SOLARNI PANELI
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Tek da odgovorim ono što znam: u Bugarskoj na pijaci Ilinci sigurno ima (nije navodno) solarnih panela, regulatora i suvo šaržiranih akomulatora. postoji prodavnica koja se bavi samo takvim stvarima. Tačno je da nisam bio ove godine, ali je ova prodavnica godinama tamo i cene su bolje nego kod nas. Takođe imaju i konvertore napona do 3000 W
Lio gde se nalazi ta prodavnica?. Ja tamo nisam isao par godina. Na sajtu http://www.ilianci.com imas 3D mapu na kojoj se moze pronaci lokal. Ako nije oznacen daj mi neki orjentir u odnosu na glavni ulaz.
Pozdrav i hvala.
Pozdrav i hvala.
Od tehnomarketa desno prema onom velikom parkingu, ili jedan red ispred tehnomarketa (dugačak parking iza pijace)
Ispred radnje se mogu videti paneli, unutra ima sve ostalo
Nećeš da pogrešiš, ja sam kamper ostavljao i na taj parking 2 leva parkiranje, radno vreme valjda do 4
Ispred radnje se mogu videti paneli, unutra ima sve ostalo
Nećeš da pogrešiš, ja sam kamper ostavljao i na taj parking 2 leva parkiranje, radno vreme valjda do 4
Poslednja izmena od lio u 22 Apr 2012 22:35, izmenjeno 1 put ukupno.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Hallo!
Citajuci razne dopise u Forumu primetio sam da ima dosta interesovanja za upotrebu Solarnih Panela.
Takodje sam primetio da cesto vlada nedoumica kada su Solarni Paneli u pitanju u vezi kapaziteta,
velicine i vrste panela, snage, stepena iskoristenja i td.
Takodje sto se tice Baterija, obicnih sa kiselinom ili Gel ili mozda AGM Panzer, ima nedoumica.
Ali o tome mozda neki sledeci put
Palo mi je napamet da bi za one koji zele da optimiraju svoj system ili razmisljaju o novom systemu
i eventuelnoj ugradnji bio interesantan Baterie-Monitor.
Sa svoje strane mogao bih da preporucim Baterie Monitor BM-1 od NASA Marine.
Iz iskustva mogu reci da je vrlo pouzdan i sto je za mnoge vazno, lako se podesave i njim rukuje.
Display je vrlo pregledan i po potrebi osvetljen.
BM-1 pruza sve informacije korisniku, koje su u jednom Kamperu ili Kamp-Prokolici potrebne
sto se potrosnje struje, punjenja Baterija i stanja celokupnog Systema tice .
Postoje i “bolji” uredjaji na primer od firme MASTERVOLT koji su dosta skulji, imaju jos veci
spektrum mogucnosti, koje nisu neophodne ali su zato mnogo komplikovaniji da se njima rukuje.
Za neke bi mozda cak potreban mali kurs iz elektronike i zato ga nebih preporucio.
Imao sam oba uredjaja i zato kazem onima koji su skepticni i smatraju da im tako nesto nije potrebno:
prava vrednost uredjaja se pokazuje tek kad ga ugradite i vidite sta vam u praksi znaci.
Meni bi na primer neizmerno nedostajao.
U svakom slucaju bih preporucio svima, da za takozvanu „drugu“ odnosno „Bord“ Bateriju
po mogucnosti koriste samo GEL ili AGM Batterie.
Verujte da se svakako isplati i da sve teorije pojedinih clanova
da za te pare mogu da kupe neznam koliko obicnih Baterija padaju u vodu.
Iz iskustva govorim: postavite System jednom kako treba i imate mir DESET godina.
Nemate sta da radite osim da brisete povremenop prasinu sa Solarnih Panela!
Znate kako je nekad Bernard So rekao. „nisam toliko bogat da kupujem jeftine stvari“
To vam je ziva istina.
Pozdrav
Das beste ist grade gut genug!!!
