VAZNA INFORMACIJA U VEZI REGISTRACIJE KAMPERA
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Nisam siguran da je podnosenje tuzbe pravo resenje. Nije mi poznat pravni osnov za utuzenje niti ko bi bio oznacen kao tuzenik. Ovaj forum je javan pa ne bih pisao o nekim stvarima jer moze biti vise stete nego koristi.
Za sada mislim da bi se kao prvo trebalo videti koliko je specijalnih vozila nagrabusilo kao i mi. Treba rasiriti front povezati se sa njihovim strukovnim udruzenjima, napr. sa pcelarima, gradjevinskim operativcima i sl pa zajedno osmisliti nacin delovanja. Ovako sami nista necemo uraditi.
Za sada mislim da bi se kao prvo trebalo videti koliko je specijalnih vozila nagrabusilo kao i mi. Treba rasiriti front povezati se sa njihovim strukovnim udruzenjima, napr. sa pcelarima, gradjevinskim operativcima i sl pa zajedno osmisliti nacin delovanja. Ovako sami nista necemo uraditi.
I ja se slažem sa Sprinterom da tužba nije rešenje, pogotovo ako uzmemo činjenicu da su te pogrešne polise bile samo pojedinačni slučajevi. Lepo je to što Dunav hoće da vrati novac.
Mišljenja sam da preko nekih uticajnih ljudi iz ove oblasti (kao što je prof.Putnik) pokušamo da izvršimo pritisak na Agenciju za bezbednost saograćaja koja je zadužena za pravnu regulativu vezanu za kategorizacije vozila. Ovim putem apelujem na sve članove koji na bilo kakav način mogu da pomognu da se uključe u ovu nazovimo akciju.
Što se poreza na luksuz tiče, već sam u nekoj temi pisao da je u pripremi nova uredba o porezu na luksuz za motorna vozila. Po nekim informacijama od Nove godine će se kao osnova za plaćanje tog poreza uzimati procenjena vrednost vozila, pa će se valjda konačno ispraviti nepravda koja je učinjena vlasnicima starijih vozila velike snage i zapremine. U tom slučaju bi većina nas koja vozi kampere prosečne starosti od 5 -20 godina verovatno bila zadoviljna. Ali postoji u tu jedna začkoljica, a to je procena naših vozila.
Neko je u ovoj diskusiji spomenuo i katalog AMSS-a i realne cene, sa tim na žalost ne mogu da se složim, pogotovo što u tim katalozima ima jako malo podataka o vrednostima kamp vozila, pa će opet dolaziti do zabuna i manupulacija prilikom tumačenja.
Mišljenja sam da preko nekih uticajnih ljudi iz ove oblasti (kao što je prof.Putnik) pokušamo da izvršimo pritisak na Agenciju za bezbednost saograćaja koja je zadužena za pravnu regulativu vezanu za kategorizacije vozila. Ovim putem apelujem na sve članove koji na bilo kakav način mogu da pomognu da se uključe u ovu nazovimo akciju.
Što se poreza na luksuz tiče, već sam u nekoj temi pisao da je u pripremi nova uredba o porezu na luksuz za motorna vozila. Po nekim informacijama od Nove godine će se kao osnova za plaćanje tog poreza uzimati procenjena vrednost vozila, pa će se valjda konačno ispraviti nepravda koja je učinjena vlasnicima starijih vozila velike snage i zapremine. U tom slučaju bi većina nas koja vozi kampere prosečne starosti od 5 -20 godina verovatno bila zadoviljna. Ali postoji u tu jedna začkoljica, a to je procena naših vozila.
Neko je u ovoj diskusiji spomenuo i katalog AMSS-a i realne cene, sa tim na žalost ne mogu da se složim, pogotovo što u tim katalozima ima jako malo podataka o vrednostima kamp vozila, pa će opet dolaziti do zabuna i manupulacija prilikom tumačenja.
Pomenuo sam katalog AMSS kao merodavan što se tiče cena, ali sam mislio na putnička vozila. Kod kamp vozila postoji mnogo varijacija na temu i nivoa opreme. Npr. neko je mogao da naruči kamper i dodatnu opremu koja može da podigne osnovnu cenu i 15k EUR. Naravno je da je nemoguće sve te pojedinačne slučaje staviti u katalog, čak i u Nemačkoj, a kamoli kod nas. Ali svako loše ima i svoje dobro. Onaj kome u saobraćajnoj piše npr. putničko vozilo, Fiat Ducato, 8 sedišta, platiće porez kao za putnički kombi tog godišta, koji je , priznaćete, mnogo jeftinijiDusanHY napisao:Neko je u ovoj diskusiji spomenuo i katalog AMSS-a i realne cene, sa tim na žalost ne mogu da se složim, pogotovo što u tim katalozima ima jako malo podataka o vrednostima kamp vozila, pa će opet dolaziti do zabuna i manupulacija prilikom tumačenja.
