TRUMA PECI I BOJLERI
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
truma peci i bojleri ustvari na ovoj adresi mozete videti .
Moje interesovanje je pocelo od trenutka kada sam resio pored dobro zagrejanog kampera da ukljucim ventilator na vanjskih -13c da truma peci duva kroz otvore koji su instalirani po celom kamperu usmereni prema podu.
Nekako sam mislio da ce pomoci da malo zagrejem pod koji i pored tepiha zracio izuzetnu hladnocu.
medjutim u narednih 15 minuta se naglo smanjilo zracenje iz same peci a kroz ventilacione otvore je istina duvao topao vazduh koji je definitivno patos ladio skoro momentalno. TAD SAM SE SETIO SPTINTEROVE IDEJE koju cu sigurno primeniti koliko za sledeci odlazak u planinu sto se nadam uskoro .
Pitanje bi bilo da li postoji nacin primene ventilatora na truma peci , mozda mora biti jacina na 9-10 meni je istina bilo na 5-6 sto se nije pokazalo bas funkcionalno oladilo je pecicu !
Kakva su Vasa iskustva ?
u medjuvremenu evo adrese o tim uredjajima ukoliko neko ima potrebu za istu.
http://www.truma.com/int/en/heating/downloads.php
Moje interesovanje je pocelo od trenutka kada sam resio pored dobro zagrejanog kampera da ukljucim ventilator na vanjskih -13c da truma peci duva kroz otvore koji su instalirani po celom kamperu usmereni prema podu.
Nekako sam mislio da ce pomoci da malo zagrejem pod koji i pored tepiha zracio izuzetnu hladnocu.
medjutim u narednih 15 minuta se naglo smanjilo zracenje iz same peci a kroz ventilacione otvore je istina duvao topao vazduh koji je definitivno patos ladio skoro momentalno. TAD SAM SE SETIO SPTINTEROVE IDEJE koju cu sigurno primeniti koliko za sledeci odlazak u planinu sto se nadam uskoro .
Pitanje bi bilo da li postoji nacin primene ventilatora na truma peci , mozda mora biti jacina na 9-10 meni je istina bilo na 5-6 sto se nije pokazalo bas funkcionalno oladilo je pecicu !
Kakva su Vasa iskustva ?
u medjuvremenu evo adrese o tim uredjajima ukoliko neko ima potrebu za istu.
http://www.truma.com/int/en/heating/downloads.php
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Zimska sezona i realno price o klimi ventilatorima sad i nisu bas aktuelni. Pa ipak interesuje me misljenje mojih kolega kampera i svih koji imaju pec TRUMA 3000, sa opcijom ventilatora i cevovodom koji topli vazduh provodi po kamperu.
Dilema je da u uslovima kad je napolje -5 c moze pec sa regulatorom na 10 i turbinom koja izduvava topao vazduh sa max. Brzinom da zagreje prostor u odnosu na samo izracavanje peci bez koriscenja ventilatora .
Molio bi kolege da napisu svoja iskustva vezano za ovu temu. Takodje imaju li utisak da taj ventilator bitno iscrpljuje struju iz akomulatora?
Dilema je da u uslovima kad je napolje -5 c moze pec sa regulatorom na 10 i turbinom koja izduvava topao vazduh sa max. Brzinom da zagreje prostor u odnosu na samo izracavanje peci bez koriscenja ventilatora .
Molio bi kolege da napisu svoja iskustva vezano za ovu temu. Takodje imaju li utisak da taj ventilator bitno iscrpljuje struju iz akomulatora?
