Samogradnja kampera na sasiji Fiat Ducato Camper

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

goksi
Korisnik
Postovi: 21
Pridružio se: 21 Jun 2012 00:26

Post od goksi »

Postovani,
citam vase redove i najiskrenije se divim koliko strpljenja imate kad su izgradnje u pitanju,
svaka cast! Ne vezujem sa novcem,mislim da tako nesto uspe samo kod vrlo malog broja
ljudi,stoga molim admin-a ovog foruma ako bude ikako moguce da se vide primerci samogradnje,
neka napise da li je skup takve vrste moguce organizovati,
Pozz
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

DusanHY napisao:Šalji mail, poslaću ti sve što imam o Ducatu 250. I nemoj pogrešno da me shvatiš i ja sam kao i ti planirao pa skoro 6-7 meseci, a onda se upustio u nabavku i to je trajalo oko godinu dana i konačno gradnja koja traje još uvek i negde sam na 20-ak dana od završetka, a počeo sam u Martu. Samo polako. ja se uvek vodim onom izrekom: Ko nije počeo nije ni završio.
Ja bih voleo da vidim detaljan izveštaj o tvojoj samogradnji, ako je moguće (po završetku), zajedno sa rešenjima struja 12 i 220, voda, plin...
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

igorpet napisao:
lio napisao:Svaka čast ako se upustiš u ovakav projekat. Za mene je to prevelika investicija... Moj sadašnji kamper ima aluminijsku konstrukciju i nitovan je - tako se radilo ranije. Ovo mu zaista daje čvrstoću, ali se još odavno prave skoro isključivo od sendvič panela. Moje vozilo je 2700 kg puno i opremljeno. Za ovaj Dukato ja ne znam da ti odgovorim, ali sam siguran da će neko znati.
Za sada je sve samo na ideji, ali i za razradu ideje treba puno vremena a za novo vozilo mozda u neko dogledno vreme bude nekih mogucnosti, u svakom slucaju i ideja i realizacija je proces koji bi se merili godinama (npr. 2-3, ali vredelo bi ako bi uspeo u ovome).
Novim vozilom i sasijom resio bih dosta toga, konstrukcija rama i oplate je sledeca velika stvar, ono unutra je vec stvar doblog planiranja i nabavka opreme. Sva oprema vec postoji, nova koja kosta dosta, polovna kako se ko snadje ali mislim da se uglavnom sve moze kompletirati, namestaj pravljen po meri - vodootporna sperploca raznih debljina, prozori verovano dupli pravljeni od leksana, a postoje i kupole od leksana - novi prozori po meni ne znam cime opravdavaju tako visoku cenu.

Lio, koliku tezinu trpi krov tvog kampera? obzirom na aluminijumsku konstrukciju
Tenda sa sedecom garniturom na krovu (pored one ispred ulaznih vrata) i rasklapajucim stepenicama mi je oduvek bila interesantna ideja, pod uslovom da konstrukcija dozvoljava.
Ja stvarno ne znam koliku težinu trpi krov, ali prilikom sredjivanja gornjih luftera smo se nas dvojica (od po 90+ kg) šetali bez problema. Problem sa korišćenjem krova je što se uvek klati (ljulja) - pošto je na amortizerima. Možda bi bilo drugašije da se stave podupirači
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

lio napisao:
DusanHY napisao:Šalji mail, poslaću ti sve što imam o Ducatu 250. I nemoj pogrešno da me shvatiš i ja sam kao i ti planirao pa skoro 6-7 meseci, a onda se upustio u nabavku i to je trajalo oko godinu dana i konačno gradnja koja traje još uvek i negde sam na 20-ak dana od završetka, a počeo sam u Martu. Samo polako. ja se uvek vodim onom izrekom: Ko nije počeo nije ni završio.
Ja bih voleo da vidim detaljan izveštaj o tvojoj samogradnji, ako je moguće (po završetku), zajedno sa rešenjima struja 12 i 220, voda, plin...
Rale nema problema sve ćeš videti.
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

lio napisao:Ja stvarno ne znam koliku težinu trpi krov, ali prilikom sredjivanja gornjih luftera smo se nas dvojica (od po 90+ kg) šetali bez problema. Problem sa korišćenjem krova je što se uvek klati (ljulja) - pošto je na amortizerima. Možda bi bilo drugašije da se stave podupirači
Krovovi novih prikolica i kampera nose do maksimalnih 80kg-a (sa drvenom konstrukcijom), nisam imao prilike da testiram nosivost sa svojih 100 i nesto kg-a ali verovatno da na krov ne bih smeo tek tako da setam. Prednost konstrukcije od aluminijuma se verovatno ne ogleda samo u jacini krova vec i u jacini bocnih stranica, sto je dosta bitno, ako ne daj boze dodje do kontakta vozila.

