Maksimalna tezina kampera
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Da ipak usmeravamo komentare, bice lakse kasnije.
Igorpet@
sprinter upisano:
...Ne treba gubiti iz vida tezinu opreme. Ako je moguce, uvek uzeti nesto sto ne mora da bude fiksirano...
Upravo za ovu konstataciju sam hteo jos ranije da pitam nesto, pa ne nadjoh adekvatnu temu i ostade pitanje otvoreno (za mene barem).
Iako ovo nema veza ni sa panelima, a ni sa strujom, nadam se da nije problem da pitam.
Ako nam je ukupna tezina kampera, samo sa vozacem unutra (nemamo drugih putnika u momentu kontrole) 3.500 kg, a vozacka je B kategorije i vozilo registrovano za npr. 5-6 putnika, da li smo mi napravili neki prekrsaj?
U stvari moja ideja je da rezervoari sa vodom budu predimenzonisani i da kolicinu (tezinu vode) kalkulisemo u odnosu na broj putnika u kamperu.
Kad se krene na put tankeri se napune delimicno, da ne predjemo 3.500kg, a kad smo negde u mestu, za dopunu i praznjenje tankera idem sam, tako da ih mogu napuniti vise tj. za tezinu putnika koji nisu u kamperu tada.
A administratore cu zamoliti da poruku prebace kasnije negde na bolje mesto jer ja nisam bas nasao adekvatnu temu, a rekoh da ne otvaram potpuno novu samo zbog ovoga. Hvala unapred.
Igorpet@
sprinter upisano:
...Ne treba gubiti iz vida tezinu opreme. Ako je moguce, uvek uzeti nesto sto ne mora da bude fiksirano...
Upravo za ovu konstataciju sam hteo jos ranije da pitam nesto, pa ne nadjoh adekvatnu temu i ostade pitanje otvoreno (za mene barem).
Iako ovo nema veza ni sa panelima, a ni sa strujom, nadam se da nije problem da pitam.
Ako nam je ukupna tezina kampera, samo sa vozacem unutra (nemamo drugih putnika u momentu kontrole) 3.500 kg, a vozacka je B kategorije i vozilo registrovano za npr. 5-6 putnika, da li smo mi napravili neki prekrsaj?
U stvari moja ideja je da rezervoari sa vodom budu predimenzonisani i da kolicinu (tezinu vode) kalkulisemo u odnosu na broj putnika u kamperu.
Kad se krene na put tankeri se napune delimicno, da ne predjemo 3.500kg, a kad smo negde u mestu, za dopunu i praznjenje tankera idem sam, tako da ih mogu napuniti vise tj. za tezinu putnika koji nisu u kamperu tada.
A administratore cu zamoliti da poruku prebace kasnije negde na bolje mesto jer ja nisam bas nasao adekvatnu temu, a rekoh da ne otvaram potpuno novu samo zbog ovoga. Hvala unapred.
Omnia mea mecum porto
Halo "sprinter"!
Odgovor na tvoje pitanje glasi: nisi napravio prekrsaj"
Kao objasnjenje: nesmes ni u jednom trenutku da predjes dozvoljenu granicu od 3.500Kg. bez obzira sta si natovario. Na primer: ukoliko ti je vozilo registrovano za 6. putnika a ti sa vec 5. putnika dostizes tezinu od 3.500Kg. mozes da ispraznis tank sa svezom vodom od ca. 100Lit. (Odnosno ca. 100Kg) i! povezes 6_tog putnika jer time ne prelazis maksimalnu dozvoljenu tezinu vozila. Na mestu boravka, napunis tank za vodu s'tim sto nesmes dalje da vozis sa 6-tim putnikom. Isto tako mozes da se odreknes bilo cega, na primer voznja sa praznim bocama za plin, prazan frizider i slicno. Osnovno pravilo je da se nesme prekoraciti maksimalna dozvoljena tezina vozila, bez obzira kojim teretom si do nje dosao. Ako si registrovan za 6. putnika a vozis samo dva, ne znaci da za ostala cetiri moras da vozis (praznu) rezervu, nego nju mozes iskoristiti za bilo sta drugo sto ti je potrebno. Mislim da sam bio dovoljno jasan. Tvoju ideju sa predimenzioniranim rezervoarima za vodu mozes da sprovedes u delo bez da si prekrsio zakon.
Pozzzzz.........
