Elektro instalacija u kamp-prikolici
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Do sada smo na vise mesta pisali o elekto intalaciji, debljini provodnika, punjacu, raznim standardnim i dodatnim potrosacima...
U cilju bolje preglednosti foruma, otvaram novu temu i predlazem da admin prebaci nekoliko postova iz teme "Kamp prikolica i divlji kamping u Grckoj",
pa da nastavimo sa diskusijom.
U cilju bolje preglednosti foruma, otvaram novu temu i predlazem da admin prebaci nekoliko postova iz teme "Kamp prikolica i divlji kamping u Grckoj",
pa da nastavimo sa diskusijom.
Omnia mea mecum porto
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Takonac
Pozdrav svim forumasima,Hristos se rodi!U susret novim izazovima!Izuzetno je lepa ideja iz prethodnih postova vezana za deljenje informacija o parkinzima,odnosno realizaciji projekta slicno kolegama iz slovenije.To je nesto sto svakako ume da zatreba,narocito pocetnicima.Kako sam vec pomenuo planiram duze zadrzavanje na jednom mestu(ukoliko orgami reda to naravno dozvole) i u sklopu opskrbe struje nabavljam monokristal 160w i aku bateriju od 94 ah.Izracunao samda bi ukupno(max)opterecenje potrosaca iznosilo oko 300w po satu(podrazumevajuci upotrebu stedljivih sijalica linijom solar/aku/inv/220v).Da li je ovo pametno ili ipak krenuti na ugradnju led-a?Kako u unutrasnjosti postoji 6 sijalicnih mesta planiram 6 stedljivih od 15w,ekvivalent klasicnoj od 60w.Ostatak otpada na punjace,info tv,zvucnike...Da li ovakav sistem po vasem misljenju moze da zadovolji potrebe u trajanju od bar 3 sata(period 20.30-23.30)
Pozdrav svim forumasima,Hristos se rodi!U susret novim izazovima!Izuzetno je lepa ideja iz prethodnih postova vezana za deljenje informacija o parkinzima,odnosno realizaciji projekta slicno kolegama iz slovenije.To je nesto sto svakako ume da zatreba,narocito pocetnicima.Kako sam vec pomenuo planiram duze zadrzavanje na jednom mestu(ukoliko orgami reda to naravno dozvole) i u sklopu opskrbe struje nabavljam monokristal 160w i aku bateriju od 94 ah.Izracunao samda bi ukupno(max)opterecenje potrosaca iznosilo oko 300w po satu(podrazumevajuci upotrebu stedljivih sijalica linijom solar/aku/inv/220v).Da li je ovo pametno ili ipak krenuti na ugradnju led-a?Kako u unutrasnjosti postoji 6 sijalicnih mesta planiram 6 stedljivih od 15w,ekvivalent klasicnoj od 60w.Ostatak otpada na punjace,info tv,zvucnike...Da li ovakav sistem po vasem misljenju moze da zadovolji potrebe u trajanju od bar 3 sata(period 20.30-23.30)
Omnia mea mecum porto
Sprinter
@Takonac
Razlika između Led i ostalih sijalica je nemerljiva, u korist Led-a.
Mislim da bi ipak trebao da poslušaš savet Jadera i pronjuškaš po Forumu, dosta smo pisali o ovoj prblematici.
Mislim i da nisi dobro proračunao Solar-Aku.
Za snagu od 160W, premali je akumulator od 95A.
I ne samo to. Ništa ne dobijaš jačim solarom, osim brzine punjenja. Nisam stručnjak ali mislim da kapacitet i snaga ostaju isti. Što se tiče potrošača o čijoj upotrebi pišeš, možda ti je bolja opcija da kupiš nešto manji solar(koji je i lakši ijeftiniji, jefftiniji je i kontroler) i nabaviš agregat od 2kw. Teško ćeš se izboriti sa toliko potrošača bez agregata.
