pitanje za iskusne vlasnike kampera>
ŠTA JE ZAKONSKI OBAVEZNA OPREMA ZA KAMPER KAO VOZILO, PO VAŽEĆOJ KATEGORIZACIJI?
PS.: pitanje sam već postavio za SPRINTERA, ali se nije pojavilo na forumu...
kamper
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Izvini Kamper, dva dana sređujem kamper za ovu sezonu.
Promaklo mi je tvoje pitanje. Zaista nisam video da je meni bilo upućeno.
Što se tiče opreme, standardna je oprema kao i za svako putničko vozilo, uz određenu nadogradnju.
1. Umesto boce za gašenje model S1, ide boca model S3.
Ja imam S1 u kabini i S3 u prtljažniku.
2. Sajla za vuču. Ne može da se koristi standardna od putničkog vozila, slaba je obzirom da putnička vozila ne prelaze težinu od 2t. Ja sam kupio novu sajlu od 5m, prečnik je 12mm. Na krajevima sam je ojačao stegicama koje se koriste u niskonaponskoj mreži.
3. Dizalica, neophodna je dizalica nosivosti min. 1,5t po osovini.
U tvom kamperu trebala bi da se nalazi ispred suvozačkog mesta, na podu. Ja u garaži držim i parče daske, colare, dimenzija 25x35cm cca. Ona mi služi kao podloška za dizalicu, jer nikad se ne zna kada će guma da se nabuši i na kakvom terenu češ se naći.
Ukoliko nemaš originalnu dizalicu, prilikom nabavke vodi računa da joj prsten koji naleže na vozilo ne bude ravan, nego u obliku polumeseca. Ovo zato što on treba da naleže na kraj gibnja, i na tom mestu se diže kamper.
I još nešto, obavezno idi kod vulkanizera da ti samo skine i ponovo montira sva četiri točka, uz mazanje spojeva. Ovo stoga što felne znaju da se zapeku za doboš, da ih je prava muka skinuti. Kada sam prvi put menjao felne (zimsko, letnje) majstor ih je jedva skinuo, muka je bila da izvede a da ne ulubi felne, čudo jedno, mučio se blizu 20min. a imao je bogami teškog alata kod sebe.
Nikad ne znaš u kakvoj nedođiji ti se može desiti gumi defekt, možda ćeš morati sam da izvršiš zamenu, a ako budu zapečene felne kao kod mene, gotov si.
Mislim da je ostala oprema što se tiče kampera ista jer radi se o putničkom specijalnom vozilu.
Jedino još zimi stavljam lopatu i velike lance.
Pozdrav
Promaklo mi je tvoje pitanje. Zaista nisam video da je meni bilo upućeno.
Što se tiče opreme, standardna je oprema kao i za svako putničko vozilo, uz određenu nadogradnju.
1. Umesto boce za gašenje model S1, ide boca model S3.
Ja imam S1 u kabini i S3 u prtljažniku.
2. Sajla za vuču. Ne može da se koristi standardna od putničkog vozila, slaba je obzirom da putnička vozila ne prelaze težinu od 2t. Ja sam kupio novu sajlu od 5m, prečnik je 12mm. Na krajevima sam je ojačao stegicama koje se koriste u niskonaponskoj mreži.
3. Dizalica, neophodna je dizalica nosivosti min. 1,5t po osovini.
U tvom kamperu trebala bi da se nalazi ispred suvozačkog mesta, na podu. Ja u garaži držim i parče daske, colare, dimenzija 25x35cm cca. Ona mi služi kao podloška za dizalicu, jer nikad se ne zna kada će guma da se nabuši i na kakvom terenu češ se naći.
Ukoliko nemaš originalnu dizalicu, prilikom nabavke vodi računa da joj prsten koji naleže na vozilo ne bude ravan, nego u obliku polumeseca. Ovo zato što on treba da naleže na kraj gibnja, i na tom mestu se diže kamper.
I još nešto, obavezno idi kod vulkanizera da ti samo skine i ponovo montira sva četiri točka, uz mazanje spojeva. Ovo stoga što felne znaju da se zapeku za doboš, da ih je prava muka skinuti. Kada sam prvi put menjao felne (zimsko, letnje) majstor ih je jedva skinuo, muka je bila da izvede a da ne ulubi felne, čudo jedno, mučio se blizu 20min. a imao je bogami teškog alata kod sebe.
Nikad ne znaš u kakvoj nedođiji ti se može desiti gumi defekt, možda ćeš morati sam da izvršiš zamenu, a ako budu zapečene felne kao kod mene, gotov si.
Mislim da je ostala oprema što se tiče kampera ista jer radi se o putničkom specijalnom vozilu.
Jedino još zimi stavljam lopatu i velike lance.
Pozdrav
Poslednja izmena od sprinter u 27 Mar 2011 15:49, izmenjeno 1 put ukupno.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Sprinter nemoj coveka da plasis sa felnama mercedesa , mozda je covek kupio fiat nadgradnju a to znaci duga i uspesna eksploatacija , "mislim daska, kramp, lopata, macola" sta reci ??
Poslednja izmena od groskamper u 27 Mar 2011 16:49, izmenjeno 1 put ukupno.
SPRINTER, mnogo hvala na savetima. Pošto su kamperi skoro isti, tvoja iskustva su veoma dragocena.
Inače, od navedenog nemam:
samo sajlu i navedene PP aparate. Originalna dizalica je na mestu, skoro nova.
Poseta vulkanizeru je mudra stvar. To iskustvo sam imao samo dva puta za ovih 43 godine vozačkog staža.
Za GROŠA: NE PLAŠI SE MEČKA REŠETA, ali hvala na ono pola zbilje /u svakoj šali/ - korisno je.
Inače, radi se ADRIA STARGO 665 sp sa MB 316 cdi.
Inače, od navedenog nemam:
samo sajlu i navedene PP aparate. Originalna dizalica je na mestu, skoro nova.
Poseta vulkanizeru je mudra stvar. To iskustvo sam imao samo dva puta za ovih 43 godine vozačkog staža.
Za GROŠA: NE PLAŠI SE MEČKA REŠETA, ali hvala na ono pola zbilje /u svakoj šali/ - korisno je.
Inače, radi se ADRIA STARGO 665 sp sa MB 316 cdi.