VAZNA INFORMACIJA U VEZI REGISTRACIJE KAMPERA
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Izvrsena registracija kampera za 2012. .
Ponavljam za sve clanove i one koji citaju forum , prilikom TEHNICKOG pregleda insistirajte da Vase vozilo vide kao SPECIJALNO vozilo za stanovanje i kampovanje . U Specijalno kasnije se taksati i tako ispadne povoljno u odnosu na kategoriju purnicko . Policija nema nista protiv nas kao vlasnike ovakvih vozila , jednostavno rade kako im gospoda sa tehnickog pregleda predoce dokumenta .
Moralno se osecam da sam potpuno u pravu , i ne cinim nista lose, naprotiv i to je suluda cifra u odnosu na eksploataciju drugih vozila i ovog naseg kamp.
Isto uverenje imam kad je u pitanju camac - gliser - skuter. Za svega 60 suncanih letnjih dana koliko se moze reci da ove sprave rade cifre su ozbiljne zato valjda niko koga znam nije ove godine registrovao gliser - skuter.
Ponavljam za sve clanove i one koji citaju forum , prilikom TEHNICKOG pregleda insistirajte da Vase vozilo vide kao SPECIJALNO vozilo za stanovanje i kampovanje . U Specijalno kasnije se taksati i tako ispadne povoljno u odnosu na kategoriju purnicko . Policija nema nista protiv nas kao vlasnike ovakvih vozila , jednostavno rade kako im gospoda sa tehnickog pregleda predoce dokumenta .
Moralno se osecam da sam potpuno u pravu , i ne cinim nista lose, naprotiv i to je suluda cifra u odnosu na eksploataciju drugih vozila i ovog naseg kamp.
Isto uverenje imam kad je u pitanju camac - gliser - skuter. Za svega 60 suncanih letnjih dana koliko se moze reci da ove sprave rade cifre su ozbiljne zato valjda niko koga znam nije ove godine registrovao gliser - skuter.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Obavestenje. U koordinaciji sa profesorom Saobracajnog fakulteta Nikolom Putnikom napravljen je niz dopisa raznim institucijama kako bi se neregularna primena zakona, kojom smo osteceni stavila van snage. U toku su konsultacije sa odgovarajucim advokatom koji izucava situaciju i priprema predlog akcija, tuzbi sa zahtevom za povracaj novca koji smo preplatili drzavi kojoj nikada nije dosta. Ne primenjujuci kategorizaciju i ne svrstavajuci kampere u specijalna vozila prilikom registracije , primenjuju se odredbe koje se odnose samo na putnicka vozila, sto znaci znacajno skuplja registracija. Potrebno je da se udruzimo i ovlastimo advokata da u nase ime moze podneti tuzbu sa zahtevom za povracaj vise naplacenih sredstava. Advokata bi namirili procentualno u odnosu na izvrsenu naplatu. Cekam za par dana konkretan predlog. Molim vas ko je zainteresovan neka mi dostavi mejlom ocitanu saobracajnu knjizicu , sa licnim podacima iz licne karte na moj privatni mejl dukkbg@gmail.com. Podaci ce biti korisceni samo za navedenu akciju i licno sam odgovoran za njih. Pozdrav Admin Dusan
Evo i mog malog doprinosa ovoj temi, naime pre par nedelja sam produžavao registraciju na kamperu i tom prilikom sa od prijatelja koji poseduje tehnički pregled insistirao da u registracioni list upiše tačnu kategorizaciju vozila (u mom slučaju imao sam i atest o samogradnji od AMSS). Rezultat toga je da sam polisu osiguranja (na kojoj pod vrstom vozila piše - Specijalno vozilo) za kamper 1998 ccm i 81Kw platio svega 6258,00 din., što je skoro duplo manje od onoga koliko sam plaćao kada je moj kamper bio kategorizovan samo kao putničko vozilo. Pa me je tako ukpna registracija umesto 21.000,00 koštala svega 15.800,00. Sve je skenirano, fotokoprinao i dato Dušanu, i tu se najbolje može videti kako se za isto vozilo mogu odmeravati dva aršina.
