Samogradnja kampera na sasiji Fiat Ducato Camper
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Razmisljanja oko uvoza novog podvoza je po meni neisplativa, obzirom na visoku nabavnu cenu. Nabavna cena novih kampera jeftinijih italijanski firmi sa motorom od 100 KS je oko 27.000 eur plus carina i porez sto je negde do 34.000 eur. Znaci najbolji je Duletov recept. Bio mi je pre neki dan kolega koji je u Nemackoj kupio novi kombi koji je udaren odpozadi i na podvoz nabacio gotovu stambenu nadogradnju pa je sve ispalo ispod 20.000 Eur. Treba se dobro proracunati. Ne treba ni iskljuciti ni kupovinu novog vozila na lizing gde bi se vecim uzescem mesecna rata lakse podnela. A i ako se kamper bude rentirao, sto radi veliki broj vlasnika kampera u Sloverniji, kamper moze sluziti kao investicija koja donosi prihod. Pozdrav Dusan
Dule ja nikako nisam uspeo da pronađem specijalno za stanovanje, sve koje sam pitao kažu da je takva klasifikacija ukinuta. Postoji putnočko sa namenom za stanovanje (kao iz gore priloženog), što se prilikom atesta i upisuje, ali je registracija za putnočko velika. Može ostati teretno, manja je registracija, ali na tehničkom teško prolazi.DusanHY napisao:Hladnjača je teška za preradu jer ne postoji prolaz između kabine i nadgradnje (kao što je to u slučaju PostKoffer vozila na primer).
Kategorija specijalna vozila za stanovanje postoji i tako moguće je atestirati samogradnju. Mislim da je već u nekoj temi bilo govora o ovome pa ne bi bilo loše da pogledate.
Ako znate više kažite
Poslednja izmena od lio u 28 Avg 2012 09:53, izmenjeno 1 put ukupno.
Samo da se izjasnim da se sasvim slažem sa tvojim stavom, doduše delimično zato što sam i ja ovaj koji koristim uzeo sa pokvarenim motorom. Ful generalna 1500E (takođe dobrim delom samostalno i uz pomoć drugara), ali znam na čemu sam. Jednostavno po meni je ovo prilično sigurna varijanta pogotovu kada sam učestvuješ u radovima.DusanHY napisao:Pazi samo da se ne opečeš od te tople vode. Šalim se.
Što se garancije na novo vozilo tiče tu imaš pravo ali je i po tim pitanjima garancija restriktivna i traje 2god. E sad ako uzmeš primer da ćeš novo vozilo platiti duplo sluplje nego dobro (solidno) polovno staro 3-4 godine jasno ti je kakva ti je matematika. I nemoj odmah sa negativnim razmišljanjima "desice mi se nešto", raspitaj se malo koje su slabe tačke tih vozila pa iskalkuliši možeš li da se opečeš.
Ja sam uradio suprotno kupio sam kombi sa pokvarenim motorom (prešao 220.000 km) i krenuo od nule. Napravio nov motor, uradio trapove , kočnice, remontovao menjač itd. Sve u svemu koštalo me je 1500 eur. Ali sad bar znam na čemu sam. A što je najbitnije kombi me je sa svim popravkama izašao manje nego što sam mogao da ga nađem na tržištu. Doduše masu stvari sam radio sam ili uz pomoć kolega pa su izdaci za majstore svedeni na minimum.
Evo ti još jedna solucija pa je uzmi u razmatranje.
Vratio se Driver57 sa odmora pa neka nam on pojasni, jer je njegov kaper registrovan kao specijalno vozilo, koliko sam ja razumeo jedina začkoljica je ta da ti to na tehničkom pregledu i upišu.lio napisao:Dule ja nikako nisam uspeo da pronađem specijalno za stanovanje, sve koje sam pitao kažu da je takva klasifikacija ukinuta. Postoji putnočko sa namenom za stanovanje (kao iz gore priloženog), što se prilikom atesta i upisuje, ali je registracija za putnočko velika. Može ostati teretno, manja je registracija, ali na tehničkom teško prolazi.DusanHY napisao:Hladnjača je teška za preradu jer ne postoji prolaz između kabine i nadgradnje (kao što je to u slučaju PostKoffer vozila na primer).
Kategorija specijalna vozila za stanovanje postoji i tako moguće je atestirati samogradnju. Mislim da je već u nekoj temi bilo govora o ovome pa ne bi bilo loše da pogledate.