A da se ne talasa s tim podkategorijama, barem do Nove Godine, ako će da donesu novi zakon o oporezivanju?
Vidim da je Admin na naslovnoj strani sajta zakačio odgovor iu Ministarstva finansija.
Mislim da je ovo pravi put ka smanjenju registracije kampera. Nema mesta tužbama, sve se radi po zakonu, ali je potrebno da se ili u Zakonu o порезима на употребу, држање и ношење добара ili u nekom od podzakonskih akata pravno definiše izuzimanje specijalaca: vozila za stanovanje, vozila za prevoz košnica, kao i mnogih drugih vozila koji su ranije potpadali u kategorije specijalnih, od plaćanje poreza na luksuz.
Ima li Admin nešto i za Nas na Forumu, u smislu obavestenja kakve su šanse u vezi oslobađanja plaćanja poreza, dalje aktivnosti i sl.
Interesantna je tu jedna stvar. Čuo sam da se masa luksuznih dzipova sa velikom kubikažom registruju kao poluteretni, pa su na taj način izuzeti od plaćanja ovog poreza. Razumeo sam da se samo prilikom prve registracije skinu zadnja dva sedišta i postavi demontažna barijera između prednjih sedišta i tovarnog prostora. Nije mi samo jasno kako prolaze prilikom redovnog kontrolisanja vozila od strane MUP-a na putu, ili kako ih na svakoj sledećoj registraciji puštaju... Mislim , jasno mi je , ali. Ova Srbija je baš jedno jadno sr....nje., sve je poprskalo.
Kad se setim , u staroj Jugi si uz auto plaćao i taksu za radio u autu. Prilikom registracije mogao si da navedeš da ga nemaš ugrađenog u auto. Ali, ako te policija zaustavi i vidi ti radio u autu, lepu si kaznu plaćao. Dobra stara vremena, kada se poštovao zakon i od MUP-a i od vlasnika vozila.
Stari saobraćajac kada te zaustavi, u trenu iskenira sve, i šta treba i šta ne treba, i to bez ikakvih tehničkih pomagala, i uglavnom ti pomogne ako može, a kod ovih sadašnjih odmah vidiš keš blagajnu u očima.
Mislim da je ovo pravi put ka smanjenju registracije kampera. Nema mesta tužbama, sve se radi po zakonu, ali je potrebno da se ili u Zakonu o порезима на употребу, држање и ношење добара ili u nekom od podzakonskih akata pravno definiše izuzimanje specijalaca: vozila za stanovanje, vozila za prevoz košnica, kao i mnogih drugih vozila koji su ranije potpadali u kategorije specijalnih, od plaćanje poreza na luksuz.
Ima li Admin nešto i za Nas na Forumu, u smislu obavestenja kakve su šanse u vezi oslobađanja plaćanja poreza, dalje aktivnosti i sl.
Interesantna je tu jedna stvar. Čuo sam da se masa luksuznih dzipova sa velikom kubikažom registruju kao poluteretni, pa su na taj način izuzeti od plaćanja ovog poreza. Razumeo sam da se samo prilikom prve registracije skinu zadnja dva sedišta i postavi demontažna barijera između prednjih sedišta i tovarnog prostora. Nije mi samo jasno kako prolaze prilikom redovnog kontrolisanja vozila od strane MUP-a na putu, ili kako ih na svakoj sledećoj registraciji puštaju... Mislim , jasno mi je , ali. Ova Srbija je baš jedno jadno sr....nje., sve je poprskalo.
Kad se setim , u staroj Jugi si uz auto plaćao i taksu za radio u autu. Prilikom registracije mogao si da navedeš da ga nemaš ugrađenog u auto. Ali, ako te policija zaustavi i vidi ti radio u autu, lepu si kaznu plaćao. Dobra stara vremena, kada se poštovao zakon i od MUP-a i od vlasnika vozila.
