Lanci za točkove

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

I mene zanima ta masa.
Ako imaš sliku tog čekića baci je na Forum, to je uvek dobra alternativa.
Pozdrav
driver57s
Korisnik
Postovi: 414
Pridružio se: 12 Maj 2011 00:22

Post od driver57s »

BOSS napisao:Hi „driver57s“!

Sto se tice podmazivanja brezona od srafova za tockove bio bih vrlo obazriv.
Svugde moze da se procita da se srafovi za tockove ne smeju podmazivati.
Pre par godina sam imao stetu koja me je kostala skoro 1.000€ zbog slicne stvari.
nisam mislio da treba srafove podmazati sa uljem ili mascu, vec sa tom masom koja sprecava koroziju u samom navoju. ima vec 2 godine kako je vulkanizer stavio tu masu i nemam problema sa tim, sad sam zamenim tockove kad se smenjuju sezone. cim budem isao kod vulkanizera pitacu ga za tacan naziv te mase

a i ovo sto je sprinter naveo sa polugom i drvetom kao podloga za dizalicu isto nosim kao obavezni deo opreme za sad mi nije trebao, ali nikad se ne zna
Korisnikov avatar
mustang
Korisnik
Postovi: 1030
Pridružio se: 27 Jan 2008 22:16
Lokacija: Nis

Post od mustang »

Godinama podmazujem šrafove i nikad nisam imao problema.
Felnu drži konus na šrafu a ne navoj, tako da je nemoguće da podmazivanje može da olabavi šraf.
Omnia mea mecum porto
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

I naplatak i šrafove je najbolje mazati grafitnom ili kako sada po novom vole da kažu litijumskom mašću (npr.Shell Alvania Grease HDX 2 ili Shell Gadus S3 V220 C 2 ) , ta mast dobro podnosi temperaturne razlike (koristi se i kod podmazivanja homokinetičkih zglobova). Mada lično mislim da je šraf ili brezon jednako dobro mazati i običnom tovatnom mašću.
Znate kako se kaže bolje išta nego ništa.
Felnu treba prilikom svakog demontiranja i montiranja prešmirglati (u srcu i na konusu - najbolje čeličnom četkom) kao i sam disk ili doboš i namazati.
Korozija u samom navoju ne bi smela da se javlja ako se šraf redovno podmazuje. Druga stvar su brezoni i njih bi trebalo malo češće
pročistiti nareznicom (ukoliko navrtka nema kapicu) i podmazati.
Ja to tako radim i na svom vozilu a vrlo često i kod nas u servisu (ako nismo u gužvi, ili ne zaboravimo).
Poslednja izmena od DusanHY u 11 Dec 2012 14:03, izmenjeno 1 put ukupno.
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Halo!

Mislim da je za pozdraviti da svako iznese svoja iskustva, ali ne i da na osnovu toga tvrdi nesto!
Ja pozdravljam „mustang“-a i verujem da je imao srecu i da do sada nije imao problema.
Takodje veliki pozdrav za „DusanHY“ i njegovo iskustvo, ali sto se majstora i servisa tice, neznam!?
Pre verujem da je u pitanju nemarnost i slamperaj koju srecem na svakom koraku kod nas.
BMW, Renault, Vokswagen Audi, Mercedes, pisu u svom uputstvu za zamenu tockova debelim slovima
da se nikad i nikako srafovi za tockove ne smeju podmazivati!!!
Vec sam pisao, da sam ja takodje imao problem za razliku od „mustang“-a i to je ziva istina.
Desilo se upravo zbog jednog takvog slamperaja u servisu i za to niko nije snosio trosak osim meine.
Sve je kostalo 4-5 dana izgubljenog vremena i skoro 1.000.-€. Znaci da moze da se desi ali i ne mora!
Molim ne zamerite, ali smatram vrlo neodgovornim deliti savete na osnovu sopstvenog iskustva
ili ono kao „cuo sam“, ukoliko je istovremeno u suprotnosti sa onim sto proizvodjaci propisuju,
Jer pitam se, kome treba pre verovati? Dali mozda dovodite poneke citaoce u zabludu?
U ostalom, kod proizvodjaca to pisu vrhunski strucnjaci, posle puno ispitivanja i razno-raznih testova
a sto je najvaznije, snose i odgovornost za ono sto pisu!

