utičnica 12 Volti u prikolici

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

Korisnikov avatar
Jader
Korisnik
Postovi: 771
Pridružio se: 14 Avg 2012 00:45
Lokacija: Beograd

Post od Jader »

Dragan napisao:Kada sam rekao direktno na akumulator mislio sam na akumulator u prikolici a nikako akumulator vozila. To bi bilo krajnje neprakticno. Za 12V "upaljac" uticnicu vazi sto sam u predhodnom postu rekao. Ako iskoristite izvod sa 10A osiguraca imacete 120W raspolozive snage a ako dogradite neki osigurac od 15A ( maksimalna vrednost za tu vrstu uticnica) onda vam je raspoloziva snaga sa ivertera, odnosno uticnice, 180W. Prema toj snazi birajte potrosace koje cete prikljuciti na inverter ili uticnicu.
Hvala Dragane. Očito se nameće potreba za temu "akumulator u prikolici" jer mnogi od nas imaju potrebe za tim. Jeste da se prikolica može napajati sa akumulatora automobila ali...

1) Ne zna se kada će napon akumulatora u automobilu da padne ispod kritične vrednosti nakon čega ostaje ono "imate li kablove"
2) Kratka kampovanja van kampa - ostavite prikolicu i deo porodice, a autom idete u snadbevanje, ostatak familije ostaje bez struje, a samim tim i bez tekuće vode itd...

Takođe, drugi problem bi bio punjenje tog akumulatora o čemu bi se moglo diskutovati. Sve je slično kao kod kampera, ali ništa nije isto. Ako neko misli da je tema obrađena kod kampera... jeste, ali to nije isto. Kamper ima po defaultu ugrađena dva akumulatora, nema priključaka auto-prikolica i slično.
Sinbad
Korisnik
Postovi: 375
Pridružio se: 06 Avg 2012 22:59
Lokacija: NS

Post od Sinbad »

Akumulator mora biti zelatinski i hermeticki zatvoren, zbog samopraznjenja i da se ne potrujete u prikolici. Mora biti dobro pricvrscen jer pri sudaru postaje topovsko djule, a Adria prikolica nema ojacanih mesta osim same sasije. Aku ne sme biti napolju, nego u grejanom prostoru zbog pada kapaciteta pri hladnom vremenu itd, itd.
Komplikovano je to. Ja sam hteo da ugradim akumulator u moju Adriju, ali sam na kraju odustao. Skuplja dara nego mera.

Po meni je najbolje resenje ovako nesto: http://www.mides.rs/prodajni-program/up ... /?t=1#main

Ima svoj paket baterija, ako ti je malo, dokupis paketa koliko ti treba. Puni se na 220v, a toliko i daje na izlazu.
Kad se mora, nije teško.
driver57s
Korisnik
Postovi: 414
Pridružio se: 12 Maj 2011 00:22

Post od driver57s »

ako se boravi van kampa akumulator u prikolici je neophodan, naj bolje ga je smestiti u boks ispod sedista, obavezno gel zbog zdavlja, a dopunjavati ga moze solarni panel, i automobil kad je u pokretu. sa racionalnom potrosnjom (led rasveta oko 10W, lcd tv oko 75-100w, toliko je i lap top, radio jos manje, povremeno se ukljucuje i pumpa za vodu) akumulator 100aha moze da uzdrzi 2-3 dana
kod kampera se on brzo dopuni jer je jak alternator, dok kod auta je proces sporiji ali kad se vozi on ce dopuniti akumulator, ako postoji mogucnost za solatnim panelima i tu se moze sa min 120w preko dana dopuniti, ko ima agregat brze ce ga dopuniti nego u prethodna dva slucaja
kad je prikolica na mreznoj struji, akumulator se puni
jeste da ne moze pegla i fen za kosu sa budu obavezni elamenti na kampovanju van kampa (u prirodi, van civilizacije), a ko ne moze bez toga ugradi 2 akumulatora od 180aha i moze 5 dana da bude autonoman bez ustezanja
Korisnikov avatar
Jader
Korisnik
Postovi: 771
Pridružio se: 14 Avg 2012 00:45
Lokacija: Beograd