Stari saobraćajac kada te zaustavi, u trenu iskenira sve, i šta treba i šta ne treba, i to bez ikakvih tehničkih pomagala, i uglavnom ti pomogne ako može, a kod ovih sadašnjih odmah vidiš keš blagajnu u očima.
e to cemo tek da vidimo sta ce biti, izbori su u toku sad treba traziti i buniti se, ali mislim da se drzava nece odreci tog dela kolaca u korist vlasnika kamp vozila, lepe su to pare i ako nas nema puno sa takvim vozilima ipak se puni budzet
lepo je sto se admin trudi da dodje do svima nama zajednickog cilja, ali do realizacije bojim se da cemo mi jos mnogo novca upumpati u budzet
voleo bi da nisam u pravu
lepo je sto se admin trudi da dodje do svima nama zajednickog cilja, ali do realizacije bojim se da cemo mi jos mnogo novca upumpati u budzet
voleo bi da nisam u pravu
pozdrav svima
razmisljam o kamperu vec par godina.oglasi u nemackoj,samogradnjacitam vase iskustvo i nazalost izgleda da cu odustati.elem ranije sam vozio nekoliko vrsta dzipova ali kada su stigla deca a sa njima i novi zakon o registraciji preko 2000cm promenio sam vozilo i sada imam reno espace benzinac sa gasom 1997cm.registracija 23000,00 i zadovoljan sam.auto mi inace sluzi i za privatni posao.
moje odustajanje je vezano za cenu registracije kampera jer sam razumeo citajuci forum da kamperi spadaju u putnicka vozila. znaci ako je starost izmedju 10 i 20 godina i snaga preko 2000cm registracija ne moze biti manja od 45000.stoje za nas obicne smrtnike previse.
moje pitanje je dali se za koriscenje u smislu kampovanja mogu koristiti kombi vozila sa duplom kabinom(putari) tako sto ce se u tovarni prostor natakariti pristojno doradjena kamp kucica i put pod noge.kada se vratis sa putaseljstvija skines kamp prikolicu i koristis auto za posao.jer je registrovan kao teretno znaci registracija do 20000,00 a mozes ga koristiti i van sezone za posao.
nadam se da razumete svrhu moga pisanja
razmisljam o kamperu vec par godina.oglasi u nemackoj,samogradnjacitam vase iskustvo i nazalost izgleda da cu odustati.elem ranije sam vozio nekoliko vrsta dzipova ali kada su stigla deca a sa njima i novi zakon o registraciji preko 2000cm promenio sam vozilo i sada imam reno espace benzinac sa gasom 1997cm.registracija 23000,00 i zadovoljan sam.auto mi inace sluzi i za privatni posao.
moje odustajanje je vezano za cenu registracije kampera jer sam razumeo citajuci forum da kamperi spadaju u putnicka vozila. znaci ako je starost izmedju 10 i 20 godina i snaga preko 2000cm registracija ne moze biti manja od 45000.stoje za nas obicne smrtnike previse.
moje pitanje je dali se za koriscenje u smislu kampovanja mogu koristiti kombi vozila sa duplom kabinom(putari) tako sto ce se u tovarni prostor natakariti pristojno doradjena kamp kucica i put pod noge.kada se vratis sa putaseljstvija skines kamp prikolicu i koristis auto za posao.jer je registrovan kao teretno znaci registracija do 20000,00 a mozes ga koristiti i van sezone za posao.
nadam se da razumete svrhu moga pisanja
Frenki iz Slovenije se bavi prodajom Tischer Box kutija.
Ja ih gledam dugo, vrlo su interesantne. Cena isto tako.
http://www.tischer-pickup.com/en/service-2/cabin-box/
MIslim da se Frenki oglašavao i kod Nas.
Ja ih gledam dugo, vrlo su interesantne. Cena isto tako.
http://www.tischer-pickup.com/en/service-2/cabin-box/
MIslim da se Frenki oglašavao i kod Nas.
ta varijanta sa Tischer nadogradnjom je naj bolje resenje za placanje poreza t.j. registrujes teretnjaka s njim radis i putujes, nadogradnja se montira (nije mnogo komlikovano) na vozilo za koje je namenjena a to su pick up vozila, a ne putari tipa kombija (ducato, sprinter, daily...). s obzirom na velicinu jako su konforne unutra za prosecnu porodicu (bio sam u sloveniji na prezentaciji), nije bas konfor kao kamper ali je sasvim blizu.
e sad tamna strana medalje je cena, nije konforna kao kamper, a cena je dosta veca od dobrog kampera koji moze da se uveze (euro 3) jos na to dodaj radno vozilo t,j. pik-ap.