Ovo što Admin priča je logično i po meni pravno utemeljeno, jedino je pitanje postoji li interes advokata da se bavi tim predmetom. Isto tako mislim da ovo može biti dobar uvod u nešto što bi bio logičan sled stvari, a to je da pokušamo da se izborimo da se kamp vozila smeste u neku podkategoriju, koja bi bila izuzeta od plaćanja izuzetno visokih poreza na luksuz za kamp vozila velike kubikaže.
Ovo što Admin priča je logično i po meni pravno utemeljeno, jedino je pitanje postoji li interes advokata da se bavi tim predmetom. Isto tako mislim da ovo može biti dobar uvod u nešto što bi bio logičan sled stvari, a to je da pokušamo da se izborimo da se kamp vozila smeste u neku podkategoriju, koja bi bila izuzeta od plaćanja izuzetno visokih poreza na luksuz za kamp vozila velike kubikaže.
Polisa osiguranja nikad nije ni bila problem.
Ja sam za 8 godina, koliko registrujem kamper, uvek plaćao polisu skoro duplo manje. Niko iz osiguranja ne pravi pitanje oko polise za putničko specijalno vozilo za stanovanje i kampovanje. Tu kategorizaciju niko i danas ne osporava, čak i MUP, jedino što to ne piše u saobraćajnoj.
Problem je kod poreza na upotrebu motornih vozila koji je vrlo visok i zavisi od kubikaže i godišta.
"Законом о порезима на употребу, држање и ношење добара ("Сл. гласник РС" бр. 26/2001, 101/10 и
24/2011) прописана је обавеза плаћања пореза на употребу моторних возила приликом уписа
возила у јединствени регистар возила (издавања саобраћајне дозволе) односно, приликом
издавања регистрационе налепнице. Наведени порез се плаћа за: путничка возила, мотоцикле,
мотоцикле са бочним седиштем и тешке трицикле.
ПОРЕЗ НА УПОТРЕБУ МОТОРНИХ ВОЗИЛА НЕ ПЛАЋАЈУ:
1) Особа са инвалидитетом са 80 или више процената телесног оштећења, на једно возило које се на
њено име прво региструје у једној години;
2) Особа са инвалидитетом код којих постоји телесно оштећење које има за последицу неспособност
доњих екстремитета ногу од 60 или више процената оштећења, на једно возило које се на њено име прво
региструје у једној години;
3) Родитељи вишеструко ометене деце која су у отвореној заштити, односно о којима родитељи
непосредно брину – на једно возило које се на њихово име, односно на име једног од њих прво региструје;
4. Здравствене установе за амбулантна возила;
5. Организације особа са инвалидитетом основане са циљем пружања помоћи лицима са инвалидитетом,
које су регистроване у складу са законом – за возила прилагођена искључиво за превоз њихових чланова;
6. Министарство унутрашњих послова;
7. Власници моторних возила чији је погон искључиво електрични.
Доказе да инвалидна лица и родитељи вишеструко ометене деце која су у отвореној заштити испуњавају
услове за ослобађање од обавезе плаћања пореза на употребу моторних возила издају надлежни органи
за годину у којој се врши регистрација.
Лице које је у току године стекло право својине на регистрованом возилу, код чије регистрације је плаћен
порез на употребу возила у прописаном износу, није у обавези да због те промене плати прописани порез
до истека периода за који је моторно возило регистровано.
Када лице које нема право на пореско ослобођење или умањење пореза стекне у току периода важења
регистрације право својине на регистрованом моторном возилу код чије је регистрације остварено право
на пореско ослобођање или умањење пореза – порез на употребу моторних возила за то возило плаћа у
припадајућем износу који одговара периоду од стицања права својине на возилу до истека регистрације.
Доказ о плаћеном порезу на употребу моторних возила у прописаном износу подноси се уз захтев за
издавање саобраћајне дозволе, односно регистрационе налепнице моторног возила за које се порез
плаћа Регистрација возила, не може се извршити без доказа о плаћеном порезу на употребу моторних
возила осим у случајевима из чл. 5 Закона.
