kombi sa najmanjom potrosnjom ili zamena motora

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

Uros
Korisnik
Postovi: 18
Pridružio se: 25 Avg 2013 15:52
Kontakt:

Post od Uros »

Nema sanse da ti trosi 12l plina. Ljudi iz nekog razloga vole da smanjuju potrosnju, valjda lazu sebe :)

Razlika od 35000din na 10000km ce brzo da izbledi kada budes imao problema sa naknadno ugradjenim plinom. Ne kazem da ce biti problema, ali veca je verovatnoca da problem pravi amaterski prepravljen motor nego potpuno fabricki dizel. Radio sam jedno vreme u auto-gas servisu, zato ti pricam sve ovo. Naravno, ako se dobro snalazis sa mehanikom onda sve ovo zaboravi. Lako ces popraviti karburatorski motor sa plinom.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Uros napisao:Ne kazem da ce biti problema, ali veca je verovatnoca da problem pravi amaterski prepravljen motor nego potpuno fabricki dizel. Radio sam jedno vreme u auto-gas servisu, zato ti pricam sve ovo.
Pa postoje i profesionalni servisi koji rade ugradnju TNG uređaj, i ti uređaju na vozilima rade besprekornono i preko 200.000 km. Što se potrošnje tiče, govorim iz ličnog iskustva da je potrošnja na mom kamperu sa klimom u proseku otvoreno-grad negde oko 16l, ako se uzme da će Hogar prepravljati teretni kombi u kamper i ostati na istim dimenzijama i sa opterećenjem ne preko 2T, ne vidim zašto bi potrošnja prelazila 12l. Osim toga moj kamper u optimalnim uslovima troši oko 14l bezolovnog benzina. Opet napominjem da mu je ukupna masa praznog vozila 2800 kg i nikada ga nisam vozio (verovatno) ispod 3200 Kg opterećenja
A što se razlike od 35000 na 10000km tiče, meni je sasvim dovoljan razlog za ugradnju plina ili vožnju vozila na TNG (ako je taj podatak realan). Pošto vidim Uroše da se razumete u ove stvari, znate li koliko košta remont turbine, pumpe viskokog pritiska ili eventualna zamena brizgaljke na dizelima motorima nove generacije (tdi, jtd,multijet...)? Verovatno malo više od tih 35000, tako da realna ušteda može da bude i veća.
Korisnikov avatar
Jader
Korisnik
Postovi: 770
Pridružio se: 14 Avg 2012 00:45
Lokacija: Beograd

Post od Jader »

DusanHY napisao:
Uros napisao:Ne kazem da ce biti problema, ali veca je verovatnoca da problem pravi amaterski prepravljen motor nego potpuno fabricki dizel. Radio sam jedno vreme u auto-gas servisu, zato ti pricam sve ovo.
Pa postoje i profesionalni servisi koji rade ugradnju TNG uređaj, i ti uređaju na vozilima rade besprekornono i preko 200.000 km. Što se potrošnje tiče, govorim iz ličnog iskustva da je potrošnja na mom kamperu sa klimom u proseku otvoreno-grad negde oko 16l, ako se uzme da će Hogar prepravljati teretni kombi u kamper i ostati na istim dimenzijama i sa opterećenjem ne preko 2T, ne vidim zašto bi potrošnja prelazila 12l. Osim toga moj kamper u optimalnim uslovima troši oko 14l bezolovnog benzina. Opet napominjem da mu je ukupna masa praznog vozila 2800 kg i nikada ga nisam vozio (verovatno) ispod 3200 Kg opterećenja
A što se razlike od 35000 na 10000km tiče, meni je sasvim dovoljan razlog za ugradnju plina ili vožnju vozila na TNG (ako je taj podatak realan). Pošto vidim Uroše da se razumete u ove stvari, znate li koliko košta remont turbine, pumpe viskokog pritiska ili eventualna zamena brizgaljke na dizelima motorima nove generacije (tdi, jtd,multijet...)? Verovatno malo više od tih 35000, tako da realna ušteda može da bude i veća.
Da se uključim malo, ne kao korisnik kombi/kamper vozila, već kao neko "iz naroda" koje prošao sve tri varijante motora.
Zlobnici bi rekli: Na plin se kuva, na naftu se greje, a na benzin se vozi :) Tako je nekad bilo, a sad...

