Oprema za prikolice
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
-
- Korisnik
- Postovi: 43
- Pridružio se: 01 Jun 2011 14:59
-
- Novi korisnik
- Postovi: 4
- Pridružio se: 27 Jun 2012 20:49
Postovanje svima, ja sam nov kamper iz Valjeva.
Vec dva meseca tragam za bocnim retrovizorima za auto da mogu da vozim kamp prikolicu. Molim da mi neko pomogne gde mogu da ih kupim?
Molim poruku na 0600232992 ili mail draganpop52@gmail.com. Hvala unapred. Dragan
Vec dva meseca tragam za bocnim retrovizorima za auto da mogu da vozim kamp prikolicu. Molim da mi neko pomogne gde mogu da ih kupim?
Molim poruku na 0600232992 ili mail draganpop52@gmail.com. Hvala unapred. Dragan
Rodjak mi je nabavio u Beogradu u nekoj prodavnici auto galanterije retrovizore koji se montiraju na retrovizore auta poput makaza. Sa njima se povecava rastojanje retrovizora od karoserije auta za sirinu retrovizora. U praksi to ne znaci mnogo pa skoro imam istu preglednost kao i bez njih. Linija preglednosti je duz bocne strane prikolice pa prema sredini puta. Kostali su oko 3000 din. U inostranstvu postoje mnogo kvalitetniji i efikasniji a izradjuju se za konkretan tip auta. Ja imam jedan par kod mene koje mi je dao prijatelj za probu ali ni meni ni njemu ne pasu. Mislim da su za Opel ili Ford. Efikasni su i retrovizori koji se montiraju na blatobran ali oni mogu ostetiti lak i podlozni su pojacanim vibracijama. Trenutno imas ponudu na Limundu. http://www.limundo.com/kupovina/Auto-i- ... CU/5497776
ili na polovni automobili http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... kolicupar/
Najbolja je opcija ugradnja bezicne kamere sto cu u buducnosti sigurno uraditi.
Pozdrav Dragan
ili na polovni automobili http://www.polovniautomobili.com/oglas2 ... kolicupar/
Najbolja je opcija ugradnja bezicne kamere sto cu u buducnosti sigurno uraditi.
Pozdrav Dragan
-
- Novi korisnik
- Postovi: 4
- Pridružio se: 27 Jun 2012 20:49
Za Dragana@
Pomenuo si ugradnju bežične kamere.
Jesi li je već video ugrađenu na nekoj prikolici i jesi li se vozio da vidiš kako funkcioniše.
Za sada meni ovo nešto baš ne uliva poverenje. Prikolica je relativno lagana, istina postoji čvrsta veza ( šapa-kuka), ali prikolica u putu dosta vibrira i treska, osim toga trpi sopstvene a i prenosi vibracije sa auta koji je vuče tako da mislim da i sam snimak kamere montiran na nju, po nekoj logici trebalo bi da bude mutan, a sam pogled na kameru neprijatan oku .
Jedino ako se kamera ugradi na vučnom vozilu. Ali to je onda nešto slično kao i ugrađen retrovizor.
Ja imam montiranu kameru, ali po navici koristim bočna ogledala, nju pratim samo da ne bi udario ako se na putu nađe nešto uže od kampera i gledam je intenzivije samo pred sam kraj vožnje. Sve ovo se odnosi na vožnju unazad.
Koliko mi se čini uzvratne kamere su i predviđene za vožnju u rikverc, uključuju se na "belo svetlo" u vožnji unazad, dakle samo na par minuta, ostalo vreme spavaju. Opcija da cela oprema bude uključena nekoliko sati sigurno podrazumeva kvalitetnije uređaje, jaču instalaciju i bolji monitor.
Pomenuo si ugradnju bežične kamere.
Jesi li je već video ugrađenu na nekoj prikolici i jesi li se vozio da vidiš kako funkcioniše.
Za sada meni ovo nešto baš ne uliva poverenje. Prikolica je relativno lagana, istina postoji čvrsta veza ( šapa-kuka), ali prikolica u putu dosta vibrira i treska, osim toga trpi sopstvene a i prenosi vibracije sa auta koji je vuče tako da mislim da i sam snimak kamere montiran na nju, po nekoj logici trebalo bi da bude mutan, a sam pogled na kameru neprijatan oku .
