Provera polovnjaka

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

Odgovori
srdjansimic
Korisnik
Postovi: 52
Pridružio se: 02 Avg 2011 14:20
Lokacija: Novi Beograd

Post od srdjansimic »

Sta je sve potrebno uraditi kako bi bili sigurni da je polovnjak legalan? U pitanju su vozila koja su uvezena, i registrovana, ali sve vise se po medijima nalaze informacije o falsifikovanim dokumentima? Da li je dovoljno proveriti na sajtu policije zemlje odakle je uvezen, da li treba raditi onu ekspertizu AMSS-a?

Pozdrav
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Svako motorno vozilo koje je uvezeno u protekle 3 godine prilikom prve registracije podleže proveri od strane MUP-a, a provera se radi u Interpolovom sistemu. Zato se u nekim Sup-ovima potpisuje izjava pod krivičnom odgovornošću za legalnost vozila i izdaje se potvrda o zabrani otuđivanja vozila do 60 dana dok se ne završi provera.
Što se tiče motornih vozila koja su već duže u zemlji, a uvežena su, najsigurnije je sa brojem šasije i motora otići do Sup-a ili najbolje do Uprave Saobraćajne policije (Ljermontova) i tamo podneti zahtev za proveru vozila, takođe na istom mestu se može predati zahtev za pregledanjem dosijea vozila (dokumenta podneta prilikom prve registracije-ino račun, kopija saobraćajne iz zemlje porekla,propratna dokumentacija carinska deklaracija...) iz kojeg se vidi poreklo vozila, ko ga je uvezao kao i tačni podaci o istom (negde se često špekuliše sa godinom proizvodnje , jer se ranije u Srbiji kao relavantan podatak o godištu uzimao datum prve registracije u inostransvu - iz saobraćajne , a tu može da bude razlike i do 2 godine od datuma proizvodnje - popularno podmalđivanje) Te informacije bi trebalo da budo dovoljan garant da je vozilo legalno i da su podaci o vozilu 100% ispravni.
Što se ispitivanja u Centru za motorna vozila AMSS tiče tu se može proveriti saobraznost podataka vozila sa fabričkim podacima (da li se slažu broj šasije i motora ili je tu nešto menjano), kao i da se uradi detaljno ispitivanje ispravnosti vozila. Međutim koliko je ovo primenljivo na kamp vozila stvarno ne mogu da kažem jer nisam čuo da je bilo ko provaravao kamp vozilo na ovaj način.
E sad na sve ovo treba dodati da ni Interplolovi podaci nisu uvek 100% pouzdani, pa se može desiti da vas u nekoj zemlji (Belgija, Holandija, Danska ...) prilikom obične kontrola zadesi da je to vozilo pre više od npr 7-10 god. ukradeno ili odjavljeno sa osiguranja, a da je Interpolova poternica zastraela (ali lokalna nije). Zato je dobro da ako se zna zemlja porekla napravi upit policiji ili ovlašćenoj agenciji koje daju takve informacije. Tada ćeš biti verovatno siguran da je vozilo legalo.
Ja odužio malo, ali tema je zanimljiva.
Odgovori