moja iskustva su ovakva:
truma ne znam tacnu oznaku, ali najvise rasprostranjeni model po kamp vozilima je iz 90 tih godina, za 2h postigne temperaturu sa 0 oC na +20 oC rec je o unutrasnjoj temp. a napolju je -3 oC bez ventilatora na maximumu (10)
sa ventilatorom je to sve mnogo brze skoro pa duplo, ali meni deluje da mnogo susi vazduh kad izduvava pa ventilator sa porenciometrom koristim za brzo zagrevanje, potom da gasim, potrosnja njegova struje nije uopste velika, mislim da manje trosi od lap topa kad je na invetoru, motoric je mali i slab kad sam sredjivao pecku zagledao sam ga ne pise snaga, ali turbinu koja gura vazduh sa lakocom prstima zaustavim u toku rada
prosli vikend na tari je bio ozbiljan test trume na -7 oC nocu napolju unutra +23 oc bez ventilatora na osmici (ali sa izolovanom vozackom kabinom)
noviji kamperi imaju savremeniju truma pec u stvari vebasto grejanje koje iskljucivo radi na principu izduvavanja toplog vazduha, to san samo video na adrijinim vozilima ali neman nikakvo iskustvo o njima nislim samo da su jos bolja i ekonomicnija od ovih starih
truma ne znam tacnu oznaku, ali najvise rasprostranjeni model po kamp vozilima je iz 90 tih godina, za 2h postigne temperaturu sa 0 oC na +20 oC rec je o unutrasnjoj temp. a napolju je -3 oC bez ventilatora na maximumu (10)
sa ventilatorom je to sve mnogo brze skoro pa duplo, ali meni deluje da mnogo susi vazduh kad izduvava pa ventilator sa porenciometrom koristim za brzo zagrevanje, potom da gasim, potrosnja njegova struje nije uopste velika, mislim da manje trosi od lap topa kad je na invetoru, motoric je mali i slab kad sam sredjivao pecku zagledao sam ga ne pise snaga, ali turbinu koja gura vazduh sa lakocom prstima zaustavim u toku rada
prosli vikend na tari je bio ozbiljan test trume na -7 oC nocu napolju unutra +23 oc bez ventilatora na osmici (ali sa izolovanom vozackom kabinom)
noviji kamperi imaju savremeniju truma pec u stvari vebasto grejanje koje iskljucivo radi na principu izduvavanja toplog vazduha, to san samo video na adrijinim vozilima ali neman nikakvo iskustvo o njima nislim samo da su jos bolja i ekonomicnija od ovih starih
Pomogao bih ti Gros, ali kod mene je sistem samo sa ventilatorom. zajedno sa peći je i bojler. mislim da se radi o modelu Truma C 6002.
Potrošnja ventilatora nije velika, a grejanje je savršeno. Meni greje ceo kamper i to unutrašnji boravak, sobu, kupatilo i garažu. Nemam veći problem sa vozačkom kabinom. jeste nešto hladnije, ali na najnižoj temperaturi na Jahorini, bilo je baš debelo ispod nule, mislim da nisam išao preko šestice.
To su moja iskustva, nemam baš nikakvih iskustava sa modelom o kome pišeš.
Potrošnja ventilatora nije velika, a grejanje je savršeno. Meni greje ceo kamper i to unutrašnji boravak, sobu, kupatilo i garažu. Nemam veći problem sa vozačkom kabinom. jeste nešto hladnije, ali na najnižoj temperaturi na Jahorini, bilo je baš debelo ispod nule, mislim da nisam išao preko šestice.
To su moja iskustva, nemam baš nikakvih iskustava sa modelom o kome pišeš.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Trauma sa bojlerom je nanisanjena samo da se sloze kockice , ocigledno je prava stvar!!!
Dosad nisam se nesto zalio , proslog vikenda sam izvrsio izolaciju kampera, dodao sam 2cm stirodur tvrde izolacije i to do milimetra ususkao ispod tepiha kampera . Inace dobro sastavljene ploce stirodura sastave izlepio sa armiranom lepljivom trakom i preko vratio tepih . Definitivno pomaze sad potpuno bos stojim na tepihu i nije ni blizu kako je bilo proslih godina (gore toplo a pod leden ) Vizuelno se nikakva razlika nevidi niti oseca pri hodu, ipak izbegavati setnju sa tankom stiklom sto naravno i pazim (pocnu da izuvaju stikle i pre nego sto udju u kamper).
Problem su bila vrata od kupatila orao sam da ih podizem za 2cm sto i nije neki problem sem bravice koja je zezala al eto uvek mora nesta da komplikuje .
Sad je paznja usmerena na kako moze da radi pec jer dosadasnji pokusaji sa ventilatorom koji duva po (ledeno) podu nije bila pozeljna kombinacija , tako da cu izvestavati o probama .
Dosad nisam se nesto zalio , proslog vikenda sam izvrsio izolaciju kampera, dodao sam 2cm stirodur tvrde izolacije i to do milimetra ususkao ispod tepiha kampera . Inace dobro sastavljene ploce stirodura sastave izlepio sa armiranom lepljivom trakom i preko vratio tepih . Definitivno pomaze sad potpuno bos stojim na tepihu i nije ni blizu kako je bilo proslih godina (gore toplo a pod leden ) Vizuelno se nikakva razlika nevidi niti oseca pri hodu, ipak izbegavati setnju sa tankom stiklom sto naravno i pazim (pocnu da izuvaju stikle i pre nego sto udju u kamper).
Problem su bila vrata od kupatila orao sam da ih podizem za 2cm sto i nije neki problem sem bravice koja je zezala al eto uvek mora nesta da komplikuje .