Jedino ako se kamera ugradi na vučnom vozilu. Ali to je onda nešto slično kao i ugrađen retrovizor.
Ja imam montiranu kameru, ali po navici koristim bočna ogledala, nju pratim samo da ne bi udario ako se na putu nađe nešto uže od kampera i gledam je intenzivije samo pred sam kraj vožnje. Sve ovo se odnosi na vožnju unazad.
Koliko mi se čini uzvratne kamere su i predviđene za vožnju u rikverc, uključuju se na "belo svetlo" u vožnji unazad, dakle samo na par minuta, ostalo vreme spavaju. Opcija da cela oprema bude uključena nekoliko sati sigurno podrazumeva kvalitetnije uređaje, jaču instalaciju i bolji monitor.
Poslednja izmena od sprinter u 30 Jun 2012 16:55, izmenjeno 1 put ukupno.
Sprinter u pravu si za sve probleme koje si nave kao mogucnost za otezan prikaz pozadine na monitoru. Uticaj vibracija prikolice zavisi od opterecenosti prikolice i njenog vesanja. Moja prikolica ide veoma mirno bez poskakivanja i trzanja sve do 120 km/h.Poseduje kompenzator vuce.Vise nisam smeo da probam. Zato mislim da bi slika bila mirna na monitoru. Kamere za rikverc nisu predvidjene za trajan rad pa se njihovo napajanje povezuje na rikverc svetlo, kao sto i sam kazes. Zato bih kupio nesto kvalitetniji sistem koji prodaje Conrad Electronics. Cuo sam da isti sistem koristi covek na kombajnu za pracenje vrse. A kombajn bas skakuce po njivi i to u prasini i na izuzetnoj toploti. Pa ako njemu valja valjda ce i meni.
Pozdrav tebi i tvojima a izgleda da smo ovih dana samo ja i ti na forumu.
Pozdrav tebi i tvojima a izgleda da smo ovih dana samo ja i ti na forumu.
Niste sami ...
Dragane, prenećeš nam iskustva, ja mislim da kamera ima smisla smo za vožnju unazad. Za ove potrebe koristim članove porodice postavljene van vozila U normalnoj vožnji su obavezni dodatni retrovizori, idealno ako su konusni. Ja sam imao sreću da od Sprintera svojevremeno nabavim odličan retrovizor. Dodatni retrovizori, kod vuče prikolice, značajni su i na otvorenom putu i u gradskoj vožnji. Na žalost, kod nas na tržištu je izbor očajan.
Dragane, prenećeš nam iskustva, ja mislim da kamera ima smisla smo za vožnju unazad. Za ove potrebe koristim članove porodice postavljene van vozila U normalnoj vožnji su obavezni dodatni retrovizori, idealno ako su konusni. Ja sam imao sreću da od Sprintera svojevremeno nabavim odličan retrovizor. Dodatni retrovizori, kod vuče prikolice, značajni su i na otvorenom putu i u gradskoj vožnji. Na žalost, kod nas na tržištu je izbor očajan.
Za Limana@ Izvini, još uvek nisam našao onaj drugi retrovizor. Negde se zagubio, i verovatno ću ga naći kada se najmanje budem nadao. Nisam zaboravio,
Za Dragana@ Što reče Liman, prenećeš iskustva. Slažem se sa njim da uzvratna kamera ima smisla samo za vožnju u rikverc.
Uopšte te ne odvraćam od investicije, i ne kažem da ne može da se uspešno montira i da može da bude ok, samo sam skeptik, jer nemam iskustva, niti sam čuo da je neko na prikolicu stavio uzvratnu kameru umesto retrovizora.