@Takonac
Razlika između Led i ostalih sijalica je nemerljiva, u korist Led-a.
Mislim da bi ipak trebao da poslušaš savet Jadera i pronjuškaš po Forumu, dosta smo pisali o ovoj prblematici.
Mislim i da nisi dobro proračunao Solar-Aku.
Za snagu od 160W, premali je akumulator od 95A.
I ne samo to. Ništa ne dobijaš jačim solarom, osim brzine punjenja. Nisam stručnjak ali mislim da kapacitet i snaga ostaju isti. Što se tiče potrošača o čijoj upotrebi pišeš, možda ti je bolja opcija da kupiš nešto manji solar(koji je i lakši ijeftiniji, jefftiniji je i kontroler) i nabaviš agregat od 2kw. Teško ćeš se izboriti sa toliko potrošača bez agregata.
Omnia mea mecum porto
Lio
Takonac upisano:
Pozdrav svim forumasima,Hristos se rodi!U susret novim izazovima!Izuzetno je lepa ideja iz prethodnih postova vezana za deljenje informacija o parkinzima,odnosno realizaciji projekta slicno kolegama iz slovenije.To je nesto sto svakako ume da zatreba,narocito pocetnicima.Kako sam vec pomenuo planiram duze zadrzavanje na jednom mestu(ukoliko orgami reda to naravno dozvole) i u sklopu opskrbe struje nabavljam monokristal 160w i aku bateriju od 94 ah.Izracunao samda bi ukupno(max)opterecenje potrosaca iznosilo oko 300w po satu(podrazumevajuci upotrebu stedljivih sijalica linijom solar/aku/inv/220v).Da li je ovo pametno ili ipak krenuti na ugradnju led-a?Kako u unutrasnjosti postoji 6 sijalicnih mesta planiram 6 stedljivih od 15w,ekvivalent klasicnoj od 60w.Ostatak otpada na punjace,info tv,zvucnike...Da li ovakav sistem po vasem misljenju moze da zadovolji potrebe u trajanju od bar 3 sata(period 20.30-23.30)
Pozdrav druže, da se malo umešam sa konkretnim predlozima:
Za free kampovanje, verovatno ćeš morati da malo modifikuješ prikolicu. Dosta smo pisali ranije o tim stvarima i ako potražiš naći ćeš dosta saveta u drugim temama, ne znam kakva je tvoja prikolica, ali da rezimiramo:
Prikolica za duži boravak van kampa treba da ima crni i beli tank (ovo možeš da dogradiš, ako nemaš)
Autonomiju u pogledu strujnog napajanja najlakše je rešiti upotrebom solarnog panela, akomulatora (to si već predvideo što je sasvim OK), nošenjem agregata... Poenta je smanjiti potrošnju: uglavnom je na prikolicama instalacija za svetlo na 12V koja se dobijaju sa transformatora (bez greca - odnosno naizmenična struja) kada se uključi spoljni priključak. Potrebno je otvoriti elektroblok sa osiguračima, prepraviti da sva instalacija za svetla bude jednosmerna struja, povezati akomulator, kao i njegovo punjenje - ovo uradi tako da se akomulator puni i u toku vožnje (potreban ti je jedan dodatni kabal i osigurač od 40A). Sva svetla postavi LED - izuzetno malo struje troše i nećeš imati problema sa osvetljenjem. Naravno predlažem ti i LED TV (manje struje troši). Invertor napona je naravno potreban i završiće ti dovoljno da puniš uređaje i da radi TV, ali uzmi u obzir da veliki lap top računari uglavnom i troše više struje, pa je i tu predlog notbook...
Agregat je koristan, ali stvara dosta buke, tako da mislim da će ti biti dovoljan solarni panel i akomulator, ukoliko smanjiš potrošnju struje na pomenut način. Naravno i solarni panel sa tom nazivnom snagom ne isporučuje uvek toliko struje, a tvoja predviđena potrošnja od 300W je prevelika. O svemu ovome ima dosta rasprava u drugim temama, pa ti predlažem da pročitaš za detaljnije informacije.
