Frizider
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Vidim da niko ne pise nista na forumu, verovatno su svi zauzeti pripremama za odmor. Kakav problem imas sa friziderom? Mozda ti mogu pomoci? Frizider u kamp kucici ili kamperu radi na amonijak i ako nije negde instalacija postala porozna zbog korozije, verovatno mozes kvar otkoloniti sam. Obicno je kvar u elektronici koja daje impulse visokog napona za paljenje plina. Ako sistem za paljenje plina radi a frizider slabo hladi verovatno je cev kroz koju izlaze gasovi od sagorevanja plina zapusena ( gornja resetka na kamperu ili prikolici ). Ako se na izduvu oseca jak opor miris sigurno je to problem. Trebalo bi ocistiti izduvnu cev ali iz nje prvo treba izvuci spiralnu pregradu koja sluzi za usporavanje toplog vazduha tj. gasova. Napisi u cemu je problem pa cu ti pokusati pomoci. Pozdrav!
Omnia mea mecum porto
Ja sam na kamperu imao slican problem, osecao se smrad i morao sam da ga promenim.
Mozda bi i pokusao da ga popravim ali me je kvar zadesio na pocetku puta od mesec dana po Evropi i nisam imao izbora. U servisu KLEDO u Gracu vlasnik mi je rekao da popravka kosta oko 500 DEM a da nov kosta 800 DEM. Sta sam mogao , progutao sam "knedlu" i platio.
Nadam se da ce ti saveti kolege pomoci. Ako ne imas u Beogradu POLAR KLIMU firmu koja zastupa DOMETIC pa se sa njima konsultuj. Gosp. Sukara.
Dosta kolega je vec uhvatilo "put pod tockove" pa je malo pusto u klubu. Ja sam bio poslovno do Nemacke i Holandije i preselio se konacno na novu adresu. Cekam MUSTANGA da me obidje. Jedan kolega nam je u Grckoj a dvojica sa dva kampera u Livinju u Italiji. Skijaju usred leta, kada ljudi vole.
Pogledajte tekst u TRAVEL-u za juli/avgust beoma je koristan.
Pozdrav
Dusan
Pozdrav i pisemo cesce.
Mozda bi i pokusao da ga popravim ali me je kvar zadesio na pocetku puta od mesec dana po Evropi i nisam imao izbora. U servisu KLEDO u Gracu vlasnik mi je rekao da popravka kosta oko 500 DEM a da nov kosta 800 DEM. Sta sam mogao , progutao sam "knedlu" i platio.
Nadam se da ce ti saveti kolege pomoci. Ako ne imas u Beogradu POLAR KLIMU firmu koja zastupa DOMETIC pa se sa njima konsultuj. Gosp. Sukara.
Dosta kolega je vec uhvatilo "put pod tockove" pa je malo pusto u klubu. Ja sam bio poslovno do Nemacke i Holandije i preselio se konacno na novu adresu. Cekam MUSTANGA da me obidje. Jedan kolega nam je u Grckoj a dvojica sa dva kampera u Livinju u Italiji. Skijaju usred leta, kada ljudi vole.
Pogledajte tekst u TRAVEL-u za juli/avgust beoma je koristan.
Pozdrav
Dusan
Pozdrav i pisemo cesce.
Najbolje da uputis pismo fabrici i da ih zamolis da ti posalju tehnicku dokumentaciju.
Ja imam mogucnost da za vozila iz proizvodnje nemacke fabrike BUERSTNER udjem u centralni kompjuter i skinem sve seme i dokumentaciju ali od 1993.god do danas.
Posto je i moj AUTOSTAR na sasiji Citroen-a sa istim motorom ako imas neko konkretno pitanje na raspolaganju sam. Pozdrav Dusan
Ja imam mogucnost da za vozila iz proizvodnje nemacke fabrike BUERSTNER udjem u centralni kompjuter i skinem sve seme i dokumentaciju ali od 1993.god do danas.
