kombi sa najmanjom potrosnjom ili zamena motora
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02
Pozdrav drugari
Namera mi je da nabavim jedan od sledecih kombija. MB 100(povisen), Lt (28,31 i ne znam koji jos ima) , ili mb 307,207,208,308,209,309...). E sad poenta je u sledecem.Namera mi je da pravim velike kilometraze i svaki litar goriva mi je jako bitan. Dakle, osnovni kriterij za odabir vozila je mala potrosnja. E sad, svestan sam da sa nabrojanim ragama tesko mogu ispod 9L da dohvatim.Postoji li neki motor iz nekog novijeg auta koji bi prepravkom mogao da se ubacim u neki od pomenutih kombija i da smanjim potrosnju. Moja pitanja se pre svega odnose na dizele, ali ako ima neka jako povoljna opcija za benzinca pa da ubacim plin i za to sam otvoren.
Hvala unapred
Namera mi je da nabavim jedan od sledecih kombija. MB 100(povisen), Lt (28,31 i ne znam koji jos ima) , ili mb 307,207,208,308,209,309...). E sad poenta je u sledecem.Namera mi je da pravim velike kilometraze i svaki litar goriva mi je jako bitan. Dakle, osnovni kriterij za odabir vozila je mala potrosnja. E sad, svestan sam da sa nabrojanim ragama tesko mogu ispod 9L da dohvatim.Postoji li neki motor iz nekog novijeg auta koji bi prepravkom mogao da se ubacim u neki od pomenutih kombija i da smanjim potrosnju. Moja pitanja se pre svega odnose na dizele, ali ako ima neka jako povoljna opcija za benzinca pa da ubacim plin i za to sam otvoren.
Hvala unapred
Daleko sam od strucnog konsultanta ali iz pozitivnog iskustva jednog prijatelja mogu da preporucim LT 28 u benz verziji ispod 2000 kubika i ugradjenim plinom,potrosnja oko 12 l plina.Vozio sam ga i zaista se odlicno pokazao na putu.Ta verzija bila je i moja zelja u periodu nedoumice kojim se camcem otisnuti u kamperske vode,ali su prikolice prevagnule.Naravno,svako se upravlja prema svojim zeljama i mogucnostima,a po pitanju uredjenja,odn preinacenja kombija u kamper i slicnih pitanja prepustam strucnijim kolegama,u celoj stvari ja sam jos guster.
Ako kanis pobjediti ne smijes izgubiti!!!
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02
Evo ja danas kao sumanut samo pricam sa ljudima o kamperu & motorima, i danas dobih preporuke za pasatov motor od 2000 kubika pa da uradim sekvent plin.Tip se kune da ne moze preko 10l (verovatno bi to trebalo ugraditi u LT), ujedno hvale i pasatov motor 1.9tdi. On ne bi trebao preko 8l(opet verovatno u LT-u). Sa trece strane vidim po forumima da 1.9dci(renoov) je takodje mali potrosac. To su nekako trenutna saznanja
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02
Nisam siguran da ispod 2000 kubika ima dovoljno snage za LT. Bojim se da bi taj motor vise trosio nego neki od 2000kubika ili preko.Ali kao sto rekoh laik sam, i voleo bih da se javi jos neko sa vise iskustvaTakonac napisao:Daleko sam od strucnog konsultanta ali iz pozitivnog iskustva jednog prijatelja mogu da preporucim LT 28 u benz verziji ispod 2000 kubika i ugradjenim plinom,potrosnja oko 12 l plina.Vozio sam ga i zaista se odlicno pokazao na putu.Ta verzija bila je i moja zelja u periodu nedoumice kojim se camcem otisnuti u kamperske vode,ali su prikolice prevagnule.Naravno,svako se upravlja prema svojim zeljama i mogucnostima,a po pitanju uredjenja,odn preinacenja kombija u kamper i slicnih pitanja prepustam strucnijim kolegama,u celoj stvari ja sam jos guster.
