pomoc oko ideje o samogradnji

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

bemi82
Korisnik
Postovi: 12
Pridružio se: 06 Sep 2013 15:19
Lokacija: kosovo

Post od bemi82 »

pozdrav svima,
nov sam na ovom forumu,
odavno citam i pratim vas forum,
i mogu vam reci da ste mi pomogli da se jos vise zarazim kamperima,karavanima....samogradnji ....putovanjima

samo sto ja trenutno nemam ni kamper ni karavan...
imam ideju da metodom samogradnje napravim-spoim-kombinujem neki kombi u kamper znaci ono ukratko "kombi u kamper"
-imam mogucnosti da kupim kombi ali nedoumica da li da to bude fiat ducato ili iveco Daily
meni se iskreno vise svidja ducato ali serija posle 2007
-i kamp prikolicu slupanu iz inostranstva

jedino sto me muci je izbor kombija i u kojoj velicini da li da to bude L2H2 ili veci (ja zena i cerkica od 2 godine)
koristio bih ga iskljucivo u camping mestima gde postoji tus i wc tako da nebih unutra pravio kupatilo

da li neko zna tacne dimenzije fiat ducata ...dinenzije pozadi gde bi elementi bili ugragjeni duzina-sirina-visina
unapred hvala na odgovorima i savetima

nadam se da cete mi pomoci
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Kao što smo mi iz kluba savetovali i druge prvo postavi prioritete, tj kakve imaš potrebre, želje, mogućnosti...
Razlika između dukata i daily je prvenstveno prednja vuča kod dukata i zadnja kod daily. Ovo je nekima nebitno, ali ukoliko se optereti zadnji kraj motociklom kao što ja radim, onda je presudno. Inače uz velike uzbrdice će uvek bolje vući zadnja vuča kao i zimi (ovo se odnosi na teretna vozila). Obe kombija se prave u različitim varijantama - dužina, širina i visina. ja sam pristalica maxi varijante, ali su na dukatu DuleHY i Zoran Groš uspešno odradili produžavanje i postavljanje prikolice...
Kao što i svima predlažem najbolje je doći na naša okupljanja (sada će biti jesenji skup kluba) i tada videti vozila i čuti iskustva...

Uzgred ukoliko imaš nameru da kamper koristiš isključivo u kampovima onda bolje kupi samo prikolicu, zakači na kola i uživaj. Uštedećeš novac, vreme i živce. Vozila (kamperi) su uglavnom namenjena free campingu, spavanju na parkinzima, plažama, izletima, obilasku gredova itd...

Ako nešto mogu da pomognem...
Pozz
Poslednja izmena od lio u 06 Sep 2013 16:27, izmenjeno 1 put ukupno.
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Zaboravio sam najbitnije: ukoliko bi sada hteo da radiš samogradnju, nabacujući prikolicu na kombi potreban bi ti bio atest, što je sada nemoguća misija. Možda dobiju uputstva do nove godine, a onda moraš da se raspitaš da li to može uopšte pojedinac, ili firma, koji su papiri potrebni itd...
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

bemi82 napisao:pozdrav svima,
...
da li neko zna tacne dimenzije fiat ducata ...dinenzije pozadi gde bi elementi bili ugragjeni duzina-sirina-visina
unapred hvala na odgovorima i savetima

nadam se da cete mi pomoci
Sto se mene tice ja bih gledao da je sa najvecim medjuosovinskim rastojanjem, znaci L4, nosivisti 3,5t a visina, ako se radi potpuna nadogradnja (a ne prepravka), onda nije toliko bitna jer se i onako tovarni deo skida pa nadogradjuje prikolicom ili vec ...
A ako vec radis kamper, onda bi bilo steta ne uraditi kupatilo. Po mom misljenju nikako bez njega, a ti ipak prvo razmisli kako ces pa onda odluci.

