Koliko para toliko muzike - Samogradnja iz Zemuna
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
U sledećem kamperu ja želim sledeće:
1. Kontrolu vode (crnog i belog tanka) može i sa tehnikom sa prohromskim šrafovima, dovoljno je da vidim po četvrtinama.
2. Kontrolu stanja obe baterije (pretpostavljam da će biti batery metar)
3. Voleo bih da imam kontrolu u količinu plina za stambenu jedinicu. Za ovu svrhu nameravam da ugradim plinsku bocu većeg kapaciteta kao na vozilu sa isto takvim punjenjem, sigurnosnim ventilom i oduškom veličine 60 - 80 l. Uz doplatu se može kupiti i merač koji pokazuje količinu i u kabini.
4. Konvertor 12 - 220 V kako bi mi radili svi uređaji na struju. Imao sam konvertor od 400W, sada imam od 1000W, sledeći će biti od 2000 W. Ukratko iz ličnog iskustva video sam da kada nisu pod opterećenjem veoma malo struje troše. Kada se opterećenje poveća naravno da se poveća i potrošnja (ovo mi nije bitno pošto uvek mogu da upalim motor i npr. iskoristim mikrotalasnu, toster, klimu i sl. pošto sam dodao još jedan alternator) ali dolazi i do zagrevanja konvertora pa zato idem na jači.
5. Agregat sa anlaserom. Želim da napravim namenski boks za agregat (zvučno i termo izolovan, sa dodatnim auspuhom) kao i da ga prilagodim radu na plin. Imam ideju kako da na mom agregatu napravim autostarter (ako uspem pisaću), za rad na plinu znam da je moguće. Anlaser i kontrole služe da bi mogao da se pali i gasi iz stambenog dela.
&. Sve namenske osigurače za instalaciju na 12 i 220 V
7. Sve namenske prekidače, kao i ranije pomenuti grebenasti koji će odvajati struju od 220 u zavisnosti odakle dolazi.
8. Releje za kontrolu struje (relej je ustvari običan elektromagnetni prekidač), kako bih odvojio prvenstveno akomulatore kod pražnjenja
9. Alternator od 180 A ili jači
10. Želim tank za čistu vodu od 150 l i isto toliko crni tank
11. Ugrađen punjač akomulatora (kada se koristi agregat ili spoljna struja)
Hi "lio"!!!
Dobro si to smislio. Kad bude gotovo is ve funkcionisalo bice lepo. Sa moje strane mali savet:
Pod tackom 4,
Snaga Invertera ili kako ga vec ovde zovu je relativna i netreba ni tu preterati.
Vaznije je da daju absolutni sinus signal pogotovo za Hi-fi ili Laptop.
Kostaju malo vise ali se isplate.
Pod tackom 7.
Treba staviti umesto grebenastog, elektromagnetni prekidac (relej) koji aktiviras eksternim naponom 230V.
Tako ti je Agregat van funkcije dok si negde prikljucen. U slucaju nestanka struje automatski se vraca na Agregat.
To ti olaksava i ideju automatskog paljenja Agregata na kome radis.
Tacka 10.
Nemoj preterati sa velicinom tankova jer to nije od prednosti pogotovo crni tank, osim ako imas nameru da pravis velike ture van civilizacije.
Mnogo ti je vaznije da se svi tankovi greju i nemaju sansu zimi da zamrznu.
Ima tu joj sto-sta sto bi moglo da se doda ali otom potom. U svakom slucaju srecan rad i samo napred.
Pozzzz.....................
1. Kontrolu vode (crnog i belog tanka) može i sa tehnikom sa prohromskim šrafovima, dovoljno je da vidim po četvrtinama.
2. Kontrolu stanja obe baterije (pretpostavljam da će biti batery metar)
3. Voleo bih da imam kontrolu u količinu plina za stambenu jedinicu. Za ovu svrhu nameravam da ugradim plinsku bocu većeg kapaciteta kao na vozilu sa isto takvim punjenjem, sigurnosnim ventilom i oduškom veličine 60 - 80 l. Uz doplatu se može kupiti i merač koji pokazuje količinu i u kabini.
