Lanci za točkove
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Pošto ima dosta članova koji svoje kampere koriste zimi, verujem da će njihova iskustva sa korišćenjem i upotrebom lanaca pomoći ostalima koji to do sada nisu činili. Lanci su spominjani u dosta tema vezanih za putovanja, ali mislim da zaslužuju posebnu temu.
Meni je lično uvek problem izaći iz toplog auta i provesti bar 5-10 minuta u montaži lanaca. Da ne pričam o tome da moram da zaštitim rukave jakne ili da obučem nešto preko kako se ne bih upraljao kao prase, a obično bude tako.
Sada vidim da postoje i lakši načini samo se treba dovoljno finansijski otvoriti.
Lakši za montažu, i veoma skup sistem lanaca za točkove. Thule Easy Fit, kataloška cena oko 260 eura.
http://www.youtube.com/watch?v=Rb8zFQVl ... ture=share
http://www.youtube.com/watch?v=uMh1S9f6 ... creen&NR=1
ili nešto slično, a isto tako korisno, doduše malo jeftinije, oko 220 eura
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=3RC ... =endscreen
Ovo je trenutno, bar što se easy-fit tehnoligije tiče, najpristupačnije rešenje. Rud Centrax sa cenom od oko 120-150 eura, mada je po meni Thule bolje rešenje jer lanac ima prsten koji je sa unutrašnje strane po obodu gume, kao dodatnu sigurnost da lanac neće spasti.
http://www.youtube.com/watch?v=tCoHJtg8lpY
Meni je lično uvek problem izaći iz toplog auta i provesti bar 5-10 minuta u montaži lanaca. Da ne pričam o tome da moram da zaštitim rukave jakne ili da obučem nešto preko kako se ne bih upraljao kao prase, a obično bude tako.
Sada vidim da postoje i lakši načini samo se treba dovoljno finansijski otvoriti.
Lakši za montažu, i veoma skup sistem lanaca za točkove. Thule Easy Fit, kataloška cena oko 260 eura.
http://www.youtube.com/watch?v=Rb8zFQVl ... ture=share
http://www.youtube.com/watch?v=uMh1S9f6 ... creen&NR=1
ili nešto slično, a isto tako korisno, doduše malo jeftinije, oko 220 eura
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=3RC ... =endscreen
Ovo je trenutno, bar što se easy-fit tehnoligije tiče, najpristupačnije rešenje. Rud Centrax sa cenom od oko 120-150 eura, mada je po meni Thule bolje rešenje jer lanac ima prsten koji je sa unutrašnje strane po obodu gume, kao dodatnu sigurnost da lanac neće spasti.
http://www.youtube.com/watch?v=tCoHJtg8lpY
Poslednja izmena od DusanHY u 10 Dec 2012 13:33, izmenjeno 1 put ukupno.
Halo!!!
Pao je sneg, nisam jos resio problem gde da vozim sanke, pa imam vremena da vam dosadjujem!
A ovo i jeste upravo prava tema za ovo godisnje doba, mada smo mozda malo cak i zakasnili.
Molim „DusanHY“ da mi ne zameri sto cu se malo umesati u diskusiju i izneti svoje misljenje i iskustva.
Pored predstavljenih, ima i drugih „easy“ sistema kao sto su na primer Mischelin “Easy Grip“ (tekstil),
ili „Snow Grip“ spray, ili jos koji drugi. Pokazali su se kao dobri do zadovoljavajuci, i to samo u smislu
da se na kratko izadje iz dubokog snega, ali nikako i za duzu voznju po snegu ili ledu koja se kod nas nazalost
zimi cesce ukazuje kao potrebna ako smo negde na putu.
Prednost im jeste samo laka i brza montaza (osim „Easy Grip“-a koji se teze montira) i svi se slazu
da ni priblizno ne mogu da pruze i dostignu ono sto klasicni lanci mogu.
Ako se obracamo kamperima, onda takodje treba reci da se gore navedene cene odnose na putnicka vozila.
Zato mislim da se u svakom slucaju treba „finansijski otvoriti“, kako je to „DusanHY“ napisao.
Vec par godina koristim klasicne lance „RUDmatic Cassic V“, Broj artikla: 19639
(nemojte ih zameniti sa „RUDmatic Clasic“ jer su to lanci za putnicka vozila).
Koga zanima koliko lanci kostaju moze da utipuje u Google pa ce videti. Znam da ce cena mnoge sokirati.