Sad je paznja usmerena na kako moze da radi pec jer dosadasnji pokusaji sa ventilatorom koji duva po (ledeno) podu nije bila pozeljna kombinacija , tako da cu izvestavati o probama .
Ja do sada nisam koristio kamper zimi najvise zbog nemogucnosti grejanja preko truma pecke u toku voznje. Naime pri brzini od oko 90 km/h gasi mi se plinska pec i u kamperu postaje izuzetno hladno, grejanje iz kabine nije dovoljno da zagreje ceo prostor kampera. Sada mi je ideja da predjem na webasto sistem na vazduh pa ako neko ima iskustva sa tim ne bi bilo lose da iznese neka svoja zapazanja i iskustva. Takodje ako je neko uspeo da resi problem grejanja u toku voznje na neki drugi nacin, bio bih zahvalan za svaku dobru ideju ili savet.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Postoje u kombima dodatni mali hladnjak sa ventilatorom upakovan u pravougaonu kutiju i izduvava topao vazduh , naravno koristi toplotni izvor iz motora . ja sam to svojevremeno eliminisao pa sad dal sam bio u pravu ili ne dilema.
Moj prijatelj ima vebasto na brodicu i sad u ovom periodu ga koristi , on kaze da je prezadovoljan i verujem mu , aliii i vebasto je potrosac struje za ventilator koji izbacuje taj topli vazduh. Postoje u prodai (povoljno polovni) 12v iz bmv serija 5 (striji modeli) mali lepi nalazili su se ispod zadnjeg sedista u kabini tih auta ...
Moj prijatelj ima vebasto na brodicu i sad u ovom periodu ga koristi , on kaze da je prezadovoljan i verujem mu , aliii i vebasto je potrosac struje za ventilator koji izbacuje taj topli vazduh. Postoje u prodai (povoljno polovni) 12v iz bmv serija 5 (striji modeli) mali lepi nalazili su se ispod zadnjeg sedista u kabini tih auta ...
koristim u pokretu grejanje od motora iz vozacke kabine, posto truma ne moze ni na 60km/h da se ne ugasipapirlend napisao:Ja do sada nisam koristio kamper zimi najvise zbog nemogucnosti grejanja preko truma pecke u toku voznje. Naime pri brzini od oko 90 km/h gasi mi se plinska pec i u kamperu postaje izuzetno hladno, grejanje iz kabine nije dovoljno da zagreje ceo prostor kampera. Sada mi je ideja da predjem na webasto sistem na vazduh pa ako neko ima iskustva sa tim ne bi bilo lose da iznese neka svoja zapazanja i iskustva. Takodje ako je neko uspeo da resi problem grejanja u toku voznje na neki drugi nacin, bio bih zahvalan za svaku dobru ideju ili savet.
u kabini pustim grejanje do max. kad motor postigne radnu temp. i sa 2 stepena koliko je bilo juce u kucici za 45min voznje (od kuce do indjije oko 50km) u kabini 32 stepena, a u kucici 19 stepeni, napolju -1,5 oC
ako je dobar termostat u motoru on ima fantasticno grejanje, pustim ventilator na 3 brzinu, grejanje na max. smer pod noge jer po fizici topao vazduh ide gore a hladni na dole, imam usmerivac od rebrastog creva koje provodi topao vazduh u kucicu i tako brze zagreje i moze u kucici maximalno da nagura 21 oC u kucici a u kabini bude i 35 stepeni dok je napolju od -2 oC do cak -6 oC koloko je bilo kad smo se vracali prosli vikend sa tare na debelom brdu
meni veci problem pravi voznja auto putem tad se brze krece, pa je gubitak toplote veci nego kad idem obicnim putem do 60km/h tad je osetno toplije, i ako prozori svi lepo dihtuju pri vecoj brzini vetar nadje najmanju rupicu. sve je to primetno kad je napolju u minusu, a kad je iznad nule sasvim druga prica. odkako sam predihtovao siber jos je bolje grejanje na vecin brzinama
vebasto grejanje imao sam prilike da koristim na vojnim vozilima dok sam bio na odsluzenju vojnog roka, bio sam vojni vozac i imao sam priliku da koristim i vece vebaster sisteme u mini busu kao i one manje koji su bili u "tamicu putaru" svi su bili na naftu i potrosnja na manjim bila je oko 1 litar na sat po katalogu posto vojska ne vodi mnogo racuna o potrosnji goriva nismo ih zimi ni gasili..., valkastog su oblika sa jacim ventilatorom (kao sto je ovaj u kabini na 4 brzini) potrosnja struje iz akumulatora nije bila mala pogotovu na tamicima koji imaju slabije akumulatore od busa, al zato greju za medalju znam da sam uvek vozio u kosulji sa lancima na zadnjim tockovima
vidjao sam i te nauticke vebastere na vecim camcima na plin, vlasnici ih hvale da zimi super zagreju brodic sa malom potrosnjom, imaju dosta slicnisti sa sprinterovom trumom c 6002 novije generacije pa mora biti bolje od gore pomenutih vojnih naftarica
vidjao sam i te nauticke vebastere na vecim camcima na plin, vlasnici ih hvale da zimi super zagreju brodic sa malom potrosnjom, imaju dosta slicnisti sa sprinterovom trumom c 6002 novije generacije pa mora biti bolje od gore pomenutih vojnih naftarica
Papirlend. Gasenje peci dolazi zbog produvavanja odozdo ili odozgo. Proveri situaciju u donjoj zoni i fiksiraj neko parce aluminijumskog lima na odgovarajucu poziciju pa testiraj plamicak. Moguce je da i odzak nema odgovarajucu kapu pa vetar silazi niz cev i gasi plamen. Opet je resenje parce al-lima koji se pop nitnama fiksira na odabrano mesto pa se testira.
