Razrada ideje o samogradnji na bazi FORD TRANSIT

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Ranije sam razrađivao ideju na bazi mercedesa postkofera. Sada sam odustao od toga - nema ih više onoliko u ponudi, i relativno su kratki. Našao sam Iveco sa kabinom od 5 metara, ali je dizel od 2800 ccm (tj. skupa registracija). Ovo je samo uvod zašto sam odustao.

Sada sam hteo da unapred odredim stavke koje ja smatram bitnim, a onda da pokuđam da krenem u realizaciju;
- Vozilo za samogradnju treba imati zadnju vuču (ovo je moj lični stav, na osnovu iskustva - vozač sam svih kategorija i vozio sam vozila i sa prednjom i zadnjom vučom)
. Vozilo treba imati najmanje 80 KW, pa naviše
- Vozilo treba imati motor do 2000 ccm (registracija za ova vozila je oko 20000 din, preko toga registracije za putnička vozila kod nas drastično skaču), samim tim svodi se na benzin + plin
- Stambeni prostor (kofer) treba imati bar 5m dužine


Kamper bi na kraju trebao biti sličan ovom:
Slika

Znam da je za ono što želim potrebno mnogo vremena i rada, ali se ne žurim (imam sadašnji kamper) pa polako.

Za zadnji pogon bih želeo nešto ovako:
Slika

Pogon sa zadnjom duplom osovinom (po mogućstvu i duplim diferencijalom)

Nakon dosta razmišljanja rešio sam da pravim kofer - stambenu kabinu od sendvič panela sa poliuretanskom penom - 3 cm, unuta alu konstrukcija, stiropor i furnir, a onda laki materjali za nameštaj.

Imam razrađen plan, ali to možemo i kasnije.

Za sada zamolio bih kolege da ukoliko znaju pomognu mi u nabavci vozila za prepravku, za sada mi je ovo u vidu:
http://www.mojauto.rs/polovni-kombi/862 ... 0_1998_god

a kasnije možda potrazi za zadnji dupli diferencijal (ranije su ga imali IMV kombiji).
Naravno može sa otpada i sl.

Poenta je da kabina vozila bude relativno lepa, za generalku motora se ne brinem (u opravkama učestujem sam uz pomoć majstora), vozilo može da bude slupano i sa neispravnim motorom, ali mora da bude regularno.

Sada sam se opredelio za integralac i siguran sam da mogu da ga napravim lepo i kvalitetno.
Kolege molim da napišu svoja mišljenja (pozitivna i negativna), ali i da ukoliko znaju gde mogu pronaći vozilo koje zadovoljava ove kriterijume da mi jave. I sam znam da se može uzeti dobro vozilo za više para, meni je bitno da radove, a tako i finansiranje izvodim parcijalno (nađem kombi, potom diferencijal, zatim...) kako bih mogao da pravim moje vozilo iz snova, a da sadašnje ne prodajem.
Pozdrav
Poslednja izmena od lio u 02 Apr 2013 19:25, izmenjeno 1 put ukupno.
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Zaboravio sam da zamolim upućene (Dušana i Groša) da mi kažu zakonsku regulativu - koliki je maksimalni međuosovinski razmak i prepust, širina vozila i potrebni papiri, ali otom potom
Poslednja izmena od lio u 02 Apr 2013 19:27, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Čitajući tvoj post podsetio sam se kako je to bilo kod mene pre otprilike 2 god kada sam počeo razradu plana o samogradnji. Neveo si skoro sve bitne stavke koje sam i ja stavo pred sebe, s tim što bih ja dodao još par koje si možda slučajno izostavio (ili možda nisi).
- da mi ukupna visina nikako ne pređe 2.8m
- da ima ABS
- da ima klimu (po mogućstvu dvozonsku)
U jednoj stvari se ne slažemo nikako a to je zadnja vuča, ali dobro ( ukoliko se predomisliš možemo da razgovaramo na temu Ducato 2004-05 i to po veoma razumnoj ceni) o tome kad se vidimo da ne širim temu.
Što se zakonske regulative tiče o međuosovniskom rastojanju ne piše baš mnogo (bolje reći ništa), pa ti jedino mogu reći svoja iskustva. Ako se vodiš onom preporukom koju sam ja dobio sa mašinskog fakulteta u Beogradu, a to je da prepust pozadi može max. da iznosi 60% ukupnog međuosovinskog rastojanja, dolaziš do podatka da ti za ukupnu dužinu koju si ti planirao ( 6.9 - 7.2m, ukoliko ti je stambeni prostor 5m) idealno međuosovnisko rastojanje negde između 4.1m i 4.3 m. Ovde sam uzeo u obzir da je dužina prosečne kabine današnjih kombija oko 2m i da im je pr. točak otprilike na 2/3 od kraja kabine.
Max. širina vozila (odnosno nadgradnje) može da bude 2.5m ali ti je sasvim dovoljno 2.3m, jer sve preko toga izgleda neskladno u odnosu na kabinu kombija koji je prosečno širok oko 1.9m -2m.
Što se papirologije tiče, način gradnje koji ti planiraš će zahtevati osim nekog projekta i dosta dokumentacije - računa gde si i kako nabavljao materijal. Ako se pak odlučiš za samogradnju prepravkom prikolice, onda ta prikolica definitivno mora da ima papire da je bila ili je registrovana. Trenutno nemam podatak da je neko pokušao neku vrstu samogradnje po novom pravilniku ali ako ih bude javiću ti.
Ako se setiš još nečega slobodno pitaj. Nadam se da ćemo se videti ovog proleća. (nebitno je na čijem terenu)
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