Post od Jader »

driver57s napisao:ako se boravi van kampa akumulator u prikolici je neophodan, naj bolje ga je smestiti u boks ispod sedista, obavezno gel zbog zdavlja, a dopunjavati ga moze solarni panel, i automobil kad je u pokretu. sa racionalnom potrosnjom (led rasveta oko 10W, lcd tv oko 75-100w, toliko je i lap top, radio jos manje, povremeno se ukljucuje i pumpa za vodu) akumulator 100aha moze da uzdrzi 2-3 dana
kod kampera se on brzo dopuni jer je jak alternator, dok kod auta je proces sporiji ali kad se vozi on ce dopuniti akumulator, ako postoji mogucnost za solatnim panelima i tu se moze sa min 120w preko dana dopuniti, ko ima agregat brze ce ga dopuniti nego u prethodna dva slucaja
kad je prikolica na mreznoj struji, akumulator se puni
jeste da ne moze pegla i fen za kosu sa budu obavezni elamenti na kampovanju van kampa (u prirodi, van civilizacije), a ko ne moze bez toga ugradi 2 akumulatora od 180aha i moze 5 dana da bude autonoman bez ustezanja
Vidim da ideja sa akumulatorom u prikolici nije bas jednostavno izvediva, najvise zbog punjenja jer bi trebalo obezbediti dodatni dovod sa alternatora koji bi se bas opteretio.

Razmisljao sam dosta o svemu sto je receno na ovu temu. Ugranja solarnih panela je sigurno na duze staze najbolje resenje, ali me odbija cena citave operacije. Da imam kamper, ne bih mnogo razmislao, meni treba samo za periode od po 2-3 dana kada ne bih bio u kampu (vikend ture po Srbiji). Na kraju sam zaključio da mi je najoptimalija varijanta jaci akumulator na auomobilu odakle bi se vuklo 12 V za prikolicu + inverter (njega vec imam) i eventualno besumni agregat koji bi, dok povremeno radi, istovremeno punio akumulator. Ima li neko iskusava sa potrosnjom malih agregata (cca 500 W) ?
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Jader napisao:Vidim da ideja sa akumulatorom u prikolici nije bas jednostavno izvediva, najvise zbog punjenja jer bi trebalo obezbediti dodatni dovod sa alternatora koji bi se bas opteretio.
Razmisljao sam dosta o svemu sto je receno na ovu temu. Ugranja solarnih panela je sigurno na duze staze najbolje resenje, ali me odbija cena citave operacije. Da imam kamper, ne bih mnogo razmislao, meni treba samo za periode od po 2-3 dana kada ne bih bio u kampu (vikend ture po Srbiji). Na kraju sam zaključio da mi je najoptimalija varijanta jaci akumulator na auomobilu odakle bi se vuklo 12 V za prikolicu + inverter (njega vec imam) i eventualno besumni agregat koji bi, dok povremeno radi, istovremeno punio akumulator. Ima li neko iskusava sa potrosnjom malih agregata (cca 500 W) ?
„Jader“!

Citam tvoje postove zadnjih dana i vidim kakav te problem muci. Nazalost i pored vise postova i saveta,
ocigledno je da si jos uvek u nedoumici sta da uradis. Ja tvoj „problem“ ne bih niukom slucaju okarakterisao
kao nesto izuzetno tesko i komplikovano! Mislim da postoji vise mogucnosti da se nadje „inteligentno“ resenje
zavisno od tvojih zelja i potreba. Ne bih da se upustam u zapocetu diskusiju, jer sumnjam da ce to pomoci.
Ipak, sa svoje strane mogu da ti ponudim pomoc, u smislu pronalazenja konkretnog, adekvatnog tehnickog
resenja i izvodjenja istog, ukoliko si zainteresovan.

Pozzzzz.......
Poslednja izmena od BOSS u 23 Mar 2013 21:00, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Jader
Korisnik
Postovi: 771
Pridružio se: 14 Avg 2012 00:45
Lokacija: Beograd

Post od Jader »

BOSS napisao:
Jader napisao:Vidim da ideja sa akumulatorom u prikolici nije bas jednostavno izvediva, najvise zbog punjenja jer bi trebalo obezbediti dodatni dovod sa alternatora koji bi se bas opteretio.
Razmisljao sam dosta o svemu sto je receno na ovu temu. Ugranja solarnih panela je sigurno na duze staze najbolje resenje, ali me odbija cena citave operacije. Da imam kamper, ne bih mnogo razmislao, meni treba samo za periode od po 2-3 dana kada ne bih bio u kampu (vikend ture po Srbiji). Na kraju sam zaključio da mi je najoptimalija varijanta jaci akumulator na auomobilu odakle bi se vuklo 12 V za prikolicu + inverter (njega vec imam) i eventualno besumni agregat koji bi, dok povremeno radi, istovremeno punio akumulator. Ima li neko iskusava sa potrosnjom malih agregata (cca 500 W) ?
„Jader“!