Sve ispod 2000 ccm će ti biti samo kontraproduktivno, iz mog iskustva ti mogu reći sledeće. Pežo-Fiat motor benzinac 2000 ccm, 110 ks na težinu kampera (prosečno pun) 3300 kg kombinovana potrošnja oko 16l, sa klimom 17l. To znači da Takonac ima pravo kada kaže da LT sa benz. motorom ima prosečnu potrošnju od 12l. Što se ubacivanja dizel motora u kombije starije generacije tiče ne bih ti je preporučio osim ako nisi u tim vodama, jer će te izaći mnogo skupo. Druga stvar je ta da npr. taj Pasatov motor ima 90Ks i nažalost nedovoljan obrtni momenat i prenos za kombi prosečne težine 2 tone. To se odnosi i na 1.9DCI koji i nije baš naročito mali potrošač.
MB100 sa 240 dizel motorom sam vozio par godina i njegova prosečna potrošnja je oko 11l stim što je putna brzina oko 100km/h, ali problem je i nedostatak pravog D2 goriva, a sa Euro dizelom će ta potrošnja sigurno porasti.
Razmisli dobro ali mislim da ti je što se potrošnje tiče opcija benz. plin mnogo bolja.
Naravno budžet koji si namenio za kupovinu kombija je presudan ali kakva je trenutna situacija na tržištu nemoj nikako da eliminišeš opciju Fiat Ducato sa motorim 1.9 TD ili 2.0 JTD.
MB100 sa 240 dizel motorom sam vozio par godina i njegova prosečna potrošnja je oko 11l stim što je putna brzina oko 100km/h, ali problem je i nedostatak pravog D2 goriva, a sa Euro dizelom će ta potrošnja sigurno porasti.
Razmisli dobro ali mislim da ti je što se potrošnje tiče opcija benz. plin mnogo bolja.
Naravno budžet koji si namenio za kupovinu kombija je presudan ali kakva je trenutna situacija na tržištu nemoj nikako da eliminišeš opciju Fiat Ducato sa motorim 1.9 TD ili 2.0 JTD.
Poslednja izmena od DusanHY u 27 Feb 2014 19:30, izmenjeno 1 put ukupno.
Mislim da će Hogar morati za početak da definiše prioritete: namena, konfor, željena brzina...Kada smo ranije raspravljali o motorima i ja sam bio pristalica benzinca sa dovoljno snažnim motorom (obavezno preko 110 ks) na koji se ugradi plinski uređaj. Međutim iz Duletovog iskustva sam primetio da se ovi motori pod težinom kampera dosta muče, prvenstveno na uzbrdicama. Ipak prednosti su niža cena registracije i jeftinija vožnja...Ja sam se ipak na kraju odlučio za dizel. Multidžet dizeli su sada za teža vozila, čini mi se, ipak pravo rešenje. Sa snagom od 130 KS bez problema idu uzbrdo, a na ravnom im je putna brzina i preko 150 km/h.Hteo sam da na autoputu mogu konforno da se krećem brzinom od 120 km/h, a da mi kamper ne prepozna uzbrdicu pre mene i pri tom se uplaši i uspori. Naravno da se pri većim brzinama povežava i potrošnja koja je uglavnom preko 10l dizela.
PS
Sad pročitah da je čovek istakao da mu je prioritet jeftinija vožnja; onda definitivno benzinac na plin, ili slabiji multijet dizel. Samo ja ne bih bio spreman da se ponovo žrtvujem i uzbrdo vozim 40 km/h, na autoputu da budem srećan kad idem 90 , da me svi pretiču i redovno se stvaraju kolone iza.
PS
Sad pročitah da je čovek istakao da mu je prioritet jeftinija vožnja; onda definitivno benzinac na plin, ili slabiji multijet dizel. Samo ja ne bih bio spreman da se ponovo žrtvujem i uzbrdo vozim 40 km/h, na autoputu da budem srećan kad idem 90 , da me svi pretiču i redovno se stvaraju kolone iza.
Poslednja izmena od lio u 27 Feb 2014 22:05, izmenjeno 1 put ukupno.