Najslađe sam se navozao s automobilima na plin, uz redovne servise nikad nisam imao bilo kakvih problema. Uređaji su bili pouzdani, a servisi koji su ugrađivali plin bili su provereni. Zamerka vožnje na plin kod nas je oscilacija u kvalitetu (leto/zima)jer se razlikuje odnos propana/butana i ostalih **ana. Zato je redovna pojava preko zime da motor više troši, pritom je i cena energenta po litri je veća. U tom slučaju, ekonomska računica vožnje na plin dođe na nivo benzinca (ovde se radi o kratkim gradskim relacijama). Po meni, ugradnja plina na benzinca ima smisla za vozilo koje prelazi veći broj kilometara godišnje. Računicu nije teško izvesti (imati u vidu da vozila sa originalnim benzinskim motorom imaju manje pređenih kilometara osim ako nije hitna pomoć :))

Kao što je napred rečeno, noviji dizeli imaju prednost zbog obrtnog momenta i potrosnje. Slažem se s @dusanHY da je odrzavanje skuplje, a kvarovi na izakanim mašinama mogu da budu bolni za džep (pumpa, turbina, brizgaljke, plivajući zamajac). Suština je da nema besplatnog ručka.
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Cena održavanja je relativna stvar. Pa kod korišćenja plina često dolazi do potrebe za zamenom svećica, kablova, filtera, membrane...
U principu vraćamo se na osnovno : najviše uštede će se ostvariti načinom vožnje (manja brzina kretanja, ne davati gas maksimalno pri promeni brzina - optimalna vožnja itd...), manjim teretom, aerodinamikom...
E sad, čik me nateraj da na autoputu vozim 80 i da me pretiču svi kamioni i autobusi, a taman sam došao do vozila koje ide brzo. Tad kažem ma baš me briga za litar dva gore dole...
Uros
Korisnik
Postovi: 18
Pridružio se: 25 Avg 2013 15:52
Kontakt:

Post od Uros »

DusanHY napisao:Pa postoje i profesionalni servisi koji rade ugradnju TNG uređaj, i ti uređaju na vozilima rade besprekornono i preko 200.000 km. Što se potrošnje tiče, govorim iz ličnog iskustva da je potrošnja na mom kamperu sa klimom u proseku otvoreno-grad negde oko 16l, ako se uzme da će Hogar prepravljati teretni kombi u kamper i ostati na istim dimenzijama i sa opterećenjem ne preko 2T, ne vidim zašto bi potrošnja prelazila 12l. Osim toga moj kamper u optimalnim uslovima troši oko 14l bezolovnog benzina. Opet napominjem da mu je ukupna masa praznog vozila 2800 kg i nikada ga nisam vozio (verovatno) ispod 3200 Kg opterećenja
A što se razlike od 35000 na 10000km tiče, meni je sasvim dovoljan razlog za ugradnju plina ili vožnju vozila na TNG (ako je taj podatak realan). Pošto vidim Uroše da se razumete u ove stvari, znate li koliko košta remont turbine, pumpe viskokog pritiska ili eventualna zamena brizgaljke na dizelima motorima nove generacije (tdi, jtd,multijet...)? Verovatno malo više od tih 35000, tako da realna ušteda može da bude i veća.
Znam da postoje, radio sam u takvom (jedan od najboljih u Beogradu). Zato to i kazem :)

Imam drugara koji radi u Bosch-u na razvoju dizel motora. Znam koliko ozbiljno se priprema svaki element vozila koje ulazi u serijsku proizvodnju. Sa druge strane, znam da proizvodjaci opreme za plin nikako ne mogu da potrose istu sumu na razvoj delova koju moze Bosch ili neki drugi veliki proizvodjac, plus ih ugradi nestrucno osoblje (koliko god da je dobar servis).

Elem, sve to nema veze. Ja sam u svoj auto sam stavio sam ugradio motor i dobrano ga prepravio tak oda je sad snaga nekih 50% veca, prepravio kocnice, menjac, elemente vesanja, a taj auto vec 5-6 godina ide bez ikakvih problema.