Pozz
Takonac upisano:
Pozdrav svim forumasima,Hristos se rodi!U susret novim izazovima!Izuzetno je lepa ideja iz prethodnih postova vezana za deljenje informacija o parkinzima,odnosno realizaciji projekta slicno kolegama iz slovenije.To je nesto sto svakako ume da zatreba,narocito pocetnicima.Kako sam vec pomenuo planiram duze zadrzavanje na jednom mestu(ukoliko orgami reda to naravno dozvole) i u sklopu opskrbe struje nabavljam monokristal 160w i aku bateriju od 94 ah.Izracunao samda bi ukupno(max)opterecenje potrosaca iznosilo oko 300w po satu(podrazumevajuci upotrebu stedljivih sijalica linijom solar/aku/inv/220v).Da li je ovo pametno ili ipak krenuti na ugradnju led-a?Kako u unutrasnjosti postoji 6 sijalicnih mesta planiram 6 stedljivih od 15w,ekvivalent klasicnoj od 60w.Ostatak otpada na punjace,info tv,zvucnike...Da li ovakav sistem po vasem misljenju moze da zadovolji potrebe u trajanju od bar 3 sata(period 20.30-23.30)
Pozdrav druže, da se malo umešam sa konkretnim predlozima:
Za free kampovanje, verovatno ćeš morati da malo modifikuješ prikolicu. Dosta smo pisali ranije o tim stvarima i ako potražiš naći ćeš dosta saveta u drugim temama, ne znam kakva je tvoja prikolica, ali da rezimiramo:
Prikolica za duži boravak van kampa treba da ima crni i beli tank (ovo možeš da dogradiš, ako nemaš)
Autonomiju u pogledu strujnog napajanja najlakše je rešiti upotrebom solarnog panela, akomulatora (to si već predvideo što je sasvim OK), nošenjem agregata... Poenta je smanjiti potrošnju: uglavnom je na prikolicama instalacija za svetlo na 12V koja se dobijaju sa transformatora (bez greca - odnosno naizmenična struja) kada se uključi spoljni priključak. Potrebno je otvoriti elektroblok sa osiguračima, prepraviti da sva instalacija za svetla bude jednosmerna struja, povezati akomulator, kao i njegovo punjenje - ovo uradi tako da se akomulator puni i u toku vožnje (potreban ti je jedan dodatni kabal i osigurač od 40A). Sva svetla postavi LED - izuzetno malo struje troše i nećeš imati problema sa osvetljenjem. Naravno predlažem ti i LED TV (manje struje troši). Invertor napona je naravno potreban i završiće ti dovoljno da puniš uređaje i da radi TV, ali uzmi u obzir da veliki lap top računari uglavnom i troše više struje, pa je i tu predlog notbook...
Agregat je koristan, ali stvara dosta buke, tako da mislim da će ti biti dovoljan solarni panel i akomulator, ukoliko smanjiš potrošnju struje na pomenut način. Naravno i solarni panel sa tom nazivnom snagom ne isporučuje uvek toliko struje, a tvoja predviđena potrošnja od 300W je prevelika. O svemu ovome ima dosta rasprava u drugim temama, pa ti predlažem da pročitaš za detaljnije informacije.
