utičnica 12 Volti u prikolici

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

Korisnikov avatar
Jader
Korisnik
Postovi: 771
Pridružio se: 14 Avg 2012 00:45
Lokacija: Beograd

Post od Jader »

Da li neko zna gde moze da se kupi "utičnica za upaljač" 12 V koji bih ugradio negde u prikolici? Korisno je za punjenje mobilnih telefona, usisivač 12 V i sl., a mogao bi i inventer 12/220 da se uključi.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Imaš ih na Limundu 500-600din. Ima model sa 3 utičnice i jednim USB-om,
Ja sam ga tako kupio. Dečko je iz Bgd-a. On je inače subotom na Bubanj potoku.

Ako hoćeš da ugradiš samo jednu, idi na bilo koji autootpad pa skini sa nekog auta, ionako ti treba samo ženka, njih ima više.

Evo ti link:

http://www.kupindo.com/Navigacija/90837 ... -GARANCIJA
driver57s
Korisnik
Postovi: 414
Pridružio se: 12 Maj 2011 00:22

Post od driver57s »

ima ih i u bolje opremlenim prodavnicama auto delova, a li naj jeftinije je na buvljacima, s obzirom da ne ide na spoljasnju stranu (to su one sa poklopcima tzv nauticke) nisu mnogo skupe. ja sam ugradio tu sa tri uticnice + usb, i koristim za manje portosace, a instalirao sam jednu jacu za jaci invetor (1000W) i ozbiljnije potrosace, ali sam na njij stavio jaci osigurac
Korisnikov avatar
Jader
Korisnik
Postovi: 771
Pridružio se: 14 Avg 2012 00:45
Lokacija: Beograd

Post od Jader »

Hvala na odgovorima, prvo sam mislio da fiksiram uticnicu, sad kad vidim ovo s kablom, vidim da nema porebe za busenjem, moze da stoji i u sanduku ispod sedista kad se ne koristi. Kad odsecem onaj muski dzek, sta je +, pretpostavljam onaj deo u sredini?
driver57s
Korisnik
Postovi: 414
Pridružio se: 12 Maj 2011 00:22

Post od driver57s »

tako je + je uvek u sredini a masa okolo
Korisnikov avatar
Jader
Korisnik
Postovi: 771
Pridružio se: 14 Avg 2012 00:45
Lokacija: Beograd

Post od Jader »

driver57s napisao:tako je + je uvek u sredini a masa okolo
Thnx!
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Meni bilo mesta u blizini akumulatora za boravak, pa sam inverter direktno povezao na kleme akumulatora, mislim da sam 3 ili 4 kvadrata stavio presek kablova. 1.200W kad povuče nije baš mala struja. Nekako mi upaljač, a naročito preseci kablova iza njega, ne deluju sto posto sigurni za vezu sa inverterom, bez obzira na osigurače. Bolje da gubim nešto struje na kablovima nego ne daj bože da mi se pregreju i zapale.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

sprinter napisao:Meni bilo mesta u blizini akumulatora za boravak, pa sam inverter direktno povezao na kleme akumulatora, mislim da sam 3 ili 4 kvadrata stavio presek kablova. 1.200W kad povuče nije baš mala struja. Nekako mi upaljač, a naročito preseci kablova iza njega, ne deluju sto posto sigurni za vezu sa inverterom, bez obzira na osigurače. Bolje da gubim nešto struje na kablovima nego ne daj bože da mi se pregreju i zapale.
Da li ti je presek kabla 4 kvadrata dovoljno za inverter 1200w? Ja sam sada vukao instalaciju za inverter i stavio sam 6 kvadrata, a mislim da stavim invertor od 500W.
Što se upaljača tiče moj predlog je da umesto ovih sa buvljaka uzimate plovne iz vozila ili još bolje, možete u malo bolje snadbevenim nautičkim radnjama naći dobre 12v utičnice - mala je razlika u ceni.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Kada sam uzeo inverter, dobio sam i fabrički urađene kablove sa štipaljkama. Nekako su mi delovali tanki ti kablovi, tako da sam stavio bar upola jače, mislim da su 4 kvadrata, a možda su i 6 ili jači, sada nisam siguran, ipak sam tehnički nepotkovan. Znam da se teže savijaju u odnosu na one fabričke. Kada sam ih kupovao, poneo sam u radnju fabričke, pa sam uz konsultaciju sa prodavcem uzeo te deblje.
Slažem se da je najbolja opcija upaljač iz vozila, on verovatno trpi jače udare, ja imam ovaj produžni 3X + 1 USB, ali ću uz inverter postaviti upravo jedan iz vozila, pa ću i njega vezati direktno za kleme.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Ti inverteri su prilično interesantna tema. Mi uglavnom ugrađujemo one od 1000-1200W sa pikovima X2 , koji koštaju oko 4-5000din. Listajući kataloge, pravi inverteri od 300-500W sa ful sinusom su daleko skuplji a i mnogo gabaritniji i teži. Ne znam da li rizikujemo šta ugradnjom ovih jeftinijih. Mislim prvenstveno na bezbednost naravno.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Ja sam se vrlo malo interesovao ali pošto mi sada predstoji ugradnjka onda mi mi odgovaralo da čujem i iskustva drugih. Meni ne treba invertor velike snage jer nemem potrebe za tim.
Što se posebne teme tiče, slažem se da zaslužuju posebnu temu, pa bih ovim putem zamolio Mustanga da započne novu temu i ovih par postova prebaci u istu.
Korisnikov avatar
Jader
Korisnik
Postovi: 771
Pridružio se: 14 Avg 2012 00:45
Lokacija: Beograd

