Zahvaljujući ljudima iz eminentnog Automagazina domogao sam se časopisa u kojem je prezentoavn prvi kamper napravljen u SFRJ, još davne 1982. godine. Ono što je interesantno je da današnji kamperi imaju sličan oblik i opremu (alkoven, wc, boiler, wc). Izgleda da se za ovih 30-ak godina najviše napredovalo u pogledu motora i elektronike. Tople vode nije nedostajalo
Prototip kampera u SFRJ
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Poslednja izmena od Jader u 17 Nov 2013 14:56, izmenjeno 1 put ukupno.
Ovo su baš prvi pokušaji u konstruisanju kampera. Vidi se da je prikolica bila glavni uzor u realizaciji ideje, što je i normalno.
Adria je bila perjanica novotarija u bivšoj Jugi. I ne samo Adria, imali su Slovenci i drugu odličnu robu, dobar kvalitet i dizajn. Kad se samo setim Slovenijašport-a,Mont jakni, Induplata, Elana i drugij njihovih brendova. U ono vreme osim Adrije, prikolice je proizvodila i Makedonska Treska a šatorske prikolice Brako. Sećam sa vrlo dobro, Ardijine prikolice su bile duplo bolje od Treskinih, lepšeg dizajna, ukusnijih materijala, boljim tehničkim rešenjima, bile su dugotrajnije, povoznije na putu, stalno su dodavani novi detalji i praćena kretanja u odnosu na konkurente iz Evrope.
Nesporno je da nema preteranih izmena u osnovnom konceptu kampera. Prostor je toliki koliki je, zna se i šta je neophodno. Ipak sadašnji kamperi i prikolice imaju dosta izmena i inovacija u odnosu na pionirske modele, i te izmene nisu samo kozmetičke prirode. Kad kažem kamperi, mislim i na prikolice, poprilično su evolluirali u odnosu na početne modele, oprema naročito. Solari, led sijalice, gel akumukatori, inverteri, parking senzori, kamere za vožnju unazad, velike garaže, frižideri sa zamrzivačem, LCD TV, prilazi za mnoge uređaje izvedeni spolja, ima poprilično novina. Da ne pričamo o vodovodu, grejanju, WC-u, prave mogućnosti korišćenja u zimskim uslovima i sl.
Ne treba zaboraviti da mnogi konstruktori preteruju i izmišljaju bezvezne stvari, ali čim oni konstruišu a proizvođači ih prate, sigurno da postoji tržište koje konzumira ovakve stvari.
Adria je bila perjanica novotarija u bivšoj Jugi. I ne samo Adria, imali su Slovenci i drugu odličnu robu, dobar kvalitet i dizajn. Kad se samo setim Slovenijašport-a,Mont jakni, Induplata, Elana i drugij njihovih brendova. U ono vreme osim Adrije, prikolice je proizvodila i Makedonska Treska a šatorske prikolice Brako. Sećam sa vrlo dobro, Ardijine prikolice su bile duplo bolje od Treskinih, lepšeg dizajna, ukusnijih materijala, boljim tehničkim rešenjima, bile su dugotrajnije, povoznije na putu, stalno su dodavani novi detalji i praćena kretanja u odnosu na konkurente iz Evrope.
Nesporno je da nema preteranih izmena u osnovnom konceptu kampera. Prostor je toliki koliki je, zna se i šta je neophodno. Ipak sadašnji kamperi i prikolice imaju dosta izmena i inovacija u odnosu na pionirske modele, i te izmene nisu samo kozmetičke prirode. Kad kažem kamperi, mislim i na prikolice, poprilično su evolluirali u odnosu na početne modele, oprema naročito. Solari, led sijalice, gel akumukatori, inverteri, parking senzori, kamere za vožnju unazad, velike garaže, frižideri sa zamrzivačem, LCD TV, prilazi za mnoge uređaje izvedeni spolja, ima poprilično novina. Da ne pričamo o vodovodu, grejanju, WC-u, prave mogućnosti korišćenja u zimskim uslovima i sl.
Ne treba zaboraviti da mnogi konstruktori preteruju i izmišljaju bezvezne stvari, ali čim oni konstruišu a proizvođači ih prate, sigurno da postoji tržište koje konzumira ovakve stvari.