ЗА ПУТНИЧКА ВОЗИЛА КОЈИМА СЕ ОБАВЉА АУТО-ТАКСИ ПРЕВОЗ И СПЕЦИЈАЛНА ПУТНИЧКА
ВОЗИЛА ЗА ОБУКУ КАНДИДАТА СА УГРАЂЕНИМ ДУПЛИМ НОЖНИМ КОМАНДАМА ПРОПИСАНИ
ИЗНОС ПОРЕЗА ПОРЕД УМАЊЕЊА ПО ГОДИНАМА СТАРОСТИ ДОДАТНО СЕ УМАЊУЈЕ ЗА 50%"
Mislim da što se tiče poreza na upotrebu motornih vozila, advokati tu nemaju šta da rade. Zakon je vrlo jasan, sva putnička vozila plaćaju porez na upotrebu bila ona specijalna ili ne.
U Niškom Mup-u stoji natpis da sva putnička vozila plaćaju porez, osim: taksi, sanitetskih i vozila za osobe sa invaliditetom.
Po meni, trebalo bi promeniti određene stavke u zakonu, jer je totalno nerealno i nepravedno vršiti kategorizaciju prema kubikaži a ne prema kilovatima.
Svako kombi vozilo zbog svoje mase i namene zahteva motor veće zapremine, što nikako ne spada u luksuz već u neminovnu potrebu.
Ne znam da li je luksuz kombi sa motorom od 2500 ccm i 60 kW koji jedva ide 100 km/h, ili BMW serije 1/F20 od 1598 ccm i 125 kW koji ide 225 km/h!
Trebalo bi nadležnim organima postaviti pitanje i oko skraćenog trajanja registracije jer se ta vozila koriste uglavnom u letnjim mesecima.
Takođe je interesantna mogućnost vožnje do 3 vozila sa istim tablicama, gde se dažbine plaćaju za jedno vozilo za koje za koje su one najveće.
Ja sam za 8 godina, koliko registrujem kamper, uvek plaćao polisu skoro duplo manje. Niko iz osiguranja ne pravi pitanje oko polise za putničko specijalno vozilo za stanovanje i kampovanje. Tu kategorizaciju niko i danas ne osporava, čak i MUP, jedino što to ne piše u saobraćajnoj.
Problem je kod poreza na upotrebu motornih vozila koji je vrlo visok i zavisi od kubikaže i godišta.
"Законом о порезима на употребу, држање и ношење добара ("Сл. гласник РС" бр. 26/2001, 101/10 и
24/2011) прописана је обавеза плаћања пореза на употребу моторних возила приликом уписа
возила у јединствени регистар возила (издавања саобраћајне дозволе) односно, приликом
издавања регистрационе налепнице. Наведени порез се плаћа за: путничка возила, мотоцикле,
мотоцикле са бочним седиштем и тешке трицикле.
ПОРЕЗ НА УПОТРЕБУ МОТОРНИХ ВОЗИЛА НЕ ПЛАЋАЈУ:
1) Особа са инвалидитетом са 80 или више процената телесног оштећења, на једно возило које се на
њено име прво региструје у једној години;
2) Особа са инвалидитетом код којих постоји телесно оштећење које има за последицу неспособност
доњих екстремитета ногу од 60 или више процената оштећења, на једно возило које се на њено име прво
региструје у једној години;
3) Родитељи вишеструко ометене деце која су у отвореној заштити, односно о којима родитељи
непосредно брину – на једно возило које се на њихово име, односно на име једног од њих прво региструје;
4. Здравствене установе за амбулантна возила;
5. Организације особа са инвалидитетом основане са циљем пружања помоћи лицима са инвалидитетом,
које су регистроване у складу са законом – за возила прилагођена искључиво за превоз њихових чланова;
6. Министарство унутрашњих послова;
7. Власници моторних возила чији је погон искључиво електрични.
Доказе да инвалидна лица и родитељи вишеструко ометене деце која су у отвореној заштити испуњавају
услове за ослобађање од обавезе плаћања пореза на употребу моторних возила издају надлежни органи
за годину у којој се врши регистрација.