Odgovor na tvoje pitanje glasi: nisi napravio prekrsaj"
Kao objasnjenje: nesmes ni u jednom trenutku da predjes dozvoljenu granicu od 3.500Kg. bez obzira sta si natovario. Na primer: ukoliko ti je vozilo registrovano za 6. putnika a ti sa vec 5. putnika dostizes tezinu od 3.500Kg. mozes da ispraznis tank sa svezom vodom od ca. 100Lit. (Odnosno ca. 100Kg) i! povezes 6_tog putnika jer time ne prelazis maksimalnu dozvoljenu tezinu vozila. Na mestu boravka, napunis tank za vodu s'tim sto nesmes dalje da vozis sa 6-tim putnikom. Isto tako mozes da se odreknes bilo cega, na primer voznja sa praznim bocama za plin, prazan frizider i slicno. Osnovno pravilo je da se nesme prekoraciti maksimalna dozvoljena tezina vozila, bez obzira kojim teretom si do nje dosao. Ako si registrovan za 6. putnika a vozis samo dva, ne znaci da za ostala cetiri moras da vozis (praznu) rezervu, nego nju mozes iskoristiti za bilo sta drugo sto ti je potrebno. Mislim da sam bio dovoljno jasan. Tvoju ideju sa predimenzioniranim rezervoarima za vodu mozes da sprovedes u delo bez da si prekrsio zakon.
Pozzzzz.........
Meni je kao podatak u saobraćajnoj o dozvoljenoj težini ostavljen fabrički podatak od 3300 kg (putnički kombi), prilikom atesta nisu hteli da je povećaju na 3500kg. Moje pitanje je da li se prilikom nekog kontrolnog merenje gleda dozvoljena masa iz saobraćajne ili se gleda max. težina za tu kategoriju 3500 kg?
Čisto da znam kakva je praksa, jer sam kamper registrovao za 6-oro (mada će ga u 99% slučajeva koristiti nas 4-oro) i imam jako malo prostora za dodatno otežavanje u vidu opreme, pa da vidim da li da stavljam kamper na neku kupru mršavljenja ili ne.
Čisto da znam kakva je praksa, jer sam kamper registrovao za 6-oro (mada će ga u 99% slučajeva koristiti nas 4-oro) i imam jako malo prostora za dodatno otežavanje u vidu opreme, pa da vidim da li da stavljam kamper na neku kupru mršavljenja ili ne.
Ja sam imao slican problem kad sam morao inace fabricki kamper Ford Pilote 1983 godiste, da atestiram u specijalno vozilo za stanovanje i kampovanje. Kamper se vodio po saobracajnoj kao obicno putnicko vozilo i to 2+1, a ja sam hteo da postane putnicko specijalno pa su me iz Mup-a uputili na Masinski fakultet da uradim atest. Koliko se secam, u saobracajnoj je pisalo da je maksimalna nosivost 3200kg. U registracionom listu na tehnickom pregledu smo napisali kao broj putnika 5+1, medjutim, posto je vaga pokazala tezinu praznog vozila od 2650kg( sa punim rezervoarima i bocama),
covek sa fakulteta je prostom matematikom izracunao da ne moze biti registrovan za vise od 4 putnika jer se za svakog dodaje jos po 50kg prtljaga. To izlazi 2650+ 4x85 + 4x50 = 3190kg.
covek sa fakulteta je prostom matematikom izracunao da ne moze biti registrovan za vise od 4 putnika jer se za svakog dodaje jos po 50kg prtljaga. To izlazi 2650+ 4x85 + 4x50 = 3190kg.
Omnia mea mecum porto
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Teorija kao teorija , mene su "kantari " merili. 4 puta u zivotu i to sa teretnim vozilom i slep prikolicom .
Da skratim ako imas +1kg na vagi vise od dozvoljeno propisane tezine sledi kazna i "tacka"
Ako vam vozilo na autoputu kod nas ili u inostranstvu prelazi nosivost 3500kg sa ili bez vode sa zatecenim ljudima u vozilu =putarina za "c" a platili ste "2" kategoriju =kazna , vozacka dozvola "c" ukoliko je nemate =kazna , preopterecenje dozvoljene tezine na vozilu =kazna . LJUDI NEMA DILEME ili mito a to je =korupcija , sto opet nije uredu.
Godinama sam vukao auto slep prikolicu , bavio se time. Merili su me kad god su mislili da me globe . Ali o tom ima posebna tema
Da skratim ako imas +1kg na vagi vise od dozvoljeno propisane tezine sledi kazna i "tacka"
Ako vam vozilo na autoputu kod nas ili u inostranstvu prelazi nosivost 3500kg sa ili bez vode sa zatecenim ljudima u vozilu =putarina za "c" a platili ste "2" kategoriju =kazna , vozacka dozvola "c" ukoliko je nemate =kazna , preopterecenje dozvoljene tezine na vozilu =kazna . LJUDI NEMA DILEME ili mito a to je =korupcija , sto opet nije uredu.