Citajuci razne dopise u Forumu primetio sam da ima dosta interesovanja za upotrebu Solarnih Panela.
Takodje sam primetio da cesto vlada nedoumica kada su Solarni Paneli u pitanju u vezi kapaziteta,
velicine i vrste panela, snage, stepena iskoristenja i td.
Takodje sto se tice Baterija, obicnih sa kiselinom ili Gel ili mozda AGM Panzer, ima nedoumica.
Ali o tome mozda neki sledeci put
Palo mi je napamet da bi za one koji zele da optimiraju svoj system ili razmisljaju o novom systemu
i eventuelnoj ugradnji bio interesantan Baterie-Monitor.
Sa svoje strane mogao bih da preporucim Baterie Monitor BM-1 od NASA Marine.
Iz iskustva mogu reci da je vrlo pouzdan i sto je za mnoge vazno, lako se podesave i njim rukuje.
Display je vrlo pregledan i po potrebi osvetljen.
BM-1 pruza sve informacije korisniku, koje su u jednom Kamperu ili Kamp-Prokolici potrebne
sto se potrosnje struje, punjenja Baterija i stanja celokupnog Systema tice .
Postoje i “bolji” uredjaji na primer od firme MASTERVOLT koji su dosta skulji, imaju jos veci
spektrum mogucnosti, koje nisu neophodne ali su zato mnogo komplikovaniji da se njima rukuje.
Za neke bi mozda cak potreban mali kurs iz elektronike i zato ga nebih preporucio.
Imao sam oba uredjaja i zato kazem onima koji su skepticni i smatraju da im tako nesto nije potrebno:
prava vrednost uredjaja se pokazuje tek kad ga ugradite i vidite sta vam u praksi znaci.
Meni bi na primer neizmerno nedostajao.
U svakom slucaju bih preporucio svima, da za takozvanu „drugu“ odnosno „Bord“ Bateriju
po mogucnosti koriste samo GEL ili AGM Batterie.
Verujte da se svakako isplati i da sve teorije pojedinih clanova
da za te pare mogu da kupe neznam koliko obicnih Baterija padaju u vodu.
Iz iskustva govorim: postavite System jednom kako treba i imate mir DESET godina.
Nemate sta da radite osim da brisete povremenop prasinu sa Solarnih Panela!
Znate kako je nekad Bernard So rekao. „nisam toliko bogat da kupujem jeftine stvari“
To vam je ziva istina.
Pozdrav
Das beste ist grade gut genug!!!
Evo jos par podataka:
- NASA Batteriemonitor CLIPPER BM-1
je predvidjen za kapazitet Baterija od 5 do 650Ah
- SCHUNT koji ide uz njega je 100A, sto znaci da je
maksimalno punjenje i praznjenje ograniceno na 100 Ampera.
- Potrosnja struje samog uredjaja na 12V iznosi 0,003A
- Isporucuje se komplet sa uputstvom za montazu i upotrebu,
kablom, dihtungom i ostalim sitnicama potrebnim
za ugradnju u instrumentalnu tablu.
Najpovoljnije moze da se dobije po ceni
od 148,00€ plus transportkosten kod:
BUSSE Yachtshop
Borkamp 6
24220 Flintbeck bei Kiel
Deutschland
E-mail info@busse-yachtshop.de
Ako ima jos pitanja, trudicu se da odgovorim!
Pozzzz..........
- NASA Batteriemonitor CLIPPER BM-1
je predvidjen za kapazitet Baterija od 5 do 650Ah
- SCHUNT koji ide uz njega je 100A, sto znaci da je
maksimalno punjenje i praznjenje ograniceno na 100 Ampera.
- Potrosnja struje samog uredjaja na 12V iznosi 0,003A
- Isporucuje se komplet sa uputstvom za montazu i upotrebu,
kablom, dihtungom i ostalim sitnicama potrebnim
za ugradnju u instrumentalnu tablu.