Ako znate više kažite
samo ako hoce na tehnickom da procitaju detaljno ceo zakon u jednom clanu jasno ja definisano da vozilo koje ima homologizovana sedista, krevete, sto, mogu se svrstati u vozila za stanovanje, a to vec nisu obicna putnicka vozila koja su opozezovana na kubikazu
moj otac isao je od tehnickog do tehnickog dok nije naisao na ljude koji su hteli da procitaju detaljno zakon inace problem je sto svi to tumace po difoltu kao putnicko
sto na tehnickom upisu to u sup-u prihvate jer oni vozilo i ne vide, tako da smo treba traziti tehnicki pregled koji hoce da procita zakon, ja sam zaboravio tacan br. clana u zakonu, ali ima na mup-ovom sajtu u pdf fomatu pa treba ga procitati
moj otac isao je od tehnickog do tehnickog dok nije naisao na ljude koji su hteli da procitaju detaljno zakon inace problem je sto svi to tumace po difoltu kao putnicko
sto na tehnickom upisu to u sup-u prihvate jer oni vozilo i ne vide, tako da smo treba traziti tehnicki pregled koji hoce da procita zakon, ja sam zaboravio tacan br. clana u zakonu, ali ima na mup-ovom sajtu u pdf fomatu pa treba ga procitati
Za drivera:
Ako budeš u prilici u ime svih nas da te zamolim tamo gde si bio na tehničkom (zbog informacije, verovatno znaju), kao i naravno članove, propise itd... da nam dostaviš. Ja registrujem kao putničko sa namenom za stanovanje i nigde nisam uspeo da pronađem drugačiji način. Zaista u SUP u prihvataju šta tehnički napiše, ali takvu kategorizaciju nisam pronašao, pa ako već znaš daj nam konkretnije neku informaciju. Velika je razlika u ceni registracije pa ovo zaista mnogo znači.
Ako budeš u prilici u ime svih nas da te zamolim tamo gde si bio na tehničkom (zbog informacije, verovatno znaju), kao i naravno članove, propise itd... da nam dostaviš. Ja registrujem kao putničko sa namenom za stanovanje i nigde nisam uspeo da pronađem drugačiji način. Zaista u SUP u prihvataju šta tehnički napiše, ali takvu kategorizaciju nisam pronašao, pa ako već znaš daj nam konkretnije neku informaciju. Velika je razlika u ceni registracije pa ovo zaista mnogo znači.
moj otac je registrovao kampera, posto je on vlasnik a trenutno je u grckoj pa za detalje moramo ga sacekati da se vrati. ono sto ja znam da je pokucao na vise vrata sa zahtevom da ga tumace kao bozilo za sranovanje i sam su na ovom tehnickom pregledu zainteresovali se jer nikad ranije nisu registrovali kampera, tumacili su, zvali su kolege i pitali za savet, i posle polucasovne jurnjave za informacijama rekli su ocu da moze i izvrsili tehnicki preglad (kocnice, gasovi...) napisali registracioni list i uplatnice umesto 43000 koliko je bilo prosle godine izaslo je nesto malo vise od 24000. to mi je otac ispricao, kad se vrati sa letovanja pitacuu za ostale detalje
Gledao sam zakon vise puta i jedini clan u kome se vozilo moze proglasiti za teretno je sledeci:driver57s napisao:samo ako hoce na tehnickom da procitaju detaljno ceo zakon u jednom clanu jasno ja definisano da vozilo koje ima homologizovana sedista, krevete, sto, mogu se svrstati u vozila za stanovanje, a to vec nisu obicna putnicka vozila koja su opozezovana na kubikazu
moj otac isao je od tehnickog do tehnickog dok nije naisao na ljude koji su hteli da procitaju detaljno zakon inace problem je sto svi to tumace po difoltu kao putnicko
sto na tehnickom upisu to u sup-u prihvate jer oni vozilo i ne vide, tako da smo treba traziti tehnicki pregled koji hoce da procita zakon, ja sam zaboravio tacan br. clana u zakonu, ali ima na mup-ovom sajtu u pdf fomatu pa treba ga procitati
Na osnovu ovog gore clana proizilazi da bi nekako i mogli kamper da proguramo u teretno vozilo (ako zadnji deo kampera, ukljucujuci i garazu, proglasimo za deo predvidjen za teret ili nesto slicno provucemo).James napisao:3. Vrsta N - teretna vozila
Član 8
Vrsta N - motorno vozilo koje je projektovano i konstruisano prvenstveno za prevoz tereta
Vrsta N1 - lako teretno vozilo, jeste vozilo vrste N čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 3,5 t.