Nadam se da ce sledece informacije biti od koristi za Ducato:
Slika
Slika
Poslednja izmena od igorpet u 06 Sep 2013 23:00, izmenjeno 1 put ukupno.
bemi82
Korisnik
Postovi: 12
Pridružio se: 06 Sep 2013 15:19
Lokacija: kosovo

Post od bemi82 »

prijatelji hvala na brzim i veoma korisnim odgovorima

kao prvo visina je bitna jer nece sigurno biti potpuna nadogradnja - znaci prepravka tovarnog dela u stambeni prostor
a sto se wc (kupatila) tice to nisam do kraja odbacio - znaci kada kupim prikolicu i u njemu bude kupatilo-wc sa pratecim elementima i ostalo moze da
dodje do promene misljenja i napravim i taj deo

ove dimenzije ce mi biti od velike pomoci
a pozadi necu nositi motociklet ili neki veliki teret - eventualno mogu poneti biciklo a to i nema neku tezinu

a da li mi neko moze pomoci oko odabira motora bilo to za dukato ili iveco
jeste da ovo nije tema za ovaj forum ali ima sigurnoo neko misljenje
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

Evo jos nekih dimenzija i podataka za sasije (bez nadogradnje zadnjeg teretnog dela - to menja tezinu sasije, ... ako ti trebaju ovakvi podaci za van ili kamion reci da postavim):

Chassis cabs.
Slika
Slika
Ducato 30 (3 tonnes),
Ducato 33 (3.3 tonnes),
Ducato Maxi 35 (3.5 tonnes) and
Ducato Maxi 40 (4 tonnes)
Poslednja izmena od igorpet u 07 Sep 2013 00:02, izmenjeno 1 put ukupno.
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

Maxi chassis cabs.

Slika
Slika

Ovi zadnji podaci su iz tehnicke brosure za 2011, za novije tipove sasija.
Ima jako puno tipova sasija, njihovih nadogradnji i kombinacija.
Ovi gore podaci su konkretno za ovakvu sasiju - crvena (spremnu za razne vidove nadogradnje):
Slika
Nadam se da ces se snaci.
Poslednja izmena od igorpet u 07 Sep 2013 20:35, izmenjeno 1 put ukupno.
RDZORAN
Korisnik
Postovi: 64
Pridružio se: 03 Feb 2013 16:30
Lokacija: Knjaževac

Post od RDZORAN »

bemi82 napisao:prijatelji hvala na brzim i veoma korisnim odgovorima

kao prvo visina je bitna jer nece sigurno biti potpuna nadogradnja - znaci prepravka tovarnog dela u stambeni prostor
a sto se wc (kupatila) tice to nisam do kraja odbacio - znaci kada kupim prikolicu i u njemu bude kupatilo-wc sa pratecim elementima i ostalo moze da
dodje do promene misljenja i napravim i taj deo

ove dimenzije ce mi biti od velike pomoci
a pozadi necu nositi motociklet ili neki veliki teret - eventualno mogu poneti biciklo a to i nema neku tezinu

a da li mi neko moze pomoci oko odabira motora bilo to za dukato ili iveco
jeste da ovo nije tema za ovaj forum ali ima sigurnoo neko misljenje
Lio ti je lepo reko, moraš da znaš koje su tvoje potrebe za kamperom, a da bi to saznao, moraš da probaš bar neki kamper. Okupljanje je prava stvar, tu možeš tačno da vidiš šta ti se sviđa. A kamper bez WC - a zaboravi
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Ajde da se opet malo uključim. Odabir motora:
prva stvar je benzin ili dizel, a druga kubikaža i snaga. Ograničenja su sledeća: Sva vozila koja su putnička i imaju motor preko 2000 ccm vrtoglavo skae cena registracije. Putničko 2800 ccm registracija oko 80000 din, teretno 2800 ccm registracija oko 20000.
Po meni je potrebna snaga od bar 90KW (moj stari Citroen je imao 55kW), kako bi imao dovoljno snage na brdima itd...
Benzinci i sa 2000 ccm imaju motore sa tom snagom, a dizel motori od 2300ccm. Na benzinskim motorima se može ugraditi LPG uređaj pa je samim tim i vožnja jeftinija, lakše pale zimi, tiši su. Dizel (novi motori) uglavnom relativno pouzdani, dobro vuku uzbrdo, troše manje nego benzinci, itd...
Dosta smo raspravljali ranije benzin ili dizel, prednja ili zadnja vuča - pogledaj po forumu
Pozz
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