Vožnja kombajna, ma kako to zvučalo, je nešto sasvim drugo. Bio sam na njemu više godina, na mnogim vršajima. Sporohodni režim rada, brzina od 10km na čas. On se trese, ali na prednjem delu, i to najviše na leru, što kažu: kao kombajn na malom gasu. Prilikom rada je dosta bučan, ali to su neke druge vibracije. Svojevremeno sam se vozio i u velikom traktoru - Džon Diru, sve sa klimom, TV-om i uzvratnom kamerom. Ali to su sve radne mašine, gde i ako ne vidiš dobro iza sebe, posledica je loša brazda, nepravilan otkos, dupla setva i sl. ali ako skreneš u levo na putu sa konvojem dužine od 12m, pri brzini od 80km, a tebe neko namerava ili baš tada obilazi, onda posledice mogu biti katastrofalne.
Godinama sam vukao prikolice. One prve nisu imale amortizere. Ponekad su skakutale po putu kao oparene ždrebice, čudo bre, da ne veruješ šta sve vetar i ostale sile mogu da naprave.
U suštini, vibracije dolaze od puta. Pa ti gataj u pasulj, da će ti dobar i siguran pogled iza sebe zatrebati baš onda kada si na dobrom i ravnom delu puta, kada nema vibracija.
Velika prednost retrovizora mi je bila i u vožnji po gradu, u širini prolaza. Gde prođu retrovizori, znam da uglavnom prolazi i prikolica.
Preko retrovizora možeš da vidiš i da li su ti i gume dobro naduvane i da li drže. Jedan put mi se desilo da sam preko njih video da mi je guma ispustila. Bio loš put ( strari put za Taru, preko Bajine Bašte, kocka), sve se treslo, na volanu ne osećaš da je guma na prikolici prazna.
O pogledu na bočni deo prikolice da i ne govorim.
To su neka moja iskustva, ne vozim nekoliko godina prikolice, tako da sam možda izašao iz štosa, a ne pratim nove trendove u ovom segmentu, tako da bi baš bilo dobro da ukoliko montiraš kameru, da preneseš iskustva drugima, sve sa slikama ugradnje i sl.
Pozdrav tebi i porodici.
Za Dragana@ Što reče Liman, prenećeš iskustva. Slažem se sa njim da uzvratna kamera ima smisla samo za vožnju u rikverc.
Uopšte te ne odvraćam od investicije, i ne kažem da ne može da se uspešno montira i da može da bude ok, samo sam skeptik, jer nemam iskustva, niti sam čuo da je neko na prikolicu stavio uzvratnu kameru umesto retrovizora.
Vožnja kombajna, ma kako to zvučalo, je nešto sasvim drugo. Bio sam na njemu više godina, na mnogim vršajima. Sporohodni režim rada, brzina od 10km na čas. On se trese, ali na prednjem delu, i to najviše na leru, što kažu: kao kombajn na malom gasu. Prilikom rada je dosta bučan, ali to su neke druge vibracije. Svojevremeno sam se vozio i u velikom traktoru - Džon Diru, sve sa klimom, TV-om i uzvratnom kamerom. Ali to su sve radne mašine, gde i ako ne vidiš dobro iza sebe, posledica je loša brazda, nepravilan otkos, dupla setva i sl. ali ako skreneš u levo na putu sa konvojem dužine od 12m, pri brzini od 80km, a tebe neko namerava ili baš tada obilazi, onda posledice mogu biti katastrofalne.
Godinama sam vukao prikolice. One prve nisu imale amortizere. Ponekad su skakutale po putu kao oparene ždrebice, čudo bre, da ne veruješ šta sve vetar i ostale sile mogu da naprave.
U suštini, vibracije dolaze od puta. Pa ti gataj u pasulj, da će ti dobar i siguran pogled iza sebe zatrebati baš onda kada si na dobrom i ravnom delu puta, kada nema vibracija.
Velika prednost retrovizora mi je bila i u vožnji po gradu, u širini prolaza. Gde prođu retrovizori, znam da uglavnom prolazi i prikolica.
Preko retrovizora možeš da vidiš i da li su ti i gume dobro naduvane i da li drže. Jedan put mi se desilo da sam preko njih video da mi je guma ispustila. Bio loš put ( strari put za Taru, preko Bajine Bašte, kocka), sve se treslo, na volanu ne osećaš da je guma na prikolici prazna.