Pozzzz........
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Posto je ovde takav kijamet, sneg pada i iz moje garaze moze samo sankama da se izadje,
odustao sam od montiranja lanaca i odlucio se za flasu Vinjaka i Coca-Colu!

Pozzz..........
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Ziveli

Ja bi da zaspim a kad se probudim da mi neko kaze da je mart
P.S. i par dana skijanja ali ne kod nas kuci
Korisnikov avatar
mustang
Korisnik
Postovi: 1030
Pridružio se: 27 Jan 2008 22:16
Lokacija: Nis

Post od mustang »

Ja kupio auto sa dobrim gumama i posle 3-4 godine crkla guma, rezervne imam, alata imam...ali džaba!
3 šrafa odvio nekako a ostala dva nikako. Došli majstori sa raznim štanglama, ključevima i macolama i ništa.
Na kraju smo odšlepali auto u radionicu i jedva grejanjem i lupanjem sekačem po šrafovima uspeli da ih odvijemo.
Ja posle toga sa namazanim šrafovima pređoh raznim automobilima pola miliona kilometara (više od 6 puta obišao zemljinu kuglu) i evo me, još sam živ.
Omnia mea mecum porto
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Hi, „mustang“!

Sest puta oko zemljine kugle? Meni je za to bio dovoljan samo jedan auto!
Zelim da te uvek sreca prati na kruzenju oko zemljine kugle i ne zaboravi da poneses mast.
Ja evo vec treci put do Meseca i upravo se vracam nazad, ali bez masti!

Pozzz........
driver57s
Korisnik
Postovi: 414
Pridružio se: 12 Maj 2011 00:22

Post od driver57s »

svako ima neka svoja iskustva i misljenja, ali jedno je zajednicko DA SE TOCAK OKRECE
Poslednja izmena od driver57s u 11 Dec 2012 21:48, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
mustang
Korisnik
Postovi: 1030
Pridružio se: 27 Jan 2008 22:16
Lokacija: Nis

Post od mustang »

Pogrešio sam, nije 6 nego 12 puta jer je obim zemljine kugle oko 40000 km. 12 x 40000 km= 480000km.
Omnia mea mecum porto
Korisnikov avatar
mustang
Korisnik
Postovi: 1030
Pridružio se: 27 Jan 2008 22:16
Lokacija: Nis

Post od mustang »

Hi, Boss!
Kakav si to problem imao od 1000e? Da li je to bilo nešto sa podmazanim šrafovima?
Pošto vidim da si iskusan, opiši nam malo da i mi ne prođemo kao i ti.
Poslednja izmena od mustang u 12 Dec 2012 00:42, izmenjeno 1 put ukupno.
Omnia mea mecum porto
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Hi, „mustang“!

Evo moje price posto trazis da je cujes. Desilo mi se to na kamperu u Baru u Crnoj Gori.
Pocelo je time da sam otisao u privatni servis da mi promene kocione plocice na zadnjim tockovima.
E sad, posto se isti problem pojavio kao kod „sprinter“-a, sto znaci sve zardjalo i tesko se skida,
potrudili su se, sve ocistili i bez da znam, sve super podmazali, da se tako nesto vise nikada ne desi!
Uz to su nemajuci kilo-kljuc preko osam kila, (jer ga do Podgorice niko nema), onim pneumatskim odsrafljivacem
(ili kako se vec zove) zasrafili tockove. Koliko cvrsto su usrafili to se nezna.
Tako sam vozio petnaestak dana po lokalu ne primetivsi nista. Sve je bilo ok!
Onda sam krenuo na put i primetio da se nesto komicno cuje i vibrira kada ulazim u desnu krivinu,
Vise puta sam stao da pogledam sta bi to moglo da bude ali bez uspeha. Na kraju je to bilo vec previse
cudno i glasno, pa kad sam ponovo stao video sam da su se srafovi na zadnjem levom tocku otpustili
i felna vec spala sa venca na kome treba da lezi. Nadjoh se u cudu i nisam mogao da verujem sta vidim.
Nabacio sam tocak ponovo i pokusao da ga pritegnem, nazalost ne primetivsi da su se rupe za srafove,
na felni vec toliko pojele i uvecale da vise nije bilo moguce da se tocak cvrsto pritegne.
Pri tom sam toliko stegao te srafove da u sledecoj radionici, na koju sam tako sa klaparajucim
tockom srecom naisao posle par kilometara, nisu mogli te srafove vise da otpuste.
Pokusavali su sve moguce, da bi na kraju pokusali i da greju i tu je bio kraj. Tri srafa su otkinuli!
Na kraju su mi montirali rezervni tocak sa dva srafa i tako sam jedno 20-tak sati putovao, odnosno
lagano vozio 320km do Beograda moleci se Bogu i ne presavsi brzinu od 20kmh ni u jednom trenutku.
Konacno u Beogradu sam otisao u servis jer pre toga blizeg VW servisa nije nigde bilo.
Pokusali su bezuspesno da izvade ostatke otkinutih srafova i narezu novu lozu. Onda nije bilo drugog
nego da se naruci nova poluosovina jer je nije bilo na lageru. Kad je poluosovina stigla namontirali su je
i mogao sam dalje da putujem. Ovog puta bez rezervnog tocka jer sam felnu totalno unistio.
Onda mi je jedan vulkanizer negde u blizini plavog mosta teska srca, ali posto sam dosao „preko veze“
prodao jedan polovan tocak za 100.-€ da imam za usput, mada je meni samo felna trebala!?
Tako sam mogao dalje da putujem i posle sledecih 1.650 Km konacno stignem kuci.
Znam da nije uradjeno zlonamerno, ali mi je krivo iz razloga sto ja znam kako bi to trebalo da se uradi
a nisam obratio paznju, vec otisao preko puta na pice. Sa druge strane, dali treba da stojim pored i pazim?