Posto je i moj AUTOSTAR na sasiji Citroen-a sa istim motorom ako imas neko konkretno pitanje na raspolaganju sam. Pozdrav Dusan
-
- Korisnik
- Postovi: 15
- Pridružio se: 14 Nov 2009 23:33
Evo prenecu Vam moje iskustvo sa friziderom,mozda nekom bude od koristi. Naime prilkom kupovine kampera kada sam proveravao funkcionalnost istog,primetim da frizider vrlo slabo(skoro nikako)hladi.Posto je bio ukljucen na plin predhodni vlasnik mi kao objasni da mora prvo da ohladi na 220 V pa posle na plin samo da odrzava,Mada to nisam bas "progutao"ipak kupim masinu.I tek tada nastaje "vozanje"od strane svakakvih majstora.Predlagali su mi sve i svasta,u stilu da ti "amonijacni"ne vrede nicemu.Poenta svega je da treba velika lova za opravku i da se to ne isplati.Laicki sam konstatovao da eletrika funkcionise i da pali plin.Posle dvadesetak konsultovanih majstora jedan na poziv iz oglasa izjavi da to resava garantovano za "svega"25-30 eura.Prosto da ne poverujes.U dogovoreno vreme dodjem na doznacenu adresu u Zemun,kad tamo ni traga od servisa.Majstor nosi alat u akt tasni i malu drvenu stolicicu.Parkira me u krug Zemunske bolnice i rece da mu ostavim kljuceve i dodjem za jedno 2.5-3 sata.Malo iz nepoverenja malo iz radoznalosti odbih da ga ostavim samog i poceh da pratim operaciju.Majstor upali plin skide spoljni poklopac uze vrlo mali cekic(zubarski)oko 30 grama i poce da kucka lagano po cevcicama.Kako smo se kroz pricu upoznali i cak pronasli i neke zajednicke poznanike,on poce da ofira "caku".Od duzeg nekoriscenja frizidera dolazi do razdvajanja vode od amonijaka u cevima-instalaciji.Tako se napravi cep koji sprecava cirkulaciju amonijaka sto za posledicu ima neravnomerno zagrevanje isparivaca pa samim tim nema ni razmene toplote odnosno hladjenja,Blagim kuckanjem po instalaciji taj se problem vrlo lako resi.Ako frizider moze da se izvadi iz svog lezista to je jis jednostavnije,treba ga sam nekoliko puta prevrnuti-istumbati.Inace po njegovoj prici amonijacni frizideri su vrlo pouzdani i efikasni sa vrlo debelim cevovodom u odnosnu na klasicne,tako da se vrlo retko desava procurenje gasa.Majstor je u stvari diplomitan inzinjer termodinamike i rashladnih sistema.
Nadam se da ce ovo moje iskustvo bar nekima biti od koristi.Veliki pozdrav drustvo.
Nadam se da ce ovo moje iskustvo bar nekima biti od koristi.Veliki pozdrav drustvo.
Što se tiče informacija da frižider u kamperu bolje radi na 220v nego na gas, moja iskustva su drugačija. Kod mene u kamperu mislim da bolje radi na gas nego na struju 220v, zamrzivač je super hladan, ne odleđuje se hrana uopšte. za održavanje temterature u frižideru koje pominje peraseljak i to samo u toku vožnje je onda kada okrenem na napajanje od 12v.
Što se tiče mirisa, kada se ne koristi kamper, ukoliko isti poseduje glavni prekidač, treba ga isključiti, u frižider ubaciti pola kriške limuna i držati pritvorena vrata od frižidera. Na ovaj način se uglavnom eliminišu neprijatni mirisi.
Što se tiče mirisa, kada se ne koristi kamper, ukoliko isti poseduje glavni prekidač, treba ga isključiti, u frižider ubaciti pola kriške limuna i držati pritvorena vrata od frižidera. Na ovaj način se uglavnom eliminišu neprijatni mirisi.
-
- Korisnik
- Postovi: 15
- Pridružio se: 14 Nov 2009 23:33
Ja kada krećem na putovanje dan ranije uključim kamper na 220v, tada se dopune baterije i fržider pripremi za hlađenje. U putu ne koristim plin, mislim da nije dobro koristiti instalaciju plina u toku puta, zbog sopstvene a i tuđe bezbednosti, ne daj bože sudara, curenja i sl. Čim sednem za volan, prethodno zavrnem plin na samoj boci.
Za vreme puta najsigurnije ti je da koristiš 12v. Ako ne šljaka na 12v, plin bolje isključi i tempiraj manje razdaljine bez uključenog friužidera. Ovo govorim iz dobre namere i iz dugogodišnjeg kamperskog iskustva.
Za vreme puta najsigurnije ti je da koristiš 12v. Ako ne šljaka na 12v, plin bolje isključi i tempiraj manje razdaljine bez uključenog friužidera. Ovo govorim iz dobre namere i iz dugogodišnjeg kamperskog iskustva.
Čuo sam za caku okretanja frižidera naopako ali posto nisam mogao da ga skinem, primetio sam da pomaže i kuckanje pa čak i brža voznja po makadamu. Frižider sigurno bolje radi na gas jer je toplotna snaga električnog grejača na 220V kao i onog na 12V manja nego snaga plinskog sistema. Ako imate tehničke karakteristike frižidera DOMETIC RA-4210 od 60lit. videćete da je električna snaga 120W a toplotna snaga plinskog grejaca oko 150W.
