidno) polovno staro 3-4 godine jasno ti je kakva ti je matematika. I nemoj odmah sa negativnim razmišljanjima "desice mi se nešto", raspitaj se malo koje su slabe tačke tih vozila pa iskalkuliši možeš li da se opečeš.
Ja sam uradio suprotno kupio sam kombi sa pokvarenim motorom (prešao 220.000 km) i krenuo od nule. Napravio nov motor, uradio trapove , kočnice, remontovao menjač itd. Sve u svemu koštalo me je 1500 eur. Ali sad bar znam na čemu sam. A što je najbitnije kombi me je sa svim popravkama izašao manje nego što sam mogao da ga nađem na tržištu. Doduše masu stvari sam radio sam ili uz pomoć kolega pa su izdaci za majstore svedeni na minimum.
Evo ti još jedna solucija pa je uzmi u razmatranje.
Odgovori