skuteri

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Lio@ Znaš li Koliki su troškovi registracije 125cc u odnosu na 50cc.
Jesi li siguran da za A1 treba samo poligon i vožnja, a ne i testovi?
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Za polaganje ću se raspitati sledeći radni dan (ovako je bilo), registracija za 125 ne prelazi 6000 din, pogledaj na:
http://www.registracija-vozila.rs/index ... 65&lang=sr

a i 50-tice moraju od sada da se registruju svake godine
125-tice imaju oko 10 KW i 125 ccm, ovaj kalkulator je tačan + provizija banke

Ako ne grešim u autoškoli se izvozi potreban broj časova i polaže samo vožnja (kada imaš B kategoriju), ukoliko grešim onda se polažu i prva dva lista sa B kategorije. Lekarsko uverenje je obavezno. Kada se uzima L tablica u policiji onda je ovo oko 12000 din + polaganje, autoškole daju i za 5 - 6000 din, ali im je obuka na njihovom motoru i izvozi se svega nekoliko časova, uglavnom poligon i malo grad.
Poligon se polaže na pravoj liniji dužine 50-tak metara mora da se iz prve prebaci u drugu i stane bez gaženja na zaustavnu liniju u oba smera, a zatim ide osmica - iako teško zvuči sa malim motorom i dobrim radijusom okretanja ovo se lako izvežba. Nakon toga ide grad i to je to...
Moj savet je A i to pre novog pravilnika o polaganju, kao i motor oko 125ccm četvorotaktni (malo troše oko 2,5l na 100km i dovoljno su jaki za dvoje)
Za polaganje se često koriste Yamaha JBR 125, upravljiv i lagan gradski motorčić (dobar i za kampere), kao i njegova kineska kopija. Naravno ko ne voli da menja brzine (iako sam siguran da je ovo bolja varijanta) uvek postoje skuteri od 125ccm
Poslednja izmena od lio u 25 Avg 2012 13:29, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Ako možeš taspitaj se za polaganje, pa javi.
Što se tiče motora, onda ću verovatno da uzmem Piaggio Liberty 125cc 4t . Ovo što gledam na net-u, svi su uglavnom godište 2000. Kako da znam da nije tzv. poštar. Malo sam pročačkao po oglasima, 80% ponude su bivsi postari. To znači da su izraubovani do dž.
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Za polaganje ću se raspitati u utorak (radim), a za skuter ćeš zaista morati da konsultuješ nekog mehaničara za skutere (ako imaš nekog poznanika ili nekome kome ćeš reći da ti on održava skuter kasnije). Sve u svemu i kod njih se rade generalne itd. mada je bolje naći neki u dobrom stanju. Piaggio su zaista pouzdani i dobri, ali... Još jedna varijanta je da ga proba neko ko ima isti ili sličan (ja se ne razumem mnogo u skutere). Možeš da pogledaš i na moto forumima, ljudi razmenjuju iskustva, kao i mi.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Apsolutno. Ja se kačim po nekim forumima i čitam tuđa iskustva. Jedno je upravo ovo koje sam izneo, a to je da je kod Nas puno motocikala godišta 1999, 2000 koja su u osnovnoj nameni bili poštari, pa su ih ljudi sređivali tako da se ne vidi kakvi su nekad bili.
Upravo čitam jedan forum (ima blizu 70 strana) o razlici između Piaggio Free 50 i Liberty 125. Ima dosta korisnih saveta.

Sada mislim da je zadnji čas da polazem za A kategoriju.
Ala će na polaganju biti lepo videti čiču od 50 godina sa decom od 19. Ne smem ni da pomislim da za ovu nameru saznaju neki moji ortaci, odmah bi došli da gledaju i navijaju.
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

‚‚Merak nema cenu‚‚ šalim se nikad nije kasno, a iznenadio bi se koliko mojih kolega pred penziju polažu za A kategoriju. Kultura vožnje motocikla u Grčkoj je zaista raširena, kod nas nas još uvek pomalo gledaju kao: ma pusti kriza srednjih godina
Motor je inače veoma praktično i korisno prevozno sredstvo, za njega ne tražim parking, lakše se probijam kroz saobraćaj, koristim ga od proleća do jeseni i manje troši od kola...
Pozdrav baš mi je drago da si odlučio da polažeš, a ako treba navijači da se okupe samo kaži kad si na poligonu
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Nisu meni motori prvina. Ja sam godinama imao mali Tomosov automatik, Kolibri, a sin je vozio Vespu. Prodali smo je pre par meseci. Nisam vozio veće kubikaže baš zbog manjka dozvole.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Juče pronađem vest da će negde od 15.09.2012. biti uveženo podosta Piaggio Libertija 125 , godište 2006, Prodavaće ih firma PGS iz beograda, koja je ovlašćeni uvoznik za Piaggia.
Evo linka