Ko ima mogucnosti, vremena i nesto novca moze da iz hladnjaka izvuce dodatnu cev i uvede je u kabinu u zoni stambenih vrata gde je najhladnije i ugradi dodatni izvor toplote-aluminijumski radijator, koji sa ventilatorom resava problem grejanja. Noviji modeli kampera imaju upravo vaj sistem dogrevanja stambenog dela u kamperu za koji je uoceno da se ne moze zagrejati preko standarnog grejanja kabine, koje je identicno za kombi kabinu sa 3 sedista i za kamper od 7 metara sa deset puta vecom zapreminom grejanog prostora.
Ja u AUTOSTAR-u imam ALDE sistem koji se moze iskopirati u delu grejanja preko izmenjivaca sa toplom vodom iz motora. Sistem je odlican za zimske uslove. Uostalom ALDE je kompanija iz Svedske, koju su u medjuvremenu kupili Nemci-Trumna.
Ko ima mogucnosti, vremena i nesto novca moze da iz hladnjaka izvuce dodatnu cev i uvede je u kabinu u zoni stambenih vrata gde je najhladnije i ugradi dodatni izvor toplote-aluminijumski radijator, koji sa ventilatorom resava problem grejanja. Noviji modeli kampera imaju upravo vaj sistem dogrevanja stambenog dela u kamperu za koji je uoceno da se ne moze zagrejati preko standarnog grejanja kabine, koje je identicno za kombi kabinu sa 3 sedista i za kamper od 7 metara sa deset puta vecom zapreminom grejanog prostora.
Ja u AUTOSTAR-u imam ALDE sistem koji se moze iskopirati u delu grejanja preko izmenjivaca sa toplom vodom iz motora. Sistem je odlican za zimske uslove. Uostalom ALDE je kompanija iz Svedske, koju su u medjuvremenu kupili Nemci-Trumna.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
u pregovorima sam danas za Webasto termo top koji greje vodu a koristi naftu kao gorivo upravo za grejanje radioatora ... Uredjaj je nov i renomiranog prizvodjaca ima samo jednu manu bar tako izgleda kad gledam snimke sa yuo tuba ima zvuk malog mlaznog motora i ako ovaj koji sam gledao ima u setu i orginalni mali auspuh i cev kojom se kanalisu gasovi van ."telestart t70 webasto"
Ako pregovori urode plodom ko zna eto dobrog grejanja + tople bojler vode ... javljm .
Ovo sa alu radiatorom je super ideja
evo snimka istog modela ali ovaj je polovan ocigledno
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=z-8zrIL0CE8
Ako pregovori urode plodom ko zna eto dobrog grejanja + tople bojler vode ... javljm .