bemi82 napisao:prijatelji hvala na brzim i veoma korisnim odgovorima

kao prvo visina je bitna jer nece sigurno biti potpuna nadogradnja - znaci prepravka tovarnog dela u stambeni prostor
a sto se wc (kupatila) tice to nisam do kraja odbacio - znaci kada kupim prikolicu i u njemu bude kupatilo-wc sa pratecim elementima i ostalo moze da
dodje do promene misljenja i napravim i taj deo

ove dimenzije ce mi biti od velike pomoci
a pozadi necu nositi motociklet ili neki veliki teret - eventualno mogu poneti biciklo a to i nema neku tezinu

a da li mi neko moze pomoci oko odabira motora bilo to za dukato ili iveco
jeste da ovo nije tema za ovaj forum ali ima sigurnoo neko misljenje
Bemi, prvo da ti poželim dobrodošlicu, i nadam se da ćeš brzo doći do svog kampera.
Ako sam dobro razumeo ono šti ti u stvari želiš je prepravka kombija u kamper. Za tu svrhu je po meni najbojle uzeti vozilo koje je dovoljno široko celom visinom vozila i ima visinu tovarnog prostora preko 2m. Obilazeći sajam u Diseldorfu videli smo mnogo prepravki u takozvani Kastenwagen (kako ga Nemci zovu) koji su trenuto u modi, a najviše in je bilo na bazi Ducato, Boxer, Jumper. Prati temu Diseldor 2013 u putovanjima i videćeš dosta slika koje ti mogu dati ideju. Više o svakom proivođaču možeš naći na netu, a naveći prerađivači ovakvih vozila su Knaus, Karmann, Possl.
Kupatilo nikako nemoj da izbaciš iz vozila jer ima dosta mogućnosti da na malom prostoru imaš sve.
Što se tipa kombija tiče po meni je najbolje uzeti model L5H3 (maxi) koji ima dužinu 6.38m, visinu untrašnjeg prostora 2,18, rade ga u motorima 2.3 MJT od 120 i 130 KS, ili 3.0 MJT od 156 KS.
Pošto imamo još jednog zainteresovanog za ovakav projekat i trenutno rezrađujemo ideje i mogućnosti, javi se pa ako ti zatreba neka pomoć ili ideja.
Poslednja izmena od DusanHY u 07 Sep 2013 09:30, izmenjeno 1 put ukupno.
bemi82
Korisnik
Postovi: 12
Pridružio se: 06 Sep 2013 15:19
Lokacija: kosovo

Post od bemi82 »

od srca vam hvala na odgovorima

promenio sam misljenje i wc ja ce biti sigurno :) koristilo se ili ne !

samo da jos nadjem neko dobro vozilo najverovatnije ce to biti iz nemacke ili holandije

nastavljam da pratim forum i uvek ce mi dobro doci savet ideja sugestija i ostalo

opet hvala svima vama na przim i veoma korisnim odgovorima
ACO610
Korisnik
Postovi: 18
Pridružio se: 16 Jul 2013 16:15

Post od ACO610 »

Bemi i ja se vodim slicnom idejom kao ti, da od kombija napravim kampera volio bi da uspiješ.
bemi82
Korisnik
Postovi: 12
Pridružio se: 06 Sep 2013 15:19
Lokacija: kosovo

Post od bemi82 »

hvala ti na dobroj zelji ....