lio napisao:Zaboravio sam da zamolim upućene (Dušana i Groša) da mi kažu zakonsku regulativu - koliki je maksimalni međuosovinski razmak i prepust, širina vozila i potrebni papiri, ali otom potom
Evo pomocicu ja onim sto stoji u Zakonu tj. sta kaze Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima:
Član 17.
Najveća dozvoljena dužina vozila, iznosi:
1) za motorno vozilo, osim autobusa i vozila vrste L - 12,00 m;
2) za vozilo vrste O i R - 12,00 m, s tim što se dužina prikolice meri od vučnog oka rude do najisturenije tačke na zadnjem kraju vozila, a dužina poluprikolice se meri od ose vučnog čepa do najisturenije tačke na zadnjem kraju poluprikolice;
.
.
.


Najveći dozvoljeni prepust može iznositi najviše 63% ukupnog razmaka osovina.

Najveća dozvoljena tolerancija u dužini vozila iznosi 0,5% od propisanih vrednosti.
.
.
.
Član 18.
Najveća dozvoljena širina vozila iznosi 2,55 m, osim:
1) za radnu mašinu i izmenjivu vučenu mašinu za poljoprivredu i šumarstvo, za koje najveća dozvoljena širina iznosi - 3,00 m;
2) za vozilo vrsta N i O sa nadograđenom hladnjačom sa zidom debljine preko 45 mm, za koje najveća dozvoljena širina iznosi - 2,6 m;
3) za vozilo vrste N koje ima izmenljive uređaje za održavanje puteva, za koje najveća dozvoljena širina iznosi - 3,00 m.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, širina vozila ne obuhvata prekoračenja koja mogu nastati usled deformacija pneumatika u zoni naleganja na kolovoz, postavljanja lanaca za sneg i ugradnje gabaritnih svetala, pokazivača pravca skretanja, spoljnjeg ogledala, svetala za osvetljavanje puta, elastičnih blatobrana i druge dodatne opreme elastično vezane za čvrstu konstrukciju vozila.