Ali ako neko ima informaciju, zasto se aluminijumske konstrukcije ne koriste u savremenim kamperima?
Pitanje ekonomske isplativosti, tezine konstrukcije, teze sklapanje same konstrukcije ili nesto sasvim peto...?
Lio da ne znas mozda kako idu slojevi panela na tvom kamperu?
Spoljni lim + (da li ima spera ili ne posle lima) + aluminijumski profili (ako znas dimenzije) + ponovo lim ili odmah furnirani sper ili i jedno i drugo

Mozda malo davim ali nemam prilike da sam dodjem do ovih podataka a otrivanje tople vode nekada ima trnovit put, ako ti neko vec ne skrene paznju da je otkrivena :)

A na internetu nisam nesto mnogo otkrio o samogradnji konstrukcije i sastavu zidova-panela tj. kako to drugi rade, uglavnom su primeri modifikacije vanova, barem ono sto sam ja uspeo da pronadjem.
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Druže fotografisaću ti sastave kod mog kampera kada odem do njega (živim u stanu, a kamper je van grada). Na alu konstrukciju su nitnama pričvršćeni paneli, u sredini je stirodur (ovo sada ne mogu da razvalim za fotografisanje - zeleni tvrdopresovani), a u nutra je plastificirani furnir (liči na lesonit, ali ima plastifikaciju). Ovo za krov je zaista bilo kad smo ga sredjivali, a inače se komotno šetam po njemu. Alu konstrukcija mu daje čvrstinu, pa nema škripanja i oseća se da je čvrst (samo je star, pa sam i ja u projektu samogradnje novijeg)
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Naravno ja sam čvrstinu zadnje stranice iskoristio da fiksiram moj motocikl i da ga godinama transportujem samnom. Ove godine je bio Honda Varadero 125ccm 140kg, prethodnih Honda transalp 600 200kg, a staju i drugi (samo na manjim relacijama.
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

lio napisao:Druže fotografisaću ti sastave kod mog kampera kada odem do njega (živim u stanu, a kamper je van grada). Na alu konstrukciju su nitnama pričvršćeni paneli, u sredini je stirodur (ovo sada ne mogu da razvalim za fotografisanje - zeleni tvrdopresovani), a u nutra je plastificirani furnir (liči na lesonit, ali ima plastifikaciju). Ovo za krov je zaista bilo kad smo ga sredjivali, a inače se komotno šetam po njemu. Alu konstrukcija mu daje čvrstinu, pa nema škripanja i oseća se da je čvrst (samo je star, pa sam i ja u projektu samogradnje novijeg)
:) da,da podrazumeva se da ne trebas nista da razvaljujes, nego mislio sam prilikom neke rekonstrukcije da li si uocio slojeve panela.
A fotografije su vise od ocekivanog i svakako pozeljne, pa kad mozes i stignes baci neku fotku, hvala u svakom slucaju.
Na internetu nisam uspeo da nadjem ni jedan primer alu konstrukcije i nitovanja panela kod kampera, a moguce je da se opredelim za taj nacin pa mi je zato interesantan.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

igorpet napisao:Na internetu nisam uspeo da nadjem ni jedan primer alu konstrukcije i nitovanja panela kod kampera, a moguce je da se opredelim za taj nacin pa mi je zato interesantan.
Ne znam kako će to estetski izgledati, porazmisli malo o toj soluciji. da nituješ aluminjim i sam praviš sendvič panele.
Izvini, Igore nemoj da mi zameriš, ali nitovni aluinijum me podseća na one stare Ruske glisere ili kamone koji su nekada prevozili nameštaj.
Slika
Ja nekako ne migu da zamislim nova Ducato 250 šasija i onda nitovana nadogradnja, nekako mi ne ide. Ili se možda varam, možda postoji neka tehnologija da se nitne sakriju i da sve izgleda lepo i ravno?
Poslednja izmena od DusanHY u 25 Avg 2012 18:14, izmenjeno 1 put ukupno.
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

DusanHY napisao:Ne znam kako će to estetski izgledati, porazmisli malo o toj soluciji. da nituješ aluminjim i sam praviš sendvič panele.
Izvini, Igore nemoj da mi zameriš, ali nitovni aluinijum me podseća na one stare Ruske glisere ili kamone koji su nekada prevozili nameštaj...
:) Ne nije planirano da se nitovi vide u stvari planirao sam da preko konstrukcije zalepim aluminijumski lim, sve iz jedna, odgovarajuce sirine i duzine. Pa sam zato i pitao zna li neko za takav lepak jer video sam da lepe alu lim za drvenu konstrukciju ali ne i za alu konstrukciju.
Alternativna varijanta je neka kombinacija panela manjih dimenzija spajanih nekako ;) al sam strucno objasnio
Poslednja izmena od igorpet u 25 Avg 2012 19:56, izmenjeno 1 put ukupno.
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Možda je moguće varenje argonom, nisam stručnjak za ovo, ali može da se pita
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

lio napisao:Možda je moguće varenje argonom, nisam stručnjak za ovo, ali može da se pita
Ja sam strucan jos manje ali nisam siguran da se alu lim od 0,8mm na alu konstrukciju od oko 1,5-2mm moze variti, ali sto kazes moze se proveriti kod strucnijih ljudi.