http://www.moto-berza.com/moto-vesti/do ... firmi-pgs/

Zna li neko od forumaša koja je i kakva je to firma, imali ko od Nas da poznaje nekoga ko radi u njoj, ja sam zainteresovan da uzmem skuter, ali ne bih baš da totalno nepripremljen odem do ljudi.
driver57s
Korisnik
Postovi: 414
Pridružio se: 12 Maj 2011 00:22

Post od driver57s »

nisam mnogo iskisan, t.j. ovog leta sam posla duze pauze uzeo tomos bt 50 sa menjacem, vuce dvoje (70+80kg) po ravnom 60-70km/h
iz brdo malo sporije od brendiranih skutera, ali ide
kad idem sam na ravnom ide max 90 km/h , jedino se treba privici na menjac, i potrosanja od 3l na 100km nije bas mala za 50 cm3 kad ga vozim do daske
probao sam gileru runera ali frizirana (kit 70 ccm) ide ko zmaj, extra kocnice ima, dvoje vuce bez problema odusevio sam se
nagovaram oca da zajednicki kupimo gileru a da prodam tomosa i ako sam zadovoljan sa njim, pa cu praviti nosac- platformu za njega na kamperu jer imam nosace od kuke koji mogu da nose vise od 100kg
moje misljenje sprinteru bolje zaobidji te postare u sirikom luku, jer kad vidim kako se uzivljavaju da dostavnim kompijima kuriri brze poste, mislim da ni postari nisu neznije ruke
ja sam uzeo od 1. vlasnika tomosa sa realnih 3500km bio je na YU tablice sa perokrakom sve na njemu besprekorno radi gume original sava-kranj.... i zato moze da potegne 90km/h sa 50ccm
i ja imam isti problem nemam A kategoriju i nasto sve trazim razloge da ne polazem, ali gresim i cinimi se da cu kad tad to uraditi
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Za Sprintera, ali i ostale koji reše da polažu za ‚‚A‚‚ kategoriju:
Ukoliko imate položenu ‚‚B‚‚ kategoriju potrebno je izvršiti obuku u autoškoli ili samoobuku. Obuka u autoškolama je po različitim cenama, u zavisnosti da li kandidat već zna da upravlja motociklom (u ovom slučaju su cene manje i obučava se svega nekoliko časova vožnje, najviše poligon i malo grad) ili je potrebna kompletna obuka. Samoobuka podrazumeva da kandidat poseduje motocikl preko 50ccm ili ima ovlašćenje za upravljanje tuđim. Tada se iskopiraju dokumenta (kao i ponesu na uvid) i sa zahtevom za izdavanje ‚‚L‚‚ tablice uz uplatu od 12000 din ide u Policijsku upravu u mestu stanovanja. Nakon uzimanja ove tablice (ona važi samo u mestu izdavanja) kandidat ima 25 dana da završi samoobuku. Bitno je ‚‚L‚‚ tablicu vratiti na vreme inače se doplaćuje za svaki dan zakašnjenja, uzima se potvrda o završenoj obuci i sa time se polaže opet preko auto škole. Nisam napomenuo, ali je podrazumevano da motocikl mora da bude registrovan, a kandidat izvadi lekarsko uverenje (ono je oko 2500 din).

Nakon troškova lekarskog uverenja i obuke sledi uplata za polaganje vozačkog ispita koji se sastoji iz teoretskog i praktičnog dela iako posedujete dozvolu za upravljanje vozilima ‚‚B‚‚ kategorije (dva puta po 3000 din). Teoretski deo su u stvari testovi i to prve dve strane iz kompleta za polaganje ‚‚B‚‚ kategorije (to su one sa slikama), tj. duplo manje i lakše za učenje. Učenje ovih testova je najlakše na računaru pošto ima mali programčić sa svim pitanjima koja se nalaze u testovima (ja imam ove testove, ali ne znam da li mogu da ih pošaljem mail-om, nisam pogledao koja je veličina, svakako se mogu nači na netu ili u autoškolama). Sva pitanja su ista kao na polaganju, ali redosled nije, znači treba od svih dvadeset kombinacija uvežbati prve dve strane (na računaru su četri).

