Zaptivanje i popravka prozora na kamperu

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

driver57s
Korisnik
Postovi: 414
Pridružio se: 12 Maj 2011 00:22

Post od driver57s »

sprinter napisao:Koji si silikon koristio, tipujem na Sikaflex 11fc
nisam zapamtio tip i marku silikona, trazio sam u radnji kvalitetniji otporan na spoljne uticaje, preporucili su mi taj. hteo sam to sve da odradim sa montaz gitom, ali sam odustao je to jak lepak i slucaju da ne zadihtuje dobro ne znam kako bi ga skinuo, probacu da nadjem tubu jer mi je ostalo malo silikona u njoj, pa cu objaviti
driver57s
Korisnik
Postovi: 414
Pridružio se: 12 Maj 2011 00:22

Post od driver57s »

iskoristio sam ove suncane jesenje dane da predihtujem i drugi siber na krovu koji je upustao pomalo obilnu kisu, procedura je bila ista kao i sa prvim suberom koji je uspesno zadihtovan ali je komplikovanost drugog bila veca zbog manje pristupacnosto za rad jez je na zadnjem delu krova aluminijumski krovni nosac za stvari. to mi je dodatno otezalo proces struganja stare diht mase koja je na mestima dobro "uhvatila" za alu lim krova.


Slika
na slici pre odlepljivanja vidi se da je neko to ranije vec krpio sa nekom sivom masom ispod koje je bio providni silikon namazan, pa tek onda fabricka diht masa kojoj je zub vremena naneo dosta ostecenja



Slika
odlepljivanje proverenom metodom, iz opzez sa se ne osteti plastika sibera koja je zbog starosto postala krta



Slika
problem stare diht mase je ugledao svetlost dana


Slika
sledi fizikalija, uklanjanje stare mase koja se na mestima bila dobro zalepljena za krov



Slika
na struganju se ulozilo dosta energije jer su koriscene tradicionalne alatke za fizicko uklanjane stare mase



Slika
e posle fizike ide narvno hemija, nitro razredjivacem ciscenje i odmascivanje krova i sibera i priprema za novi nanos silikona




Slika
nanet silokon, postavljeni granicnici (ekseri) da ne istisne se masa sa strane dok se srafovi blago zategnu do pola, a kad se silikon stegne, sledi vadjenje odstojnika i dotezanje


ponovo sam izneo svoja iskustva sa predihtovanjem sibera u nameri da ce nekom ko se bude susreo sa problemom curenja vode sa krova biti od koristi jer mozda sam nesto ispustio u prethodnom izlaganju, pa je sad dopunjeno i slikovitije
driver57s
Korisnik
Postovi: 414
Pridružio se: 12 Maj 2011 00:22

Post od driver57s »

mozda bas i ne pripada ovoj temi, ali da ne otvaram novu dodacu jos jedno sredjivanje kampera dok traju ovi suncani dani koje sam resio da iskoristim za pripremu kampera za zimski period koji dolazi i kad ce odrzavanje se svesti na ciccenje unutrasnjosti posle izleta i eventualno pranje spolja zbog soli na putevoma
ovog puta sam sredjivao ( branik) oplatu ili masku sasije ispod nadogradnje oko kampera. godine cine svoje i proces starenja je neminovan, a posledice postaju vidljive, i ako nema neku veliku predjenu kilometrazu plastika je na nekil mestima ispucala i te pukotone postaju sve uocljivije, pa sam resio sa ih saniram jednom metodom koji sam nekad primenio u procesu sredjivanja korita plasticnog camca i dokazalo se da je dobro


Slika
pukotine oko boksa za alat bocno


Slika
na sastavima


Slika
coskovi



Slika
sva ispucana mesta sam dobro osmidglao i oprao nitro razredjivacem, i pripremio za lepljenje



Slika
naneo sam cetkicom prethodno pripremljen dvo komponentnu epxidnu smolu marka west sistem



Slika
na namazanu smolu sam stavljao staklo plasticna vlakna zbog ukrucivanja


Slika
i opet preko vlakna spoxi smola u malo debljem sloju da vlakna upiju smolu i sebe a visak je iscureo, pa sam ga oprap nitro razredjivacem


Slika
slika staklo-plasticnih vlakana pre natapanja smolom


nisam hteo da koristim poliester smoku i mat to sto svi koriste za krpljenje branika na kolima i motorima, iz razloga sto epoxidna smola i vlakna su dosta jaca od poliestera i mata, nanose se u tanjem sloju pa nije zakrpa toliko uocljiva, i ako se nevidi iz daleka na prolece cu sanirana mesta estetski uobliciti da neodudara