Vrsta N2 - srednje teretno vozilo, jeste vozilo vrste N koje ima najveću dozvoljenu masu koja prelazi 3,5 t, ali koja ne prelazi 12 t.
Vrsta N3 - teško teretno vozilo, jeste vozilo vrste N koje ima najveću dozvoljenu masu koja prelazi 12 t.
Oprema i instalacija stalno ugrađena na vozila posebne namene (kranovi, pokretne radionice, vozila za razglas, itd.) smatraju se kao teret (stalni teret).
a) Uslovi za razvrstavanje vozila vrste N
Član 9
Vozilo vrste N mora da ispunjava sledeće uslove u pogledu tehničkih karakteristika:
1) sva mesta za sedenje treba da budu odvojena od tovarnog prostora;
2) izuzetno, lica i teret mogu da se prevoze u istom prostoru pod uslovom da je tovarni prostor obezbeđen opremom za zaštitu ljudi od naleta tereta tokom vožnje, kao i prilikom naglog kočenja i skretanja;
3) sredstva za obezbeđivanje tereta su namenjena da obezbede teret, u smislu tačke 2) ovog stava, kao i sistem pregrada, namenjenih za vozila čija najveća dozvoljena masa ne prelazi 7,5 t, moraju biti u skladu sa odredbama Odeljka 3 i 4 standarda ISO 27956:2009, i to:
(1) ispunjenost zahteva može se utvrditi izjavom o usaglašenosti izdatom od strane proizvođača,
(2) kao alternativa ispunjenosti zahteva proizvođač može da dokumentuje na odgovarajući način, nadležnom državnom organu, za homologaciju vozila, opreme i delova da ugrađeno sredstvo za obezbeđivanje tereta pruža jednak nivo zaštite, kao što je predviđeno standardom ISO 27956:2009;
4) broj mesta za sedenje, ne uključujući mesto vozača, ne sme da prelazi:
(1) 6 u slučaju vozila vrste N1,
(2) 8 u slučaju vozila vrste N2 i N3;
5) vozila vrste N moraju da imaju masu tereta jednaku ili veću od mase putnika, izraženu u kilogramima;
(1) pri tome na svim mestima za sedenje moraju biti postavljena sedišta i
mora biti ispunjeno:
- ako je n = 0 onda mora da bude ndm - m ≥ 100 kg
- ako je 0 <n ≤ 2 onda mora da bude ndm - (m + n × 68) ≥ 150 kg
- ako je n > 2 onda mora da bude ndm - (m + n × 68) ≥ n × 68
pri čemu je:
"ndm" - najveća dozvoljena masa
"m" - masa vozila spremnog za vožnju
"n" - broj sedišta ne uključujući vozačevo sedište.
(2) u masu vozila spremnog za vožnju iz prethodne tačke mora da se uračuna i masa opreme na vozilu koja služi za smeštaj tereta (npr. različiti oblici nadgradnje), masa stalne opreme za manipulaciju tereta (npr. kran, podizna platforma i sl.) i masa sredstava za obezbeđivanje tereta, dok masa opreme koja se ne koristi u navedene svrhe (npr. kompresor, vitlo, električni generator, oprema za prenos slike i zvuka, itd.) se ne uzima u obzir.
Sve varijante i verzije vozila vrste N moraju da ispunjavaju uslove iz prethodnog stava.
Vozilo vrste N1, kod koga je tovarni prostor i prostor za vozača u istoj celini (npr. oblik karoserije BB), pored uslova iz stava 1. ovog člana mora da ispuni i sledeće uslove:
1) utovar tereta mora biti moguć kroz zadnja vrata, vrata prtljažnika ili bočna vrata koja su projektovana i konstruisana u tu svrhu;
2) u slučaju zadnjih vrata ili vrata prtljažnika, otvor za utovar mora da ispunjava sledeće uslove:
(1) ako vozilo ima samo jedan red sedišta ili ima samo sedište za vozača, visina otvora za utovar mora da bude najmanje 600 mm,
(2) ako vozilo ima dva ili više redova za sedenje, najmanja visina otvora za utovar mora da bude 800 mm, i otvor mora da ima površinu najmanje 12800 cm2;
3) tovarni prostor mora da ispunjava sledeće uslove:
(1) podloga tovarnog prostora u većem delu mora da bude ravna,
(2) kada vozilo ima jedan red sedišta ili samo sedište vozača, dužina tovarnog prostora mora da bude najmanje 40% od međuosovinskog rastojanja,
(3) kada vozilo ima dva ili više redova sedišta, dužina tovarnog prostora mora da bude najmanje 30% od međuosovinskog rastojanja,
(4) uslovi za dužinu tovarnog prostora moraju da budu ispunjeni i kod vozila kod koga se zadnji red sedišta može ukloniti bez posebnog alata, i to kad su sva sedišta postavljena,
(5) uslovi za dužinu tovarnog prostora moraju da budu ispunjeni kada su sedišta u prvom redu ili u poslednjem redu, u zavisnosti od slučaja, postavljena u normalnom uspravnom položaju za sedenje;
Ali jedini clan gde se spominju vozila prilagodjena za stanovanje kaze da ona moraju biti vozila vrste M (putnicka)
Jedino ostaje da kamper proguramo kao teretno vozilo ne spominjuci SA vozila tj. da tvrdimo da to nije vozilo prilagodjeno za stanovanje.Član 11
Prema obliku karoserije, vozila vrste M, N i O, se razvrstavaju na:
.
