GEL Akumulator

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

Korisnikov avatar
mustang
Korisnik
Postovi: 1030
Pridružio se: 27 Jan 2008 22:16
Lokacija: Nis

Post od mustang »

Recimo da klema na akumulatoru ili spoj minus kabla sa šasijom nema dobar kontakt, voltmetar će ti pokazati manji napon i smanjiće se još više ako uključiš neki potrošač.
Meni se za 1.Maj desio sličan slučaj. Posle duže vožnje parkirao se uključio TV, radio 5 minuta i oglasio se pretvarač da je napon 10.5V.
Uzrok je bio korodiran šraf za masu dodatnog akumulatora na šasiji.
Sudeći po svemu verovatno ti akumulator ne valja ali ipak sve proveri pre kupovine novog.
Omnia mea mecum porto
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Sada sam se setio još jedne sitnice. Na Divčibarama mi se jednom uključio ventil za pražnjenje instalacije za vodu. Onaj koji bi trebao da se uključi oko nula stepeni. Samo sam ga vratio i sve je bilo ok.

Moram proveriti akumulator za svaki slučaj.

Kada smo bili na Zasavici, sve je funkcionisao kako treba.
Korisnikov avatar
mustang
Korisnik
Postovi: 1030
Pridružio se: 27 Jan 2008 22:16
Lokacija: Nis

Post od mustang »

Grešila je elektronika zbog malog napona na akumulatoru.
Poslednja izmena od mustang u 07 Jun 2011 00:20, izmenjeno 1 put ukupno.
Omnia mea mecum porto
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Dobro je ( mislim da nema još kvarova)
admin
Site Admin
Postovi: 798
Pridružio se: 22 Nov 2006 10:08

Post od admin »

Poruka za Mustanga. Video sam u jednom salonu automobila sistem napajanja akumulatora preko dzeka za upaljac. Elektronski punjac dopunjava sistem prema potrebi a veoma je jednostavan i praktican . Dzek se moze dograditi i na neku zgodnu spoljnu poziciju na kamperu, automobilu ili motorciklu.
Svi bi sa garazama mogli da imaju konstantno prikljucena vozila i da ne razmisljaju da li ce im vozilo upaliti. Vidi gde moze da se nadje uredjaj.
Drugo pitanje. Na mom Autostaru nespretni autoelektricar je drljajuci sa ogromnim ispitivacem napona po stampanoj ploci nesto je ostetio pa sada ne mogu da punim sistem sa standardnim spoljnim napajanjem, vec preko dodatnog punjaca koga direktno vezujem na stambeni akumulator.
Ko bi mogao da mi resi problem u Bgd. ili u Nisu. Pozdrav.
Korisnikov avatar
mustang
Korisnik
Postovi: 1030
Pridružio se: 27 Jan 2008 22:16
Lokacija: Nis

Post od mustang »

Ovo je pravi uređaj za tu namenu:

http://www.husqvarna.com/rs/landscape-a ... ra-xs-800/

Sto se tiče problema sa elektronikom za punjenje - pošalji!
Omnia mea mecum porto
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Danas sam otišao do kampera da proverim stanje.

Sada sve radi besprekorno. na levom ekranu pokazuje napon u voltima 13,3 na desnom ekranu stanje u amperima na sredini 0 ( znači pun) .

Zaista sada ne znam šta se desilo, šta sad?
Poslednja izmena od sprinter u 07 Jun 2011 20:51, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Probaj sa praznjenjem , primer ostavi svetla ili tv par sati kako reaguje na praznjenje , potom malo rada "punjenje" recimo pola sata pa vidi . i uredjaji rade po sistemu ili radi ili ne , (nema opciju ocu necu).
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Covek odma pomisli na najgore , valjda smo se napecali sa krsevima , a nasi "strucnjaci majstori" otimali lovu .
Pre neki dan upalim kamper ko nek radi, malo radio i poco trese ugasi se ?
ma proslo mi kroz glavu sve do dal je klip klip svasta a ono ispade da sam zadnji put kupio benzin kad sam prvi put isao u Grcku na odmor, posle toga sam isao i u avgustu , takodje grcka pa 4 puta kopaonik , pa zasavica , pa Tara -zlatibor . Kod mene radi kamper na plin ali dok ne omlaci vodu u sistemu na 50 c radi na benzin , zimi je taj period duzi pa se desi i 5 km dok postigne tu temperaturu.
Na kraju ali na kraju odem sa kanticom od 5l do punpe i sve proradi ko pre .
samo koliko da puknes od sikiracije , seti se Mustanga , netede da upali zimus , da se jos malo mucio po zimi , u svesti bi bilo da mora da se menja motor a ispade lose gorivo,
Pouka je ako mozes razmisljaj pozitivno
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

To sami uradio. Uključio sam invertor, drži za sada dobro.
Nema drastičnog pada napona, sve regularno.

On sada radi, ali nešto nije bilo u redu. Napon je bio između prvog i drugog podeoka, dakle između 10 i 11volti. Crvena lampa blinkala kao luda, frižider nije mogao da radi, ništa , sve je bilo mrtvo. Kada sam tada uključio inverter, zapištao je kao Damjnanov zelenko.