Godinama sam vukao auto slep prikolicu , bavio se time. Merili su me kad god su mislili da me globe . Ali o tom ima posebna tema
Znaci to sto pise u saobracajnoj to je maksimalna tezina vozila?
Ako u saobracajnoj (B kat.) pise 3.200 kg a mi merimo 3.201 kg onda placamo 1 kaznu (preopterecenje dozvoljene tezine na vozilu)?
Ako u saobracajnoj (B kat.) pise 3.500 kg a mi merimo 3.501 kg onda placamo 2 kazne (preopterecenje dozvoljene tezine na vozilu + zato sto nemamo C kat.)? ili 3 kazne ako se radi o autoputu (+ ako nismo platili putarinu za C)?
Znaci najjeftinija varijanta je da se sami premerimo pre nego krenemo na put
A pored ukupne tezine vozila, da li se prilikom kontrole gledaju i opterecenja po osovini? I kako je u ovom slucaju po zakonu? tj. kolika su max. opterecenja po osovini.
Ako nam je ukupna tezina u redu a po osovinama nije onda verovatno opet neka kazna?
Ako u saobracajnoj (B kat.) pise 3.200 kg a mi merimo 3.201 kg onda placamo 1 kaznu (preopterecenje dozvoljene tezine na vozilu)?
Ako u saobracajnoj (B kat.) pise 3.500 kg a mi merimo 3.501 kg onda placamo 2 kazne (preopterecenje dozvoljene tezine na vozilu + zato sto nemamo C kat.)? ili 3 kazne ako se radi o autoputu (+ ako nismo platili putarinu za C)?
Znaci najjeftinija varijanta je da se sami premerimo pre nego krenemo na put
A pored ukupne tezine vozila, da li se prilikom kontrole gledaju i opterecenja po osovini? I kako je u ovom slucaju po zakonu? tj. kolika su max. opterecenja po osovini.
Ako nam je ukupna tezina u redu a po osovinama nije onda verovatno opet neka kazna?
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Halo!
Puno odgovora i opet nekako ostalo nejasno! U saobracajnoj ne postoji (B kat.) ili bilo koja druga kategorija.
Kategorije su upisane u vozacku dozvolu i odredjuju cime se sme upravljati.
Sto se Dusanovog pitanja tice, merodavna je saobracajna dozvola i tezina koja u njoj pise! Konkretno u njegovom slucaju
nebi smeo da prekoraci ukupnu tezinu od 3.300kg bez obzira dali je tu tezinu dostigao sa putnicima ili nekim drugim teretom.
Sto se osovinskog opterecenja tice, najcesce je tako, da je zbir dozvoljenih tezina na prednjoj i zadnjoj osovini veci od dozvoljene ukupne tezine vozila.
To znaci da, ukoliko se jedna osovina optereti do dozvoljenog maksimuma, druga osovina sme da se optereti samo jos toliko
da se dozvoljena ukupna tezina vozila ne prekoraci, sto bi u sustini znacilo mnogo manje nego sto bi ta osovina mogla da nosi.
"groskamper" ima pravo, ovde jos moze nekako da se provlaci, ali u inostranstvu nema sale sa prekoracenjem bilo cega sto nije dozvoljeno.
Svako nepostovanje bilo kog propisa se bez pardona najstrozije kaznjava. Izgovori ne postoje niti se uvazavaju.
Pozzzz...........................
Puno odgovora i opet nekako ostalo nejasno! U saobracajnoj ne postoji (B kat.) ili bilo koja druga kategorija.
Kategorije su upisane u vozacku dozvolu i odredjuju cime se sme upravljati.
Sto se Dusanovog pitanja tice, merodavna je saobracajna dozvola i tezina koja u njoj pise! Konkretno u njegovom slucaju
nebi smeo da prekoraci ukupnu tezinu od 3.300kg bez obzira dali je tu tezinu dostigao sa putnicima ili nekim drugim teretom.
Sto se osovinskog opterecenja tice, najcesce je tako, da je zbir dozvoljenih tezina na prednjoj i zadnjoj osovini veci od dozvoljene ukupne tezine vozila.
To znaci da, ukoliko se jedna osovina optereti do dozvoljenog maksimuma, druga osovina sme da se optereti samo jos toliko
da se dozvoljena ukupna tezina vozila ne prekoraci, sto bi u sustini znacilo mnogo manje nego sto bi ta osovina mogla da nosi.