4. Konvertor 12 - 220 V kako bi mi radili svi uređaji na struju. Imao sam konvertor od 400W, sada imam od 1000W, sledeći će biti od 2000 W. Ukratko iz ličnog iskustva video sam da kada nisu pod opterećenjem veoma malo struje troše. Kada se opterećenje poveća naravno da se poveća i potrošnja (ovo mi nije bitno pošto uvek mogu da upalim motor i npr. iskoristim mikrotalasnu, toster, klimu i sl. pošto sam dodao još jedan alternator) ali dolazi i do zagrevanja konvertora pa zato idem na jači.
5. Agregat sa anlaserom. Želim da napravim namenski boks za agregat (zvučno i termo izolovan, sa dodatnim auspuhom) kao i da ga prilagodim radu na plin. Imam ideju kako da na mom agregatu napravim autostarter (ako uspem pisaću), za rad na plinu znam da je moguće. Anlaser i kontrole služe da bi mogao da se pali i gasi iz stambenog dela.
&. Sve namenske osigurače za instalaciju na 12 i 220 V
7. Sve namenske prekidače, kao i ranije pomenuti grebenasti koji će odvajati struju od 220 u zavisnosti odakle dolazi.
8. Releje za kontrolu struje (relej je ustvari običan elektromagnetni prekidač), kako bih odvojio prvenstveno akomulatore kod pražnjenja
9. Alternator od 180 A ili jači
10. Želim tank za čistu vodu od 150 l i isto toliko crni tank
11. Ugrađen punjač akomulatora (kada se koristi agregat ili spoljna struja)
Hi "lio"!!!
Dobro si to smislio. Kad bude gotovo is ve funkcionisalo bice lepo. Sa moje strane mali savet:
Pod tackom 4,
Snaga Invertera ili kako ga vec ovde zovu je relativna i netreba ni tu preterati.
Vaznije je da daju absolutni sinus signal pogotovo za Hi-fi ili Laptop.
Kostaju malo vise ali se isplate.
Pod tackom 7.
Treba staviti umesto grebenastog, elektromagnetni prekidac (relej) koji aktiviras eksternim naponom 230V.
Tako ti je Agregat van funkcije dok si negde prikljucen. U slucaju nestanka struje automatski se vraca na Agregat.
To ti olaksava i ideju automatskog paljenja Agregata na kome radis.
Tacka 10.
Nemoj preterati sa velicinom tankova jer to nije od prednosti pogotovo crni tank, osim ako imas nameru da pravis velike ture van civilizacije.
Mnogo ti je vaznije da se svi tankovi greju i nemaju sansu zimi da zamrznu.
Ima tu joj sto-sta sto bi moglo da se doda ali otom potom. U svakom slucaju srecan rad i samo napred.
Pozzzz.....................
Ovo su stvarno lepi i poučni komentari
Hvala
Sa tačkom 7 se apsolutno slažem, ja sam kod sebe za ovo stavio grebenasti ali je praktičnije rešenje automatski
4. Konvertor (invertor ili pretvarač napona) koji je kod mene od 1000W sa pikom na 2000, se pri većem opteerrećenju dosta greje (mikrotalasna toster itd) lap top i ostalo radi perfektno, samo zbog toga mislim da je bolje jači
10. i sa ovim se slažem (volim veći beli tank zbog veće autonomije), ali svakako da crni može biti dosta manji
Ionako je sve ovo za sada samo razrada, mada sam sve ubeđeniji da ću početi od jeseni sa realizacijom, zato su forumi dobri - razmena mišljenja i iskustava
Hvala
Sa tačkom 7 se apsolutno slažem, ja sam kod sebe za ovo stavio grebenasti ali je praktičnije rešenje automatski
4. Konvertor (invertor ili pretvarač napona) koji je kod mene od 1000W sa pikom na 2000, se pri većem opteerrećenju dosta greje (mikrotalasna toster itd) lap top i ostalo radi perfektno, samo zbog toga mislim da je bolje jači
10. i sa ovim se slažem (volim veći beli tank zbog veće autonomije), ali svakako da crni može biti dosta manji
Ionako je sve ovo za sada samo razrada, mada sam sve ubeđeniji da ću početi od jeseni sa realizacijom, zato su forumi dobri - razmena mišljenja i iskustava
Poslednja izmena od lio u 12 Avg 2012 18:30, izmenjeno 1 put ukupno.