O pogledu na bočni deo prikolice da i ne govorim.
To su neka moja iskustva, ne vozim nekoliko godina prikolice, tako da sam možda izašao iz štosa, a ne pratim nove trendove u ovom segmentu, tako da bi baš bilo dobro da ukoliko montiraš kameru, da preneseš iskustva drugima, sve sa slikama ugradnje i sl.
Pozdrav tebi i porodici.
Poslednja izmena od sprinter u 30 Jun 2012 22:32, izmenjeno 1 put ukupno.
@Sprineter: Sto ti kazes, kad se najmanje nadas pojavice se negde. Kupio sam u Sloveniji desni retrovizor najslicniji onome sto imam, mada kvalitet ogledala ne moze da se meri sa tvojim, ali radi posao za desnu stranu.
Dva događaja sa puta:
Na suženju posle naplatne rampe kod Zagreba, ide se sa desetak traka na tri, neki ludi čeh mi je uleteo sa desne strane i da nije bilo dodatnog retrovizora sigurno bi se slupali. Došlo mi je da izljubim retrovizor
Na autoputu ka Kopru, koji je jako prometan, morao sam da stanem u zaustavnu traku i da napravim intervenciju na krovnom prozoru prikolice. Jedva sam uradio posao, sa obe podignute ruke sam morao da radim, a prikolica se toliko ljulja prilikom prolaska vozila, pogotovo kamiona, da sam dva puta skoro pao. Posle ovog iskustva ne mogu da zamislim kameru na prikolici sa čistom slikom, mada postoji mogućnost da softverski kompenzuje ljuljanje, to je tehnologija koja se već masovno primenjuje kod foto aparata za amatersku upotrebu. Prosto je neverovatno koliko se ta ljuljanja ne prenose na auto, verovatno ima nešto i u posebnoj šapi za stabilizaciju.
Pošto u vožnji prikolice držim razmaknute zavese na prednjem i zadnjem prozoru, moja ljubljena (stručno rečeno suvozač) je putem desnog retrovizora mogla da nadgleda stanje krovnog prozora tokom dalje vožnje, a lepo se vide i drugi detalji iz unutrašnjosti prikolice.
Evo još malo detalja u korist dobrih retrovizora.
Dva događaja sa puta:
Na suženju posle naplatne rampe kod Zagreba, ide se sa desetak traka na tri, neki ludi čeh mi je uleteo sa desne strane i da nije bilo dodatnog retrovizora sigurno bi se slupali. Došlo mi je da izljubim retrovizor
Na autoputu ka Kopru, koji je jako prometan, morao sam da stanem u zaustavnu traku i da napravim intervenciju na krovnom prozoru prikolice. Jedva sam uradio posao, sa obe podignute ruke sam morao da radim, a prikolica se toliko ljulja prilikom prolaska vozila, pogotovo kamiona, da sam dva puta skoro pao. Posle ovog iskustva ne mogu da zamislim kameru na prikolici sa čistom slikom, mada postoji mogućnost da softverski kompenzuje ljuljanje, to je tehnologija koja se već masovno primenjuje kod foto aparata za amatersku upotrebu. Prosto je neverovatno koliko se ta ljuljanja ne prenose na auto, verovatno ima nešto i u posebnoj šapi za stabilizaciju.
Pošto u vožnji prikolice držim razmaknute zavese na prednjem i zadnjem prozoru, moja ljubljena (stručno rečeno suvozač) je putem desnog retrovizora mogla da nadgleda stanje krovnog prozora tokom dalje vožnje, a lepo se vide i drugi detalji iz unutrašnjosti prikolice.
Evo još malo detalja u korist dobrih retrovizora.
I ja za sada dajem prednost retrovizorima.
Mrtav ugao sam na ravnim delovima puta rešavao izmicanjem bočno u stranu i pogledom u retrovizor. Tako sam znao da li me neko prati, da li mi se zakucao previše blizu, da li hoće da me obiđe i sl. Inače je najlakše "videti iza sebe", u krivini. To i sada koristim u vožnji kampera.