Ko smatra da mu ne trebaju ili da su preskupi nece ih kupiti, ali ne treba zaboraviti da smo se vec odlucili za neki luksuz
samim tim sto vozimo kamper. To je jednom lepo izneo „sprinter“ u jednom svom dopisu
(da nije ove zbrke sa temama na forumu, lako bih ga sada nasao) i ja mogu uz to samo da dodam:
ko je kupio kamper da bi stedeo neka ga odmah proda! Klasicne lance preporucujem svima,
sa napomenom da je vrlo korisno par puta probati montazu na suvom, Onda to funkcionise i kad je sneg.
Da se ruke moraju malo isprljati to je cinjenica.
Ah da, "sprinter"-ova ideja nebi bila losa kad ne bi sve poskupljavala, jer su potrebna jos dva tocka sa zimskim gumama
i uz to pravila problem sa ukupnom tezinom vozila, koju i tako mnogi kamperi imaju pogotovu zimi.
Pozzzz......
P.S. Mozda treba malo pisati i o zimskim gumama, „ima gi razni“!
Pao je sneg, nisam jos resio problem gde da vozim sanke, pa imam vremena da vam dosadjujem!
A ovo i jeste upravo prava tema za ovo godisnje doba, mada smo mozda malo cak i zakasnili.
Molim „DusanHY“ da mi ne zameri sto cu se malo umesati u diskusiju i izneti svoje misljenje i iskustva.
Pored predstavljenih, ima i drugih „easy“ sistema kao sto su na primer Mischelin “Easy Grip“ (tekstil),
ili „Snow Grip“ spray, ili jos koji drugi. Pokazali su se kao dobri do zadovoljavajuci, i to samo u smislu
da se na kratko izadje iz dubokog snega, ali nikako i za duzu voznju po snegu ili ledu koja se kod nas nazalost
zimi cesce ukazuje kao potrebna ako smo negde na putu.
Prednost im jeste samo laka i brza montaza (osim „Easy Grip“-a koji se teze montira) i svi se slazu
da ni priblizno ne mogu da pruze i dostignu ono sto klasicni lanci mogu.
Ako se obracamo kamperima, onda takodje treba reci da se gore navedene cene odnose na putnicka vozila.
Zato mislim da se u svakom slucaju treba „finansijski otvoriti“, kako je to „DusanHY“ napisao.
Vec par godina koristim klasicne lance „RUDmatic Cassic V“, Broj artikla: 19639
(nemojte ih zameniti sa „RUDmatic Clasic“ jer su to lanci za putnicka vozila).
Koga zanima koliko lanci kostaju moze da utipuje u Google pa ce videti. Znam da ce cena mnoge sokirati.
Ko smatra da mu ne trebaju ili da su preskupi nece ih kupiti, ali ne treba zaboraviti da smo se vec odlucili za neki luksuz
samim tim sto vozimo kamper. To je jednom lepo izneo „sprinter“ u jednom svom dopisu
(da nije ove zbrke sa temama na forumu, lako bih ga sada nasao) i ja mogu uz to samo da dodam:
ko je kupio kamper da bi stedeo neka ga odmah proda! Klasicne lance preporucujem svima,
sa napomenom da je vrlo korisno par puta probati montazu na suvom, Onda to funkcionise i kad je sneg.
Da se ruke moraju malo isprljati to je cinjenica.
Ah da, "sprinter"-ova ideja nebi bila losa kad ne bi sve poskupljavala, jer su potrebna jos dva tocka sa zimskim gumama
i uz to pravila problem sa ukupnom tezinom vozila, koju i tako mnogi kamperi imaju pogotovu zimi.
Pozzzz......
P.S. Mozda treba malo pisati i o zimskim gumama, „ima gi razni“!
Slažem se da je još jedan par točkova ludost. To sam samo izneo kao nešto što viđam na našim terenima.
Ja na svom putničkom autu imam 4 čelične felne na kojima su zimske gume ( ove godine stavio glanc nove), a na kamperu zasada imam 2 felne sa zimskim gumama. Na kamperu su mi ostale su mi dobre gume, Continental, za sve sezone.
Da ne zaboravim da ponovim svoje iskustvo.
Kada sam prvi put montirao zimske gume na kamperu, vulkanizer je jedva skinuo felne sa doboša. Poučen tim iskustvom, dodatno sam mu platio da mi montira i ponovo vrati na mesto i ostale dve gume i normalno da podmaže malo sve doboše. Odmah mi je palo na pamet da ne znam ša bih rado da mi se desi gumi defekt negde na nekom pustom mestu, a ja zato što je sve zaribalo, ne mogu da zamenim točak.
Zato sa sobom nosim deblju cevku kao nastavak ključa za odvrtanje i bukovo parče daske da podmetnem pod dizalicu.
Ja na svom putničkom autu imam 4 čelične felne na kojima su zimske gume ( ove godine stavio glanc nove), a na kamperu zasada imam 2 felne sa zimskim gumama. Na kamperu su mi ostale su mi dobre gume, Continental, za sve sezone.
