Problem sa startanjem Trume C4002

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

istrle11
Korisnik
Postovi: 29
Pridružio se: 19 Jul 2012 22:08

Post od istrle11 »

Pozdrav svima koji prate ovu temu.
Imam problem sa startanjem Trume kad je niža temperatura ili kad trebam samo grijanje.
U uputstvima za upotrebu našao sam podatak da za rad samog uređaja nije potrebna voda u rezervoaru ili ti Trumi pa sam pokušao postartati grijanje ali bezuspješno.Ljetos na putovanju grijanje tople vode radilo je ok iako na upravljačkoj ploči imate mogućnost izabrati da li želite grijanje prostora,grijanje vode do 40 stupnjeva ili 60 ili kombinirano i grijanje i toplu vodu.
Kad postartam bilo koju opciju pali se ventilator u bojleru i čujem iskru nakon par sekundi na upravljačkoj ploči upali se crvena dioda i sve prestaje sa radom. Plina imam dovoljno i to zimskog.
Ako neko ima ideju ili kakav kontakt nekog tko bi mi mogao pomoć sa zadovoljstvom ću iskoristit takvu informaciju.
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Halo!

Ja bih rado da znam par podataka o vozilu gde je Truma C4002 ugradjena!
Dali mozda imate ugradjen SecuMotion?

Pozzz.....
admin
Site Admin
Postovi: 798
Pridružio se: 22 Nov 2006 10:08

Post od admin »

resenje je propan cist iz Elemira. Isti problem sam imao sa Alde grejanjem dok nisam procitao uputstvo gde pise propan.
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Koristim Trumatic C6002 i Trumatic E2400, uzimam kako leti tako i zimi gas na pumpama tamo gde stignem
i jos nikada nisam imao problem cak i na ispod -20C.

Pozzz........
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Ja takođe koristim C 6002 i do sada nisamimao problema .
Crvena dioda svetli onda kada nedostaje plina.
Koliko mi se čini prvo krene trepćuće žuto, pa onda stalna crvena.
Što se tiče propana, da bi se uverio da li je do njega, uključi frižider ili šporet. Ako oni rade, onda je gas ok.

Ne znam zbog čega ispuštaš vodu iz bojlera. Ako nije moranje, probaj da uključiš grejanje zajedno sa bojlerom. Ukoliko nemaš ni tada grejanje, onda je skoro izvesno kvar ili u protoku gasa ili u dizni, obzirom da čuješ upaljač kako si već napisao. Možda su zapušeni dovodi, ili garež da gorioniku.

U svakom slučaju, pre odlaska kod majstora probaj na par načina da bar približno dijagnostikuješ i lociraš kvar.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Sada kada sam ponovo pročitao post, pade mi na pamet da je možda u pitanju slaba struja ili upaljač. Treba proveriti da li grejanje radi kada je uključen motor, ili pak staviti privremeno pouzdan akumulator pa videti kako se ponaša uređaj.
Sinbad
Korisnik
Postovi: 375
Pridružio se: 06 Avg 2012 22:59
Lokacija: NS

Post od Sinbad »

admin napisao:resenje je propan cist iz Elemira. Isti problem sam imao sa Alde grejanjem dok nisam procitao uputstvo gde pise propan.
A gde ima da se kupi cist propan?
Kad se mora, nije teško.
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Ja takodje verujem da nije u pitanju los kvalitet plina. Takodje, osim struje ima jos par stvari koje mogu da dovedu do smetnji.
Truma C4002 po svojoj konstrukciji i nacinu regulacije nije tako jednostavna kao obicna Truma "pecica" koju jos mnogi u starijim vozilima imaju.
Nisam mu bez razloga postavio pitanja na koja nije odgovorio. Tacnu dijagnozu na nevidjeno nije jednostavno postaviti cak ni za Truma-tehnicare.

Pozzz.......
istrle11
Korisnik
Postovi: 29
Pridružio se: 19 Jul 2012 22:08

Post od istrle11 »

BOSS napisao:Ja takodje verujem da nije u pitanju los kvalitet plina. Takodje, osim struje ima jos par stvari koje mogu da dovedu do smetnji.
Truma C4002 po svojoj konstrukciji i nacinu regulacije nije tako jednostavna kao obicna Truma "pecica" koju jos mnogi u starijim vozilima imaju.
Nisam mu bez razloga postavio pitanja na koja nije odgovorio. Tacnu dijagnozu na nevidjeno nije jednostavno postaviti cak ni za Truma-tehnicare.