Pozz
Omnia mea mecum porto
Takonac
Pomno pratim ovaj forum jer je skup tema koje me izuzetno zanimaju i procitao sam puno toga.Kad je rec o nekim teh detaljima tu ste zaista od velike pomoci.Tema kampa je za mene potpuno nova.Prikolicu koju sam kupio uzeo sam inerciono i prilicno sam zadovoljan stanjem,ima tu naravno ulaganja ali posto sam radim puno toga spajam ustedu i zadovoljstvo.Pocinjem od toga da su struja i voda primarne stvari.Instalacija u njoj je prilicno siromasna u verziji 12v,preciznije samo odvrtanje slavina u kupatilu i na sudoperi aktivira lampe koje su iznad.Ostatak,da kazem glavnih sijalicnih mesta(ima ih 4) su za rad na 220v.Takodje ne postoji neka pumpa za vodu,vec samo isturen prikljucak od 1#2 cola(mozda je tako i na ostalim ali ja nemam sa cim da uporedim)Resenje sam nasao u maloj potopnoj pumpi na 12v koja preko aku ide na prekidace u virblama i to prilicno dobro radi.Prikljucak za 220v je izveden sa obe strane i to na levoj zenska a na desnoj muska.Takodje u zoni cvorista kablova(garderobni orman)postoji jednotarifno brojilo i jedan topljivi osigurac od 16a.Nisam primetio prisustvo drugih tabli sa osigiracima(ni za 12 ni za 220).Da li to znaci da je ovaj model namenjen iskljucivo za kampove sa potrebnim prikljuckom,pa je namerno osiromasena za instalaciju od 12v?Problematiku tankova resicu ugradnjom nosaca u podnoj zoni,gde ce ici plasticni kanisteri,koji ce se montirati po pristizanju na zeljenu lokaciju.
Model prikolice Wilk Safari 480
Ako kanis pobjediti ne smijes izgubiti!!!
Pomno pratim ovaj forum jer je skup tema koje me izuzetno zanimaju i procitao sam puno toga.Kad je rec o nekim teh detaljima tu ste zaista od velike pomoci.Tema kampa je za mene potpuno nova.Prikolicu koju sam kupio uzeo sam inerciono i prilicno sam zadovoljan stanjem,ima tu naravno ulaganja ali posto sam radim puno toga spajam ustedu i zadovoljstvo.Pocinjem od toga da su struja i voda primarne stvari.Instalacija u njoj je prilicno siromasna u verziji 12v,preciznije samo odvrtanje slavina u kupatilu i na sudoperi aktivira lampe koje su iznad.Ostatak,da kazem glavnih sijalicnih mesta(ima ih 4) su za rad na 220v.Takodje ne postoji neka pumpa za vodu,vec samo isturen prikljucak od 1#2 cola(mozda je tako i na ostalim ali ja nemam sa cim da uporedim)Resenje sam nasao u maloj potopnoj pumpi na 12v koja preko aku ide na prekidace u virblama i to prilicno dobro radi.Prikljucak za 220v je izveden sa obe strane i to na levoj zenska a na desnoj muska.Takodje u zoni cvorista kablova(garderobni orman)postoji jednotarifno brojilo i jedan topljivi osigurac od 16a.Nisam primetio prisustvo drugih tabli sa osigiracima(ni za 12 ni za 220).Da li to znaci da je ovaj model namenjen iskljucivo za kampove sa potrebnim prikljuckom,pa je namerno osiromasena za instalaciju od 12v?Problematiku tankova resicu ugradnjom nosaca u podnoj zoni,gde ce ici plasticni kanisteri,koji ce se montirati po pristizanju na zeljenu lokaciju.
Model prikolice Wilk Safari 480
Ako kanis pobjediti ne smijes izgubiti!!!
Omnia mea mecum porto
Lio
Ja sam ovo gore pisao iz iskustva, pošto smo prošlog proleća prepravljali prikolicu za mog druga koleta, a ja sam trenutno u samogradnji kampera. Ukoliko dolaziš do Niša najbolje bi bilo da vidiš kako je to sve na koletovoj prikolici rešeno. Uglavnom sam ja sredio struju, a crni tank je koštao četrdesetak E kod limara itd... Slavine bi trebalo da imaju mikroprekidač, potapajuća pumpa je sasvim OK...