Svi zglobno ili elastično vezani delovi iz stava 2. ovog člana, kad se preklope uz čvrstu konstrukciju vozila, moraju biti unutar propisane najveće dozvoljene širine vozila, a ostali delovi - unutar propisane najveće dozvoljene širine iz ovog člana, uvećane za vrednost dozvoljenog odstupanja od najviše 1%.
Član 19.
Najveća dozvoljena visina vozila iznosi - 4,0 m, osim vozila vrste L, za koje najveća dozvoljena visina iznosi - 2,5 m.
Klirens vozila mora omogućavati da vozilo opterećeno do najveće dozvoljene mase može da pređe prepreku visine 10 cm.
Član 20.
Motorna vozila, kao i skupovi vozila, moraju imati takve uređaje da prilikom vožnje u krugu od 360°, najisturenija tačka vozila mora biti vođena po krugu prečnika od najviše 25 m, pri čemu se gabariti vozila moraju kretati u pojasu najveće širine 7,2 m.
Član 22.
Osovinsko opterećenje vozila ne sme da prelazi vrednosti deklarisane od strane proizvođača i navedene na proizvođačkoj tablici na vozilu.
Osovinsko opterećenje vozila odnosno skupa vozila u stanju mirovanja na horizontalnoj podlozi ne sme prelaziti:
1) za jednu gonjenu osovinu - 10 t;
2) za jednu pogonsku osovinu - 11,5 t;
Ukupno opterećenje dve osovine motornih vozila, pri čemu osovinsko opterećenje pojedinačne osovine ne sme preći 10 t, i koje imaju međusobno rastojanje:
1) manje od 1,0 m iznosi - 11,5 t,
2) od 1,0 m do 1,3 m iznosi - 16 t;
3) od 1,3 m do 1,8 m iznosi - 18 t, odnosno 19 t ako je pogonska osovina opremljena udvojenim pneumaticima i vazdušnim oslanjanjem, ili gde maksimalno osovinsko opterećenje ne prelazi 9,5 t;
4) Ukupno opterećenje dve osovine priključnih vozila sa međusobnim rastojanjem:
(1) manjim od 1,0 m iznosi - 11 t,
(2) od 1,0 m do 1,3 m iznosi - 16 t,
(3) od 1,3 m do 1,8 m iznosi - 18 t,
pri čemu osovinsko opterećenje pojedinačne osovine ne sme preći 10 t;
5) Ukupno opterećenje tri osovine priključnih vozila sa međusobnim rastojanjem:
(1) do 1,3 m iznosi - 21 t,
(2) od 1,3 m do 1,4 m iznosi - 24 t,
pri čemu osovinsko opterećenje pojedinačne osovine ne sme preći 10 t.
Na pogonske točkove vozila vrste L, M i N, ako je vozilo opterećeno i u stanju mirovanja na horizontalnoj ravni, mora delovati najmanje jedna četvrtina ukupne mase vozila, odnosno skupa vozila.
Na točkove upravljačke osovine vozila vrste L, M i N, ako je vozilo opterećeno i u mirovanju na horizontalnoj površini, mora delovati najmanje jedna petina ukupne mase vozila.
Odredbe ovog člana ne odnose se na vojna vozila.
Član 24.
Odnos bruto snage motora izražene u kilovatima i najveće dozvoljene mase vozila odnosno skupa vozila izražene u tonama, mora biti najmanje 5 kW/t, osim vučnih vozila koja služe za vuču priključnih vozila pomoću rude i nisu namenjena za prevoz ljudi ili tereta i vučnog vozila turističkog voza kod kojih mora biti veća od 2,2 kW/t.
Ovo je ono bitnije, a najbolje je prelistati ceo Pravilnik o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima.

Ovo su maksimalne navedene vrednosti, ali ja nisam video kamper siri od 2,35m, pa je mozda najbolje prvo prelistati kataloge i upoznati se sa osnovnim dimenzijama gotovih kampera, a zatim to proveriti u Zakonu (mada je sve sto sam ja video po katalozima a sto se tice dimenzija vec u skladu), i pretpostavljam da nije najpametnije ici na maksimalne vrednosti. Verovatno ima dobrih razloga cim se to ne radi.

Sto se tice zadnje vuce, po meni, takodje treba jako dobro razmisliti i informisati se.
Ne kazem da ne valja, i ne mogu garantovati ali mislim da nisam video kamper sa zadnjom vucom (mislim na nove) pa valjda i to ima nekih dobrih razloga. Mada nije sve sto se nudi i najbolje uradjeno, ali jeste razlog da se dobro razmisli.
U stvari ako omanemo sa sasijom i vozilom onda smo omanuli sa celim konceptom.