Pozzz.......
Pozdrav,

Nisam stigao prije da vam odgovorim jer sa radio.
Šporet i frižder rade ok i bez problema.
Vodu sam ispustio iz bojlera jer je -15 stupnjeva a i inače ga praznim kad se vratim s putovanja.
Kolko ja znam nemam tak secumotion iako neznam šta je to.Prikopčao sam kabel na kamper i opskrbio ga strjujom 220V.
Obe baterije su pune.

Hvala unaprijed.
Poslednja izmena od istrle11 u 14 Dec 2012 17:14, izmenjeno 1 put ukupno.
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Hallo "istrie11"

Pokusajte da upalite jednu ringlu na sporetu, ostavite je da gori i probajte da upalite grejanje!
Interesuje me dali se tom prilikom ringla na sporetu gasi ili radi i dalje?
Zelim da na taj nacin pokusamo da lokalizujemo gde je problem!

Pozzz.....
istrle11
Korisnik
Postovi: 29
Pridružio se: 19 Jul 2012 22:08

Post od istrle11 »

BOSS napisao:Hallo "istrie11"

Pokusajte da upalite jednu ringlu na sporetu, ostavite je da gori i probajte da upalite grejanje!
Interesuje me dali se tom prilikom ringla na sporetu gasi ili radi i dalje?
Zelim da na taj nacin pokusamo da lokalizujemo gde je problem!

Pozzz.....
Rade sve tri odjednom i frižder,ali grijanje ne.Kao da ne dolazi do paljenja plamena.?
LP
ducato2
Korisnik
Postovi: 37
Pridružio se: 20 Avg 2011 10:04

Post od ducato2 »

Buduci da sam i ja imao problema sa Trumom C4002,mo da moje iskustvo mo e pomoci.Pre nego sto krenes u detekciju eventualnog kvara, predla em da prethodno proveris prohodnost savitljivih cevi koje vode do uredjaja.Radi se o cevima koje su smestene jedna u drugoj kro koje cikulise sve va duh i i duvni gasovi a koje se avrsavaju okruglim poklopcem.Ponekad se ispod poklopca skupi prljavstina koja blokira cevi i sprecava pokretanje uredjaja.U cevi se mogu useliti misevi ili ose cija gne da mogu spreciti cirkulaciju vaduha i i duvnih gasova,sto onemogucava startovanje uredjaja.Moja Truma vec na temperaturi od -3C nije mogla da se pokrene a ukoliko bi se upalila vrlo br o bi se gasila.Koriscenjem cistog propana uredjaj je normalno i pou dano radio. Inace primetio sam prilikom upotrebe mesavine propan-butan na niskim temperaturama da gorionici na sporetu ifri ideru normalno rade.Ukoliko koristis propan,imas dobar akumulator i ciste cevi,verovatno je doslo do kvara na uredjaju.Ja sam na svojoj Trumi imao isti problem,nisam mogao da je pokrenem.Konsultovao sam se sa po nanikom i. Italije koji se bavi prodajom i servisiranjem kamp-vo ila,koji mi je pomogao da ustanovim kvar.Naime,C4002 pored velikog ventilatora ima i jedan mali ventilator koji se aktivira odmah posto ukljucimo grejanje.Ovaj ventilator sprecava pregrevanje celog sistema i tek kad se on ukljuci i posalje signal a otvaranje elektro-vetila krece plin koji se pali i sistem a grejanje pocinje da funkcionise. Ventilator je snabdeven malom stampanom plocom koja regulise njegove funkcije.Na toj ploci mi je pregoreo jedan tran istor,ili otpornik(neka mi ne amere ponavaoci elektronike)pa ventilator nije mogao da se pokrene.Po savetu po nanika, i vadio sam celu Trumu i demontirao ventilator koji u Italiji kosta oko 190 e.Inace,skinuti uredjaj nije tesko ako se i u me skucen prostor i ogranicen pristup avrtnjima kojima je pricvrscen. Te i i skuplji kvar mo e biti ukoliko pregori neki od elemenata na glavnoj stampanoj ploci koja se nala i na prednjoj strani uredjaja ispod plasticnog poklopca i lako se moe demontirati.U Italiji ona kosta oko 400 e. Ispravnost glavne ploce kao i ploce ventilatora mo e proveriti svaki iskusniji elektronicar.
istrle11
Korisnik
Postovi: 29
Pridružio se: 19 Jul 2012 22:08