Ako ti trebaju konkretni saveti pitaj i ne bi bilo loše da postaviš sliku prikolice. Možeš nas pratiti i na FB - tamo ima više fotografija
Ja sam ovo gore pisao iz iskustva, pošto smo prošlog proleća prepravljali prikolicu za mog druga koleta, a ja sam trenutno u samogradnji kampera. Ukoliko dolaziš do Niša najbolje bi bilo da vidiš kako je to sve na koletovoj prikolici rešeno. Uglavnom sam ja sredio struju, a crni tank je koštao četrdesetak E kod limara itd... Slavine bi trebalo da imaju mikroprekidač, potapajuća pumpa je sasvim OK...
Ako ti trebaju konkretni saveti pitaj i ne bi bilo loše da postaviš sliku prikolice. Možeš nas pratiti i na FB - tamo ima više fotografija
Omnia mea mecum porto
Groskamper
U pravu si , ista je instalacija (promer zica 220 i 12 v , jos ukoliko tih 12v sluzi za led sijalice osvetljenja i predimenzioniran precnik) , sto ce reci sigurica , jedino bi trebalo po liniji postaviti po osigurac . preporucujem od nekog vozila , tipa jugo iskoristiti osigurac doznu. Što se ulaza od 220 v ostaviti istu ulaznu viljusku i razvod na par mesta uticnica za 220v kao i mali sad ima besumnih elektronskih punjaca akomulatora koji bi u isto vreme i dopunjavao akomulatore ...
Ukoliko treba pojasnjenje rado cu napraviti i malu semu ...
U pravu si , ista je instalacija (promer zica 220 i 12 v , jos ukoliko tih 12v sluzi za led sijalice osvetljenja i predimenzioniran precnik) , sto ce reci sigurica , jedino bi trebalo po liniji postaviti po osigurac . preporucujem od nekog vozila , tipa jugo iskoristiti osigurac doznu. Što se ulaza od 220 v ostaviti istu ulaznu viljusku i razvod na par mesta uticnica za 220v kao i mali sad ima besumnih elektronskih punjaca akomulatora koji bi u isto vreme i dopunjavao akomulatore ...
Ukoliko treba pojasnjenje rado cu napraviti i malu semu ...
Omnia mea mecum porto
Sinbad
@liiiman
Bas tako!
Nizak napon je opsasan a ne jednosmerna struja. I najmanji potrosac na 12V vuce i po nekoliko ampera, a ti amperi greju kablove.
Ako nesto snage 100W radi na 12V, vuce 8,5A
Ako to isto snage 100W radi na 220V, vuce 0,45A
W= VxA
znaci da je A=W/V
Postoje tu jos neki parametri za izracunavanje ali, grubo, to izgleda ovako.
Akumulator moze da da i 700A a to pali prikolicu i auto u momentu.
Veza izmedju akumulatora i pretvaraca 12/220V obavezno moraju biti oni debeli kao prst akumulatorski kablovi kao na automobilu.
Kablovi na 220V mogu biti obicni licnasti od kvadrat i po.
Imati 12v u prikolici je NEPOTREBNO I OPASNO.
Poslednje editovanje od Sinbad (12-01-2014 21:15:19)
Kad se mora, nije teško.
@liiiman
Bas tako!
Nizak napon je opsasan a ne jednosmerna struja. I najmanji potrosac na 12V vuce i po nekoliko ampera, a ti amperi greju kablove.
Ako nesto snage 100W radi na 12V, vuce 8,5A
Ako to isto snage 100W radi na 220V, vuce 0,45A
W= VxA
znaci da je A=W/V
Postoje tu jos neki parametri za izracunavanje ali, grubo, to izgleda ovako.
Akumulator moze da da i 700A a to pali prikolicu i auto u momentu.
Veza izmedju akumulatora i pretvaraca 12/220V obavezno moraju biti oni debeli kao prst akumulatorski kablovi kao na automobilu.
Kablovi na 220V mogu biti obicni licnasti od kvadrat i po.
Imati 12v u prikolici je NEPOTREBNO I OPASNO.