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02
Ja ne znam na koji LT motor mislite.Sve benzinci na oglasima su 2.4 i tu i tamo 2.0 Ako je taj 2.0 onaj iz pasata b3, onda bi se na taj mogao staviti sekventni plin.DusanHY napisao:Sve ispod 2000 ccm će ti biti samo kontraproduktivno, iz mog iskustva ti mogu reći sledeće. Pežo-Fiat motor benzinac 2000 ccm, 110 ks na težinu kampera (prosečno pun) 3300 kg kombinovana potrošnja oko 16l, sa klimom 17l. To znači da Takonac ima pravo kada kaže da LT sa benz. motorom ima prosečnu potrošnju od 12l. Što se ubacivanja dizel motora u kombije starije generacije tiče ne bih ti je preporučio osim ako nisi u tim vodama, jer će te izaći mnogo skupo. Druga stvar je ta da npr. taj Pasatov motor ima 90Ks i nažalost nedovoljan obrtni momenat i prenos za kombi prosečne težine 2 tone. To se odnosi i na 1.9DCI koji i nije baš naročito mali potrošač.
MB100 sa 240 dizel motorom sam vozio par godina i njegova prosečna potrošnja je oko 11l stim što je putna brzina oko 100km/h, ali problem je i nedostatak pravog D2 goriva, a sa Euro dizelom će ta potrošnja sigurno porasti.
Razmisli dobro ali mislim da ti je što se potrošnje tiče opcija benz. plin mnogo bolja.
Naravno budžet koji si namenio za kupovinu kombija je presudan ali kakva je trenutna situacija na tržištu nemoj nikako da eliminišeš opciju Fiat Ducato sa motorim 1.9 TD ili 2.0 JTD.
Mozda je najbolje da jos neko svoja iskustva za konkretne motore stavi. Recimo ja sam imao 307(ne secam se kubikaze) trosio je 10-11l. Sledeci kamper sam imao sa krevetom iznad kabine i taj je zbog otpora vazduha trosio 14l dizela.Eto, ja sam bio ubedjen da taj MB100 trosi 8-9l.Ali sam se ocigledno prevario.
Meni bi se isplatilo ubacivanje bilo kojeg motora samo ukoliko to smanjuje potrosnju. U ponedeljak idem u Knic da pitam koliko kosta da se neki karavan ili recimo doblo cargo prepravi u vozilo slicno hlebari(sanduk sa sendvic panelima), pa da onda napravim kamper.T
Osim Knića imaš i Živanovića iz Jelenče, kod Šapca. On takođe radi sve nadgradnje i prepravke i koliko sam čuo vrhunski su u svom poslu.
http://www.uniplastzivanovic.com/ser/content.php?id=3
http://www.uniplastzivanovic.com/ser/content.php?id=3
Ja bih se zadrzao da dizelasu. Teretnjaci s razlogom imaju dizel motore (ako izuzmemo amere od milion litara).
Nego, ne odredjuje samo motor potrosnju. Pri vecim brzinama aerodinamika igra veliku ulogu, a pri gradskoj voznji (kreni-stani) masa. Obrati paznju na te stvari. Ako si u prilici uzmi uzi i/ili nizi kombi ako vise vozis na otvorenom putu i preko 80km/h, a ako ima dosta gradske voznje obrati paznju i na masu.
Inace, i sam stil voznje moze znacajno da utice na potrosnju. Pricitah pre nekoliko godina da je svedska policija ustedela silne stotine hiljada na gorivu samo edukacijom policajaca.
Posto kazes da ces praviti velike kilometraze sve ovo pomalo utice na potrosnju i kad se sabere eto tebi pola litra-litar manje za svakih 100km.
Nego, ne odredjuje samo motor potrosnju. Pri vecim brzinama aerodinamika igra veliku ulogu, a pri gradskoj voznji (kreni-stani) masa. Obrati paznju na te stvari. Ako si u prilici uzmi uzi i/ili nizi kombi ako vise vozis na otvorenom putu i preko 80km/h, a ako ima dosta gradske voznje obrati paznju i na masu.
