Samogradnja kampera na sasiji Fiat Ducato Camper

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

Pratim forum vec neko vreme i ima se sta videti i procitati, ali lepo bi bilo to i doziveti :)
Da bi dozivljaj bio potpun hvali mi kamper, ali kao sto ce se vecina sloziti, misija nabavke novog kampera je skoro nemoguca jer cene su za nas standard prevelike. Polovne opcije ... pa ne znam da li bi uspeo u tome, nesto sto je dobro kosta dosta ono sto je vec za popravku i ulaganje ne znam koliko se isplati, a ako vec treba da popravljam onda je bolje mozda napraviti novo.
Nadam se da cu se i ja pridruziti jednog dana kamerskoj zajednici i da napisem neki putopis iz prve ruke.

U svakom slucaju poceo sam da pravim neke kalkulacije i opcije ali bi bila pozeljna pomoc ljudi koji vec imaju informacija.
Mislio sam da bi nabavka Fiat Ducata Camper (specijalizovana sasija Ducata za nadogradnju kampera, koju koriste svi koji se bave nadogradnjom kampera) bila dobra osnova ali se tesko dolazi do podataka jer izgleda da se ova verzija ne uvozi kod nas (jer kome to vec treba, sasija bez krova i zadnje stranice :)) ), pa nikako da saznam tehnicke specifikacije i maloprodajnu cenu.
Drugo, posao sam od pretpostavke da bih napravio nesto sto je funkcionalnije od ponudjenog na trzistu sa znacajno manjom cenom.
Naravno to se tek treba dokazati kroz preciznije kalkulacije i kroz detaljnije tehnicke crteze.
Ali na kraju krajeva i samo mastanje o necemu stvara dozu pozitivnog osecaja, pa rekoh nemam sta da izgubim.

Sve bih to trebao uklopiti do tezine od oko 2.9t - 3,1t jer sa tezinom putnika sve to skupa ne bi smelo da predje zakonskih 3,5t, a naravno ne radi se samo o zakonu vec i o licnoj bezbednosti.

Prvi zadatak koji sam postavio sebi je u stvari proracun zbirne tezine samog vozila, konstrukcije, namestaja i opreme, jer ako ne mogu da se uklopim u zeljenu tezinu onda stajem sa idejom, jer zelja mi je da fukcionalnost i udobnost bude na zavidnom nivou a da cena bude prihvatljivija od novog vozila slicne kategrije. U stvari neka simbioza Laike i Adrie ;) .

Prvo moje u nizu pitanja za poznavaoce problematike ... je da nigde nisam video da se za konstrukciju koristi aluminijum vec samo lamelirane letvice za sendvic panele-zidove, a odgledao sam dosta priloga na youtubu o fazama proizvodnje, pa pitanje bi bilo da li se tu radi o ustedi ili zbog tezine same konstrukcije?
Mada aluminijumska konstrukcija mi deluje itekako jaca i sigurnija sto se tice bezbednosti i sigurnosti u slucaju neke nesrece.
Ovo sto sam video kako proizvode panele deluje mi da jaci udarac moze da vrlo lako probije konstrukciju.
Mozda je sve ovo samo utisak, pa zato i pitam one sa vise iskustava i znanja.

I drugo pitanje vezano za samu konstrukciju - da li bi aluminijumski lim od 0,8mmm (kakvog koriste u proizvodnji) mogao direktno da se lepi za aluminijumski ram bez nitovanja na vidljivim mestima (znaci vecinom) i da li postoje dovoljno kvalitetne lepljive mase za nesto ovako.

I ako neko ima tehnicke specifikacije za bas ovu verziju Ducata bio bih zahvalan da to podeli.

Ideja je uraditi aluminijumski ram oblozen aluminijumskim limom 0,8mm, sa nezapaljivim termoizolacionim materijalom izmedju na novu sasiju Fiat Ducato Camper u alkoven verziji tj. sa krevetom iznad kabine.
Znaci radi se o kompletnoj nadogradnji a ne spajanju vozila i prikolice.
Slika

Hvala svima unapred na savetima,
Igor.
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Svaka čast ako se upustiš u ovakav projekat. Za mene je to prevelika investicija... Moj sadašnji kamper ima aluminijsku konstrukciju i nitovan je - tako se radilo ranije. Ovo mu zaista daje čvrstoću, ali se još odavno prave skoro isključivo od sendvič panela. Moje vozilo je 2700 kg puno i opremljeno. Za ovaj Dukato ja ne znam da ti odgovorim, ali sam siguran da će neko znati.
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