Kad sam pricao o panelima nesto gde se najjasnije vidi sam proces pravljenja panela nasao sam na ovom snimku (radi se o sklapanju kamp prikolice, ali to nista ne menja na stvar i kod kampera, a na drugom snimku se tacno vidi i princip savijanja panela da bi se dobila oblina)
http://www.youtube.com/watch?v=p_x8bDuO ... sults_main
skoro da nema nejasnoca, sem mozda cime lepe sve to.
Sam postupak je identican i kod ostalih proizvodjaca (pogledao sam barem jos 3-4) ali se ovde najjasnije vidi, a i sam postupak otvaranja otvora u kucnoj radinosti ne mora da radi CNC, moze to mnogo sporije rucno ali sa istim efektom.
Na osnovu ovog snimka ja sam mislio da se uradi slicno samo sto se prvo uradi alu konstrukcija za svaku stranicu i krov posebno a onda to spoji umetcima (ili mozda varenjem, ali zbog temperature mozda bi bila veca ostecena oko vara, pa zato sam planirao umecima) a da se na spoju doda neka lajsna koja obicno i bude na uglovima i tako dobije odredjena celina.

Za krov, na osnovu crteza, saviti alu profile da bi se dobio oblik alkovena. Isao bih na zaobljene ivice kao kod novih modela a ne na ostre kao kod starijih modela kampera.

Moje jedine nedoumice su da li je ovakva konstrukcija mnogo teza od ove drvene, jer ako primetite na gornjem snimku panel cele duze stranice podizu dvojica bez imalo napora, da li se moze doci do potrebnog lepka i da li ce povezivanje umecima biti dovoljno cvrsto, iako smatram da ce biti.

Sto se tice nitovanja, nije u planu, ali je lepo videti kako su to uradili oni koji se time bave, pretpostavljam, profesionalno, jer to je sigurno jace od lepka samo je pitanje prakticnosti i izgleda.
Poslednja izmena od igorpet u 25 Avg 2012 21:43, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Izvini Igore ali ispravi me ako te nisam dobro razumeo, nitovaćeš aluminijum za sendvič panel, pa ćeš preko toga da lepiš opet aluminijum?
Alumijum se vari i u zavisnosti od legure aluminijuma postoje rezličite metode varenja.
Al se moze variti REL(topivom oblozenom elektrodom),TIG(netopivom volframovom elektrodom) i MIG postupkom(slicno CO2 samo sto je gas Argon i zica Al)
Mig metoda je najrasprostranjenija. ali da ja ne bi teoretisao i pošto o aluminijumou kao metarijalu za izgradnju u nautici znam mnogo toga ali isključivo zaslugom jednog čoveka Sale - Kemppi, evo vam link sa foruma Moja Lađa gde je sve detaljno i potanko objašnjeno.
http://www.mojaladja.com/forum/index.ph ... 178.0.html
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

DusanHY napisao:Izvini Igore ali ispravi me ako te nisam dobro razumeo, nitovaćeš aluminijum za sendvič panel, pa ćeš preko toga da lepiš opet aluminijum? ...
Ne, nitovanje nije u planu, interesovalo me je informativno da vidim kako je to uradjeno.
Planirano je direkto lepljenje alu lima na konstrukciju i time dobiti sendvic panel tj. celu stranicu u kompletu (kao na snimku ciji sam link dao, samo sto umesto drvenih letvica ide aluminijumska kutija).
A ako to ne moze (npr. ne nadjem adekvatni lepak) onda neka kombinacija sa mozda gotovim sendvic panelima, ali ta ideja nije potpuno razradjena (u principu, zasecanje u panelu sa unutrasnje strane gde prolazi alu konstrukcija, tako da se spolja ne bi nista primetilo a sa unutrasnje strane ili direktno preko toga furnirani sper ili prvo alu lim pa onda sper ploca, to nisam bas detaljnije razradjivao).

Ako pogledas snimak (link u prethodnoj poruci) bice ti jasna moja glavna ideja, ako to ne moze onda ide ideja sa improvizacijom sa sendvic panelima, mada sada nije pao los predlog sa varenjem, ako se ne nadje odgovarajuci lepak.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Ja mislim da ti je najbolje rešenje sa gotovim panelima. Konstrukciju radiš od alu G profila na koji lepiš panele.
Evo ti cenovnik gotovih sendvič panela, odredi samo debljinu i veličinu koja ti treba (mogu i veliki komadi)
http://www.argus-eng.co.rs/proizvodi/07 ... aneli.html
Mogu ti dati kontakt u firmi Uniplast Živanović koja se inače bavi proivodnjom gotovih nadgradnji.
Pa ako ti dozvole da vidiš na koji način oni to rešavaju.
Odgovori