Rezervoar za vodu - Uradi sam
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Prilikom planiranja izrade instalacije za vodu naišao na problem da veći tank od 100 l nisam mogao da smestim na mesto predviđeno za tank (ispod klupe za sedenje), pa sam došao sam na ideju da probam da napravim tank. Kao drugi razlog mogu navesti i to da se cene rezervoara od 130l kreću i preko 150 eura.
Pošto ništa osim plastike (kao materijala za izradu tanka) nije dolazilo u obzir, počeo sam pretragu. Našao sam u Ikea katalogu plastičan box sa poklopcem Samla 130 l http://www.ikea.com/at/de/catalog/produ ... #/90102971 i uz njega naručio i dodatne štipaljke za zatvaranje kutije (3 pak. ukupno 12 kom.) Ukupan utrošak 22 eura.
Za povezivanje tanka bili su potrebni spoljni čep za vodu, fiting za uliv vode, priključak za pumpu (to je inače potrebno i za originalne tankove za vodu) pa sam sve delove poručio preko Frankane (Zampetas-Solun) i to me koštalo dodatnih 30-ak eura.
Sugerisano mi je da plastika od kojih su izrađene te kutije tanja nego ona od kojih se izrađuju tankovi (to jeste tačno, ali ne znači da su lošije i neotpornije) pa smo za svaki slušaj napravili nosač za tank. Taj nosač osim za fiksiranje tanka služi i za dodatno ukrućenje istog, a za izradu smo koristili L profil 20x20 i flah 4x30. Da bi dodatno osigurali da voda na curi iz tanka, na poklopac tanka smo zalepili samolepljivu diht traku (za dihtovanje prozora) Dupli D profil.
Evo slika kako je tekla izrada, slike namontiranog tanka ću postaviti kada ga budem namotirao u vozilo. Inače na tank smo ugradili i merač količine vode koji je povezan sa kontrolnom tablom. Još jedan bitan podatak je da je prazan tank ukupno sa nosačem težak 9 Kg. što je približno težini originalnih tankova te zapremine.
Pošto znam da je kolega sa foruma slikao probu punog tanka vode pod opterećenjem molim ga da okači sliku i =D
Pošto ništa osim plastike (kao materijala za izradu tanka) nije dolazilo u obzir, počeo sam pretragu. Našao sam u Ikea katalogu plastičan box sa poklopcem Samla 130 l http://www.ikea.com/at/de/catalog/produ ... #/90102971 i uz njega naručio i dodatne štipaljke za zatvaranje kutije (3 pak. ukupno 12 kom.) Ukupan utrošak 22 eura.
Za povezivanje tanka bili su potrebni spoljni čep za vodu, fiting za uliv vode, priključak za pumpu (to je inače potrebno i za originalne tankove za vodu) pa sam sve delove poručio preko Frankane (Zampetas-Solun) i to me koštalo dodatnih 30-ak eura.
Sugerisano mi je da plastika od kojih su izrađene te kutije tanja nego ona od kojih se izrađuju tankovi (to jeste tačno, ali ne znači da su lošije i neotpornije) pa smo za svaki slušaj napravili nosač za tank. Taj nosač osim za fiksiranje tanka služi i za dodatno ukrućenje istog, a za izradu smo koristili L profil 20x20 i flah 4x30. Da bi dodatno osigurali da voda na curi iz tanka, na poklopac tanka smo zalepili samolepljivu diht traku (za dihtovanje prozora) Dupli D profil.
Evo slika kako je tekla izrada, slike namontiranog tanka ću postaviti kada ga budem namotirao u vozilo. Inače na tank smo ugradili i merač količine vode koji je povezan sa kontrolnom tablom. Još jedan bitan podatak je da je prazan tank ukupno sa nosačem težak 9 Kg. što je približno težini originalnih tankova te zapremine.
