Koliko para toliko muzike - Samogradnja iz Zemuna

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

Odgovori
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Probao sam malu go pro kameru , i ocigledno ne neviknut (drzao.sam ke u ruci) slika igra kao terca .
Moram kos malo da vezbam za neki dan probacu je na planini.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

BOSS napisao:Eeeeeee, pa da ste barem popili po neku vise uz put, nebi vam se toliko tresle ruke i kamera dok ste snimali.
Ja sam popio gutljaj za srećan put, (Lakijeva domaća) vidi se i na snimku, a Zokiju se tresla ruka verovatno od uzbuđenja jer on ionako ne pije.
A da treba vežba sa ovom kamerom to stoji, mada da je imao neke duge odjekte (čitaj tete) da snima verujem da bi ruka ostala mirna.
Poslednja izmena od DusanHY u 11 Feb 2013 09:24, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Radovi na kamperu napreduju doduše malo sporo, jer koristimo svaki slobodni trenutak da uradimo ponešto. Deluje da se odužilo ali trudimo se da radimo precizno i da rešenja koja ugradimo u kamper budu trajna i konačna. A obzirom na vremeske uslove i ne moramo da žurimo, definitivno će biti spreman (za sredinu aprila.
Na red je došla elektro instalcija. Veliku pomoć u izboru opreme i u samom radu sam imao od kolege Boss-a kome bi želeo još jednom da se zahvalim na svemu što je učinio da ovaj kamper stvarno izgleda i funkcioniše kao da je izašao iz fabrike, a ne da je u pitanju samogradnja.
Prvo što je trebalo uraditi je nabaviti Electroblock, relativno brzo rešen problem jer je Boss imao jedan (sa nekog svog projekta samogradnje) Schaudt 200-2 sa kontrolnom tablom. Akumulatori AGM 2x 85Ah su već bili spremni za ugradnju, demontirali smo peć i prvo napravili procenu koliko je materijala (kablova, kanalica, klema ...) potrebno.
Iza peći u ormanu je bio pravi kupus od kablova, trebalo je naći koji kabl je sa kog potrošača i razdvojiti po naponu 230v ili 12v , a zatim ih provući do potrošača odnosno elektro bloka ili osiguračke kutije. Moram reći da je ustvari to i najkomlikovaniji deo rada sa el. instalacijom
Slika Slika Slika
Kada smo razdvojili instalacije, montirali akumulatore i elektro blok na svoje mesto razvukli smo i povezali 12v instalaciju u elektro blok ( sve je rađeno kablovima za ozvučenje 2x1.5 ), a kablove smestili u kanalice. Nakon toga je na red došla instalacija 230V koju smo vukli sa druge strane kampera (preporuka da se 12v i 230v kablovi ne stavljaju jedan pored drugog pogotovo ne u iste kanalice). Na unutrašnji zid ormana smo montirali osiguračku kutiju sa 6 osigurača od 6A i povezali sve 230V potrošače (utičnice, frižider, bojler ... ), na samoj kutiji smo predvideli prekidač kojim regulišem da li se instalacija 230v napaja sa invertora (provukli instalaciju i predvideli mesto za montažu invertora) ili sa spoljne instalacije.
Nakon toga smo pričvrstili i povezali akumulatore na + klemu vozila, izvukli D+, montirali komandnu tablu, ugradili centralni prekidač i uradili probu. Sve funkioniše kako treba, struja rešena, čekamo solarne panele da i njih povežemo. Evo kako to konačno izgleda.
Slika Slika
Slika Slika
E sad ako nekoga interesuje kakvo je to aluminijusko crevo za aspiratore u kadru ... pojasniću. Kroz to crevo prolazi hladan vazduh iz unutrašnje jedinice dvozonske klime (koja se sreće u putničkim kombijima - moj kombi i jeste bio putnički) u kanal sa duvaljkama montiran na plafonu kombija. U originalu je ta jedinica stajala ispod kanala i spajao ih je plastični stub kroz koji je prolazio vazduh. Međutim izmeštanjem ove jedinice moralo se naći rešenje. Naravno preko ovog creva će ići maska od furnira ili iverice kako unutrašnjost kampera ne bi izgledala kao NASA projekat.
Slika
Sledi izrada ili prerada instalacije vode i rezervoara (samogradnja istog), izveštavam vas o daljim radovima.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Ovo vrlo lepo izgleda
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Pre neki dan video sam delimično urađenu samogradnju u Šapcu. Prepravlja se Hitna pomoć, podvozje Mercedes Sprinter 316 cdi. Dužina cca 6,20mČovek je rodom iz Slovenije i ima njihove table. Razgovarao sam sa njima, mislio sam da im treba neka pomoć u Srbiji. Što se tiče atesta, oni su to u Sloveniji završili preko e-mail i dostavljenih slika. Kamper nigde nisu terali,sve vreme bio u dvorištu, a dobili regularan atest. A kod Nas? Ne znam samo koja je cena atesta.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