lio napisao:Svaka čast ako se upustiš u ovakav projekat. Za mene je to prevelika investicija... Moj sadašnji kamper ima aluminijsku konstrukciju i nitovan je - tako se radilo ranije. Ovo mu zaista daje čvrstoću, ali se još odavno prave skoro isključivo od sendvič panela. Moje vozilo je 2700 kg puno i opremljeno. Za ovaj Dukato ja ne znam da ti odgovorim, ali sam siguran da će neko znati.
Za sada je sve samo na ideji, ali i za razradu ideje treba puno vremena a za novo vozilo mozda u neko dogledno vreme bude nekih mogucnosti, u svakom slucaju i ideja i realizacija je proces koji bi se merili godinama (npr. 2-3, ali vredelo bi ako bi uspeo u ovome).
Novim vozilom i sasijom resio bih dosta toga, konstrukcija rama i oplate je sledeca velika stvar, ono unutra je vec stvar doblog planiranja i nabavka opreme. Sva oprema vec postoji, nova koja kosta dosta, polovna kako se ko snadje ali mislim da se uglavnom sve moze kompletirati, namestaj pravljen po meri - vodootporna sperploca raznih debljina, prozori verovano dupli pravljeni od leksana, a postoje i kupole od leksana - novi prozori po meni ne znam cime opravdavaju tako visoku cenu.

Lio, koliku tezinu trpi krov tvog kampera? obzirom na aluminijumsku konstrukciju
Tenda sa sedecom garniturom na krovu (pored one ispred ulaznih vrata) i rasklapajucim stepenicama mi je oduvek bila interesantna ideja, pod uslovom da konstrukcija dozvoljava.
goksi
Korisnik
Postovi: 21
Pridružio se: 21 Jun 2012 00:26

Post od goksi »

Igore,
dugo zivim u Austriji i radio sam 19 godina na kampu,tako da sam imao prilike puno toga da
razgledam.Posle uvodjenja evra, nekih 2-3 godine(mislim da je bila 2004) jedan holandjanin
je kupio slicno vozilo sa sasijom, tacnije tip 250, iz Italije za Holandiju sa prevozom je bilo
nekih 14000€. Ideja je super,mada bih ja kupio polovnu sasiju koja se relativno jednostavno
prilagodi potrebama.
Ukoliko budem isao u Nemacku ovih dana,raspitacu se za cene ovih vozila sa sasijom
Pozz
goksi
Korisnik
Postovi: 21
Pridružio se: 21 Jun 2012 00:26

Post od goksi »

Info: U zapadnoj Evropi nije retkost da se na autoputevima preusmere svi kamioni i kamperi na vegu.
Ja sam izmerio 3284kg sa Knaus Traveller 625 TK-Dukato 6,25m i tri bicikle pozadi.Clanovi posade
supruga i ja ca.150 kg i dvoje dece ca.50kg.Masa praznog vozila 2380kg. Najveca dozvoljena
3180kg. Kazna u Austriji od 180-500€
Oprez sa masom praznog vozila!
Pozdrav
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