Mrtav ugao sam na ravnim delovima puta rešavao izmicanjem bočno u stranu i pogledom u retrovizor. Tako sam znao da li me neko prati, da li mi se zakucao previše blizu, da li hoće da me obiđe i sl. Inače je najlakše "videti iza sebe", u krivini. To i sada koristim u vožnji kampera.
-
- Novi korisnik
- Postovi: 4
- Pridružio se: 27 Jun 2012 20:49
-
- Novi korisnik
- Postovi: 4
- Pridružio se: 27 Jun 2012 20:49
Prednosti i mane klima uređaji lepo su obrađeni u nekoj od tema: servisi i oprema.
Mustang je imao ugrađenu klimu od 12v na svom kamperu. Platio je novu u fulu, ali mislim da nije bio zadovoljan sa istom pa ju je prodao i ugradio turbovent.
Sve zavisi kako koristiš prikolicu. Ako ti je prikolica stacinonirana u nekom od kampova, onda ima rezona ugradnja klime, ali po mogućstvu one od 220v. neka 7-ica.
Skoro sam kod Nas u Šapcu dobio informaciju da može da se na jednom mestu nabavi povoljno klima koja se montira na kampere i prikolice. Ako te još interesuje, pošalji mi SMS da te uputim direktno na čoveka koji ih je koliko mi se čini dobio u kompenzaciji, pa ih ima na raspolaganju.
Inače, ja sam kao i Mustang na kamper ugradio turbovent, i to za sada funkcioniše bez problema.
Mana klima od 12v je poprilična potrošnja energije, koja ne opravdava ugradnju. Da bi imao kakav takav komfor sa strujom, osim klime moraš ugraditi jake solarne ćelije, što podrazumeva gel baterije većeg kapaciteta. To baš i nisu mala ulaganja. Ne znam na kakvu prikolicu misliš da ugrađuješ klimu, ali računaj na investiciju od nekih 2.000-3.000 EUR-a.
Sve ovo govorim o ugradnji klime na 12v.
Normalno, u Metro-u možeš da kupiš i pokretnu klimu za 100-njak EUr-a, ali one su na 220v i samo okreću vazduh, a zauzimaju poprilično prostora.
Pozdrav
Mustang je imao ugrađenu klimu od 12v na svom kamperu. Platio je novu u fulu, ali mislim da nije bio zadovoljan sa istom pa ju je prodao i ugradio turbovent.
Sve zavisi kako koristiš prikolicu. Ako ti je prikolica stacinonirana u nekom od kampova, onda ima rezona ugradnja klime, ali po mogućstvu one od 220v. neka 7-ica.
Skoro sam kod Nas u Šapcu dobio informaciju da može da se na jednom mestu nabavi povoljno klima koja se montira na kampere i prikolice. Ako te još interesuje, pošalji mi SMS da te uputim direktno na čoveka koji ih je koliko mi se čini dobio u kompenzaciji, pa ih ima na raspolaganju.
Inače, ja sam kao i Mustang na kamper ugradio turbovent, i to za sada funkcioniše bez problema.
Mana klima od 12v je poprilična potrošnja energije, koja ne opravdava ugradnju. Da bi imao kakav takav komfor sa strujom, osim klime moraš ugraditi jake solarne ćelije, što podrazumeva gel baterije većeg kapaciteta. To baš i nisu mala ulaganja. Ne znam na kakvu prikolicu misliš da ugrađuješ klimu, ali računaj na investiciju od nekih 2.000-3.000 EUR-a.
Sve ovo govorim o ugradnji klime na 12v.
Normalno, u Metro-u možeš da kupiš i pokretnu klimu za 100-njak EUr-a, ali one su na 220v i samo okreću vazduh, a zauzimaju poprilično prostora.
Pozdrav
Ja sam tragajući za najslabijom klimom pronašao split sistem 7- icu. Ovo je racionalno jer može da radi na agregat, kao i na pretvarač napona, pod uslovom da radi motor, inače su potrebni jaki gel akomulatori. Kada sam tragao pronašao sam firmu u Srbiji koja ugrađuje u kamione split sistem klime kapaciteta 3 i 5 u prostoru kabine vozača, ali su im cene trostruko veće