Inace, i sam stil voznje moze znacajno da utice na potrosnju. Pricitah pre nekoliko godina da je svedska policija ustedela silne stotine hiljada na gorivu samo edukacijom policajaca.
Posto kazes da ces praviti velike kilometraze sve ovo pomalo utice na potrosnju i kad se sabere eto tebi pola litra-litar manje za svakih 100km.
Težina je vrlo bitna. Puno smo već pisali o opremi koja se ugrađuje. Treba voditi računa o masi. Sve je važno, možda izgleda glupo, ali umesto staklene, uzmeš plastičnu čašu tanjire i to samo onoliko komada koliko ti treba, umesto gvozdenih ili drvenih, uzmeš alu stolice i sto, umesto brda sudova, amo nekoliko najosnovnijih i puno još toga. Vodi računa o stvarima koje napr. ne upotrebiš nekoliko godina, a stoje ti u kamperu. Znači da su nepotrebne, onda, vanka sa njima. i sl. i sl.
Kako Lio rece,prvo definises sta hoces,kamper u fulu ili "prirucni",od stepena opreme i samim tim tezine vozila pa ka ostalim parametrima.Ako ti je najpre do ustede nadji neki Ficin kombi i u njega ubaci motor od 45-ice sa plinom i dobices potrosnju od 7-8 litara(plina),jeftinije od toga tesko da ima.O komforu ne treba trositi reci,krevet i torbe sa stvarima.Ako trazis full prostor uzmi neki poviseni MB,ili recimo LT 35.Imaj u vidu visinu registracije i stepen izrabljenosti vozila,svi oni u oglasima imaju ohoho km.LT 28 kojo sam ti pomenuo je bio u oglasima,90 i neko godiste,rodja ga je cenio oko 1.5 hiljada jurica,registrovan i sa atestom,po meni neka zlatna sredina
Ako kanis pobjediti ne smijes izgubiti!!!
Kako Lio rece,prvo definises sta hoces,kamper u fulu ili "prirucni",od stepena opreme i samim tim tezine vozila pa ka ostalim parametrima.Ako ti je najpre do ustede nadji neki Ficin kombi i u njega ubaci motor od 45-ice sa plinom i dobices potrosnju od 7-8 litara(plina),jeftinije od toga tesko da ima.O komforu ne treba trositi reci,krevet i torbe sa stvarima.Ako trazis full prostor uzmi neki poviseni MB,ili recimo LT 35.Imaj u vidu visinu registracije i stepen izrabljenosti vozila,svi oni u oglasima imaju ohoho km.LT 28 kojo sam ti pomenuo je bio u oglasima,90 i neko godiste,rodja ga je cenio oko 1.5 hiljada jurica,registrovan i sa atestom,po meni neka zlatna sredina
Ako kanis pobjediti ne smijes izgubiti!!!
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02
Evo da definisem.Hocu obican kombi za dve osobe.I ja i zena smo 1.80 pa bi bilo dobro da mozemo da stojimo uspravno, ili priblizno uspravno.U obzir dolaze svi kombiji osim ovog Ficinog, jer mi je namera da idem i do Spanije.Brzina mi nije vazna (sa 307 sam krstario 80 na sat).U samom kombiju sam zadovoljan sa 2 kreveta , sudoperom,sporetom i friziderom .
P.S. Hvala Sprinteru za adresu.Uspostavicu kontakt.Ja sam u Kragujevcu pa cu videti prvo Knic
-Sta mislite za ovaj.Samo 1400 kubika.Ako bih povisio krov koliko bi trosio?? Od cega je taj motor?? http://www.polovniautomobili.com/oglas3 ... t_traffic/
P.S. Hvala Sprinteru za adresu.Uspostavicu kontakt.Ja sam u Kragujevcu pa cu videti prvo Knic
-Sta mislite za ovaj.Samo 1400 kubika.Ako bih povisio krov koliko bi trosio?? Od cega je taj motor?? http://www.polovniautomobili.com/oglas3 ... t_traffic/