Iskreno prilikom ugradnje plina u kola ponudili su mi ovaj merač. Mislio sam da je vezan za merač na boci, a ne za ventil, ali raspitaću se već.DusanHY napisao:Lio zanima me kako misliš da rešiš merač plina u kabini? Ja sam ugradio cilindarsku auto bocu 50l i na istu stavio multiventil ali običan ne elektro. Pošto za elektro ventil koji bi inače mogao da se poveže ne merač (kao kod vozila) potreban napon da bi bio otvoren, a to je u slučaju kad radi vozilo, šta posle?
Skoro sam u mr. Bricolage (ili već tako nekako) video i regulator pritiska podesivi (nešto je skuplji) ali to ne rešava problem o kome je Boss pisao da svi uređaji moraju biti na istom pritisku.
Šta mislite o većem frižideru, odnosno frižideru sa večom ledarom ili sl. Možda dva elektroluksa pa da se jedan prepravi da zamrzava...
Čuo sam da ima neko u Pirotu ko pravi amonijačne frižidere. Da li neko zna o tome više?
Da razjasnim moj problem sa frižiderom nije hrana već piće (sokovi, pivo, voda), sve ovo je npr. u Lidlu duplo jeftinije nego iz frižidera u prodavnici
Čuo sam da ima neko u Pirotu ko pravi amonijačne frižidere. Da li neko zna o tome više?
Da razjasnim moj problem sa frižiderom nije hrana već piće (sokovi, pivo, voda), sve ovo je npr. u Lidlu duplo jeftinije nego iz frižidera u prodavnici
Lio, majstor koji u Pirotu popravlja i prepravlja frižidere je inače super lik, imao sam prilike da razgovaram sa njim i po meni je nabolje rešenje da npr. kupiš polovan frižider sa posebnom kockom za friz (mislim da su zapremine 150l-180l) i pošalješ mu i on ti sve prepakuje na plin. Čak mislim da on uvek ima neke koje je već prepravio i cena tih frižidera se kretala oko 250 eura.Dok sam se malo više bavio nautikom imali smo na forumu diskusiju koliko troši takav frižider i došli smo do podatka da je jednom članu potrošio samo 18l za 30 dana neprekidnog rada, što je meni delovalo nemoguće.
E sad da li može to da ti odradi i na 12v ne znam pitaj ga .
Boban Panajotović
010/337075
064/228-36-36
061/285-41-26
E sad da li može to da ti odradi i na 12v ne znam pitaj ga .
Boban Panajotović
010/337075
064/228-36-36
061/285-41-26
http://www.kupujemprodajem.com/Agregat- ... id=5776103lio napisao:Agregat sa anlaserom. Želim da napravim namenski boks za agregat (zvučno i termo izolovan, sa dodatnim auspuhom) kao i da ga prilagodim radu na plin. Imam ideju kako da na mom agregatu napravim autostarter (ako uspem pisaću), za rad na plinu znam da je moguće. Anlaser i kontrole služe da bi mogao da se pali i gasi iz stambenog dela.
Lio evo nešto o čemu si pisao, ko poručeno, jedino bi cena mogla malo da se koriguje..... da je bar 250-300 ....
To je baš ono što mi treba, našao sam i vilager nov za 3600 din, što je OK. Mene zanima da li mogu ugraditi anlaser na agregat koji ga nema, jer bih onda mogao da iskoristim kipor (zbog buke, a kako mi se čini i manje potrošnje), pa pošto imam agregat od 2KW i ideju probaću na njemu. Ustvari ideja je prosta, zameniti kanap za vuču kaišem i dodati ispred elektromotor (anlaser od nekog motocikla)
Hallo "lio"!
Evo jos neka sugestija sto se tvoje "liste zelja" tice!
Tacka 4. odnosno 5.