goksi napisao:Igore,
dugo zivim u Austriji i radio sam 19 godina na kampu,tako da sam imao prilike puno toga da
razgledam.Posle uvodjenja evra, nekih 2-3 godine(mislim da je bila 2004) jedan holandjanin
je kupio slicno vozilo sa sasijom, tacnije tip 250, iz Italije za Holandiju sa prevozom je bilo
nekih 14000€. Ideja je super,mada bih ja kupio polovnu sasiju koja se relativno jednostavno
prilagodi potrebama.
Ukoliko budem isao u Nemacku ovih dana,raspitacu se za cene ovih vozila sa sasijom
Pozz
Goksi, hvala na ponudjenoj pomoci.
Cena ove najnovije verzije Ducata (euro 5) je oko 20.000 evra i nesto preko (sa PDV-om) kod nas, ali ja nikako ne mogu da dobijem tacan podatak jer verovatno to nasi nisu uvozili pa i nemaju u ponudi, cene vanova i kamiona variraju od 17-20.000 bez PDV-a zavisno od tipa i sasije, a to bi trebalo biti tu negde po ceni. Meni je takodje bitna i tehnicka specifikacija tj. preciznije dimenzije i crtezi, tezina i sl. i ne mogu da verujem da na sajtu predvidjenom samo za ovu verziju Ducata (www.fiatcamper.com) nema nista skoro o ovome, jer na osnovu toga trebao bih da uradim skicu stambenog dela tj. celog kampera.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Igore
Prvo dobro došao na forum i nadam se da ćeš u skorije vreme uspeti da dođeš do svog kampera.
Prva stvar na koju misliš na početku planiranja izgradnje kampera je ta koliko novaca želiš da potrošiš, pa zatim sa koliko raspolažeš u tom trenutku, e onda se nađeš negde između te dve cifre + 20% i to je otprilike to koliko ćeš na kraju potrošiti novca. Naravno ukoliko ne budeš pravio greške u izboru majstora.
Nova kombi-šasija je idealno rešenje , ali se postavlja pitanje isplativosti takve odluke jer za cenu nove kombi šasije možeš kupiti dobar i ne mnogo star kamper u inostranstvu ( pričamo o cifri od oko 20-ak hiljada). Zatim je tu pitanje samogradnje nadgradnje i pitanje isplativosti uzimajući u obzir činjenicu da na zapadu možeš da kupiš komplet havarisanu prikolicu (sa prednje strane) za cirka 5-6000 eura. Bilo kako bilo nadogradnja tebe neće koštati manje od 1500 + oprema + radi i utrošeno vreme .....
Kako se Grossu desilo šta mu se desilo i pošto je morao da proda stari kamper, ubrzo smo počeli da razmatramo razno razne ideje na prepravci Fiat Ducato 250. Model kombija - šasija se pravi sa običnom i duplom kabinom i međuosovinskim rastojanjem od 4035 mm, a ukupna dužina vozila se u zavisnosti od modela kreće i do 6235 mm. Pošto se produženje šasije radi jednostavno pomeranjem (kupovina i pravljenje) uzdužnih preseka. Gross je čini mi se otvorio posebno temu za prepravku original šasije na taj način i kako to rade u SLO. To je veliki plus jer se rad na šasiji faktički svodi na minimalne prepravke i nema pomeranje osovine, produženje creva, sajli i sl. Visina takve šasije je za oko 5cm viša nego kod namenski prepravljene šasije za kamper, ali mislim da ti to ne bi značajno smetalo ako bi mogao da znatno uštediš.
Imam dimenzije i preseke, kao i slike pa ako ti bude trebalo javi se ili pusti poruku.
Što se Fiat Ducato šasije tiče , preko se može nabaviti već od 6-7000 eura (za 2007-2008), carina na polvna vozila 2.5% + 18% PDV. Ukoliko uložiš 2000 u popravku kombija po meni dobijaš savršeno ispravno i sigurno vozilo registrovanu u SRB za manje od 11000 eura. Pa + 5-6000 prikolica + rad + ostalo opet si na 20.000 za koliko možeš da kupiš gotov kamper.
Opet se vraćam na početak da je sve čista matematika.
Poslednja izmena od DusanHY u 24 Avg 2012 20:39, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Imamo majstora koji ispunjava sve zelje , samo se saberi sta hoces i za koliko hoces.
Savet : napravi vozilo koje najvise lici neki od aktuelnih modela u evropi , onda se tvoj proekat moze smatrati i INVESTICIJOM. dobro je imati takvu opciju u zivotu

a za cenu novog pogledaj kod nas : http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... jtd35l3h1/
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

DusanHY napisao:Igore
Prvo dobro došao na forum i nadam se da ćeš u skorije vreme uspeti da dođeš do svog kampera...
Dusane, hvala na dobrodoslici a sto se tice kampera on ne moze biti skorije u mom posedu, ali sa planovima i onako treba krenuti ranije.
Na svu srecu te nisu uveli neke takse i dazbine na planiranje i mastanje :)
Ove neke osnovne karakteristike sasije koje si naveo to vec znam i imam te podatke, trebaju mi neki detaljniji crtezi sasije.
Znam da gotovi i poluproizvodi su laksi i brzi za rad, ali je zadovoljstvo vece kad sve uradis po svojoj volji i onako kako si nesto zamislio.
Sa cenama i ekonomskim kalkulacijama nisam se bavio, pre toga je bitnije da li ja mogu da izvedem ono sto zelim tj. da li ce se to tezinski uklopiti na sasiju. Ako to moze, onda moram da vidim da li moja zamisao aluminijumske konstrukcije stambenog dela moze da se izvede i da izdrzi opterecenja, pa ako sve to moze onda cu kalkulisati cene.
Idem obrnutom logikom u idejnom projektu da se ne bih razocarao i odustao odmah :)
Zato kombinacija sasije i prikolice za sada otpada (tu nema dovoljno izazova ;) ).

A ona namenska sasija Ducata deluje idealno, mada i skupo. Uzmes i samo sklapas ostatak, a dobijes vrhunsko vozilo ... (kad ga platis) ostane ti dzabe :)
Pa ako imas neke detaljnije skice sasije Dusane bio bih zahvalan da mi ih prosledis ako si u mogucnosti.