Post od istrle11 »

ducato2 napisao:Buduci da sam i ja imao problema sa Trumom C4002,mo da moje iskustvo mo e pomoci.Pre nego sto krenes u detekciju eventualnog kvara, predla em da prethodno proveris prohodnost savitljivih cevi koje vode do uredjaja.Radi se o cevima koje su smestene jedna u drugoj kro koje cikulise sve va duh i i duvni gasovi a koje se avrsavaju okruglim poklopcem.Ponekad se ispod poklopca skupi prljavstina koja blokira cevi i sprecava pokretanje uredjaja.U cevi se mogu useliti misevi ili ose cija gne da mogu spreciti cirkulaciju vaduha i i duvnih gasova,sto onemogucava startovanje uredjaja.Moja Truma vec na temperaturi od -3C nije mogla da se pokrene a ukoliko bi se upalila vrlo br o bi se gasila.Koriscenjem cistog propana uredjaj je normalno i pou dano radio. Inace primetio sam prilikom upotrebe mesavine propan-butan na niskim temperaturama da gorionici na sporetu ifri ideru normalno rade.Ukoliko koristis propan,imas dobar akumulator i ciste cevi,verovatno je doslo do kvara na uredjaju.Ja sam na svojoj Trumi imao isti problem,nisam mogao da je pokrenem.Konsultovao sam se sa po nanikom i. Italije koji se bavi prodajom i servisiranjem kamp-vo ila,koji mi je pomogao da ustanovim kvar.Naime,C4002 pored velikog ventilatora ima i jedan mali ventilator koji se aktivira odmah posto ukljucimo grejanje.Ovaj ventilator sprecava pregrevanje celog sistema i tek kad se on ukljuci i posalje signal a otvaranje elektro-vetila krece plin koji se pali i sistem a grejanje pocinje da funkcionise. Ventilator je snabdeven malom stampanom plocom koja regulise njegove funkcije.Na toj ploci mi je pregoreo jedan tran istor,ili otpornik(neka mi ne amere ponavaoci elektronike)pa ventilator nije mogao da se pokrene.Po savetu po nanika, i vadio sam celu Trumu i demontirao ventilator koji u Italiji kosta oko 190 e.Inace,skinuti uredjaj nije tesko ako se i u me skucen prostor i ogranicen pristup avrtnjima kojima je pricvrscen. Te i i skuplji kvar mo e biti ukoliko pregori neki od elemenata na glavnoj stampanoj ploci koja se nala i na prednjoj strani uredjaja ispod plasticnog poklopca i lako se moe demontirati.U Italiji ona kosta oko 400 e. Ispravnost glavne ploce kao i ploce ventilatora mo e proveriti svaki iskusniji elektronicar.
Pozdrav,

Kad postartam grijanje čuje se neki tupi zvuk kao klik i onda se pali ventilator koji radi jedno 5-6 sec. a nakon toga još jedan manji klik i sve prestaje sa radom a na upravljačkoj ploči gori zelena i crvena dioda????

LP
Sinbad
Korisnik
Postovi: 375
Pridružio se: 06 Avg 2012 22:59
Lokacija: NS

Post od Sinbad »

Vidi, ja bi tu upotrebio silu. A ako nece silom, onda uzmi veci cekic.. :)
Kad se mora, nije teško.
ducato2
Korisnik
Postovi: 37
Pridružio se: 20 Avg 2011 10:04

Post od ducato2 »

Isto se desavalo kod mene.Glavni ventilator pocne da radi ali posto se elektroventil a propustanje plina ne otvori, uredjaj ne mo e da se pokrene i on se iskljucuje.Na komandi se pali crvena dioda.
Odgovori