Pošto znam da je kolega sa foruma slikao probu punog tanka vode pod opterećenjem molim ga da okači sliku i =D
Valjda će plaćanje samo na mostu biti dovoljno. Kasnije je tank bio i pun pa nije pustio (a valjda i neće) doduše pao je mrak pa nemamo slike. Ako se neko pita šta je akumulator radio na kutiji - vrlo prosto, ispitivali smo otpornost plastike i sprečili da prazan tank pod pritiskom vode beži po dvotištu. Prva proba uspela.
Nakon ovoga se pristupilo drugoj metodi ispitivanja - naduvavanje tanka. Po slici se vidi da se tank naduvava , a naš drug Sima izduvava i preznojava.
Nemamo slike drugih kandidata koji su takođe duvali u tank. I ova proba je uspela a tank je položio još jedan ispit.
Nakon ovoga se pristupilo drugoj metodi ispitivanja - naduvavanje tanka. Po slici se vidi da se tank naduvava , a naš drug Sima izduvava i preznojava.
Nemamo slike drugih kandidata koji su takođe duvali u tank. I ova proba je uspela a tank je položio još jedan ispit.
Pa posto su svi duvali nadajmo se da ce da izdrzi, mada majstor Mikica u pozadini ne deluje nesto opusteno!
Usvakom slucaju, posto se tank odozgo otvara, mogao bi da sluzi cak i za pecanje! Koji kamper to jos ima?
Mozda bi ga trebalo patentirati pre nego nas neko preduhitri, ili sta mislite??? Ha, ha!!!!
Usvakom slucaju, posto se tank odozgo otvara, mogao bi da sluzi cak i za pecanje! Koji kamper to jos ima?
Mozda bi ga trebalo patentirati pre nego nas neko preduhitri, ili sta mislite??? Ha, ha!!!!
A cime ste punili tank ... nekako mi ne deluje da je bila voda u pitanju hm,hm ... ovo vise lici na neku degustacijuDusanHY napisao:...
Poslednja izmena od igorpet u 26 Mar 2013 20:07, izmenjeno 1 put ukupno.
Ako ne uspe kao tank može da bude čuvarka za upecanu ribu, samo sa kakvim se ribolovcima družim bojim se da će im biti mali.BOSS napisao:Usvakom slucaju, posto se tank odozgo otvara, mogao bi da sluzi cak i za pecanje!
@ Igorpet
Ma kakav degustacija nismo smeli radi se o vrlo bitnom projektu i morali smo ostati pribrani i prisebni
Crni tank je ugrađen u šasiju i napravljen je od lima debljine 0,8 mm. Zapremine oko 120l. Pokušao sam da nađem plastični crni tank, ali pošto nisam imao dovoljno vremana (radili smo užurbano na šasiji) Mikica i ja smo uradili ovaj tank kao prelazno rešenje. Isto tako je rešen crni tank i na Grosovom kamperu i dobro služi već godinama, jedina zamerka je težina koja je otprilike duplo veća u odnosu na plastične tankove.
Svaka čast majstori (mislim i na el. instalacije i ovo). Ne bih da budem negativan, ali;
-Trebalo je da razmisliš da staviš bar jednu usporavajuću pregradu (to se radi na svim rezervoarima da bi se smanjilo kretanje goriva, vode - najobičnija prepreka sa rupama) to nije bilo ni skupo ni teško rešenje, videćemo u praksi da li je to problem ili ne
-Ulazni dovod je po meni bilo bolje da staviš kao na rezervoaru za gorivo, zbog lakšeg punjenja, mada će možda i ovo biti dobro
-Ne znam da li si predvideo odušak?
-Iako se rezervoar može isprazniti i preko pumpe, mislim da je jedno stavljanje slavinice u donjoj zoni, sa odlivnom cevi korisno za brzo istakanje zbog zimskog režima, ali i pranja rezervoara
Još jednom da se izvinem, ovo su samo moje sugestije, siguran sam da si razmišljao i našao najbolje rešenje, pa ćemo kasnije o iskustvima kako se ovaj rezervoar pokazao
-Trebalo je da razmisliš da staviš bar jednu usporavajuću pregradu (to se radi na svim rezervoarima da bi se smanjilo kretanje goriva, vode - najobičnija prepreka sa rupama) to nije bilo ni skupo ni teško rešenje, videćemo u praksi da li je to problem ili ne
-Ulazni dovod je po meni bilo bolje da staviš kao na rezervoaru za gorivo, zbog lakšeg punjenja, mada će možda i ovo biti dobro
-Ne znam da li si predvideo odušak?