P.S:
ako admin misli da ovaj post nije za ovu slobodno neka ga prebaci u odgovarajucu
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

driver57s odlicna reportaza u slici i reci , mada mislim da si mogao sa istom metodom ali sa NALICJA da postignes mnogo bolji (estetski) efekat stom sto se po strani gde je lice po pukotini zalepi dobra siroka lepljiva traka pa curenja po licu oplate nebi bilo , vec samo popuna pukotine .
Takodje kad bi skinuo recimo jedan panel pa od njega opravljenog za svega 3-4 kg smole skinuo kalup nikad se u buducnosti nebi brinuo o eventualnim ostecenjima iste , imao bi mogucnost za malo truda da je je izlijes iz orginala jer je na nasem trzistu nemoguce naci za kupiti...
Mozda zvuci da popujem ali veruj da sam potrosio stotine kila smole (poliestera ,polivinila , zelkota i mate ) nekad sam ziveo od takvih radova .
Kasnije sam postao gadljiv na taj smrad ali vestina je tu pa tu je .
Svejedno si vredan clan i ovo ce sigurno mnogima da pomogne .
Dal imas planove za ski sezonu na nasim planinama . ja se spremam za vec uveliko reklamiran ski opening na Kopu 8-9-10 decembar?
driver57s
Korisnik
Postovi: 414
Pridružio se: 12 Maj 2011 00:22

Post od driver57s »

jeste gros potpuno si u pravu, nije to popovanje vec odlicna preporuka, to sa kalupima sam radio i ja samo na camcu pre par godina, i meni se zgadio i aceton, i poliester, zelkot... pa sam sa epoxijem bez mirisa odradio sa spoljne strane jer skinuti oplatu je veci posao nego je zakrpiti, srafovi su zardjali, morao bi ih brusilicom seci a ne ostetiti nasace i leziste, a vremena nemam za takvu akciju.
moglo je i sa unutrasnje strane ali samo bocno jer ima pristupa, dok zadnja strana zbog nosaca kuke nema pristupa za krpljenje. isao sam linijom manjega otpora jer sam u jednom danu planirao i siber da zadihtujem i oplatu da okrpim da se pukotine ne sire zbog ledenica kad se sneg topi.
planiram ove zime na kop sa kamperom, ali moram da ga pripremim za sneg, jer sam i bez dobrih guma i bez lanaca. moracu i motor da pripremim za startovanje na mrazu jer prethodni vlasnik nije ga uopste koristio preko zime, cak ni truma pec nije nikad upalio.
informisan sam za pocetak ski sezone, nadam se da ce ici sve po planu i da ce biti snega dovoljno da ne oremo po ledu i kamenju.
ove zime planiram i da decu aktiviram, treba da krenu polako da uce prve korake i padove na snegu, pa cu cesce odlaziti na divcibare za vikend po lepom vremenu. moje licno misljenje da su najbolje staze i kvalitetno skijanje u martu, ne samo na kopu vec u sirem regionu, kad su staze tvrdje, nema jakih padavina, vetrova i velikog minusa sto sam jedne godine iskusio na kopu i rekao sam nikad vise ne idem kad je temp ispd -10 oC
ako bude nekog okupljanja clanova na ski stazama tu sam
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

ok . bice dogovora za ski . Ako treba pomoc oko aktiviranja peci dogovoricemo se da dodjem , imam iskustva oko skidanja ciscenja i slicno.
Posto je nisi uopste palio mozda je dobro da je otvoris i proveris gorionik, dihtovanja gasa , dihtung na auspuh cevi varnica jer radi uvek i tako .
Nemoj da te plasi ako malo zasmrdi pri prvom paljenju posle duzeg perioda neaktiviranja tako svaka sto bi narod rekao dok (neogori).
Sto se grejanja tice vazna stvar je takodje i pokrivka ili pregrada, kabinskog dela od stambenog jer koliko god da zraci pec stakla kabine ce pojesti tu toplotu , dakle na vreme se spremaj da ne bude hladno.
driver57s
Korisnik
Postovi: 414
Pridružio se: 12 Maj 2011 00:22

Post od driver57s »

nisam naveo u prethodnom postu da sam imao priliku da skidam plinsku pec cim smo kupili kamper prosle godine u ovo vreme, a prethodni vlasnik nije je nikad ukljucio. sve to sto si naveo sam precesljao i susreo se da problemom zapusenog dovoda u gorionik, uz pomoc jakog kompresora pod velikim pritiskom je odgusen dovod plina do gorionika. pojavio mi se i drugi problem pokidane zice od baterija za bacanje varnice, pa sam i to resio.
test grejanja obavili smo pre 2 nedelje na zlatiboru kad je temperatura napolju nocu pala na -3,5 oC unutra je bilo 22,5 - 23 oC bez ventilatora, koji koristim za brzo zagrevanje kampera.
treba da napravim termo pregradu za vozacku kabinu jer ona dosta odvlaci toplote jer je sva od lima i stakla.
e da napomenem imao sam malo i curenja plina na instalaciji, ali uz pomoc sapunice (mer za ciscenje sa pumpicom) lako sam utvrdio mesto curenja, dotegao maticu na bakarnoj cevi na sastavu i mirisa vise nije bilo.
predstoji mi sad da motor pripremim za zimu, grejace da prekontrolisem ako ima neispravnih da zamenim, zatim te dizne kod bosiste da se nasteluju, promenim gume i lance u box pa na sneg
Odgovori