GEL Akumulator
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Crkao mi akumulator koji napaja unutrašnjost kampera.
Zna li neko gde kod Nas može najpovoljnije da se kupi nov GEL akumulator, po mogućstvu Exide DEL od 140 ampera, ili nešto slično.
Pozdrav
Zna li neko gde kod Nas može najpovoljnije da se kupi nov GEL akumulator, po mogućstvu Exide DEL od 140 ampera, ili nešto slično.
Pozdrav
Poslednja izmena od sprinter u 06 Jun 2011 18:19, izmenjeno 1 put ukupno.
Pravilo je da razlika u amperazi motornog i stambenog akumulatora ne bude vece od 10%. Postojeca standardna elektronika to tolerise. Najbolje je da budu iste amperaze.
Nije dobro da kamper bude stalno prikljucen na struju. Najbolje je svakih 15 dana da se dopunjava 1 dan. Gel akumulator je 3 x skuplji od obicnog i ne znam da li mu je cena opravdana. Po meni bolje je uvek imati nov akumulator i menjati ga po potrebi. Ako obican izdrzi 3 godine za 60-70 eur to je za 10 godina 3 nova akumulatora ili 1 gel ako izdrzi.
Nije dobro da kamper bude stalno prikljucen na struju. Najbolje je svakih 15 dana da se dopunjava 1 dan. Gel akumulator je 3 x skuplji od obicnog i ne znam da li mu je cena opravdana. Po meni bolje je uvek imati nov akumulator i menjati ga po potrebi. Ako obican izdrzi 3 godine za 60-70 eur to je za 10 godina 3 nova akumulatora ili 1 gel ako izdrzi.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
probaj u metrou mislim da su bosch "4" olovni GEL akomulatori , odaberi amperazu i jeftino dobro da te sluzi ,a ako treba garancija je ostvarljiva u odnosu na neke inostrane varijante , koje je mnogo teze realizovati kad se desi situacija za garanciju.
Desio mi se istiproblem ukapiram pre neki dan da tv jedva sastavi par sati , a radio je dva dana , pa cu morati po istom poslu u radnju.
Desio mi se istiproblem ukapiram pre neki dan da tv jedva sastavi par sati , a radio je dva dana , pa cu morati po istom poslu u radnju.
Velika je prednost (a i cena) gel akumulatora u odnosu na obične olovne sa tečnim elektrolitom.
Običan startni akumulator za automobile kratkotrajno može dati veliku jačinu struje za pokretanje motora ali ne može dugo održati nazivni napon.
Potrošači u kamperu su mali potrošači koji traže stabilan napon sa relativno malom strujom u dugom vremenskom periodu. Gel akumulatori imaju samopražnjenje daleko manje nego obični što znači da nije potrebno punjenje na 15 dana već jednom godišnje.
Običan olovni akumulator se ne sme duboko isprazniti (ispod 10.5V) jer tada dolazi do smanjenja kapaciteta i trajnog oštećenja.
Pojedini gel akumulatori se mogu isprazniti 100% bez ikakvog oštećenja.
Običan akumulator se ne sme držati u stambenom delu zbog opasnih isparenja prilikom punjenja.
Što se tiče kapaciteta dodatnog akumulatora bez ikakvih problema se može staviti akumulator od 140Ah.
Alternator će ga puniti automatski prema svom kapacitetu tj. jačini koja je kod kampera uglavnom između 80 i 120A.
Jedino će punjenje trajati duže kod punjenja kada je kamper priključen na mrežnu 220V.
Ja sam imao tri akumulatora sa ukupnim kapacitetom od 94Ah+92Ah+180Ah=366Ah i punio ih normalno sa alternatorom od 80A!
Običan startni akumulator za automobile kratkotrajno može dati veliku jačinu struje za pokretanje motora ali ne može dugo održati nazivni napon.
Potrošači u kamperu su mali potrošači koji traže stabilan napon sa relativno malom strujom u dugom vremenskom periodu. Gel akumulatori imaju samopražnjenje daleko manje nego obični što znači da nije potrebno punjenje na 15 dana već jednom godišnje.
Običan olovni akumulator se ne sme duboko isprazniti (ispod 10.5V) jer tada dolazi do smanjenja kapaciteta i trajnog oštećenja.
Pojedini gel akumulatori se mogu isprazniti 100% bez ikakvog oštećenja.
Običan akumulator se ne sme držati u stambenom delu zbog opasnih isparenja prilikom punjenja.
Što se tiče kapaciteta dodatnog akumulatora bez ikakvih problema se može staviti akumulator od 140Ah.
Alternator će ga puniti automatski prema svom kapacitetu tj. jačini koja je kod kampera uglavnom između 80 i 120A.
Jedino će punjenje trajati duže kod punjenja kada je kamper priključen na mrežnu 220V.
Ja sam imao tri akumulatora sa ukupnim kapacitetom od 94Ah+92Ah+180Ah=366Ah i punio ih normalno sa alternatorom od 80A!