Post od Jader »

Treba mi savet od stručnijih ljudi (vidim da takvih ima na forumu) odakle da vučem + za upaljač i koji presek žica da stavim pošto bi u tu utičnicu uključivao i inverter cca 300 W izlazne snage. Evo sheme:

Slika
Poslednja izmena od Jader u 19 Mar 2013 21:38, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
Dragan
Korisnik
Postovi: 482
Pridružio se: 06 Mar 2012 13:00
Lokacija: Pirot

Post od Dragan »

Inverter 300W nominalno opterecen vuce struju 25A. Kvalitetna uticnica formata upaljac je za 16 A. To je dovoljan razlog da se odustane od te varijante ili da se strogo vodi racuna o snagi potrosaca koji ce biti prikljucen preko invertora. Takva uticnica se stiti osiguracem od 15A i povezuje provodnicima od 2,5 mm2. Osigurac ce ograniciti invertor na 150W izlazne snage.Koliko vidim naj jaci osigurac u semi je 10A pa nemas potreban izvod. Jedino moguce i pravo resenje je prikljucenje invertora preko adekvatnog osiguraca direktno sa akomulatora. Za manje ivertore poput ovog od 300W i za kratke ulazne provodnike, min 4mm2, sa stipaljkama moze i direktno na akumulator i to samo dok je u upotrebi i u prisustvu nekog od posade. Nikako ne ostavljajte prikljucen invertor ako u prikolici nema nikog. Za razvod 220V u prikolici iskoristite kablic 3x2,5 mm2 koji na oba kraja ima utikac pa jedan utaknite u uticnicu invertora a drugi u najblicu uticnicu prikolice. Vodite racuna da je napon iz invertora opasan po zivot i da ce cela instalacija 220 V u prikolici biti pod naponom kao i spoljna uticnica za prikljucak prikolice na javnu mrezu. Tu uticnicu posebno treba obezbediti da neko neovlascen ili radoznalo dete ne dodirne delove pod naponom. Ja to resavam tako sto iskljucim glavne osigurace za 220V napajanje i prekinem vezu spolnjeg prikljucka sa instalacijom u prikolici. Ukoliko dobro vidim to bi mogao biti sklop oznacen brojem 7 u dnu seme koju ste prilozili.
Korisnikov avatar
Jader
Korisnik
Postovi: 771
Pridružio se: 14 Avg 2012 00:45
Lokacija: Beograd

Post od Jader »

Dragane hvala na iscrpnom odgovoru, ovo je još jedan od razloga zašto volim kampovanje jer to nije samo stil života, to su i ljudi koji su uvek spremni da pomognu.

U mom slučaju, radi se o upaljaču na koji bi se mogli priključiti razni uređaji: punjač telefona, usisivač 12 V, punjač laptopa i sl. Inverter kojeg sam pomenuo je predviđen za auto i ima utikač koji ulazi u utičnicu "za upaljač", a u sebi ima utičnicu 220 V na samo tom mestu (to je jedna mala kutija) tako da ne daje struju celoj prikolici. Znači, 220 V se ne bi razvodilo po prikolici, taj napon bi bio samo na jednoj utičnici - na inverteru. On ima ulogu SAMO dok se prikolica napaja sa 12 V iz akumulatora vučnog vozila preko sedmopolne utičnice.

Što se tiče spajanja ivertera direktno na akumulator, postoji mogućnost preko klema, a izlaz 220 V se spoji na spoljašnju utičnicu prikolice, u tom slučaju imamo i 220 12 V u prikolici, ali nije praktično (dizanje haube, kablovi itd).
Korisnikov avatar
Dragan
Korisnik
Postovi: 482
Pridružio se: 06 Mar 2012 13:00
Lokacija: Pirot

Post od Dragan »

Kada sam rekao direktno na akumulator mislio sam na akumulator u prikolici a nikako akumulator vozila. To bi bilo krajnje neprakticno. Za 12V "upaljac" uticnicu vazi sto sam u predhodnom postu rekao. Ako iskoristite izvod sa 10A osiguraca imacete 120W raspolozive snage a ako dogradite neki osigurac od 15A ( maksimalna vrednost za tu vrstu uticnica) onda vam je raspoloziva snaga sa ivertera, odnosno uticnice, 180W. Prema toj snazi birajte potrosace koje cete prikljuciti na inverter ili uticnicu.
Poslednja izmena od Dragan u 20 Mar 2013 09:36, izmenjeno 1 put ukupno.
Odgovori