Kada se ovo položi ide se na praktičan deo koji se sastoji od poligonske i gradske vožnje. Poligonska vožnja ima dva dela: prvo se vozi na ravnoj liniji dužine 50m i širine 50cm. Potrebno je krenuti, prebaciti u drugu brzinu i zaustaviti se na zaustavnoj liniji bez njenog gaženja (ovo je prosto) i to isto uraditi u drugom smeru. Zatim ide takozvana osmica. Na poligonu su poređani čunjevi tako da treba motorom opisati osmicu - ući, zaobići srednji čuj, napraviti pun krug, okrenuti u drugu stranu i izaći). Deluje komplikovano, ali uz malo vežbe je lako savladivo. Bitno je da motocikl na kome se polaže bude lak i upravljiv, što podrazumeva i mali radijus okretanja. Naravno i da je ispravan odnosno da ne trokira (štuca) jer prilikom izvlačenja je potrebno samo dodati malo gasa. Nisam napomenuo da naravno ne smete izaći iz okvira čunjeva, oboriti čunj, kao ni spustiti nogu. Malo vežbe i ovo ćete savladati bez problema - savet: gledajte unutrašnji čunj, spustite motor premma zemlji, a Vi ostanite uspravno i pustite da nagib motora upravlja okretanjem, a ne samo okretanje upravljača, prilikom uspravljanja samo malo dodati gas i to je to...
Gradska vožnja se vozi najčešće po unapred zadatoj ruti kretanja, ili ide jedno vozilo ispred. Treba obratiti pažnju da komisija često namerno daje pogrešnu sugestiju za skretanje ili stajanje - Vi morate postupati po pravilima saobraćaja bez obzira na namerno pogrešne sugestije komisije

Sa potvrdom o položenom vozačkom ispitu za ‚‚A‚‚ kategoriju odete u PU da Vam se ona dopiše.

Ovde je bilo mnogo teksta, u principu nije tako strašno. Malo sam se raspitao i dosta su velike gužve u autoškolama zbog uvođenja novog pravilnika o obuci i polaganju, ipak ko želi da polaže - ja sam mišljenja da je jeftinije i lakše da se to uradi do 25.10.2012. odnosno da se bar započne obuka.
Ja sam pristalica korišćenja motocikla (naravno moj savet je 125ccm - četvorotaktni) u kombinaciji sa kamperom. Ovo mi povećava radijus kretanja, skraćuje vreme obilaska, povećava autonomiju itd... sve u svemo veoma korisno. Mogu se koristiti i 50 ccm, ali treba uzeti u obzir da su to uglavnom dvotaktni motori (oni se i lakše kvare) sa manje ili nedovoljno snage itd.

Sve najbolje i ne razmišljajte mnogo već polažite za ‚‚A‚‚
Poslednja izmena od lio u 28 Avg 2012 09:34, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Ovih dana nameravam da kupim skuter. Nameravam da ga spakujem u garažu kampera.

Izbor je pao na skuter od 100-125cc 4t, i to ne Kina, ne Tajvan i sl.

Kod odabira vrste skutera rukovodio sam se sledećim kriterijumima:
1. da može da vuče uzbrdo 2 odrasle osobe
2. da bude što lakši u svojoj kategoriji
3. da ima pouzdan agregat
4. da mu je potrošnja korektna
5. da nema male točkove, da je tradicionalan u smislu izgleda,

Za sada su mi u opciji dva modela:

1. Aprilia Scarabeo 100
2. Piaggio Liberty 125

Za sada preteže Aprilia zbog sledećeg;

Težina: Scarabeo 90kg - Liberty 116kg
Potrošnja: Scarabeo 2lit/100km. - Liberty 3, - 3,5li/100km
Mesto za dve osobe: blaga prednost Scarabeo
Izgled oba skutera: slično.
Agregati: slično

Dilema mi je u tome da li Scarabeo 100 može da uzbrdo bez problema izvuče dve odrasle osobe. Normalno, ne traži se sporstka vožnja. Ovo mi je vrlo bitno, čak najvažnije, jer razlog kupovine je u tome što od naredne godine nameravam da obilazim Italiju , Španiju i sl. Zbog veličine kampera, neću moći kao u Grčkoj, da se parkiram u blizini plaža, tako da će upotreba skutera biti nužnost.

Ako neko ima informacije o Apriliji Scarabeo 100, bio bih zahvalan za savet.

Ili, ako se ima predlog za neki treći a sličan model?

Normalno, pazario bih dobar polovan motor, osim za slučaj velikog sniženja kod novih modela.