Omnia mea mecum porto
Hvala na savetima, koriste mi
Za Granduku, pravi se exide gel od 140a
http://akumulator-shop.rs/prodavnica-1132.html
http://www.mojaladja.rs/index.php?page= ... &Itemid=79
na ovom drugom linku cena je bila povoljna, pa me povukla.
Danas sam za svaki slučaj otišao do kampera da izmerim dimenzije prostora gde držim akumulator. Dimenzije su 70x20x24. Ovaj od 140ampera je dimenzija 513x223x225. Širina od 20cm me zeza, a nemam mogućnosti da je proširim, jer je iznad mesta za akumulator nalazi armatura za ležaj koja se izvlači.
Zbog toga sam se odlučio za manji akumulator, od 120 ampera, dimenzije su mu 518x189x215
http://akumulator-shop.rs/prodavnica-7194.html
Našao sam i zvaničnog uvoznika za Exide gel, evo linka:
http://www.andreja.co.rs/kontakt.html
Drago mi je da mogu da uzmem veću bateriju bez problema sa punjenjnjem, voleo bih da je još jača, ali i ovo će nadam se biti dovoljno, trenutno mi je instaliran aku snage 85ampera.
Cena je zaista jaka, ali mislim da je vrlo bitno imati dobar i pouzdan akumulator,
Ne znam šta mi se dešava sa mojim akumulatorom, uključim motor, on ga navodno napuni do vrha, ja isključim motor i nakon nekog kraćeg vremena (15min-30min) on se isprazni i na displeju mi pokazuje napon znatno ispod ispod 10v. Crvena lampica radi kao luda, nemam ništa u kamperu, ni frižider na plin ne radi, ni pumpe, ništa.
Videću još jedino pre kupovine novog, da mi slučajno negde ne vuče falš struju, mada ne znam gde i od kog potrošača bi mogao toliko da povlači snage, a pretpostavljam da ukoliko ima kratkog spoja negde, da bi osigurač iskočio da je negde zašmercovao.
Za Granduku, pravi se exide gel od 140a
http://akumulator-shop.rs/prodavnica-1132.html
http://www.mojaladja.rs/index.php?page= ... &Itemid=79
na ovom drugom linku cena je bila povoljna, pa me povukla.
Danas sam za svaki slučaj otišao do kampera da izmerim dimenzije prostora gde držim akumulator. Dimenzije su 70x20x24. Ovaj od 140ampera je dimenzija 513x223x225. Širina od 20cm me zeza, a nemam mogućnosti da je proširim, jer je iznad mesta za akumulator nalazi armatura za ležaj koja se izvlači.
Zbog toga sam se odlučio za manji akumulator, od 120 ampera, dimenzije su mu 518x189x215
http://akumulator-shop.rs/prodavnica-7194.html
Našao sam i zvaničnog uvoznika za Exide gel, evo linka:
http://www.andreja.co.rs/kontakt.html
Drago mi je da mogu da uzmem veću bateriju bez problema sa punjenjnjem, voleo bih da je još jača, ali i ovo će nadam se biti dovoljno, trenutno mi je instaliran aku snage 85ampera.
Cena je zaista jaka, ali mislim da je vrlo bitno imati dobar i pouzdan akumulator,
Ne znam šta mi se dešava sa mojim akumulatorom, uključim motor, on ga navodno napuni do vrha, ja isključim motor i nakon nekog kraćeg vremena (15min-30min) on se isprazni i na displeju mi pokazuje napon znatno ispod ispod 10v. Crvena lampica radi kao luda, nemam ništa u kamperu, ni frižider na plin ne radi, ni pumpe, ništa.
Videću još jedino pre kupovine novog, da mi slučajno negde ne vuče falš struju, mada ne znam gde i od kog potrošača bi mogao toliko da povlači snage, a pretpostavljam da ukoliko ima kratkog spoja negde, da bi osigurač iskočio da je negde zašmercovao.
Poslednja izmena od sprinter u 06 Jun 2011 22:15, izmenjeno 1 put ukupno.
Kod mene je situacija drugojacija ja imam dva povezana akumulatora od 100Ah koji obavljaju sve zadatke pokretanje motara i napajanje kampera,medjutim kada prikljucim na 220v direktno se preko ispravljaca dopunjuju akumulatori tako da do sada nisam imao nikakvih problema stose tice toga ,normalno prilikom rada motora altenator obavlja svoj zadatak.Pitam za savet dalije neophodno imati poseban akumulator za napajanje kampera, sobzirom da ste iskusniji od mene.
YU1PSO
HVALA SPRINTER...ZA INFO ...U MEDJUVREMENU SAM MALO BOLJE POGLEDAO...TACNO JE IMA ...A TO STO SI NASAO ...TO JE SUPER CENA...CAK ISPOD CENE...
STO SE MENE TICE JA SAM SA VISE AKUMULATORA 2-3 DO 100A NEGO ZA 1 JACI....