Poslednje editovanje od Sinbad (12-01-2014 21:15:19)
Kad se mora, nije teško.
Omnia mea mecum porto
Sinbad
@Jader
Postoji sprava koja je ujedno i punjac akumulatora i pretvarac sa 12 na 220V. Sve radi automatski. Treba se raspitati gde moze da se kupi i koliko kosta. Koristi se u nautici.
220V instalacija je isuvise slaba (tanka je zica) da bi je koristio za 12V.
Poslednje editovanje od Sinbad (12-01-2014 21:14:50)
Kad se mora, nije teško.
@Jader
Postoji sprava koja je ujedno i punjac akumulatora i pretvarac sa 12 na 220V. Sve radi automatski. Treba se raspitati gde moze da se kupi i koliko kosta. Koristi se u nautici.
220V instalacija je isuvise slaba (tanka je zica) da bi je koristio za 12V.
Poslednje editovanje od Sinbad (12-01-2014 21:14:50)
Kad se mora, nije teško.
Omnia mea mecum porto
Jader
Sinbad upisano:
Bas tako!
Nizak napon je opsasan a ne jednosmerna struja. I najmanji potrosac na 12V vuce i po nekoliko ampera, a ti amperi greju kablove.
Ako nesto snage 100W radi na 12V, vuce 8,5A
Ako to isto snage 100W radi na 220V, vuce 0,45A
W= VxA
znaci da je A=W/V
Postoje tu jos neki parametri za izracunavanje ali, grubo, to izgleda ovako.
Akumulator moze da da i 700A a to pali prikolicu i auto u momentu.
Veza izmedju akumulatora i pretvaraca 12/220V obavezno moraju biti oni debeli kao prst akumulatorski kablovi kao na automobilu.
Kablovi na 220V mogu biti obicni licnasti od kvadrat i po.
Imati 12v u prikolici je NEPOTREBNO I OPASNO.
@sinbad Ne razumem zašto je opasno imati 12 V u prikolici ako je većina prikolica pravljena upravo tako da sve u njoj može da funkcioniše na 12 V? Razumem da se ne treba igrati strujom (spajati velike potrošače preko provodnika malog prečnika, loši spojevi itd), ali ako je sve fabrički urađeno s osiguračima, zašto bi bilo toliko opasno? Pa nećemo kuvati na 12 volti smile
Sinbad upisano:
Bas tako!
Nizak napon je opsasan a ne jednosmerna struja. I najmanji potrosac na 12V vuce i po nekoliko ampera, a ti amperi greju kablove.
Ako nesto snage 100W radi na 12V, vuce 8,5A
Ako to isto snage 100W radi na 220V, vuce 0,45A
W= VxA
znaci da je A=W/V
Postoje tu jos neki parametri za izracunavanje ali, grubo, to izgleda ovako.
Akumulator moze da da i 700A a to pali prikolicu i auto u momentu.
Veza izmedju akumulatora i pretvaraca 12/220V obavezno moraju biti oni debeli kao prst akumulatorski kablovi kao na automobilu.
Kablovi na 220V mogu biti obicni licnasti od kvadrat i po.
Imati 12v u prikolici je NEPOTREBNO I OPASNO.