Mozda na kraju sve svodi na srecu? :)
hogarstrasni
Korisnik
Postovi: 17
Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02

Post od hogarstrasni »

Hvala drugari na komentarima.Mislim da cu jos malo da njuskam po oglasima dok mi se malo rascisti u glavi.Nije da ne znam sta zelim ali tako nesto nije moguce zbog zajebancija sa atestima. O nadgradnji hlebare (ili neki drugi sanduk), razmisljam zato jer sam video slicne(ali mnogo retko) na doblu.
A ovo je nesto sto bi cini mi se perfektno pasalo kad bi bilo polovnjaka od jedno 10 tak godina
http://mcvjournaal.punt.nl/content/2010 ... als-camper
Korisnikov avatar
Jader
Korisnik
Postovi: 770
Pridružio se: 14 Avg 2012 00:45
Lokacija: Beograd

Post od Jader »

hogarstrasni napisao:Hvala drugari na komentarima.Mislim da cu jos malo da njuskam po oglasima dok mi se malo rascisti u glavi.Nije da ne znam sta zelim ali tako nesto nije moguce zbog zajebancija sa atestima. O nadgradnji hlebare (ili neki drugi sanduk), razmisljam zato jer sam video slicne(ali mnogo retko) na doblu.
A ovo je nesto sto bi cini mi se perfektno pasalo kad bi bilo polovnjaka od jedno 10 tak godina
http://mcvjournaal.punt.nl/content/2010 ... als-camper
Super im je ideja za ovaj mini kamper na Loganu, verovatno nije ni skup kao nov.
hogarstrasni
Korisnik
Postovi: 17
Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02

Re: kombi sa najmanjom potrosnjom ili zamena motora

Post od hogarstrasni »

Nakon trazenja & trazenja , iskrsla je nova ideja :crazy:

Na jednom stranom forumu sam pronasao opciju ugradnje SDI 1.9 motora od Pola, sa mehanickom pumpom(ako sam dobro razumeo) u T3 transporter.Covek kaze da mu trosi oko 50e na 700 km(sto dodje 5-6l na 100km).
On je to uradio na T3 1.7d. Kaze da se sa ugradnjim duzeg menjaca, moze postici i niza potrosnja.Ima li neko iskustva oko ovoga? Za takvu potrosnju bih rado sve to izmenjao jer cu ga puno voziti.Sta mislite drugari o ovome?
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: kombi sa najmanjom potrosnjom ili zamena motora

Post od groskamper »

T2 postoji sa dizel motorom i to kod nas vidjeni kao poviseni uglavnom zuti nekad vlasnistvo Nemacke poste .
Koliko ja znam imali su vodom hladjene 1,6 dizele kolika je potrosnja ko e ga znati , ti motori su postojali i kao td svi su kao sto znate sa mehanickom pumpom , pomalo bucni a iz licnog iskustva taj inace dobar motor postao je nepouzdan kad su ga zbog niza godina poceli servisirati sa delovima iz turske i ko zna odakle otad koliko ja znam yugov motor je dugovecniji .
Odlicna odluka je motor iz novijih modela kao polo ili nekih pasata , samo da mu nasi majstori nisu radili generalnu.d
Inace T2 je imao u gami i motore pored vazduhom hladjenih i vodeno hladjene benzince od 2000 cmm .
sve u svemu sto ekonomicnije bolje .
probaj da savatas vise informacija na wv sajt ljubitelja iz Srbije znaju sve i uradili su ama bas sve sto se moze zamisliti na tim vozilima . Imali su vremena proslih 30 godina koliko postoji model ;)
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: kombi sa najmanjom potrosnjom ili zamena motora

Post od groskamper »

Slika

nadam se da smo pisali o ovom T2
Pera Big Marlin
Korisnik
Postovi: 41
Pridružio se: 20 Apr 2014 15:55

Re: kombi sa najmanjom potrosnjom ili zamena motora

Post od Pera Big Marlin »

Ovo na slici je T3 model TRANSPORTER kamionet.T2 su predhodna generacija(okrugli)Trenutno u vlasnistvu imam ovakav kamionet.Odgovorno tvrdim da su ODLICNI.U martu 2007 uradio polugeneralnu.Od tada sem redovne zamene ulja i filtera jedino zamenio vodenu polupumpu.Presao oko 12000km.Do sada sam mao i 3 kombija T3. Dva su bili TRANSPORTERI 1,6 D putnicki menjac 4 brzine.Jedan (neprezaljeni) T3 MULTIVAN 1,6 TD petobrzinac.Najmanja potrosnja je motor1,6td. sa petostepenim menjacem.solo voznja do 6l na otvorenom.Tako da mislim da se ne isplate prepravke,sem mozda ubaciti 1.9 dizel motor zbog vece snage.Inace razlika u voznji i brzini izmedju obicnog i turbodizela 1,6 motora i petostepenog menjaca je ogromna.Da.na Multivanu uradio punu generalnu 2003 godine sa remontom turbine jos uvek se ponasa ekstra.novi vlasnik tek pre mesec dana promenio lamelu.trapovi i kocnice od tada nisu(pipani)
Odgovori