Da ne zaboravim da ponovim svoje iskustvo.
Kada sam prvi put montirao zimske gume na kamperu, vulkanizer je jedva skinuo felne sa doboša. Poučen tim iskustvom, dodatno sam mu platio da mi montira i ponovo vrati na mesto i ostale dve gume i normalno da podmaže malo sve doboše. Odmah mi je palo na pamet da ne znam ša bih rado da mi se desi gumi defekt negde na nekom pustom mestu, a ja zato što je sve zaribalo, ne mogu da zamenim točak.
Zato sa sobom nosim deblju cevku kao nastavak ključa za odvrtanje i bukovo parče daske da podmetnem pod dizalicu.
Halo!
Ja sam lance vec par puta montirao ali uglavnom kod nas i u Crnoj Gori. Jednom takodje ispred Beca u Austriji i to zato sto je bilo obavezno a ne sto su mi trebali.
Sto se guma tice koliko znam su sad obavezne zimske, odnosno M+S gume na sva cetiri tocka. Ili se varam? Vozio sam ranije Continental Vanco kao letnje (99.000km i jos 4mm profila) a sad imam samo M+S gume i to dva kompleta jedne ALU i jedne celicne felne.
Prvo sam kupio Michelin Agilis 81, ali mi za sneg nisu bas bile najbolje (naravno ne u poredjenju sa Tigrom) pa njih vozim tokom godine. Zimi vozim Good Year Ultra Grip, koje su se barem meni pokazale kao dosta bolje na snegu, pogotovu u Alpima. Takodje zadnja vuca i mislim da je to osim 4x4, za kamper zakon!
Pozzz......
Ja sam lance vec par puta montirao ali uglavnom kod nas i u Crnoj Gori. Jednom takodje ispred Beca u Austriji i to zato sto je bilo obavezno a ne sto su mi trebali.
Sto se guma tice koliko znam su sad obavezne zimske, odnosno M+S gume na sva cetiri tocka. Ili se varam? Vozio sam ranije Continental Vanco kao letnje (99.000km i jos 4mm profila) a sad imam samo M+S gume i to dva kompleta jedne ALU i jedne celicne felne.
Prvo sam kupio Michelin Agilis 81, ali mi za sneg nisu bas bile najbolje (naravno ne u poredjenju sa Tigrom) pa njih vozim tokom godine. Zimi vozim Good Year Ultra Grip, koje su se barem meni pokazale kao dosta bolje na snegu, pogotovu u Alpima. Takodje zadnja vuca i mislim da je to osim 4x4, za kamper zakon!
Pozzz......
Slikao sam pre par dana zimske gume, ali mi nije ispao snimak kako treba. Moram ponoviti.
Što se tiče zimskih guma, nisam siguran, ali nešto je bilo govora da mogu da se koriste i one predviđene za sve sezone.
U svakom slučaju, ako ništa drugo, ono zbog sebe, treba imati sve četiri zimske gume.
Lance sam jedva našao u Beogradu. Kupio sam ih na benzinskoj stanici na Voždovcu. Ne sećam se koja je stanica bila u pitanju, znam samo da ima ista takva i na Pančevačkom putu, odmah prva s desne strane, posle mosta. Oni su mi i rekli da na ovoj drugoj pumpi na Voždovcu drže lance za kombije. Koliko se sećam, bili su negde oko 100 Eur-a, tako nešto.
Što se tiče zimskih guma, nisam siguran, ali nešto je bilo govora da mogu da se koriste i one predviđene za sve sezone.
U svakom slučaju, ako ništa drugo, ono zbog sebe, treba imati sve četiri zimske gume.
Lance sam jedva našao u Beogradu. Kupio sam ih na benzinskoj stanici na Voždovcu. Ne sećam se koja je stanica bila u pitanju, znam samo da ima ista takva i na Pančevačkom putu, odmah prva s desne strane, posle mosta. Oni su mi i rekli da na ovoj drugoj pumpi na Voždovcu drže lance za kombije. Koliko se sećam, bili su negde oko 100 Eur-a, tako nešto.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Jos jedna novotarija tex .
Cuo sam za ovo ali nisam imao prilike da vidim , kao sto je sad prestavljeno.
http://m.youtube.com/watch?feature=rela ... WjrvhEGa98
Cuo sam za ovo ali nisam imao prilike da vidim , kao sto je sad prestavljeno.
http://m.youtube.com/watch?feature=rela ... WjrvhEGa98
Ha, ha! nema sta nema!
Stvar je dobra samo ako sofer uspe da brzo nadje dugme gde se ukljucuje kad pocne auto da mu kliza!?
Uz to je i cena super za nase kolege: 3.100.-€ plus porez na promet, doduse sa montazom!