Negde ima "hladan lem", bar ja tako kao "stručnjak" pretpostavljam. Ovi kvarovi su najgori mogući. Najlakše bi mi bilo da je kvar konstantan, a ne ovako, kao da imam gremlina.

Još ja otišao da raspremim kamper, jer sutra dolazi majtor ( nije mogao danas). Kad ono, sve radi.
admin
Site Admin
Postovi: 798
Pridružio se: 22 Nov 2006 10:08

Post od admin »

Zahvaljujem Mustangu na informacijama a javljam se u vezi stampane ploce.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Samo da obavestim da sam dobio povratne informacije iz Slovenije u vezi gel akumulatora za stambeni deo.

Uglavnom su u celosti identične Mustangovim savetima.

nije naodmet da rezimiram:

U stamebnom delu, neophodno je da bude GEL akumulator, iz bezbednosnih a naročito iz zdravstvenih razloga.

Što se tiče snage i amperaže, svi relativno noviji kamperi u sebi imaju ugrađenu elektroniku koja reguliše da napajanje akumulator u stambenom delu bude nezavisno od akumulatora za motor.
Znači nije neophodno da akumulatori budu iste snage i sl. Jedino ukoliko se stavljaju dva u stamebnom delu, ne sme da jedan bude mlađi od drugog i da budu različite amperaže.
Ovo za mlađeg, objasnili su mi da "starkelja" ubije očas posla mlad akumulator. Izgleda da nije bezrazložna ona poslovica, bez starca nema udarca.

Ja ovih dana naručujem gel od 120A

Ako nekom treba info, evo linka:

http://www.akumulator-shop.rs/prodavnica-7192.html

Pozdrav
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Kako mi se bliži nabavka akumulatora za kamper krenuo sam malo u pretragu šta i po kojoj ceni može da se nabavi.
Naravno u svemu tome sam akcenat dao na potragu Gel ili AGM baterija, ali sam došao do jednog po meni zanimljivog proizvoda.
Naime Topla radi tzv Polutrakcijske baterije sa tečni elektrolitom koje se uputrebljavaju za:
•solarni sistemi
•brodovi
•kamioni s dodatnim potrošačima
•električne viljuškare
•autokuće i prikolice
Prednosti su:
•izvrsna otpornost na vibracije
•visoka stopa punjenja pražnejnja (300 ciklusa po EN 50342 na 75% DOD)
•izvrsne karakteristike u teškim uslovima rada
Najveća prednost im je ta da su više nego duplo jeftinije od Gel , a skoro trostruko od AGM baterija iste snage.
Na primer baterija od 110 Ah bi u Srbij u MP koštala oko 120eura.
Garancija je 3 godine.
Slika
Može nekom da posluži kao prelazno rešenje , ja ću pošto imam kontakte sa predstavnicim fabrike Topla za Srbiju verovatno da kupim jedan za probu pa ćemo videti kako će se pokazati.
Sinbad
Korisnik
Postovi: 375
Pridružio se: 06 Avg 2012 22:59
Lokacija: NS

Post od Sinbad »

Nije problem u elektrolitu mada je i on veoma opasan ako iscuri, koliko je preoblem u tome sto je taj aku otvoren, pa sva isparavanja slobodno izlaze iz njega. Ti akumulatori su OLOVNI, a olovne pare (oslobadjaju se pri punjenju) su visoko eksplozivne i geno-toksicne.
Olovo kao teski metal ostaje u organizmu ceo zivot. Trovanje olovom je jako ozbiljna stvar i ne treba se izlagati olovu ni po koju cenu.
GEL akumulatori su hermeticki zatvoreni i nema isparavanja i zato su i izmisljeni da mogu da se nalaze i u kabini auta a ne iskljucivo pod haubom kao sto su to klasicni aku.

NE IGRAJTE SE SA KLASICNIM OLOVNIM AKUMULATORIMA jer http://www.biljeizdravlje.rs/code/navig ... icleId=126

Drugi problem baterija na 12V su jako visoke struje sa kojima uredjaji rade. Zbog malog jednosmernog napona i najmanji potrosac vuce relativno veliku struju, sto zahteva debele zice i veoma pazljivo rukovanje ovim napojnim sistemom i veliku opasnost od pozara.

U poslednje vreme se za bekap varijante sve vise koriste 220V baterijski sistemi za neprekidno napajanje koji rade sa malim strujama i "tankim zicama".

Posto su cene akumulatora danas relativno niske, nije na odmet razmisliti o instalaciji jednog ovakvog sistema.

Postoje gotovi sistemi a mogu se relativno lako napraviti.

Na primer. Postavite redno 10 komada onih najmanjih 12V akumulatora (za motocikle) i dobijete 120v jednosmerne struje. Pomocu oscilatora je pretvorite u naizmenicnu i kroz trafo je podignete na 220V

Ako postavite 20 komada dobicete 240V i potreban vam je samo oscilator da je pretvorite u naizmenicnu. A za punjenje je dovoljan ispravljac sa 220v naizmenicne na 220V jednosmerne struje.