Ja ove napomene cisto po slobodi, ne zameri mi, a konkretno nemam nekih informacija da podelim jer se nisam interesovao za zadnju vucu.
Jedino sto znam konkretno i provereno, je decko koji ima BMW (od nekih 50.000 kupljen nov) sa zadnjom vucom, sa svom mogucom elektronikom, i rekao mi je - sad i nikad vise zadnja vuca, dosadilo mu akanje po mokrom, blatu i snegu, kaze da je veliki problem izaci ako se parkiras lose.
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Naravno da ćemo se videti.
Slažem se sa većinom tvojih komentara. Visinu nisam upisao, ali naravno da nikako neće preći 3 m, odnosno desetinu centimetara manje. ABS je dobar, ali za mene skup i ne previše upotrebljiv deo opreme. Iz iskustva sa klimom na vozilima - obavezno stavljam klimu, međutim na posebnom invertorskom agregatu (razvod hlađenja biće sredjen prilikom gradnje). Klima na motoru optereti motor u zavisnosti od snage 10 - 20 %, pa želim da je postavim na samostalan agregat (pisao sam ranije - sa el paljenjem i koji radi na plin).
Nameravam da kupim prikolicu sa papirima, ali će paneli ipak biti sendvič poliuretan sa spoljnim alu plastificiranim limom. Meni cena onog navedenog Forda odgovara, jer mogu da započnem radove, a da ne prodajem moj kamper. Bilo kakva veća investicija bi me vezala za mesto ove godine, morao bih da prodam kamper, možda motor itd, što ja ne želim. Sve u svemu hvala na komentaru, ja sam za zadnju vuču zbog prethodnih iskustava, ako ne budem mogao razmisliću i o prednjoj
Pozz
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Izvini Igore što te nisam naveo malopre, naravno da su tvoji saveti uvek dobrodošli. Pregledaću ceo pravilnik pa onda...
Pozz
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Što se tiče zadnje vuče i ja imam BMW sa zadnjom vučom, ali sam vozio mnogo vozila. Kod vozila sa većom težinom, posebno u zadnjem delu - kombi, kamioni i autobusi, potreban je zadnji pogon - samo lakša vozila mogu da trpe prednju vuču. Kod prednje vuće su problem i homokinetički zglobovi, veća težina u zadnjem delu dovodi do proklizavanja itd... Ja nazad dodatno opteretim kamper motorom koji nije baš lak, pa je onda prednja vuča loše rešenje.
Širina po meni mislim da je odgovarajuća oko 220cm
Poslednja izmena od lio u 02 Apr 2013 21:25, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

lio napisao:Meni cena onog navedenog Forda odgovara, jer mogu da započnem radove, a da ne prodajem moj kamper. Bilo kakva veća investicija bi me vezala za mesto ove godine, morao bih da prodam kamper, možda motor itd, što ja ne želim.
Nemoj da žuriš sa kupovinom sačekaj da se vidimo pa ću ti dati predlog i ponudu koju nećeš moći da odbiješ.
A što se proklizavanja prednje vuče i opterećenja zadnje vuče tiče, reći ču ti samo jedno, šta misliš kako bi se ponašala prednja vuča u situaciji da u nekom trenutku možaš dodatno da podigneš zadnji deo i prabaciš težište napred.
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

OK hvala. Ja sam se baš zagrejao za forda, ali ću sačekati. Ionako ide lepše vreme i biće okupljanja i druženja.
Poslednja izmena od lio u 02 Apr 2013 22:23, izmenjeno 1 put ukupno.
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

lio napisao:...Širina po meni mislim da je odgovarajuća oko 220cm
Ako vec ides na potpunu samogradnju stambenog dela onda mislim da nema potrebe ici na manje od 235cm spoljne sirine, osim ako nije problem sa sasijom. Svi vec tako rade, a to je za 20 cm manje od maksimuma, pa verovatno je to neka prava mera sirine izmedju potrebe stambenog dela i potrebne sirine i preglednosti na putu.

Sto se vuce tice, na suvom i ravnom putu verovatno nema vecih razlika , ali problem moze biti na pesku leti ili zimi na snegu i putu sa nagibom.
Sto se tice opterecenja na zadnjoj osovini, to stoji, ali opterecenja osovina trebaju biti priblizno ista ili sto slicnija, barem prema onome sto sam ja uspeo da procitam o bezbednoj voznji. Ako se zadnja osovina optereti motorom od 100 ili 150kg time se znacajno menja opterecenje osovina (ako su bez ovog tereta priblizno ista) ali pretpostavljam da motor ne kacis zimi, kada su i najveci problemi sa zadnjom vucom (ili mozda gresim ;) ).
I ona kubikaza od 2000ccm moze biti problematicna, tj mozda mala, ali mozda bi trebao prvo da izracunas ukupnu tezinu na koju ces ici pa na osnovu toga odrediti jacinu motora.
Kad sam pravio ja kalkulacije oko samogradnje nisam uspeo da izracunam opterecenja po osovini, trebalo je dosta toga zaracunati a nisam uspeo da odem tako detaljno sa proracunima.