.
.
5) specijalno vozilo jeste vozilo vrste M, N ili O izvedeno za određene funkcije sa posebno uređenom karoserijom, snabdevenom uređajima ili opremom za obavljanje tih funkcija, i to:
(1) SA vozilo za stanovanje - jeste vozilo vrste M prilagođeno za stanovanje koje sadrži najmanje sledeću opremu koja mora biti čvrsto povezana za karoseriju: sedišta i sto, ležaj koji može biti izveden od sedišta, kuhinjska oprema i prostor za smeštaj prtljaga. Sto može biti napravljen da bude lako pomerljiv,
Ovo je moje misljenje, a dobro bi bilo ako driver57s uspe da sazna neki detalj vise jer ako insistiramo na to da tumace vozilo kao vozilo za stanovanje, onda mislim da ne moze tako proci, barem ne po ovome kako pise u zakonu, a tumacenja mozda uzimaju u obzir neki podzakonski akt ili nesto slicno za sta mi ne znamo.
Poslednja izmena od igorpet u 28 Avg 2012 22:50, izmenjeno 1 put ukupno.
Proverio sam preko kalkulatora registracije vozila i cena koju Driver plaća odgovara ceni za teretno vozilo. Moguće je da je tako registrovano, ali nisam siguran da je lako proći tehnički.
Poslednja izmena od lio u 29 Avg 2012 08:43, izmenjeno 1 put ukupno.
Proveravao sam i ja danas koliko bi mene izašlo jeftinije ako bi kamper registrovao kao specijalno vozilo po kategoriji SA vozilo za stanovanje.
Regularno registraciju za kategoriju putničko plaćam oko 27000,00 (pošto je 1998 ccm, 81 Kw), dok bi registraciju kao specijalno vozilo platio 16000,00. Samo je ušteda na polisi oko 6000,00 din.
Pošto imam prijetelje koji rade na tehničkom zamolio sam ih da mi protumače kad i u pod kojim uslovima vozilo može da se podvede pod kategoriju specijalno vozilo za stanovanje. Čekam odgovor pa vam javljam.
Regularno registraciju za kategoriju putničko plaćam oko 27000,00 (pošto je 1998 ccm, 81 Kw), dok bi registraciju kao specijalno vozilo platio 16000,00. Samo je ušteda na polisi oko 6000,00 din.
Pošto imam prijetelje koji rade na tehničkom zamolio sam ih da mi protumače kad i u pod kojim uslovima vozilo može da se podvede pod kategoriju specijalno vozilo za stanovanje. Čekam odgovor pa vam javljam.
Ali cela problematika je u ovome:DusanHY napisao:Proveravao sam i ja danas koliko bi mene izašlo jeftinije ako bi kamper registrovao kao specijalno vozilo po kategoriji SA vozilo za stanovanje...
SA vozilo je vozilo vrste M tj. putnicko a cela poenta je "ugurati" ga u N vrstu tj. kao teretno, jer specijalno moze biti i M i N vrste.(1) SA vozilo za stanovanje - jeste vozilo vrste M
Ako ne gresim mislim da je u ovome poenta price.
A svakako je interesantno cuti kako ljudi iz prakse tumace ove clanove zakona, a mozda ima jos neki podzakonski akt koji moze podupreti ovo "uguravanje"
Svakako, cekamo odgovore ...
Poslednja izmena od igorpet u 29 Avg 2012 14:11, izmenjeno 1 put ukupno.