moram da uspem samo da se odvoji malo vise vremena
jer po mojoj proceni a to isto kazu i iskusniji trazi dosta vremena i zivaca
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Kao što sam ti u nekom od prethodnih postova napisao u poslednje vreme postoji veliko interesovanje u evropi za prepravkama kombija u kamp vozila, pa se tako i industrija prateće opreme okreće na tu stranu.
Ovo ti govorim prvenstveno zbog činjenice da razmišljaš da komponente iz kamp prikolice prebaciš u kombi i tako jeftino dođeš do kampera. To je veruj mi naizgled samo najbolje rešenje, naime ako si pažljivo čitao neke od projekata samogradnji koji su opisani na forumu, možeš i sam da zaključiš da postoje određene razlike između prikolice i kampera, te da je prilikom opremanja kampera delovima prikolice potrebno uraditi prepravke i dopune na sistemima vode, struje, i gasa.
Ja sam svoj projekat samogradnje odradio i vrlo sam zadovoljan, ali da mi je tada bila ova pamet ....
Sve ovo me je navelo na razmišljanje o eventualnom započinjanju projekta prepravke kombija u kamper vozilo koje bi moglo da posluži kao neka vrsta šablona za ostale projekte.
Evo o čemu se radi, pošto smo sajam u Dizeldorfu iskoristili za kontakte sa dobavljačima (asortiman i cena) i pronalaženja najboljih idejnih rešenja za unutrašnje uređenje i opremanje, ono što sada sledi je izrada 2 -3 konačna rešenja (u Autocad-u) u zavisnosti od veličine kombija, redosleda unutrašnjeg rasporeda i za koliko osoba je predviđeno vozilo.
Plan je tržištu ponuditi nisko budžetno KIT kamp vozilo koje bi eventualno mogao da sklopi svako ko imalo ima dara za rukovanje sa alatom, ali i opciju da se dobije gotov kamper na podvozu koje klijent doveze.
Pošto je Dule Admin savladao tehnike pravljenja nameštaja za kamper, a bogami i pravljenja kompletnog kampera, te da je u CCB-u formirana ekipa majstora osposobljena za prepravke, servisiranje i ugradnju opreme za kamp vozila, mislim da je ovaj projekat realno vrlo brzo izvodljiv. Trenutno sam u fazi nabavke vozila i definitivno će biti Ducato L4H2 ili L5H3, ali neću žuriti, jer želim da kroz ograničen budžet na raspolaganju, učinim ovaj projekat što zanimljivijim. Gross je takođe zagrizao da na ovaj način u skorije vreme dođe do svog kampera. Pa...
Ukoliko si raspoložen i zainteresovan možeš se priključiti projektu na bilo koji način.
Poslednja izmena od DusanHY u 16 Sep 2013 21:40, izmenjeno 1 put ukupno.
bemi82
Korisnik
Postovi: 12
Pridružio se: 06 Sep 2013 15:19
Lokacija: kosovo

Post od bemi82 »

nikako nisam razmisljao o tome da je taj proces-projekat "selidba" elemenata iz kamp prikolice u kombi i da je to gotovo i da sam postao vlasnik kampera.

verujem da ima puno posla verujem da je to komplikovano ali ne bezim od posla
ideja da koristim-prebacim kamp prikolicu odnosno njene elemente u kobi se javila zbog toga sto nisam dovoljno upucen i nemam dovoljno informacije gde to sve posebno mogu kupiti....

a i neka mi sve odnosno skoro sve bude sto blize ruci... znaci sto manje traganja po delove
a to sto ostane od kamp prikolice tj kostir ili sta ti ja znam nije velika briga nadje se uvek neko zainteresovan i za to


opet trazim pomoc od vas iskusnijih....
tragajuci po internetu naiso sam na iveco kombi (isti kao sto je clan lio mislim uzeo i vec poceo samogradnju)
iveco ima otvorene prozore instalaciju za struju gas vodu kanalizaciju ima cak i rezervoar za otbadnu vodu
vidi se da je koriscenj kao kamper...ali nema ni jedan drugi elemenat u njemu (spored,frizider i ostalo)

problem je odnosno moje pitanje je : prozori su otvoreni na mestima gde meni ne odgovara da li ih mogu zatvoriti i prebaciti na drugu stranu
i koliko ce to biti efikasno
Odgovori