Gume za kamp prikolicu

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

Sinbad
Korisnik
Postovi: 375
Pridružio se: 06 Avg 2012 22:59
Lokacija: NS

Post od Sinbad »

sprinter napisao:
Sinbad napisao:Ja se ne bih slozio sa tobom.
Mislim da su gume najvaznija stvar na prikolici. Ako bi ne daj Boze, guma pukla na putu, rizikujes veoma ozbiljnu saobracajku. Nase prikolice su prazne teske oko 750kg. Plus oprema i prtljag, bez problem moze da se nagura na 1000.
To je vec 500kg po gumi, a za to su potrebne (cargo) C gume, ili u najgorem slucaju obicne 14" ali sa povecanom nosivoscu. Putnicke 13" gume, nemau potrebnu nosivost za prosecnu kamp prikolicu.
Mogu da zadovolje eventualno neku BRAKO, ili onu poljsku plasticnu, ali vec neku Adriju 360-380, pitanje da li bi mogle bezbedno da nose.
Za prikolice sa 4m duzine i vise, obicne 13" ne zadovoljavaju. pogotovo ako poseduju tankove za tehnicku vodu, otpadnu vodu, gas boce, predsatore, hranu, vodu za pice...
Uopšte nisam diskutovao o veličini guma, da li treba 13 ili 14 cola, nego o njenoj nosivosti. Uvek treba partiti uputstva proizvođača.

Što se tiče da li su gume najvažnije na prikolici, to nije tačno. Mnogo je važnije kakva je veza prikolice sa vučnim vozilom, vrsta šape, u kakvom stanju i kakva je naletna kočnica na rudi, stanje doboša na točkovima, pa tek onda gume. Time ne potcenjujem značaj guma. Zadnjih 20-ak godina uglavnom se proizvode tybeles gume, tako da zaista treba da budeš baksuz pa da ti guma pukne po svim šavovima.
Bušile su mi se gume kao na prikolici tako i na autu više puta.
Ako si imao slično iskustvo sa gumama na prikolici, onda vrlo dobro znaš da je jedina stvar koja se tada desi, to je da se prikolica polako naginje na stranu i ti to vidiš preko ogledala a i osetiš na volanu. Nema nikakve tragedije kada ode guma na prikolici, ne treba plašiti vozače prikolica sa time. Ako pažljivo voziš i često pratiš prikolicu u retrovizoru, nećeš imati problema sa bušenjem i pucanjem gume.
Naravno da gume nisu jedino vazne. Kod mene na prikolici nisu C gume. Montirane su Wredestein T-trac 165/79 r13 - 83r
Nosivost po gumi je 487 kg sto je za moju Adriju 380 od 720Kg dovoljno.

Sve sto si nabrojao stoji. Ali ipak treba montirati gume koje po nosivosti odgovaraju masi maksimalno opterecene prikolice.

Kad smo vec kod naletne kocnice, da li neko zna gde ona moze da se proba i podesi? U Novom Sadu nisam nasao nikoga ko bi to znao da proveri i sredi kako treba.

Koliko sam probao na putu, kocnica radi ali to je moj subjektivni osecaj.
Poslednja izmena od Sinbad u 27 Feb 2013 19:19, izmenjeno 1 put ukupno.
Kad se mora, nije teško.
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Sinbad napisao:Kad smo vec kod naletne kocnice, da li neko zna gde ona moze da se proba i podesi? U Novom Sadu nisam nasao nikoga ko bi to znao da proveri i sredi kako treba.
Ako se ikada negde sretnemo nastelovacu ti naletnu kocnicu za desetak minuta. Vazno je da ti je amortiser na vucnoj kuki ispravan. Ostalo je "klaks", bar za mene!
Korisnikov avatar
Jader
Korisnik
Postovi: 770
Pridružio se: 14 Avg 2012 00:45
Lokacija: Beograd

Post od Jader »

BOSS napisao:
Sinbad napisao:Kad smo vec kod naletne kocnice, da li neko zna gde ona moze da se proba i podesi? U Novom Sadu nisam nasao nikoga ko bi to znao da proveri i sredi kako treba.
Ako se ikada negde sretnemo nastelovacu ti naletnu kocnicu za desetak minuta. Vazno je da ti je amortiser na vucnoj kuki ispravan. Ostalo je "klaks", bar za mene!
Mislim da su neki tehnički pregledi osposobljeni za proveru naletne kočnice, ali se mogu nabrojati na prste jedne ruke. U svakom slučaju na samoj kočnici imaš jednu ili dve mazalice, podmaži to i proveri paknove. Što kaže Zdravko Čolić, ništa ja tu ne bi diro :-)
Sinbad
Korisnik
Postovi: 375
Pridružio se: 06 Avg 2012 22:59
Lokacija: NS

Post od Sinbad »

BOSS napisao:
Sinbad napisao:Kad smo vec kod naletne kocnice, da li neko zna gde ona moze da se proba i podesi? U Novom Sadu nisam nasao nikoga ko bi to znao da proveri i sredi kako treba.
Ako se ikada negde sretnemo nastelovacu ti naletnu kocnicu za desetak minuta. Vazno je da ti je amortiser na vucnoj kuki ispravan. Ostalo je "klaks", bar za mene!
Dogovoreto! A vidimo se, nadam se, na nekom druzenju koje se valjda sprema na prolece.

Da bi gume odradile svoj posao mora i kocnica da valja :)
Kad se mora, nije teško.
Odgovori