To su ustvari UPS napajanja koja kao izvor napajanja koriste jednosmernu struju od 110, ili 220V iz akumulatra. Kapacitet ovakvih sistema je veoma visok, a autonomija je daleko duza nego sa 12V sistemima.

To je na primer ovaj uredjaj. http://www.mides.rs/prodajni-program/up ... /?t=1#main
Poslednja izmena od Sinbad u 15 Avg 2012 15:15, izmenjeno 1 put ukupno.
Kad se mora, nije teško.
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Svaka čast na iscrpnom pojašnjenju. moram da se složim sa većinom teksta, međutim uvek postoji neko ali...

Link o trovanju olovom je odličan. Usmeren je prvenstveno na to da pokaže koliko su olovni benzini štetni prilikom emisije izduvnih gasova. Olovni benzini su dobili naziv po tome što se za postizanje dovoljnje oktanske vrednosti u njih dodavala tečna mešavina tetraetil i tetrametil olova. Na ovaj način benzini iz rafinerije (obično smo ga zvali industrijski) povećavali su oktansku vrednost završnog proizvoda. Oktanska vrednost predstavlja otpornost benzina prema detonativnom sagorevanju i meri se u komparaciji sa izooktanom na posebnim uređajima, tako da možemo imati goriva i od 105 i 110 oktana, iako je ovo prvobitno bio procentualno iskazan odnos. Oktanska vrednost nikako nije pokazatelj snage goriva (to je toplotna vrednost koja se izražava u KJ kilodžulima po jedinici zapremine). Tako alkoholi imaju veću oktansku vrednost od 100, ali duplo manju toplotnu pa ukoliko bi se koristili za pogon potrošnja bi bila duplo veća. Povećanjem oktanske vrednosti može se samo postizati veći stepaen kompresije u motorima, a da sagorevanje ne bude detonativno (neravnomerno, ili ako se sećate starijih vremena - manifestuje se kao zveckanje, za koje su mehaničari često apsolutno pogrešno govorili: ma nije ništa zveckaju ventili). Taj problem sa olovom koje udišemo je rešen - nema više olovnih benzina.
Olovo koje isparava prilikom punjenja akomulatora zaista je opasno, ali: Akomulatori se kod nas pune samo u toku vožnje kada ima i dosta provetravanja, a i potrebno je: ‚‚Do trovanja olovom dolazi posle dugotrajne apsorpcije malih količina ovog metala‚‚ Svakako nije korisno, ali u praksi nije bilo nekih problema u našem slučaju (našem vidu turizma).
Veći problem je što su svi tkz. kiseli akomulatori (baterije) predviđeni da u kratkom roku mogu da isporuče veliku količinu struje (prvenstveno za startovanje vozila) i da se odmah dopune, dok NiKd, LiIon, pa čak i gel baterije dozvoljavaju laganu dugotrajnu isporuku male struje ( u prva dva slučaja je čak poželjno i do kraja) i pune se tek kada se isprazne (jednostavno namena im je daleko primerenija ovome i samim tim i trajnost).
Što se tiče struja opis je apsolutno tačan, ali:naponi od 12 Volti su neškodljivi za ljudski organizam, dok svi naponi od 60V pa naviše jesu. Verovatno treba naći kompromis. dobijanje 220 je bez problema i sa invertorskim jedinicama 12 - 220V i to sa većom amperažom od prikazanog UPS-a. U kretanju prilikom truckanja, bez uzemnjenja korišćenje 220V samo po sebi nosi prilično velik rizik (moguće ga je možda prevazići ukoliko ste sigurni u svoje instalacije, kao i uređaje) - ja sam ipak za ovu svrhu za 12V (osim eventualno punjači za mobilne i sl. ali ako znam u kakvom je stanju instalacija). Naravno znam da se 220V sve više koristi i u putu za klime itd. (moram priznati da i ja koristim), ali ne bih smeo savetovati druge (stvar izbora i samouverenosti).
Sve što se tiče žica i jednosmerne i naizmenične struje je apsolutno tačno. Osnova je preventiva odgovarajuća debljina (presek), kao i dužina kablova (bitno za jednosmernu pogotovu malog napona) mora biti prilagođena uređajima koje napajaju. Ne ‚‚kačiti‚‚ dodatne uredjaje sa jakom potrošnjom i povremeno pregledati instalacije (spojeve, kontakte, utičnice, stanje) i nadati se najboljem, ali poneti PP aparat.

Bio sam malo preopširan, ali trenutno nemam šta da radim pa kuckam.
Iz iskustva nekih drugih tema samo da kažem da meni nikako nije namera da nekog vredjam, opovrgavam. Što reče Gros ‚‚Opustite se‚‚ samo malo diskutujemo ovim putem, a za to i služe forumi.
Još jednom ne protivrečim ništa gornjem tekstu (apsolutno je ispravan), ali...
Poslednja izmena od lio u 15 Avg 2012 17:40, izmenjeno 1 put ukupno.
Odgovori