Mi koji vec imamo lance ne treba nam, ali mozda je interesantno za samograditelje, ko zna!?
Ja sam ipak za to da svi prvo plate clanarinu, sta mislite?
Pozzz........
Stvar je dobra samo ako sofer uspe da brzo nadje dugme gde se ukljucuje kad pocne auto da mu kliza!?
Uz to je i cena super za nase kolege: 3.100.-€ plus porez na promet, doduse sa montazom!
Mi koji vec imamo lance ne treba nam, ali mozda je interesantno za samograditelje, ko zna!?
Ja sam ipak za to da svi prvo plate clanarinu, sta mislite?
Pozzz........
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Halo „sprinter“!
Zaboravih da odgovorim sto se tvog iskustva sa zaribalim felnama tice. Isti problem imam!
Taj venac na kome „sedi“ felna svaki put podmazem kada menjam tockove ali je efekat vrlo slab.
Resio sam tako sto imam jedan velik i vrlo stabilan cekic ca.1kg. sa jedne strane gumeni a sa druge plasticni.
Sa njim treba udariti po ivici felne sa unutrasnje strane na vise mesta, tako sto se tocak uvek okrene za malo.
Od tada nemam vise problem sa skidanjem tocka. Ne znam gde ovde ima takav cekic da se kupi ali mogu
da ga slikam ako te zanima, mozda moze da posluzi i drugima.
Pozzzz......
Zaboravih da odgovorim sto se tvog iskustva sa zaribalim felnama tice. Isti problem imam!
Taj venac na kome „sedi“ felna svaki put podmazem kada menjam tockove ali je efekat vrlo slab.
Resio sam tako sto imam jedan velik i vrlo stabilan cekic ca.1kg. sa jedne strane gumeni a sa druge plasticni.
Sa njim treba udariti po ivici felne sa unutrasnje strane na vise mesta, tako sto se tocak uvek okrene za malo.
Od tada nemam vise problem sa skidanjem tocka. Ne znam gde ovde ima takav cekic da se kupi ali mogu
da ga slikam ako te zanima, mozda moze da posluzi i drugima.
Pozzzz......
ima da se kupi posebna masa za to, nanese se na srafove (brezone) koji stezu felnu za glavcinu, i namaze se povrsina na koju leze felna, vulkanizer mi je pokazivao kad mi je podmazivao srafova da ne skripe kad se dotezu i otpustaju, samim tim ne dozvoljava da dodje do oksodacije (rdje) metala u zoni naleganja, pa je demontaza tockova posle par meseci explatacije po slanim putevoma ista kao da ste je montirali pre par sati.
bio sam lenj pa nisam zapisao naziv te mase, po secaju u tubi je bele boje malo gusca od meda, nanosi se u tankom sloju
bio sam lenj pa nisam zapisao naziv te mase, po secaju u tubi je bele boje malo gusca od meda, nanosi se u tankom sloju
Hi „driver57s“!
Ja bih rado da znam o kakvoj masi za tockove se radi koju si opisao.
Sto se tice podmazivanja brezona od srafova za tockove bio bih vrlo obazriv.
Svugde moze da se procita da se srafovi za tockove ne smeju podmazivati.
Pre par godina sam imao stetu koja me je kostala skoro 1.000€ zbog slicne stvari.
Pozzz....
P.S. Hvala za komentar sto se motornih sanki tice!!! Vec cu se snaci nekako!!!
Ja bih rado da znam o kakvoj masi za tockove se radi koju si opisao.
Sto se tice podmazivanja brezona od srafova za tockove bio bih vrlo obazriv.
Svugde moze da se procita da se srafovi za tockove ne smeju podmazivati.
Pre par godina sam imao stetu koja me je kostala skoro 1.000€ zbog slicne stvari.
Pozzz....
P.S. Hvala za komentar sto se motornih sanki tice!!! Vec cu se snaci nekako!!!
Halo "sprinter"!
U tome i jeste stvar, tuci po gumi nista ne cini osim da moze da unisti gumu.
Tezak cekic i tuce se sa gumom (ne sa plastikom) po felni. Felna se ne ostecuje i silazi garantovano cak i posle dve godine.
Takodje vrlo me zanima ta masa sto je "driver57s" pomenuo. Ukoliko funkcionise netreba cekic!
Pozzz......
U tome i jeste stvar, tuci po gumi nista ne cini osim da moze da unisti gumu.
Tezak cekic i tuce se sa gumom (ne sa plastikom) po felni. Felna se ne ostecuje i silazi garantovano cak i posle dve godine.
Takodje vrlo me zanima ta masa sto je "driver57s" pomenuo. Ukoliko funkcionise netreba cekic!
Pozzz......