-Iako se rezervoar može isprazniti i preko pumpe, mislim da je jedno stavljanje slavinice u donjoj zoni, sa odlivnom cevi korisno za brzo istakanje zbog zimskog režima, ali i pranja rezervoara
Još jednom da se izvinem, ovo su samo moje sugestije, siguran sam da si razmišljao i našao najbolje rešenje, pa ćemo kasnije o iskustvima kako se ovaj rezervoar pokazao
Ma Lio nema zamerke, znamo se i verujem da je svaka tvoja primedba ustvari dobra sugestija i predlog. Evo da pojasnim neke stvari koje sam propustio.
- Usporavajuću pregradu sam planirao da stavim ali ću prvo probati ovako.
- Ulazni dovod ima spoljni čep i tako se rezervoar puni.
- Odušak postoji na samom čepu za punjenje ali se ne vidi na samom tanku.
- Nisam planirao tzv ventil za brzo pražnjenje tanka (mada je moguće naknadno ga ugraditi), a pranje tanka je olakšano jer se pokopac lako skida.
I nemoj da se izvinjavaš.
- Usporavajuću pregradu sam planirao da stavim ali ću prvo probati ovako.
- Ulazni dovod ima spoljni čep i tako se rezervoar puni.
- Odušak postoji na samom čepu za punjenje ali se ne vidi na samom tanku.
- Nisam planirao tzv ventil za brzo pražnjenje tanka (mada je moguće naknadno ga ugraditi), a pranje tanka je olakšano jer se pokopac lako skida.
I nemoj da se izvinjavaš.
Lepo izgleda, nemoj zaboraviti ono pravilo: kap dubi kamen, ne snagom nego vremenom.
Probaj ga ne punog, nego polupraznog, tada je drugačiji udar.
Probaj ga ne punog, nego polupraznog, tada je drugačiji udar.
Poslednja izmena od sprinter u 16 Maj 2013 23:29, izmenjeno 1 put ukupno.
Mnogo puta sam se opekao jer sam bio tvrdoglav i nisam hteo da poslušam iskusnije (neću reći starije ). Posle par dana probe kampera sa punim pa polupraznim rezervoarom naišao sam na tragove vode. Proverio sam i curi na spoju poklopca i kutije pokušao sam da saniram ali nažalost nisam uspeo. Imali ste pravo, i pored metalnog nosača, voda kada krene uvija kutiju i neminovno je da procuri.sprinter napisao:Lepo izgleda, nemoj zaboraviti ono pravilo: kap dubi kamen, ne snagom nego vremenom.
Probaj ga ne punog, nego polupraznog, tada je drugačiji udar.
Ima i tu rešenje ali nemam trenutno živaca za pravljenje novog poklopca , pregrada u samom tanku i sl. Pošto je počela sezona putovanja (i ne želim više da šrafim kamper već da se vozim) projekat Rezervoar za vodu ostavljen po strani da čeka neku novu ideju, a kamper je dobio originalan rezervoar. Ko radi taj i greši, ko pogreši ponešto i nauči.
barem si pokuso, u suprotnom ne bi ni dosao do tog saznanja i vazda bi te kopkalo kako bi kilo da sam.... ovako maravoucenije je tu pred tobom, i timovi inzinjera u brendiranim fabrikama dosta puta omanu pa se ponekad cela serija (automobila proizvedenih od...do) vrati u servise na popravku, a da ne govorim o prototipovima. ima dana za razmatranje, uzivaj u blagodetima za koje si se dosad dobro pomucio