Najpovoljnije moze da se dobije po ceni
od 148,00€ plus transportkosten kod:
BUSSE Yachtshop
Borkamp 6
24220 Flintbeck bei Kiel
Deutschland
E-mail info@busse-yachtshop.de
Ako ima jos pitanja, trudicu se da odgovorim!
Pozzzz..........
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Nisam bas siguran kako ovo ustvari funkcionise , pa ja kad mi radi motor svejedno punim akomulatore u kamperu, ili reglerom sa solarnog panela , ovo je koliko ja vidim samo displej sa kog vi imate pregled sta se desava . pa kad puni alternator on puni ...
malo mi lici na sokolovu pricu sa vodonikom koji smanjuje potrosnju
evo video snimak pa pogledajte : http://www.youtube.com/watch?v=5iOg6Kq9JdU
Na zalost ja sad pisem u proslom vremenu u temama koriscenje kampera jer sam trenutno ostao bez svog , ipak za prolece vec imam planove i neke sad pokrenute akcije pa videcemo .
malo mi lici na sokolovu pricu sa vodonikom koji smanjuje potrosnju
evo video snimak pa pogledajte : http://www.youtube.com/watch?v=5iOg6Kq9JdU
Na zalost ja sad pisem u proslom vremenu u temama koriscenje kampera jer sam trenutno ostao bez svog , ipak za prolece vec imam planove i neke sad pokrenute akcije pa videcemo .
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Nisam bas siguran kako ovo ustvari funkcionise , pa ja kad mi radi motor svejedno punim akomulatore u kamperu, ili reglerom sa solarnog panela , ovo je koliko ja vidim samo displej sa kog vi imate pregled sta se desava . pa kad puni alternator on puni ...
malo mi lici na sokolovu pricu sa vodonikom koji smanjuje potrosnju
evo video snimak pa pogledajte : http://www.youtube.com/watch?v=5iOg6Kq9JdU
Na zalost ja sad pisem u proslom vremenu u temama koriscenje kampera jer sam trenutno ostao bez svog , ipak za prolece vec imam planove i neke sad pokrenute akcije pa videcemo .
malo mi lici na sokolovu pricu sa vodonikom koji smanjuje potrosnju
evo video snimak pa pogledajte : http://www.youtube.com/watch?v=5iOg6Kq9JdU
Na zalost ja sad pisem u proslom vremenu u temama koriscenje kampera jer sam trenutno ostao bez svog , ipak za prolece vec imam planove i neke sad pokrenute akcije pa videcemo .
Uređaj je bez ikakve sumnje dobar, može koristiti onima koji u svojim kamperima nemaju ugrađen centralni displej, ili na postojećoj konzoli nemaju ova očitavanja. Stanje baterija je vrlo važno u svakom pogledu, ne daj bože da te iznenadi prazna baterija. Ona rikne onda baš kad ne treba. Ja preko displeja kontrolišem i vrstu potrošača, približno znam šta sve mogu istovremeno da uključim i sl.
Po slikama i video klipu sa net-u mislim da je uređaj namenski napravljen za jahte ali odgovara i kamperima.
Po slikama i video klipu sa net-u mislim da je uređaj namenski napravljen za jahte ali odgovara i kamperima.
Bateriemonitor CLIPPER BM-1 jeste namenski predvidjen za Jahte!
To i jesu kvalitetniji uredjaji jer su izlozeni tezim vremenskim uslovima i zbog toga su takodje i skuplji.
Nisam ocekivao da svi pozitivno prihvate moju ideju o Baterie-Monitoru!
Mislim da svako treba sam da odluci dali mu to treba ili ne!
Ali takodje nisam bez razloga napisao da se prava vrednost Bateriemonitora tek u praksi vidi.
Sto se "sokola" tice svaka cast! On je isprobao uredjaj sa vodonikom na putu do Italije i nazad i shvatio da to ne funktionische.
Zato je upravo i pisano o tome, da bi se u pozitivnom smislu skrenula paznja drugim kolegama.
Ja sam taj instrument pohvalio jer sa Monitorom imam stvarno dugogodisnje "pozitivno" iskustvo.