Proveravao sam i ja preko kalkulatora registracije i kad se za neko vozilo odabere vrsta putnicko dobije dosta veca cena nego kada se za isto to vozilo odabare vrsta teretno, pa sam tako dosao do zakljucka da bi trebali da probamo da ga uguramo u N a ne u MDusanHY napisao:Ne razumem zašto mora da se ugura u N, kada (bar ja tako mislim) postoje i povlastice za specijalna vozila vrste M. Pitanje je samo kolike su povlastice za vozila veće kubikaže (prevashodno mislim na uštedu pri registraciji) Ja sam svoju računicu izveo za specijalno vozilo vrste M.
Rad na kabini i sasiji se privodi kraju (naravno, mislim na onu virtuelnu )
Hvala na pomoci Dusanu (DusanHY) i njegovom kolegi Anticu na pribavljanju podataka o dimenzijama sasije.
Moguce je da model sasije ne odgovara u potpunosti realnim ali dimenzije su tacne (+- 2-3cm), a za kabinu su OK samo spoljne dimenzije unutrasnjost moguce da nije potpuno dimeziono korektno, ali osim sedista za ostalo unutrasnjost kabine nije potrebna.
Sada ide na redu planiranje oblika i dimenzija nadogradnje stambenog dela.Kad bude gotovo okacicu.
Jedno pitanje: Kolii bi trebao da bude minimalan klirens kampera za duzinu od oko 6,5m i medjuosovinsko rastojanje od 4m?
Tj. koliko bih mogao da idem sa dodavanjem elemenata ispod sasije?
U planu je dupli pod a u njemu treba da stanu svi rezervoari i jos puno toga pa sam mislio u supljinama sasije da smestam te elemente i spustim onoliko koliko ne bi smetalo za voznju.
Imam podatak da je gornja ivica sasije na 540mm ali ne znam na koliko su najnizi delovi kao npr. auspuh, pa rekoh ne smeta da pitam iskusnije.
Hvala na pomoci Dusanu (DusanHY) i njegovom kolegi Anticu na pribavljanju podataka o dimenzijama sasije.
Moguce je da model sasije ne odgovara u potpunosti realnim ali dimenzije su tacne (+- 2-3cm), a za kabinu su OK samo spoljne dimenzije unutrasnjost moguce da nije potpuno dimeziono korektno, ali osim sedista za ostalo unutrasnjost kabine nije potrebna.
Sada ide na redu planiranje oblika i dimenzija nadogradnje stambenog dela.Kad bude gotovo okacicu.
Jedno pitanje: Kolii bi trebao da bude minimalan klirens kampera za duzinu od oko 6,5m i medjuosovinsko rastojanje od 4m?
Tj. koliko bih mogao da idem sa dodavanjem elemenata ispod sasije?
U planu je dupli pod a u njemu treba da stanu svi rezervoari i jos puno toga pa sam mislio u supljinama sasije da smestam te elemente i spustim onoliko koliko ne bi smetalo za voznju.
Imam podatak da je gornja ivica sasije na 540mm ali ne znam na koliko su najnizi delovi kao npr. auspuh, pa rekoh ne smeta da pitam iskusnije.
Poslednja izmena od igorpet u 02 Sep 2012 12:09, izmenjeno 1 put ukupno.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
zavisi od gume koju nosi kombi, postoje verzije sa 15 i 16 cola pa je bitno razlika u visini , ipak mislim ne osvrci se na zadnju osovinu koja je najniza tacka sasije vec ti savetujem da se zadrzis na visinu auspuh lonca i nema greske .
Kad vec spominjem auspuh , njegov polozaj u sasiji svakako ce ti usloviti postavljanje moguce rezervoare ... ja sam morao da na mojoj sasiji postavim bocno rezervoare za plin i to sa obe strane i tako dodjem do jedva dovoljnih 70 lit. , na primer dule hy ima autonomiju sa plinom za 1oookm. ali on je vec imao preradjen auspuh i sajle za rucnu kocnicu jer je fabricki imao metan boce koje je zamenio za plin ...
Kad vec spominjem auspuh , njegov polozaj u sasiji svakako ce ti usloviti postavljanje moguce rezervoare ... ja sam morao da na mojoj sasiji postavim bocno rezervoare za plin i to sa obe strane i tako dodjem do jedva dovoljnih 70 lit. , na primer dule hy ima autonomiju sa plinom za 1oookm. ali on je vec imao preradjen auspuh i sajle za rucnu kocnicu jer je fabricki imao metan boce koje je zamenio za plin ...