Majstora ima, ali to dolazi kasnije kad krene realizacija, za sada je dovoljna informacija da postoje, hvala groskamper, a ona sasija koju si predlozio nije to ta. Jeste slicno ali ne i isto, i ako se vec daje 16.500e za euro4, starija generacija, + prepravka onda to i nije toliko povoljno u odnosu na ovo sto ja trazim, jer samo sedista koja se rotiraju za 180 stepeni koje dolaze u verziji koju trazim verovatno pokrivaju ovu razliku u ceni.
A inace sva ova vozila lice jedno na drugo, razlika je u kvalitetu i funkcionalnosti. Izgled mi nije primaran, mozda vise kvalitet konstrukcije, funkcionalnost i raspored elemenata namestaja i opreme.
Poslednja izmena od igorpet u 24 Avg 2012 21:19, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Slažem se sa Gross-om, a ko insistiraš na novoj šasiji za kamper možda ti i ovo odgovara, doduše desni je volan i nema kabinu ali i to može da se reši.
Dobra je osnova, međuosvinsko rastojanje 4035, Euro 5, 2.3 jtd 130KS, ima klimu , tempomat, ABS .....
Slika
Evo ti link pa pogledaj.
http://www.autoverkauf-zitzmann.com/kl/ ... _suche.php
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

DusanHY napisao:Slažem se sa Gross-om, a ko insistiraš na novoj šasiji za kamper možda ti i ovo odgovara, doduše desni je volan i nema kabinu ali i to može da se reši.
Dobra je osnova, međuosvinsko rastojanje 4035, Euro 5, 2.3 jtd 130KS, ima klimu , tempomat, ABS .....
Od mogucih tipova sasije Ducato campera ja bih se opredelio samo za prvi ili drugi ... iz ociglednih razloga
Slika
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

Ja npr. imam samo ovu detaljniju skicu sasije a trebalo bi mi jos neka, jer se na osnovu ovih detaljnijih dimenzija moze planirati raspored elemenata, tankova vode i ostalog ...
Slika
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Šasija koju sam ti poslao je takozvana specijalna polušasija za nadogradnji intergralca, pa zato i nema kabinu, ali zato ima sve ostalo što je od opreme vezane za vozilo potrebano za jedan kamper.
Opet ti kažem kabina i volan su rešivi. Pogledaj opet sliku.
Što se skica tiče imam fabričke skice obične i produžene šasije kao i kompletne crteže ALKO nadogradnji za Fiat Ducato 250. Ova tvoja skica je po meni skroz OK. Ali opet kažem javi se ustupiću ti i ove koje ja imam.
A što se planiranja i maštanja tiče, tu si u pravu to je još uvek džabe. Ali nemoj predugo da čekaš. Kako se stvari sada razvijaju može se desiti da ubrzo sa novim zakonima koji se približavani zakonima EU, samogradnja bar na ovaj način kao što se do sad radila kod nas bude na neki način ukinuta ili bar strože zakonom regulisana.
E da umalo da zaboravim , mehanizam za rotiranje sedišta košta između 180-250 eura po komadu.
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

DusanHY napisao:Šasija koju sam ti poslao je takozvana specijalna polušasija za nadogradnji intergralca, pa zato i nema kabinu, ali zato ima sve ostalo što je od opreme vezane za vozilo potrebano za jedan kamper.
Opet ti kažem kabina i volan su rešivi. Pogledaj opet sliku.
Što se skica tiče imam fabričke skice obične i produžene šasije kao i kompletne crteže ALKO nadogradnji za Fiat Ducato 250. Ova tvoja skica je po meni skroz OK. Ali opet kažem javi se ustupiću ti i ove koje ja imam.
A što se planiranja i maštanja tiče, tu si u pravu to je još uvek džabe. Ali nemoj predugo da čekaš. Kako se stvari sada razvijaju može se desiti da ubrzo sa novim zakonima koji se približavani zakonima EU, samogradnja bar na ovaj način kao što se do sad radila kod nas bude na neki način ukinuta ili bar strože zakonom regulisana.
E da umalo da zaboravim , mehanizam za rotiranje sedišta košta između 180-250 eura po komadu.
Hvala na informacijama i materijalu, poslacu ti moj mail preko privatne poruke.
A mislim da bi kombinacija izrade same kabine bila komplikacija vise u bilo kojoj varijanti rada, i ne verujem da bi razlika u ceni to opravdala, a siguran sam da se sve moze uraditi.

Sto se tice zakona, sta je tu je, nema sanse da stvar pozurujem, nije do mene.
Ako dodje do realizacije ovog projekta, onda bi vecinu stvari trebao da imam pripremljene i isplanirane pre nabavke samog vozila i to mi stvara malu nervozu jer ne mogu da nadjem precizne skice za planiranje ostalih elemenata. Jer ako cekam prvo vozilo da nabavim pa da onda planiram ostatak, onda ce se to oduziti suvise.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Šalji mail, poslaću ti sve što imam o Ducatu 250. I nemoj pogrešno da me shvatiš i ja sam kao i ti planirao pa skoro 6-7 meseci, a onda se upustio u nabavku i to je trajalo oko godinu dana i konačno gradnja koja traje još uvek i negde sam na 20-ak dana od završetka, a počeo sam u Martu. Samo polako. ja se uvek vodim onom izrekom: Ko nije počeo nije ni završio.
Odgovori