@sinbad Ne razumem zašto je opasno imati 12 V u prikolici ako je većina prikolica pravljena upravo tako da sve u njoj može da funkcioniše na 12 V? Razumem da se ne treba igrati strujom (spajati velike potrošače preko provodnika malog prečnika, loši spojevi itd), ali ako je sve fabrički urađeno s osiguračima, zašto bi bilo toliko opasno? Pa nećemo kuvati na 12 volti smile
Omnia mea mecum porto
Takonac
Pozdrav svima koliko vas ima.Danas sam imao zadovoljstvo da upoznam Jadera i da u vrlo konstruktivnom razgovoru dobijem neke smernice za dalje razvijanje teme uredjenja.Mislim da sam ga #udavio#pitanjima,ali se nadam da mi to nece zameriti.Potvrdio je ono sto sam mislio a to je da je prikolica izgleda izvorno orijentisana za kampove pa u toj varijanti nema razvijenu instalaciju od 12v.Kako je sama usteda u korist led-a u odnosu na ostale tipove osvetljenja nemerljiva razvoj mora ici u tom pravcu.Postojece kanale za provodnike od prednjeg boksa kroz sasiju iskoristicu za provlacenje dopunskog kabla veceg preseka za napajanje led osvetljenja i sl potrosaca manjeg opterecenja,i preko table sa osiguracima na potrosace pojedinacno.Na taj nacin smanjujem potencijalno max potrosnju sa 300w na nekih 150-200,a postojecu instalaciju od 220v zadrzavam kako bih je koristio ili za spoljni prikljucak ili za liniju aku-inv-220v za potrosace koje ne ulaze u rezim koriscenja 12v.Da li je ovo najbolje resenje?Solar i aku prema vasim savetima prilagodjeni situaciji.
Po pitanju tankova idem na izradu nosaca (l profili) na podvozju,i to recimo da svaki od njih vuce po nekih 50-ak litara(valjda je to dovoljno).Moram da pogledam da li se i gde mogu naci neki nenamenski plasticni(rekao sam Jaderu da sam ih video pre par godina na buvljaku).Slicni su kanisterima za gorivo,samo malo zaobljeniji i vece zapremine.Bice korisceni jedino u stajanju,zbog tezine i balansa.Imam ideju i o ugradnji nivostata kako bih sprecio pregorevanje pumpe za vodu,a ceo proces cu dokumentovati.Takodje mi je ukazano i na stanje guma(dobra sara ali ispucale)pa je u planu i nabavka nekih 14-ca C.
Pozdrav svima koliko vas ima.Danas sam imao zadovoljstvo da upoznam Jadera i da u vrlo konstruktivnom razgovoru dobijem neke smernice za dalje razvijanje teme uredjenja.Mislim da sam ga #udavio#pitanjima,ali se nadam da mi to nece zameriti.Potvrdio je ono sto sam mislio a to je da je prikolica izgleda izvorno orijentisana za kampove pa u toj varijanti nema razvijenu instalaciju od 12v.Kako je sama usteda u korist led-a u odnosu na ostale tipove osvetljenja nemerljiva razvoj mora ici u tom pravcu.Postojece kanale za provodnike od prednjeg boksa kroz sasiju iskoristicu za provlacenje dopunskog kabla veceg preseka za napajanje led osvetljenja i sl potrosaca manjeg opterecenja,i preko table sa osiguracima na potrosace pojedinacno.Na taj nacin smanjujem potencijalno max potrosnju sa 300w na nekih 150-200,a postojecu instalaciju od 220v zadrzavam kako bih je koristio ili za spoljni prikljucak ili za liniju aku-inv-220v za potrosace koje ne ulaze u rezim koriscenja 12v.Da li je ovo najbolje resenje?Solar i aku prema vasim savetima prilagodjeni situaciji.
Po pitanju tankova idem na izradu nosaca (l profili) na podvozju,i to recimo da svaki od njih vuce po nekih 50-ak litara(valjda je to dovoljno).Moram da pogledam da li se i gde mogu naci neki nenamenski plasticni(rekao sam Jaderu da sam ih video pre par godina na buvljaku).Slicni su kanisterima za gorivo,samo malo zaobljeniji i vece zapremine.Bice korisceni jedino u stajanju,zbog tezine i balansa.Imam ideju i o ugradnji nivostata kako bih sprecio pregorevanje pumpe za vodu,a ceo proces cu dokumentovati.Takodje mi je ukazano i na stanje guma(dobra sara ali ispucale)pa je u planu i nabavka nekih 14-ca C.
Omnia mea mecum porto