Pozzzz.........


P.S. Obim zemljine kugle je ca. 42.000 Km a ja se vracam sa Meseca vec treci put,
uskoro treba da stignem pa sad ti izracunaj!!!
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Tema lanci svakako zasluzuje i da napisem svoje iskustvo vezano ovog puta samo za kamper vozilo. Preskacem neka druga iskustva koja sam imao sa putnickim vozilima , zarad cistote teme.
Momenat kad sam odlucio da sa kamperom pozivim i zimske radosti sa ili bez zakonskih obaveza sam se opremio .
Kupio sam LANCE ZA KOMBI VOZILA. Naravno dimenzije koja je vasa guma sa oznakom C
takav lanac je deblji od putnickog tocka .
Probajte montazu na tocak kuci , i to vise puta , nemoj te dozvoliti da Vam se desi kao meni da unoc u Josanickoj banji 40min valjate po snegu pred osvetljene bezinske pumpe.
Obavezno proverite nakon desetak metara zategnutost lanaca na vasem tocku , brzina je maximum 40 km znaci nema jurnjave 2. I stizete.
Ukoliko se nadjete na putu gde je relativno ocisceno i put pod snegom odlucite se za voznju po sneznom deluputa , voznja je prijatnija po snegu. Lanci nisu napravljeni za asfalt , tad imaju kontra efekat od onog koji ocekujete.
Nikad ne dovodite Vase vozilo u situaciji da slajfuje kad su lanci na gumi, vrlo verovatno da ce puci neka od karika na lancu a to znaci i ostecenje plasticnog potkrila ili opse po krilu vozila.
Meni se desilo da posle par dana stajanja u mestu vozila sa lancima po pokretanju nisam primetio da mi je led okovao tocak , bez zaljuljkivanja sam krenuo i pukao je lanac kao da je od stakla . Znaci lagano ljuljkanje pa pokret. Gvozdje je na niskim temperaturama vrlo krto. Tad vam je jasno zasto ste dobili rezervne 2-3 karike u setu koji ste kupili. OPREZ OPREZ.
Jos jedno od mojih losih iskustava je i to da sam jede godine silazeci ka Josarickoj banji koja je 23km od ski centra negde na zadnjih 5km do banje cuo neki cudan zvuk. Kao tup tup blago tek da se cuje . LENJOST i hladnoca napulju su razlog sto nisam zastao da vidim sta je i kad sam stigao do banje. Gde se obicno skidaju lanci. Moje zaprepascenje je diglo temperaturu da se topio sneg podamnom koliko sam . . .
Lupkanje lanca je ustvari unutrasnjem delu tocka olabavljeno kacio kociona creva. I skoro otkino jedno sa kandze diska . Na dukatu postoje dva creva na kocionim kljestima .
Znaci najgori scenario.
Zakon kaze da moraju da se koriste tamo gde moraju a Vi ucinite da to bude bezbedno za Vas.
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Vrlo lep i koristan prilog! Jos jedan primer da paznje nikada nije dovoljno, pogotovu zimi!

Pozzz..........
Odgovori