@Sprinter
To za prepravku MB Sprintera 316 hitne pomoći u kamper je super ideja samo što nisam siguran da to vozilo ima 6,2m dužine (jedino ako nije produžvao nadgradnju), a što se atesta preko maila u SLO tiče to nema šanse, pa njihova regulativa u toj oblasti je mnogo stroža nego kod nas (bar je tako bilo do pre par meseci). Ima par primera da su čak dolazili u Srbiju na prepravku, izvozili vozila iz SLO, pa ih opet uvozili prepravljena.
Što se cene atesta tiče do 11.02. cena je bila 11.000,00 din. sada je cena mislim negde oko 18.000,00
BOSS
Korisnik
Postovi: 243
Pridružio se: 15 Jul 2012 13:27

Post od BOSS »

Ja takodje neverujem da se atest moze zavrsiti putem E-maila!? Ja svoj kamper takodje nigde nisam vozio, nego sam im platio da izadju na lice mesta sto su i uradili. Takodje cene atesta su razlicite, zavisno od toga gde se atest vrsi, Institut u Vinci, Masinski Fakultet ili AMSS.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Da li je istina ili nije , ne znam. Tako su mi rekli, sad da li govore istinu...
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Promenio sam naziv teme.
Izuzetno poštujuće iskustvo nekih ljudi na ovom forumu suzdržaću se od komentarisanja pisanja nekih članova.
Ako se neko osetio prozvanim apsolutno me ...
Ja sebe i svoj rad nikada nisam reklamirao tako što sam o drugima iznosio neistine. Ja sam sve ovo radio iz ljubavi i za sebe.
O ciframa ćemo malo kasnije kada i drugi projekti budu gotovi i dostupni za gledanje.
Pošto je kamper konačno gotov ostalo je da postavim još par slika ugradnje tanka za vodu, vazdušnih jastuka, multimedije itd...
Nakon toga ću ovu temu konačno moći da zatvorim.
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Polako Dule te premestamo u temu "putovanja" kako je i red ovo nije automehanicarski forum vec ljudi kojima su putovanja ,avantura i turizam primarne stvari zivota, ostale teme su u sluzbi ovih ciljeva
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

