Pretraživajći net u potrazi za što lakšim CNG tankovima nabasao sam na jako zanimljivo rešenje za plinske boce.
Proizvodi ih firma Ragasco, http://www.ragasco.com/lpg-products/
Za razliku od dosadašnjih čeličnih, kod ovih se boca radi o potpuno novom, visokokvalitetnom i tehnički superiornom proizvodu. Boce su teške 5,3 kilograma (čelične su od 10 do 12 kg), što bitno olakšava manipulaciju, transport, ali i održavanje - dakle bitno smanjuje troškove. Prilikom zapaljenja su neeksplozivne, a budući su rađene od nekorodirajućih materijala otporne su na koroziju. Poluprozirne su pa korisnik u svako doba može videti nivo plina u boci. Boce poseduju sve potrebne certifikate, dozvole i saglasnosti za upotrebu u Europskoj uniji. Koriste se gotovo u svim zemljama Europske unije, SAD-u, Australiji, afričkim i azijskim zemljama, praktično na svim kontinentima duže od deset godina. Upotreba ovih plinskih boca ista je kao i kod čeličnih. Svemu ovome treba dodati moderno oblikovanje, uz spomenutu proveren kvalitet i sigurnu upotrebu.
Jedina mana im je ta da se još uvek ne mogu nabaviti u Srbiji, ali ih zato ima u susednoj Hrvatskoj.
Kasnije se mogu dopunjavati i na našim pumpama, samo nigde ne piše na koliko punjenja je potrebno proveravati (menjati) ventl.
Zamena klasične plinske boce, punom bocom od kompozitivnih materijala na INA pumpama košta 200 kuna (oko 30 eura).
Pa kome treba i ko voli nek izvoli.
Kompozitna plinska boca
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Prvim hladnim danima vezano za plinske boce doslo je iznenadjenje u vidu kontrolnih pregleda boca koje ste posedovali u domacinstvu . Dakle za svaku bocu sa zigom proizvodnje ili zadnjeg pregleda starijom od 10 godina nije bilo moguce zameniti za drugu NI NA JEDNOM PRODAJNOM MESTU , i tako za boce koje smo do juce nehotice dobijali od dobavljca nepregledajuci te zigove sad su nevazece .
A dopuna tek ne dolazi u obzir pa tako sa tim nacinom grejanja stalno problem . Sve vise mi se kristalise ideja da instaliram utakac klasican kao sva vozila sto poseduju za plin i tako jedan ugradjen rezervoar koristim samo za potrebe peci sporeta itd ... Naravno iz tog rezervoara ka potrosacima bi morao biti instaliran regulator pritiska poput onog koji se uvrce do ventila klasicne boce i time obezbedio potreban pritisak... tema za neka vremena
A dopuna tek ne dolazi u obzir pa tako sa tim nacinom grejanja stalno problem . Sve vise mi se kristalise ideja da instaliram utakac klasican kao sva vozila sto poseduju za plin i tako jedan ugradjen rezervoar koristim samo za potrebe peci sporeta itd ... Naravno iz tog rezervoara ka potrosacima bi morao biti instaliran regulator pritiska poput onog koji se uvrce do ventila klasicne boce i time obezbedio potreban pritisak... tema za neka vremena
Mene čudi kako to do sada već nisi uradio obzirom da imaš vozilo na TNG.groskamper napisao:Sve vise mi se kristalise ideja da instaliram utakac klasican kao sva vozila sto poseduju za plin i tako jedan ugradjen rezervoar koristim samo za potrebe peci sporeta itd ... Naravno iz tog rezervoara ka potrosacima bi morao biti instaliran regulator pritiska poput onog koji se uvrce do ventila klasicne boce i time obezbedio potreban pritisak... tema za neka vremena
Laki iz Kragujevca je to uradio u svom kamperu, uradio atest za TNG za vozilo a ovaj drugi tank mu prošao kao dodatni rezervoar za plin za pogon. A prednosti je mnogo prvo ne vucaraš boce, drugo niko te ne pita kakvu bocu imaš, kavu si dobio u zameni i konačno ako staviš bocu od 50-70l ti sa njom imaš da se greješ i da kuvaš......