A SPRINTER TO STO TI SE ISTROSI ZA POLA SATA....NEMORA DA ZNACI DA JE AKUMULATOR.....MOZE NEGDE DA VUCE STRUJU BEZVEZE NEKA LAMPICA U SPOJU....ILI NESTO DRUGO VEC TI PROBAJ DA POZAJMIS BATERIJU RADI PROBE I VIDI KAKO SE PONASA.....DA LI JE ZA MENJANJE
SOKOL....TO TI JE SUPER VARIJANTA AKO NEMAS PANELE.....
STO SE MENE TICE JA SAM SA VISE AKUMULATORA 2-3 DO 100A NEGO ZA 1 JACI....
A SPRINTER TO STO TI SE ISTROSI ZA POLA SATA....NEMORA DA ZNACI DA JE AKUMULATOR.....MOZE NEGDE DA VUCE STRUJU BEZVEZE NEKA LAMPICA U SPOJU....ILI NESTO DRUGO VEC TI PROBAJ DA POZAJMIS BATERIJU RADI PROBE I VIDI KAKO SE PONASA.....DA LI JE ZA MENJANJE
SOKOL....TO TI JE SUPER VARIJANTA AKO NEMAS PANELE.....
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
U samom akomulatoru celje imaju izolaciju izmedju ploca , dakle celije su skup vertikalnih ploca + - + - moze da se desi da se vremenom pokrive i tako spojene sama sebe prazni.
U tom slucaju potrazuje veliku struju iz alternatora preko reglera pa moze doci do pregorevanja jednog od ta dva elementa u instalaciji . Takodje se moze sam akomulator dodatno grejati usled konstantnog praznjenja .
Postoje pouzdani uredjaji koji mere ispravnost akomulatora za 1 .min ti je sve jasno pre nego ti izlete evrici iz dzepa za nov , nemoj dugo da odlazes odlazak do autoelektricara ili ovlascenih servisa za akomulatore zaradi drugih uredjaja koje sam naveo .!
U tom slucaju potrazuje veliku struju iz alternatora preko reglera pa moze doci do pregorevanja jednog od ta dva elementa u instalaciji . Takodje se moze sam akomulator dodatno grejati usled konstantnog praznjenja .
Postoje pouzdani uredjaji koji mere ispravnost akomulatora za 1 .min ti je sve jasno pre nego ti izlete evrici iz dzepa za nov , nemoj dugo da odlazes odlazak do autoelektricara ili ovlascenih servisa za akomulatore zaradi drugih uredjaja koje sam naveo .!
Sokole, moraš razdvojiti akumulatore kada si parkiran pomoću nekog jakog prekidača ili sklopke (relea), jer ti se može desiti da isprazniš akumulatore toliko da ne možeš posle startovati motor.
Ako fabrički nemaš nikakvu automatiku za spajanje dodatnog akumulatora za stambeni deo, možeš je sam napraviti vrlo jednostavno.
Sa lampice na instrument-tabli uzmeš napon 12V koji dovedeš na kalem nekog jakog auto relea od 70A i preko njegovih kontakata spojiš akumulatore.
Dok je motor ugašen akumulatori su razdvojeni i nema opasnosti da isprazniš onaj za startovanje.Čim upališ motor i alternator počne da puni, rele će spojiti akumulatore paralelno.
Evo i šeme povezivanja:
Ako fabrički nemaš nikakvu automatiku za spajanje dodatnog akumulatora za stambeni deo, možeš je sam napraviti vrlo jednostavno.
Sa lampice na instrument-tabli uzmeš napon 12V koji dovedeš na kalem nekog jakog auto relea od 70A i preko njegovih kontakata spojiš akumulatore.
Dok je motor ugašen akumulatori su razdvojeni i nema opasnosti da isprazniš onaj za startovanje.Čim upališ motor i alternator počne da puni, rele će spojiti akumulatore paralelno.
Evo i šeme povezivanja:
Omnia mea mecum porto
Kako misliš kontakt.
Za vikend sam otišao na Divčibare. Put je dug nekih 110km. Za to vreme sigurno je morao da se napuni akumulator. Odmah nakon 10min. po dolasku pokazao je puno pražnjenje.
Kada sam se vratio, ista situacija
Za vreme boravka, par puta palio sam auto i video sam neštto neobično. Na kontrolnom displeju, gde mislim da pokazuje amperažu, on ne pokazuje da je baterija skroz prazna, kao ranije što je radio. Međutim , nakon 20ak minuta na drugom ekranu koji pokazuje voltažu , on kaže da je napon ispod 10v. i blinka crveno svetlo.
Za vikend sam otišao na Divčibare. Put je dug nekih 110km. Za to vreme sigurno je morao da se napuni akumulator. Odmah nakon 10min. po dolasku pokazao je puno pražnjenje.
Kada sam se vratio, ista situacija
Za vreme boravka, par puta palio sam auto i video sam neštto neobično. Na kontrolnom displeju, gde mislim da pokazuje amperažu, on ne pokazuje da je baterija skroz prazna, kao ranije što je radio. Međutim , nakon 20ak minuta na drugom ekranu koji pokazuje voltažu , on kaže da je napon ispod 10v. i blinka crveno svetlo.
Poslednja izmena od sprinter u 06 Jun 2011 23:58, izmenjeno 1 put ukupno.