Лице које је у току године стекло право својине на регистрованом возилу, код чије регистрације је плаћен
порез на употребу возила у прописаном износу, није у обавези да због те промене плати прописани порез
до истека периода за који је моторно возило регистровано.
Када лице које нема право на пореско ослобођење или умањење пореза стекне у току периода важења
регистрације право својине на регистрованом моторном возилу код чије је регистрације остварено право
на пореско ослобођање или умањење пореза – порез на употребу моторних возила за то возило плаћа у
припадајућем износу који одговара периоду од стицања права својине на возилу до истека регистрације.
Доказ о плаћеном порезу на употребу моторних возила у прописаном износу подноси се уз захтев за
издавање саобраћајне дозволе, односно регистрационе налепнице моторног возила за које се порез
плаћа Регистрација возила, не може се извршити без доказа о плаћеном порезу на употребу моторних
возила осим у случајевима из чл. 5 Закона.
ЗА ПУТНИЧКА ВОЗИЛА КОЈИМА СЕ ОБАВЉА АУТО-ТАКСИ ПРЕВОЗ И СПЕЦИЈАЛНА ПУТНИЧКА
ВОЗИЛА ЗА ОБУКУ КАНДИДАТА СА УГРАЂЕНИМ ДУПЛИМ НОЖНИМ КОМАНДАМА ПРОПИСАНИ
ИЗНОС ПОРЕЗА ПОРЕД УМАЊЕЊА ПО ГОДИНАМА СТАРОСТИ ДОДАТНО СЕ УМАЊУЈЕ ЗА 50%"
Mislim da što se tiče poreza na upotrebu motornih vozila, advokati tu nemaju šta da rade. Zakon je vrlo jasan, sva putnička vozila plaćaju porez na upotrebu bila ona specijalna ili ne.
U Niškom Mup-u stoji natpis da sva putnička vozila plaćaju porez, osim: taksi, sanitetskih i vozila za osobe sa invaliditetom.
Po meni, trebalo bi promeniti određene stavke u zakonu, jer je totalno nerealno i nepravedno vršiti kategorizaciju prema kubikaži a ne prema kilovatima.
Svako kombi vozilo zbog svoje mase i namene zahteva motor veće zapremine, što nikako ne spada u luksuz već u neminovnu potrebu.
Ne znam da li je luksuz kombi sa motorom od 2500 ccm i 60 kW koji jedva ide 100 km/h, ili BMW serije 1/F20 od 1598 ccm i 125 kW koji ide 225 km/h!
Trebalo bi nadležnim organima postaviti pitanje i oko skraćenog trajanja registracije jer se ta vozila koriste uglavnom u letnjim mesecima.
Takođe je interesantna mogućnost vožnje do 3 vozila sa istim tablicama, gde se dažbine plaćaju za jedno vozilo za koje za koje su one najveće.
Poslednja izmena od mustang u 13 Nov 2013 22:03, izmenjeno 1 put ukupno.
Omnia mea mecum porto
Mislim da je Mustang u pravu i da nase buduce aktivnosti mogu ici u pravcu podnosenja predloga ya iymenu Yakona o beybednosti saobracaja u delu koji se odnosi na kategoriyaciju kamp-voyila,kako vlasnici vise ne bi placali porey na luksuy.Medjutim, imajuci u vidu sadasnje ekonomske prilike mislim da je ovo nerealno,
pa bi trebalo raymotriti i druge predloge yahvaljujuci kojima bi registracija ovih voyila bila jeftinija(kao naprimer koriscenje jedne tablice ya vise voyila).
pa bi trebalo raymotriti i druge predloge yahvaljujuci kojima bi registracija ovih voyila bila jeftinija(kao naprimer koriscenje jedne tablice ya vise voyila).
Mustang, slažem se s tobom u potpunosti. Ko god je pažljivije čitao zakon, mogao je da vidi da zakonodavac ne pravi razliku između podgrupa putničkih vozila (osim saniteta i taxi vozila). Zakon je takav kakav jeste svideo se nama ili ne. Meni se naročito ne dopada jer vozim auto preko 2000 ccm čija je tržišna cena niža od najjeftinijeg novog automobila, ali šta je, tu je.