I da napomenem, već mi je hića za kupovinu. Našao sam jednu Apriliju Scarabeo 100, čovek me čeka za potvrdu kupovine. Probao sam ga, nije loš, ali sam ga vozio sam, bez supruge. Ovih dana je izvršen uvoz polovnih tzv. poštara iz Itailje, Liberty 125, biće u prodaji najkasnije od 01.10.2012.
Poslednja izmena od sprinter u 22 Sep 2012 10:07, izmenjeno 1 put ukupno.
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Ja bih razmislio o Beverliju, malo veći točkovi, pouzdano dobar i sigurno vuče dvoje (ima ga moj rođak) doduše malo je teži čini mi se.
Oni mopedi po Grčkoj su zakon, oko 100 do 125 ccm, imaju menjač i poluautomatsko kvačilo, a sam sam gledao kojom brzinom se kreću, kao i da izvlače dvoje odraslih (nekada i četvoro - celu porodicu) po brdima, do plaža itd... proizvodi ih i Honda, Yamaha kao i drugi. Mala težina, malo mesta zauzimaju, idu odlično, samo kod nas nisu baš zastupljeni, npr Honda XRM125
Poslednja izmena od lio u 22 Sep 2012 19:23, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Razmišljao sam o Beverliju 125 cc, Ali njegiva težina od 160kg. me je odbila od njega
driver57s
Korisnik
Postovi: 414
Pridružio se: 12 Maj 2011 00:22

Post od driver57s »

ja cu promeniti motorce sledece sezone, pripreme su u toku (oglasio sam BTa ) da ga udam do kraja ove sezone ili pocetkom sledece sa bi za sledece leto uzeo neki bolji skuter
ciljam na Piaggio Liberty 125 i ako mi je gilera runer mnogo lepsa ali libertija ima na nasen trzistu ko golfova II nekad, bice delova, izdrzljivi su (ne uzima ih dzaba italijanska posta) za dvoje je ok nije bas konforan kao piaggio x9
sprinter pocela je prodaja postara iz italy ima vec 10 dana ali cena nije bas ocekivana od 600-800E i to su jednosedi, dok se pretvori u dvosed, dok se zameni sve ono sto je izakano izadje to lepa cifra za sluzbena vozila
evo linka na oglasoma pa sami procenite, ja cu ovih dana da prosetam do njih da licno to pogledam ali....
http://www.kupujemprodajem.com/PIAGGIO- ... id=6048979
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Piaggio Liberty 125 ciljam duže vreme. Na našem tržištu su uglavnom oni iz 2000-e, kupljeni kao rashodovani od Italijanske pošte, ima nešto poštara iz Francuske (2004-o godište ) i to je to. Znam za ovaj uvoz preko PGS, čekam ih desetak dana, stigli su u Rušanj, mogu se videti.
Meni je problem njegova težina. Liberty 125cc 4t je tešak 116kg. Meni garaža u kamperu prima skuetr do 150kg, ali ne mogu u garažu staviti samo skuter, i ne bih baš da je opterećujem do maksimuma.

Zato intezivno razmišljam o Apriliji Scarabeo 100 4T. Kod Nas ih nema puno. Kada sam bio u Grčkoj dosta sam italijanskih kampera viđao upravo sa njima. Aprilija Scarabeo 100 je težak 88kg. što je u odnosu na 116 kg. znatna razlika. Po kubikaži je sličan Libertiju, neki tvrde da čak i bolje vuče od njega. Idemo sve stariji, težina je važna, treba ovo motorče ubaciti u kamper, skinuti ga i sl. , a težinski gabarit garaže mi vezuje ruke.
Zato jurim najlakši u klasi od 100-125cc, a da nije kinez i sl. Za sada mi ova Aprilija Scarabeo 100 izgleda kao najbolje rešenje. Samo imam dilemu da li može da uzbrdo pristojno izvuče dve odrasle osobe. Iduće nedelje idem na test vožnju sa suprugom, i to za obe varijante ( Aprilija i Liberty) pa ću konačno i to lično utvrditi. Što se tiče kvarova, čuo sam da su dosta pouzdani, ipak je u njoj Minareli motor, a troše kao upaljači.
A ima i jednu prednost, nije poštarska sigurno.

Liov predog je dobar, ali Hondi, Jamahi i Suzukija u ovoj klasi nema kod Nas u ponudi, niti u najavi, tako da sam se odlučio za Italijanski motor. Beverli je dobar, ali pretežak.

Zato, ako mi se izalovi Aprilija, Liberty 125 uzimam u svakom slučaju.
Poslednja izmena od sprinter u 23 Sep 2012 23:45, izmenjeno 1 put ukupno.
Odgovori