s obzirom da se montira na terenska pikap vozila (4x4) ciljna grupa kupaca je oni koji vole bespuca, off road voznju ( ne ekstremnu), verovatno je neprave da se montira na kombi sasaije sto bi bilo mnogo prakticnije za obicnu raju
ako je zbog poreza ima kampera (euro 3) sa 2,0 jtd i registracijom oko 24 000 din ALI ti motori imaju samo 85 ks sto je za kampera pod punom kamperskom opremom cca 3,5t preslabo
e sad tamna strana medalje je cena, nije konforna kao kamper, a cena je dosta veca od dobrog kampera koji moze da se uveze (euro 3) jos na to dodaj radno vozilo t,j. pik-ap.
s obzirom da se montira na terenska pikap vozila (4x4) ciljna grupa kupaca je oni koji vole bespuca, off road voznju ( ne ekstremnu), verovatno je neprave da se montira na kombi sasaije sto bi bilo mnogo prakticnije za obicnu raju
ako je zbog poreza ima kampera (euro 3) sa 2,0 jtd i registracijom oko 24 000 din ALI ti motori imaju samo 85 ks sto je za kampera pod punom kamperskom opremom cca 3,5t preslabo
Kao što Driver reše jedini problem je što ti Tichner-i koštaju isto kao i prosečni kamper, a po novome pick-up vozila (4x4 - teretna) moraš da registruješ na pravno lice (makar i paušalac), ne može ni varijanta fizičko pa rentiranje na pravno - ne prolazi više nažalost. E tu su sad peripetije, putni nalozi, ovlašćenja, redovni pregledi ispravnosti ...
Bilo kako bilo svaki luksuz (što kamperi u suštini i jesu) mora nekako da se naplati.
Možda je bolje Zorane da razmotrite varijantu sa kamp priklicom, koju biste prilagodili kako vama odgovara.
Bilo kako bilo svaki luksuz (što kamperi u suštini i jesu) mora nekako da se naplati.
Možda je bolje Zorane da razmotrite varijantu sa kamp priklicom, koju biste prilagodili kako vama odgovara.
Pa sad baš nešto ne znam kako bi to izgledalo, obzirom da većina putara (dupla kabina) ima sanduk ne duži od 2.5m - 3m a min. Dužina prikolice (unutrašnja) za nake osnovne potrebe bi trebala da bude od 3,5-4 m. Znači bio bi bar 1-1,5 m u prepustu, ne verujem da bi toliko bilo dozvoljeno obzirom da ne menjaš dužinu međuosovinskog rastojanja.zoran2212 napisao:to sam i mislio.prilagoditi kamp prikolicu putaru(t4,ducato ,trnzit),mozda l200.zasto kazes da ne moze putar kada su oni takodje teretno.dali je potrebna neka dodatna registracija kada se to postavi u teretni prostor.
Većina tih putara je predviđena i za velike nosivosti (C kategorija), pa svakako ne treba uzimati u obzir ona sa duplim zadnjim točkovima, ili treba?
Naravno mora se proveriti i kako bi zakon gledao na tu vrstu prevoznog sredstva, i kako bi se to vozilo registrovalo obzirom da ima dve namene. Raspitaj se malo o tome.
U svakom slučaju dobra ideja, trebalo bi možda razmišljati na taj način.
Šta da ti kažem, uzmi Googlaj ima svašta na netu naći ćeš neku ideju sigurno. Ništa nije nemoguće i neizvodljivo.
pa sprinter je postavio slike sa tischer box varijantom na wv t4.vidjao sam i starije t4 sa home made varijantom tischer box na nemackim sajtovima.
ja sam se nosio mislju sobzirom da je putar teretno vozilo i da se u teretni prostor moze staviti bilo kakav teret koji je u dozvoljenim gabaritima ,a putnici se voze u kabini.tako da nebi trebalo biti problema za tako nesto naravno vodeci prvenstveno racuna 0 zadnjem prepustu a i o bocnim naravno.i sve to po srbiji.
znate ono :
a de ides, jer ovo registrovano,sta imas unutra....
prevozim kucicu na divcibare,taru,dunav....
kao da prevozim mesalicu,kiosk,kravu,ovce.....
ja sam se nosio mislju sobzirom da je putar teretno vozilo i da se u teretni prostor moze staviti bilo kakav teret koji je u dozvoljenim gabaritima ,a putnici se voze u kabini.tako da nebi trebalo biti problema za tako nesto naravno vodeci prvenstveno racuna 0 zadnjem prepustu a i o bocnim naravno.i sve to po srbiji.
znate ono :
a de ides, jer ovo registrovano,sta imas unutra....
prevozim kucicu na divcibare,taru,dunav....
kao da prevozim mesalicu,kiosk,kravu,ovce.....