Sendvic paneli punjenu pur penom za zidove deluju kao najjednostavnije resenje sa aluminijumskom konstrukcijom, ali pur pena je relativno teska a kod sendvic panela (ako se rade po narucbini slicno kao kod hladnjaca) obicno obe strane su od Al lima sto nema potrebe da bude jer unutrasnjost ces verovatno oblagati a nisam siguran da se moze naruciti panel da sa jedne strane bude Al lim sa druge npr. tanka sper ploca.
Ja sam planirao da pur penom punim Al profile u konstrukciji a da za izolacionu popunu ide secen po meri grafitni stiropor (negorivi).
Pitanje je bilo da li spoljni Al lim lepiti ili nitovati za konstrukciju, i jos uvek je otvoreno, ali izgleda da postoje dovoljno kvalitetni lepkovi.

Inace za enterijer i namestaj sam dosta gledao i citao i jedino ispravno resenje je Okoume sper ploca odgovarajuce debljine zbog dva jednostavna razloga: mehanickih karakteristika i specificne tezine (~ 400-500 kg/m3) i oko 50% je laksa od bukve. A namestaj tj. njegova konstrukcija u stambenom delu cine okosnicu same konstrukcije tj. cvrstine. Na konstrukciju namestaja i ukrucenja konstrukcije stambenog dela treba obratiti narocitu paznju, barem po meni.

Ja ovako malo zbrda zdola, ali valjda ce posluciti necemu, ako nista drugo barem da se razmisli i potraze dodatne informacije.
Poslednja izmena od igorpet u 02 Apr 2013 23:34, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Interesantno razmisljanj tranzita sa dve osovine pozadi , zna se da fordovi imaju zadnju vucu ali odmah da kazem da nije nemogucea varijanta sa dodatnom osovinom koja zarad manje prostora moze biti ogibljena vazdusnim jastucima . Ima koliko hoces primera na autobusima i sleperima u teretnom programu cak i kod nekih prikolica . . odlicna ideja !!!
Slika
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Gledao sam sendvič panele sa spoljnim alu i unutrašnjim tankim plastificiranim limom. Težina im je oko 9 kg/m2, tj za mojih potrebnih pedesetak kvadrata oko 500 kg. Pretpostavljam da će težina lima koji se skine sa kombija biti bar 200 - 300 kg.
Već gledam lake materjale umesto iverice za unutrašnjost, sada ima dosta alternativnih rešenja u ponudi.
Zadnja vuča sa duplim osovinama i diferencijalom je ranije postojala kod nas (mislim na IMV kombijima), mora da postoje negde na otpadima.
Slika

Što se snage motora tiče: sadašnji kamper mi je Citroen C25D - 2500 ccm dizel, snaga motora 55KW težina 2700 kg. Moj BMW 520 ima motor od 1998 ccm i snagom od 95 KW, a ograničenje je samo zbog cene registracije. Kada sam zadnji put proveravao za motor do 2000 ccm registracija je bila oko 20000 din, a 2200 ccm oko 40000 - naravno odnosi se na putnička vozila, 28000 ccm je preko 70000 din

Trenutno imam dva motocikla - moj je težak 240 kg, a sinov 140 kg (naravno uvek teram samo jedan. Ranije sam na platformi koju sam napravio za moj kamper vozio transalpa koji je težak oko 200 kg + agregat, itd...
Pozz
Poslednja izmena od lio u 03 Apr 2013 08:10, izmenjeno 1 put ukupno.
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

Lio, ako ides na tezinu od 3.500kg sve ovo ce biti problematicno upakovati u tu tezinu. Ako imas C kategoriju u vozackoj onda mislim da neces imati problema, ali vidim da ako racunas registraciju kao putnicko vozilo onda neces smeti da predjes 3.500kg.
To otprilike znaci da ces sve morati da spakujem u nekih max 3.000 kg da bi ti ostalo tezine za 3-4 putnika + motor.
Samo vozilo - sasija (ja sam gledao Ducato) sa prednjom vucom i spremno za nadogradnju (u njihovoj camper verziji ili kad se skine sve sto ne treba) tezi oko 1.300-1.350 kg (mislim da sam dobro upamtio da sad ne trazim) i relativno je tesko u 1.700 kg spakovati sve ostalo, barem koliko sam ja uspeo da sracunam ugrubo.
Sad ne znam kako je kod Forda, ali lakse ne moze da bude moze samo teze, dupla osovina i dva tocka vise su sigurno znacajna tezine.