groskamper napisao:Polako Dule te premestamo u temu "putovanja" kako je i red ovo nije automehanicarski forum vec ljudi kojima su putovanja ,avantura i turizam primarne stvari zivota, ostale teme su u sluzbi ovih ciljeva
Ne razumem najbolje šta si mislio pod ovim sa automehaničarskim forumom, verovatno se odnosi na dužinu moje samogradnje ili nešto slično. Što se putovanja i putopisa tiče biće i toga.
Ovoga puta neću komentarisati šta je u službi ciljeva na ovom forumu, a šta ne, ipak je ovaj forum prvatno vlasništvo.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Iskreno, i ja ovaj podatak poprilicno cesto ispustim iz vida pa ocekujem previse.
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Evo još malo obećanih slika i opisa završnih radova.
Vazdušni jastuci Linnepe nabavljeni i ugrađeni, rađena je prepravka-izrada nosača jer nabavljeni jastuci nisu bili predviđeni za Ducato 244. Još uvek nisam nabavio fiksni kompresor preko kojeg ću u vožnji moći da dopunjevam sistem (ostavljeno mesto za isti) tako da trenutno radi na kineski kompresor na upaljač koji se montira i demontira po potrebi.
Max. pritisak je negde oko 4 bara (ne preporučuje se više) u tom slušaju kamper se podiže za 6 cm, mada je tada dosta krut, trenutno ga testiram na 2 bara i ponaša se fantastično, visina je negde oko 4cm više nego bez jastuka, nema udaraca na rupama, lepo upija neravnine. Nema funkciju posebnog naduvavanja leve i desne strane već podjednako obe, mislim da mi neće trebati ali ako bude bilo neophodno prepravka je laka, pa tako to može da se uradi i naknadno.
Ovom prepravkom sam izbacio dodatni gibanj koji se kod mene pokazao kao loše rešenje, možda smo preterali sa debljinom lista, ne znam..
Bilo kako bilo sad je sve OK, a fabrički gibanj stoji baš kako treba.
Moja preporuka svima onima koji su planirali ovako nešto, isplati se verujte mi. Ako nekome zatreba savet ili pomoć oko ugradnje neka samo pita, a može i da se proba, ko hoće.
Slika Slika
Slika
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Ovim postom bi želeo da skrenem pažnju na neke probleme koji se mogu javiti prilikom prepravki i izrade gasnih instalacija i instalacije za vodu.
Naime pošto sam prilikom prepravke prikolice morao da pomerim sklop ventila za gas to je značilo da staru gasnu instalaciju od čeličnih cevi više ne mogu da upotrebim. Pošto mi je bilo isuviše komlikovano na iz inostransva nabavljam nove čelične cevi, odlučio sam da ih zamenim bakanim cevima presvučenim gumom koja se koriste prilikom ugradnje uređaje za TNG u vozila.
Na moju veliku žalost tu sam naišao na prvi problem, a to je savijanje takvih cevi, pošto se kupovna creva prodaju u koturu jako ih je teško ispraviti , a zatim saviti pogotovo pod uglom od 90. Ruke su me bolele 2 dana, Raspitivao sam se ali nisam uspeo da nađem nikoga ko ima neki specijalni alat za te stvari. Svi su mi govorili da postoji neki alat poput opruge ali ...
Nakon toga nalećem na drugi problem, a to je da mesingani prstenovi za zaptivanje nisu isti u slučaju TNG instalacije i instalacije za kamp kućice i kampere. Naravno pošto u ovoj zemlji ne postoju radnja u kojoj možeš da kupiš takve sitnice (inače set od 10kom u Moveri košta oko 7 eura), strugar je morao da se pozabavi tom problematikom. Dobio je mere i slike sa interneta i porudžbinu od 10 kom.

Pre Slika
Posle Slika

Sledeći problem koji se može javiti je taj da se prilikom demotaže creva za vodu sa račvi, bojlera, slavina može desiti da na tom spoju posle ponovne montaže pušta vodu , pa čak iako je šelna stegnuta krvnički.
Prilikom probe vode u kamperu je bilo problema jer je vlažilo na svakom spoju creva koje je bilo demontirano.
Rešenje je da se ako je moguće skrati crevo za dužinu naleganja šelne, zagreje, navuče, stegne šelna (po mogućstvu nova) a nakon hlađenja creva samo se dotegne. Kod mene je bio dodatni problem i sa curenjem slavine, ali pošto sam sa sistema potapajuće pumpe sa mikroprekidačima na slavinama, prešao na presostatsku pumpu, onda sam mogao da ugradim običnu kućnu slavinu. Doduše opet je strugar imao posla oko nastavaka za crevo. Pošto se radilo o slavini na lavabou, odlučio sam da umesto klasične slavine ugradim model sa tušem na izvlačenje (koristi se kod frizerskih šamponjera) tako da sam sad u funkciju stavio i tuš u kamperu.
Slika Slika
driver57s
Korisnik
Postovi: 414
Pridružio se: 12 Maj 2011 00:22

Post od driver57s »

vazdusno ogibljenje je jako dobra stvar, imao sam prilike dok sam bio u potrazi za kamperom da isprobam na jednom kamperu (hymer alcoven) i bas sam se odusevio sa tim, i ako se naduvavao kao guma na tocki, ima auto ventil pored zadnjeg tocka i na kompresor na benzinskoj pumpi se naduva na zeljeno pritisak (tvrdocu). to je bila bas stara generacija jastuka, ovo sad je kao na CITROEN pritiskom na dugme bira se tvrdoca i visina vozila od tla
samo su na moverinom katalogu cene paprene sto je i najveca barijera za tu vrstu uzitka
Odgovori