Citam tvoje postove zadnjih dana i vidim kakav te problem muci. Nazalost i pored vise postova i saveta,
ocigledno je da si jos uvek u nedoumici sta da uradis. Ja tvoj „problem“ ne bih niukom slucaju okarakterisao
kao nesto izuzetno tesko i komplikovano! Mislim da postoji vise mogucnosti da se nadje „inteligentno“ resenje
zavisno od tvojih zelja i potreba. Ne bih da se upustam u zapocetu diskusiju, jer sumnjam da ce to pomoci.
Ipak, sa svoje strane mogu da ti ponudim pomoc, u smislu pronalazenja konkretnog, adekvatnog tehnickog
resenja i izvodjenja istog, ukoliko si zainteresovan.

Pozzzzz.......
Hvala na ponudjenoj pomoći BOSS, bilo bi dobro da se cujemo telefonom narednih dana.
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

Jader napisao:Vidim da ideja sa akumulatorom u prikolici nije bas jednostavno izvediva, najvise zbog punjenja jer bi trebalo obezbediti dodatni dovod sa alternatora koji bi se bas opteretio.

Razmisljao sam dosta o svemu sto je receno na ovu temu. Ugranja solarnih panela je sigurno na duze staze najbolje resenje, ali me odbija cena citave operacije. Da imam kamper, ne bih mnogo razmislao, meni treba samo za periode od po 2-3 dana kada ne bih bio u kampu (vikend ture po Srbiji). Na kraju sam zaključio da mi je najoptimalija varijanta jaci akumulator na auomobilu odakle bi se vuklo 12 V za prikolicu + inverter (njega vec imam) i eventualno besumni agregat koji bi, dok povremeno radi, istovremeno punio akumulator. Ima li neko iskusava sa potrosnjom malih agregata (cca 500 W) ?
@Jader, prvo definisi koje potrosace imas ili koje zelis da imas (i one koji rade na jednosmernu i naizmenicnu struju), zatim vidi koliko trose i vucu struju, odredi okvirno vreme rada za svaki potrosac, ovim dobijas potrebnu amperazu na npr. dnevnom nivou, zatim odredi zeljenu okvirnu autonomiju.
Na osnovu ovoga projektujes elektricni sistem, prvenstveno mislim na akumulator, presek kablova i osigurace.
Invertor i njegova snaga takodje zavise od potrosaca koje planiras da povezes (istovremeno ili jedan po jedan).

Ako je pitanje gde fizicki smestiti akumulator ... pogledaj druge prikolice gde i kako smestaju akumulator a mislim da si gore vec dobio konkretan odgovor. Obavezno fiksiraj akumulator, za detalje najbolje pogledaj kako to rade na prikolicama u tehnickim uputstvima ili pogledaj neku prikolicu.

Sto se tice agregata i potrosnje, i "veliki" agregati malo trose a mali agregat ne mora nuzno i manje da trosi jer je motor obicno isti ili vrlo slican za veci raspon snaga. Ali da ne bi licitirali, vidi koji agregat tebe interesuje i jedan od obaveznih podataka bilo u uputstvu, bilo na nalepnici ili na internetu je njegova potrosnja (izmedju ostalog).

Za odabir akumulatora procitaj sve lepo na temi ELEKTROINSTALACIJA u Kamperu http://campingclubbelgrade.org/upload/v ... php?id=735 a narocito deo koji se odnosi na akumulatore http://campingclubbelgrade.org/upload/v ... 8604#p8604 pa vidi sta bi tebi najvise odgovaralo i po pitanju karakteristika i po pitanju cene, a neki optimum za stambeni deo je GEL i po pitanju slobodnog koriscenja i po pitanju kapaciteta (ili neki duboko prazneci), problem moze biti cena a i sistem dopune (ne bi valjalo direktno na alternator).
Gel akumulatori
-nema odražavanja
-nema isparavanja
-nema korozije niti izlivanja kiseline
-zanemarivo samopražnjenje (2% mjesečno)
-vrlo otporni na vibracije
-veća relativna snaga pri pražnjenju
-može se koristiti pod svim uglovima osim naopako
-problem visoka cena a na alternator je potrebno postaviti "smart kontroler" koji će od običnog alternatora napraviti 3-stepeni punjač koji se može prilagoditi GEL i AGM baterijama.