"groskamper" ima pravo, ovde jos moze nekako da se provlaci, ali u inostranstvu nema sale sa prekoracenjem bilo cega sto nije dozvoljeno.
Svako nepostovanje bilo kog propisa se bez pardona najstrozije kaznjava. Izgovori ne postoje niti se uvazavaju.
Pozzzz...........................
Poslednja izmena od BOSS u 29 Jan 2013 15:47, izmenjeno 1 put ukupno.
Pa, to mislim da je svima jasno, ili barem onima koji su vozači a mislim da smo ovde svi vozači.BOSS napisao:...U saobracajnoj ne postoji (B kat.) ili bilo koja druga kategorija.
Kategorije su upisane u vozacku dozvolu i odredjuju cime se sme upravljati.
...
Nego, interesantno je to što zbog jedne torbe viška možemo da zaradimo i do 3 kazne, a ako je torba na pogrešnoj osovini možda i 4
"igorpet"
Dali je svima jasno ili nije ja neznam, ali ukoliko smatras da je tebi jasno,
onda ne razumem i pitam se, zasto pises ovo sto si gore napisao i unosis zbrku?
Tvoji citati:
"Ako u saobracajnoj (B kat.) pise 3.200 kg a mi merimo......"
"Ako u saobracajnoj (B kat.) pise 3.500 kg a mi merimo......"
"........... (+ ako nismo platili putarinu za C)?
Uzgred receno ne postoji ni putarina za "C", jer "C" oznacava kategoriju u vozackoj dozvoli,
a putarina se ne odredjuje po vozackim kategorijama, nego po kategorijama i kombinacijama vozila koja su u pitanju!
Pozzz........
Dali je svima jasno ili nije ja neznam, ali ukoliko smatras da je tebi jasno,
onda ne razumem i pitam se, zasto pises ovo sto si gore napisao i unosis zbrku?
Tvoji citati:
"Ako u saobracajnoj (B kat.) pise 3.200 kg a mi merimo......"
"Ako u saobracajnoj (B kat.) pise 3.500 kg a mi merimo......"
"........... (+ ako nismo platili putarinu za C)?
Uzgred receno ne postoji ni putarina za "C", jer "C" oznacava kategoriju u vozackoj dozvoli,
a putarina se ne odredjuje po vozackim kategorijama, nego po kategorijama i kombinacijama vozila koja su u pitanju!
Pozzz........
BOSS, pa malo sam citirao groskamper-a, posto sam se nadovezivao na njegovu poruku tj. pitanja vezao za ono sto je on pre toga napisao.
Moj citat:
"Ako u saobracajnoj (B kat.) pise 3.200 kg a mi merimo......"
mislio sam da je dovoljno jasno jer sam hteo reci:
"Ako u saobracajnoj (imamo B kat. u vozackoj) pise 3.200 kg a mi merimo......"
Izvini ako sam malo bio neprecizan, a onda "kritikovao" tebe zbog svoje nepreciznosti.
Hteo sam samo da pitam da li sam pravilno shvatio ono sto je groskamper pre moje poruke napisao.
Moj citat:
"Ako u saobracajnoj (B kat.) pise 3.200 kg a mi merimo......"
mislio sam da je dovoljno jasno jer sam hteo reci:
"Ako u saobracajnoj (imamo B kat. u vozackoj) pise 3.200 kg a mi merimo......"
Izvini ako sam malo bio neprecizan, a onda "kritikovao" tebe zbog svoje nepreciznosti.
Hteo sam samo da pitam da li sam pravilno shvatio ono sto je groskamper pre moje poruke napisao.
Poslednja izmena od igorpet u 30 Jan 2013 19:25, izmenjeno 1 put ukupno.
Re: Maksimalna tezina kampera
opet pitanje oko kampera sada zbog tezine,ja koji god pogledam nadjem neki problem na njemu,konkretno sada imam problem jer u saobracnoj i na atestu plina i u policiji u dosijeu vozila godinama vec pise ista tezina na obamesta znaci i masa i nosivost potpuno ista tezina,sta je tu sada ispravno ako neko zna,covek ga registruje godinama tako bez ikakvog problema i posto je prolse godine radioatest za plin pri cemu su sve slikali i merili i ispitivac je na atestu plina napisao isto potpuno,nosivost valjda vozila 2330 kg i tezina vozila spremnog za voznju isto 2330kg,i ja naravno odustanem od kupovine,kako je to moguce,kad i kod auta imam dve razlicite tezine u saobracajnoj?????
hvala ma odgovoru,poneo pare da ga uzmem a vratio se jaaako besaannnnn
hvala ma odgovoru,poneo pare da ga uzmem a vratio se jaaako besaannnnn