Ne shvataj ovo kao neko moje odvracanje tebe od tvoje ideje, ali proracunaj sve ovo prvo pre nego sto krenes sa kupovinom vozila i radom da ne dodjes u situaciju da bitne stvari ne mozes kasnije da ugradis zbog tezine.

Kad sam ja pravio proracun o namestaju dosao sam do toga da ce trebati sigurno 1m3 Okoume sper ploce i kao najlaksa to znaci oko 500kg tezine, gde je Al konstrukcija, izolacija, spoljni lim, akumulator, plinske boce, frizider, klima, voda, sitna oprema ... nakupi se dosta tezine i bez agregata, solarnih panela, tende ... a sve ima znacajnu tezinu.

Mislim da se treba napraviti ozbiljna analiza pre pocetka ... ili sam ja samo vise opterecen analizama nego sto je u praksi potrebno :) ja to krajnje dobronamerno jer sam se vec bavio ovime i za sada ostao na teorijskim razmatranjima
Poslednja izmena od igorpet u 03 Apr 2013 10:39, izmenjeno 1 put ukupno.
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Ja imam dozvolu za vožnju svih kategorija vozila (A, B, C, D i E), pa mi ovo svakako nije problem. Koliko sam ja mogao da rastumačim sadašnje propise - kamper vozilo će biti putničko i preko 3500 kg. Ukoliko bi tada bilo teretno značilo bi i da mu je registracija manja, mislim da je putničko, ali se vozi sa C kategorijom.
Naravno da ću napraviti sve precizne preračune (kao i težinu). Već sam rekao da je ovo razrada ideje, da vidimo njenu isplativost, a meni se za sada sviđa.
Kada je težina u pitanju vodim se mojim vozilom koje ima alu konstrukciju, debeo alu lim, stirodur u sendviču i sve ostalo i težine je 2700.
Umesto iverice i špera ima i lakših materijala (npr. zamena, leksana...) koje mogu obložiti furnirom uz pomoć lepka koji se nanosi pištoljem (koristi se za tapaciranje) itd...
Više me brine da li mogu pronaći zadnji dupli diferencijal sa dve osovine i kako će se on pokazati (da li razmišljati o vazdušnim jastucima za vešanje umesto gibnjeva...)
Poslednja izmena od lio u 03 Apr 2013 11:45, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

igorpet napisao:Mislim da se treba napraviti ozbiljna analiza pre pocetka ... ili sam ja samo vise opterecen analizama nego sto je u praksi potrebno :) ja to krajnje dobronamerno jer sam se vec bavio ovime i za sada ostao na teorijskim razmatranjima
U pravu si što se analiziranja i planiranja tiče ali ne treba ni tu preterivati, ako uspe da ukopi nadgradnju u 500 kg neto onda ima šanse da mu ukupna težina ne pređe 2900 kg. to je po meni idealana težina, ako ti je ukupna dozvoljena masa 3500 kg. Mora samo da se obrati pažnja da se prilikom nabavke kombija kupuje teretni zbog ukupne dozvoljene nosivosti (3500 Kg).
Tako gledano vrlo lako se dolazi do okvirne težine, (bar sam to kod mene tako računao i omanuo sam nekih 90kg - mahom zbog nameštaja od iverice).
Evo kako to izgleda ugrubo: Ford Tranzit teretni ukupna masa 1531 kg, skinu se pod i stranice (oko 450kg) doda se materijal za izradu šasije (profilisani lim 3mm) težine 350 kg (dužina šasije otprilike kao kod mene), razlika u dužini kardana, kočionih cevi ,sajli ... kao i dodatna pogonska osovina sa točkovima ne mogu da budu teže od 250 kg. Kada sve to saberemo i oduzmemo kombi šasija spremna za nadgradnju ne bi trebalo da pređe okvinu težinu od 1680 kg.
E sad šta će se unutra od nameštaja i opreme spakovati za skoro 700 kg to treba videti. Po meni je opet sigrnije uzeti neku prikolicu koja ima zadovoljavajući raspored i iz nje prebaciti nameštaj i opremu (tako je najlakše i po težini i po obimu posla).
Odgovori