Takođe, nigde nisu taj porez okarakterisali kao porez na luksuz (možda je tako zvučala Šešeljeva taksa s kraja devedesetih koju su kasnije oberučke prihvatili i pretočili u zakon). Tad se možda i moglo govoriti o 2000 ccm kao granici luksuza. Da li je kamper luksuz? U tu polemiku ne bih sad ulazio, ali je svima jasno da ne predstavlja egzistencijalnu potrebu. Samim tim, možda je bolje ne čačkati mečku, da ne bi mali Laza (min.fin) dobio nove ideje za nove poreze pa će biti "što nam je ovo trebalo"
Činjenica je da država zavlači ruku u džep tamo gde to može, a to su dobra koje podležu registraciji. To su automobili, plovila, vazduhoplovi, oružje i nepokretnosti. Možete u slobodnoj trgovini kupiti dijamantski prste koji vredi 50.000 EUR i nećete platiti ni dinar poreza jer taj prsten nigde nije registrovan. Ako registrujete običan gumeni čamac s Tomosom 4, platićete godišnji porez na upotrebu tog čamca.
Možda sam otišao u offtopic, ali tema je takva da pogađa mnogo širi krug ljudi od vlasnika kampera. Teba se boriti protiv nepravde, podržavam predlog da se plaća jedna registracija za naskuplje vozilo istog vlasnika i da se dobije jedan par tablica (kao u Austriji), ali bi kod nas to odmah gledali kao minus u budžetu. Takođe, porez na upotrebu vozila postoji i u drugim državama, ali je pitanje kategorizacije drugačije rešeno. Po meni, najpošteniji princip bi bio procentualno u odnosu na katalošku vrednost vozila (kao kod prenosa apsolutnih prava).
Takođe, nigde nisu taj porez okarakterisali kao porez na luksuz (možda je tako zvučala Šešeljeva taksa s kraja devedesetih koju su kasnije oberučke prihvatili i pretočili u zakon). Tad se možda i moglo govoriti o 2000 ccm kao granici luksuza. Da li je kamper luksuz? U tu polemiku ne bih sad ulazio, ali je svima jasno da ne predstavlja egzistencijalnu potrebu. Samim tim, možda je bolje ne čačkati mečku, da ne bi mali Laza (min.fin) dobio nove ideje za nove poreze pa će biti "što nam je ovo trebalo"
Činjenica je da država zavlači ruku u džep tamo gde to može, a to su dobra koje podležu registraciji. To su automobili, plovila, vazduhoplovi, oružje i nepokretnosti. Možete u slobodnoj trgovini kupiti dijamantski prste koji vredi 50.000 EUR i nećete platiti ni dinar poreza jer taj prsten nigde nije registrovan. Ako registrujete običan gumeni čamac s Tomosom 4, platićete godišnji porez na upotrebu tog čamca.
Možda sam otišao u offtopic, ali tema je takva da pogađa mnogo širi krug ljudi od vlasnika kampera. Teba se boriti protiv nepravde, podržavam predlog da se plaća jedna registracija za naskuplje vozilo istog vlasnika i da se dobije jedan par tablica (kao u Austriji), ali bi kod nas to odmah gledali kao minus u budžetu. Takođe, porez na upotrebu vozila postoji i u drugim državama, ali je pitanje kategorizacije drugačije rešeno. Po meni, najpošteniji princip bi bio procentualno u odnosu na katalošku vrednost vozila (kao kod prenosa apsolutnih prava).
U pravu si, zato sam i napisao da je najpravednije oporezivanje po tržišnoj vrednosti vozila. Imaju oni katalog AMSS-a u kojem su vrednosti vozila poprilično realne.mustang napisao:Ne znam da li se kamper star 15-20 godina može nazvati luksuzom.
Na ulicama se voze automobili čija je vrednost daleko veća od vrednosti kampera kakvi se voze kod nas.