Ovo sa alu radiatorom je super ideja
evo snimka istog modela ali ovaj je polovan ocigledno
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=z-8zrIL0CE8
jeste malo bucan, ali kad se dobro ususka nije tako strasno, ali nije ni besuman, ali zato saunu u kamperu moze da napravi
dobra je fora sa sa dodatnim hladnjakom iz motora paseca me na "grejalice" radijatire sa ventilatorom u starijim "ikarus" busevima u gsp-u ispod sedista u blizini vrata sam vidjao
dobra je fora sa sa dodatnim hladnjakom iz motora paseca me na "grejalice" radijatire sa ventilatorom u starijim "ikarus" busevima u gsp-u ispod sedista u blizini vrata sam vidjao
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Gledam n yuo tub-u "snimke temo topa " firme Webasto ima na nasem trzistu i jedan potpuno nov uredjaj , ovek trazi 180e (naravno i ako je nov bez garancije je ) Realno problem je zvuk koji ispusta ova sprava a sem toga koristi motor i punpu za cirkulaciju vode sna ge 40wati sto i nije malo + potrosnja u ovom slucaju benzina . sem toga potrebno je i dodatno hladnjak telo koje ce da izracuje tu stvorenu toplotu i njegov motoric je verovatno 30-40wat , pa tako dolazimo do ozbiljnog potrosaca ukoliko nismo nakaceni na el. stabilni izvor sa akomulatorima nebi dugo.
http://www.kupujemprodajem.com/webasto- ... -oglas.htm
MOJ PRIJATELJ kad je saslusao moju sumnju da mi grejanje nece biti dovoljno jako , kao i potreba da se odmah ugreje prostor , savetovao mi je dodatnu plinsku pec, kucna sa tri polja (ona u koju se stavlja plinska boca ) Istu koristim inace na poslu i respektujem njen grejni potencijal. Mereci prostor kod mene u kamperu ima gde da se postavi , kako je mobilna moze se eventualno i premestati, dok je dan ona ce dopunjavati grejanje a nocu postojeca truma odrzavati ocekivanu temperaturu u kamperu. Do proleca a onda AUT
u opciji je bio i protocni plinski bojler (kucni ) izvodljivo al ...
http://www.kupujemprodajem.com/webasto- ... -oglas.htm
MOJ PRIJATELJ kad je saslusao moju sumnju da mi grejanje nece biti dovoljno jako , kao i potreba da se odmah ugreje prostor , savetovao mi je dodatnu plinsku pec, kucna sa tri polja (ona u koju se stavlja plinska boca ) Istu koristim inace na poslu i respektujem njen grejni potencijal. Mereci prostor kod mene u kamperu ima gde da se postavi , kako je mobilna moze se eventualno i premestati, dok je dan ona ce dopunjavati grejanje a nocu postojeca truma odrzavati ocekivanu temperaturu u kamperu. Do proleca a onda AUT
u opciji je bio i protocni plinski bojler (kucni ) izvodljivo al ...
Moje iskustvo sa Truma pecima u starijim kamp-vozilima je da da je bolje grejanje bez ventilatora.Trumavent3000 ravnomernije zagreva stambeni prostor vozila,ali su postignute temperature nize.Ipak,mogu reci da se u kamperu zimi nikada nisam posteno ogrejao.Znatno je poboljsano grejanje sa novim pecima Truma Kombi(grejanje+bojler)koji imam u sadasnjem kamperu.Sto se tice Vebasta koji sam imao u jednom kamperu,iskustvo je pozitivno.Radio je na dizel koji je koristio iz rezervoara vozila a grejanje je bilo izvanredno.Inace Prostor je zagrevan pomocu toplog vazduha.Jedini nedostatak je bio malo veca bucnost ventilatora,ali posto je bio ugraden spolja to nije bio veci problem.Sto se tice Vebasta koji si pronasao,mislim da je komplikovan za ugradnju posto radi tako sto zagreva vodu.Mislim da je bolje resenje neki Vebasto iz automobila koji moze da se pronade na otpadima ili za grejanje kombi-vozila,ali koji radi na principu zagrevanja vazduha.Inace Vebasto proizvodi uredaje za kamp-vozila tezine od 5 do 9kg a tip se odreduje u zavisnosti od duzine,odnosno zapremine vozila(AirTop Evo) a cena je od 900 do1300e.Za vise informacija pogledaj www,webasto-outdoors.com
Groš, nemoj slučajno pokušavati kućnu plinsku grejalicu da koristiš u kamperu!
Ona ima otvoren plamen i prilikom sagorevanja troši kiseonik iz prostorije, pa mali prostor kampera može vrlo brzo ostati bez kiseonika. Plamen kod trume se praktično nalazi spolja i nema dodira sa unutrašnjim prostorom kampera.
Ona ima otvoren plamen i prilikom sagorevanja troši kiseonik iz prostorije, pa mali prostor kampera može vrlo brzo ostati bez kiseonika. Plamen kod trume se praktično nalazi spolja i nema dodira sa unutrašnjim prostorom kampera.
Poslednja izmena od mustang u 22 Nov 2011 23:03, izmenjeno 1 put ukupno.
Omnia mea mecum porto