Inverter velike snage nije za preporuciti jer jako opterecuje baterije ukoliko one to uopste mogu da izdrze!?
U svakom slucaju tako drasticna praznjenja, neverovatno skracuju vek i broj ciklusa "bord-baterije"
Obrazlozenje da mozes da upalis motor, po meni nema mnogo smisla ukoliko vec ugradis generator za struju.
Samim tim se postavlja pitanje i dali je potreban dodatni alternator, koji takodje u voznji delimicno opterecuje motor?
Cemu on sluzi kad sve to zavrsava generator koji je tisi pravi manje vibracije i ima manju potrosnju?
Tacka 11.
Pitanje je dali ti je uopste potreban dodatni punjac akumulatora jer:
Ukoliko ugradis "elektroblok" onda vec imas punjac akumulatore i to sa IUoU ili IWUoU Kennlinijom,
koji nije velike snage (negde 10A -15A) ali je sasvim dovoljan i uz to ti jos paralelno puni starter-bateriju sa nekih 2A.
To po meni nije losa stvar, nema prekidaca, nema dodatnih releja, sve radi automatski i to vrlo dobro.
Na kraju ispada i malo jeftinije. Neznam dali sam u pravu, ali to bi bila moja ideja.
Pozz..................
Evo jos neka sugestija sto se tvoje "liste zelja" tice!
Tacka 4. odnosno 5.
Inverter velike snage nije za preporuciti jer jako opterecuje baterije ukoliko one to uopste mogu da izdrze!?
U svakom slucaju tako drasticna praznjenja, neverovatno skracuju vek i broj ciklusa "bord-baterije"
Obrazlozenje da mozes da upalis motor, po meni nema mnogo smisla ukoliko vec ugradis generator za struju.
Samim tim se postavlja pitanje i dali je potreban dodatni alternator, koji takodje u voznji delimicno opterecuje motor?
Cemu on sluzi kad sve to zavrsava generator koji je tisi pravi manje vibracije i ima manju potrosnju?
Tacka 11.
Pitanje je dali ti je uopste potreban dodatni punjac akumulatora jer:
Ukoliko ugradis "elektroblok" onda vec imas punjac akumulatore i to sa IUoU ili IWUoU Kennlinijom,
koji nije velike snage (negde 10A -15A) ali je sasvim dovoljan i uz to ti jos paralelno puni starter-bateriju sa nekih 2A.
To po meni nije losa stvar, nema prekidaca, nema dodatnih releja, sve radi automatski i to vrlo dobro.
Na kraju ispada i malo jeftinije. Neznam dali sam u pravu, ali to bi bila moja ideja.
Pozz..................
OK ovo za elektroblok nisam znao tako da je to sasvim OK (kod mene u kamperu postoji ispravljač koji ne može da puni, a originalno je ugrađen) tako da ovo rešava jedan problem
Što se konvertora tiče zaista sam isprobao i 400 W i sada imam 1000 W, skoro uopšte ne troši struju dok se ne optereti, jači bi trebalo samo da manje greje, pošto mu je kućište ujedno i hladnjak, mada sa agregatom koji se pali iz kabine i on postaje nebitan.
Polako sužavamo opcije šta je potrebno a šta ne...
Pozdrav i hvala
Što se konvertora tiče zaista sam isprobao i 400 W i sada imam 1000 W, skoro uopšte ne troši struju dok se ne optereti, jači bi trebalo samo da manje greje, pošto mu je kućište ujedno i hladnjak, mada sa agregatom koji se pali iz kabine i on postaje nebitan.
Polako sužavamo opcije šta je potrebno a šta ne...
Pozdrav i hvala
Našlo se malo slobodnog vremena (a i para) pa smo u poslednjih par dana prionuli na posao da privedemo radove kraju. Nameštaj je gotov, doduše biće tu još nekih sitnih prepravki, ali u principu to je to. U narednih par dana ću uraditi atest, a nakon toga mi jedino ostaje da se pozabavim strujom u kamperu i da tapetar odradi par jastuka. Završetak radova se nadzire.
Poslednja izmena od DusanHY u 23 Jan 2013 22:57, izmenjeno 1 put ukupno.