Za kablove cu postaviti tabelu (cim je pronadjem) sa preporucenim presecima i jacinama osiguraca u zavisnosti od protoka struje.

Alternator na autu se moze zameniti jacim, mada obicno moze zadovoljiti i standardni ali ne ocekuj da se akumulator moze brzo napuniti i pri malim obrtajima. Ako si dosta statican i malo pokretan izmedju perioda autonomije onda ti ostaju neki drugi sistemi dopune akumulatora, solarni i preko agregata ali i tu vazi pravilo da nece ici dopuna brzo.

Po meni, prvo definisi potrebe a zatim projektuj, (definisi minimum ispod koga neces ici), posle ovoga izvedi racunicu i na kraju razmotri kako najbolje fizicki realizovati sistem.
Podji od najidealnije i najbolje varijante za tebe pa onda optimizuj sistem (smanjuj ili menjaj do tvog minimuma) dok se ne uklopis u odgovarajucu cenu.

Valjda sam pogodio sustinu tvojih problema :)
Poslednja izmena od igorpet u 23 Mar 2013 22:41, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Čitajući tvoje potrebe lično mislim da je najbrže i suštinski najelegantnije rešenje, agregat od 2kw. Upališ ga, dobiješ 220v, staviš kabl u utičnicu spolja i završio si stvar. Kada ti ne treba, vratiš ga u gepek , i gotovo.

Agregat možeš da koristiš i u druge svrhe,kada ti ne treba, ti ga ne poneseš. Time ti je prikolica lakša i sl.
Poslednja izmena od sprinter u 23 Mar 2013 23:11, izmenjeno 1 put ukupno.
igorpet
Korisnik
Postovi: 264
Pridružio se: 20 Avg 2012 23:41
Lokacija: Kraljevo

Post od igorpet »

A ako si u "dometu" neke bandere resenje moze biti jos jednostavnije i jeftinije :) a laksi si za oko 30 kg+ kanister goriva ;)
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Da, + 1-2kg udica
Nesa77
Korisnik
Postovi: 7
Pridružio se: 28 Apr 2013 16:00

Post od Nesa77 »

cotav ovaj post pa da i ja prokomentarisem.Uvek se struja trosi u vecoj kolicini a dopuna se vrsi u manjoj kolicini.Sad krenimo od rasvete unutar kampera i kamp prikolica,led diode su nezamenjive sa dva modula od po 3w mozete extra osvetleti unutrasnjost ako se dobro nameste tako da je svetlost ravnomerno rasprostranjena mada i pored ugradjenih modula od po 3w moze se pored ugraditi moduli od po 1w ako zelite slabiju svetlos o odredjem prostoru prostorije.Zaokruzimo neka na rasvetu ide max 15w.Sto se tice TV ja kad budem uzeo kamp kucicu kod mene ce tv biti tft lcd od 8 inca koji trosi 10w ili 1Ah.cisto da pogledam sta ima na tv neka zanimljivost ili vesti znaci nebi mi trebao neki od 22 inca koji trose oko 80wMislim da treba odmoriti kad se kampuje a ne da.se.gleda u tv ili na internet.Za vezu sa netom bi koristio neki smart tel sa qndroid operativnim sistemom dok zq svakodnevnu upotrebu mobilnog uzecu klasican tel nokia 1110 ili 101 koja nema ni kameru i kojw kakve uredjajetipa kamera mp3 itd.Tim nokijama traje bat u proseku po 5 dana sa jednim punjenjem.E sad za dopunu akomulatora najbolje je koristiti solarne panele jest da je to skupa investicija ali se isplati.Sto se tice tv imam mali tv lcd tft brondi sa ekrqnom od 8 inca narqvno kolor slika je odlicna a cela elektronika u njemu je od lg ima veoma osetljiv tjuner i dobar prijem signal.toliko od mene za sada.
Odgovori