Omnia mea mecum porto
Desilo se usred puta da prestane da radi friz i naravno nevolja pronaci majstor servisera pravi mali poduhvat. Kako se ko spase meni je pomoglo posle dva vadjenja friza iz kucista da pronadjem mali filter mrezicu koja se zapusila i zezala celo vreme. Dobro pogledajte sliku po sliku i na instalaciji ce vam slika pokazati gde se nalazi mali filter sto moze biti uzrok prvih nevolja. U slucaju da vam taj servis radi neko drugi svejedno ovo uputstvo ce biti od pomoci !
http://zanimiv.net/caravaning/file/frigo.pdf
jedna od slika iz teksta
http://zanimiv.net/caravaning/file/frigo.pdf
jedna od slika iz teksta
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Kako sama imao problema sa frizderom usred odmora ova lekcija za mene je bila vrlo poucna , naravno otkrio sam ovaj tekst tek po povratku sa odmora . Pratio sam uputstva sa ove adrese i resio sebi problem.Moj friz nema ova dva vanjska otvora gornji i donji da se moze prici plinskoj instalaciji vec sam ga morao vaditi iz kuhinjskih elemenata pa mi je to dodatno komplikovalo ovu operaciju a savladao sam je otprilike ovako.
Dopunicu ovaj tekst sa el. instalacijom koja je takodje prisutna i malom greskom koju sam napravio , dakle .1. nemojte skidati masku sa cela sa potenciometrima - dugmicima frizdera nije potrebno za demontazu istog iz kucista kujne. dakle friz drze po dva bocna srafa iz unutrasnjosti friza koji su zamaskirani plasticnim kapicama .
Nakon toga od pozadi osloboditi ulaznu cev napajanja gasom . pored nje je cev instalacije friza sa amonijakom NJU NE DIRATI pa tako je potrebno napraviti razliku.
pored te instalacije pojavi ce se izvestan broj zica ustvari tacno 7, Dakle prepoznacete lako instalaciju od 220v jer u svom sastavu poseduje zicu zuto-zelene boje (uzemljenje) braon (O) i plavu (faza) te zice imaju svoje parove u istoj boji sdruge strane (el. klemice)
preostale 4 su niz od debelih dvolicnestog kabla sa plavom (+) i crnom (-) koja je ustvari 12v i napaja grejac friza ili sistem na koji on radi u rezimu od 12v - Taj dolazni napon ima svoj poseban osigurac od 15-20a u instalaciji i nema nikakve veze sa osvetljenjem unutrasnjosti friza koji se napaja od preostale dve zice tanjeg precnika ( mene je dovelo u zabludu kako nece da radna 12v a ima svetlo kao dokaz da poseduje isti napon u njemu. Zakljucak je da su ta dva kola potpuno posebna!
Sve ostalo je kao na slici stim sto mi se ovaj mali filtercic(kapica ) nije izvadila zajedno sa cevcicom kao na slici nego je ostala u unutrasnjosti one cetvrtke sa rupom, koju sam iskoristio i sapcigerom kroz nju izgurao "sesuric" prema mestu gde se zavrce cevka. Zaista je izaslo neko trunje kad sam nakraju izvadio "sesiric" inace rupica na njemu je kao otisak vrha spenadle , ocigledno i najmanja necistoca poterana pritiskom ugrozava protok pa se moze desiti bilo kad i bilo gde da vam zatreba ovakva intervencija.
Dopunicu ovaj tekst sa el. instalacijom koja je takodje prisutna i malom greskom koju sam napravio , dakle .1. nemojte skidati masku sa cela sa potenciometrima - dugmicima frizdera nije potrebno za demontazu istog iz kucista kujne. dakle friz drze po dva bocna srafa iz unutrasnjosti friza koji su zamaskirani plasticnim kapicama .
Nakon toga od pozadi osloboditi ulaznu cev napajanja gasom . pored nje je cev instalacije friza sa amonijakom NJU NE DIRATI pa tako je potrebno napraviti razliku.
pored te instalacije pojavi ce se izvestan broj zica ustvari tacno 7, Dakle prepoznacete lako instalaciju od 220v jer u svom sastavu poseduje zicu zuto-zelene boje (uzemljenje) braon (O) i plavu (faza) te zice imaju svoje parove u istoj boji sdruge strane (el. klemice)
preostale 4 su niz od debelih dvolicnestog kabla sa plavom (+) i crnom (-) koja je ustvari 12v i napaja grejac friza ili sistem na koji on radi u rezimu od 12v - Taj dolazni napon ima svoj poseban osigurac od 15-20a u instalaciji i nema nikakve veze sa osvetljenjem unutrasnjosti friza koji se napaja od preostale dve zice tanjeg precnika ( mene je dovelo u zabludu kako nece da radna 12v a ima svetlo kao dokaz da poseduje isti napon u njemu. Zakljucak je da su ta dva kola potpuno posebna!
Sve ostalo je kao na slici stim sto mi se ovaj mali filtercic(kapica ) nije izvadila zajedno sa cevcicom kao na slici nego je ostala u unutrasnjosti one cetvrtke sa rupom, koju sam iskoristio i sapcigerom kroz nju izgurao "sesuric" prema mestu gde se zavrce cevka. Zaista je izaslo neko trunje kad sam nakraju izvadio "sesiric" inace rupica na njemu je kao otisak vrha spenadle , ocigledno i najmanja necistoca poterana pritiskom ugrozava protok pa se moze desiti bilo kad i bilo gde da vam zatreba ovakva intervencija.