Takodje mogu da kazem da funkcije "centralnog dyspleja" nemogu niukom slucaju da zamene Monitor!
Nije mi bila namera da nekoga nagovorim da kupi ili ugradi nesto ako smatra da mu netreba!
Ja nisam niti diler, niti dobijam proviziju za blilo sta da bih imao interesa ili razloga da pisem neistinu!
Nezameram, ali smatram neumesnim, da neko karikira to sto sam napisao i povlaci neke paralele, bez osnova i predznanja.
Slazem se takodje da ce za pojedine biti dovoljno da: "kad motor radi, akumulator se puni, a kad ne, onda ne".
Na kraju svestan sam u kom vremenu zivimo i da je to cak i mali "luksuz" i mozda nemoze svako sebi da dozvoli.
Uzgred da napomenem:
svoj prvi "fabricki nov" Kamper BÜRSTNER A620 sam kupio u Aprilu 1989 godine i od tada mnoge Kampere promenio.
Osim toga sam imao prilike da vise puta posetim fabrike "BÜRSTNER", "EURAMOBIL", "VARIO" und "NIESMANN + BISCHOFF",
pa cak da sa nekima od njih i tesno saradjivao na tehnickim resenjima sto se novih modela vozila tice!
Nisam od onih koji su tek usli u svet kampera i trude se da dele drugima savete bez sopstvenog iskustva jer im to jednostavni nedostaje!
Na kraju, ko se na Kopaoniku zimi smrzavao, ne treba da savetuje druge kako da se ogreju! Ili mozda nisam u pravu?
Pozzzz....................
To i jesu kvalitetniji uredjaji jer su izlozeni tezim vremenskim uslovima i zbog toga su takodje i skuplji.
Nisam ocekivao da svi pozitivno prihvate moju ideju o Baterie-Monitoru!
Mislim da svako treba sam da odluci dali mu to treba ili ne!
Ali takodje nisam bez razloga napisao da se prava vrednost Bateriemonitora tek u praksi vidi.
Sto se "sokola" tice svaka cast! On je isprobao uredjaj sa vodonikom na putu do Italije i nazad i shvatio da to ne funktionische.
Zato je upravo i pisano o tome, da bi se u pozitivnom smislu skrenula paznja drugim kolegama.
Ja sam taj instrument pohvalio jer sa Monitorom imam stvarno dugogodisnje "pozitivno" iskustvo.
Takodje mogu da kazem da funkcije "centralnog dyspleja" nemogu niukom slucaju da zamene Monitor!
Nije mi bila namera da nekoga nagovorim da kupi ili ugradi nesto ako smatra da mu netreba!
Ja nisam niti diler, niti dobijam proviziju za blilo sta da bih imao interesa ili razloga da pisem neistinu!
Nezameram, ali smatram neumesnim, da neko karikira to sto sam napisao i povlaci neke paralele, bez osnova i predznanja.
Slazem se takodje da ce za pojedine biti dovoljno da: "kad motor radi, akumulator se puni, a kad ne, onda ne".
Na kraju svestan sam u kom vremenu zivimo i da je to cak i mali "luksuz" i mozda nemoze svako sebi da dozvoli.
Uzgred da napomenem:
svoj prvi "fabricki nov" Kamper BÜRSTNER A620 sam kupio u Aprilu 1989 godine i od tada mnoge Kampere promenio.
Osim toga sam imao prilike da vise puta posetim fabrike "BÜRSTNER", "EURAMOBIL", "VARIO" und "NIESMANN + BISCHOFF",
pa cak da sa nekima od njih i tesno saradjivao na tehnickim resenjima sto se novih modela vozila tice!
Nisam od onih koji su tek usli u svet kampera i trude se da dele drugima savete bez sopstvenog iskustva jer im to jednostavni nedostaje!
Na kraju, ko se na Kopaoniku zimi smrzavao, ne treba da savetuje druge kako da se ogreju! Ili mozda nisam u pravu?
Pozzzz....................