Pomoc oko odabira prikolice 2
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Znam da vec postoji slicna tema, ali svako ima svoje individualne probleme. Malopre sam se prijavio na forum kao bivši i budući kampista. Pre desetak godina sam vukao Adriju 450, ali ona više nije u stanju za vuču pa sam rešio da se od sledećeg leta ponovo vratim kampovanju.
Imam dvoje dece i treba mi prikolica oko 4-4,5 metra dužine, uslov je da ima 2+2 ležaja, wc/tuš i kuhinju. Naravno, treba spojiti nespojivo, da ima grejanje, da je što lakša, što jeftinija i što novija . Što se tiče auta, nije problem, mrcina je, može da potegne, ko stvoren je za to (to je jedan od razloga što sam ga uzeo).
Šta mislite da li postoje neke prikolice koje važe za "podvoznije", "kvalitetnije" i slično. Lično, dopada mi se Hobby, ali ima i zanimljivih engleskih prikolica, mada su vrata s leve strane što može predstavljati ozbiljan problem pri stajanjima pored puta.
Još nešto... prikolica ne bi bila stacionirna već vučena znači vikend varijante + kampovanje preko leta (Grčka ili Istra). Što se love tiče... okvirno do 3 k EUR.
Lep pozdrav svim kamperima!
Imam dvoje dece i treba mi prikolica oko 4-4,5 metra dužine, uslov je da ima 2+2 ležaja, wc/tuš i kuhinju. Naravno, treba spojiti nespojivo, da ima grejanje, da je što lakša, što jeftinija i što novija . Što se tiče auta, nije problem, mrcina je, može da potegne, ko stvoren je za to (to je jedan od razloga što sam ga uzeo).
Šta mislite da li postoje neke prikolice koje važe za "podvoznije", "kvalitetnije" i slično. Lično, dopada mi se Hobby, ali ima i zanimljivih engleskih prikolica, mada su vrata s leve strane što može predstavljati ozbiljan problem pri stajanjima pored puta.
Još nešto... prikolica ne bi bila stacionirna već vučena znači vikend varijante + kampovanje preko leta (Grčka ili Istra). Što se love tiče... okvirno do 3 k EUR.
Lep pozdrav svim kamperima!
Poslednja izmena od Jader u 14 Avg 2012 01:22, izmenjeno 1 put ukupno.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Pogledaj na www.mobile.de
Hallo "Jader"!
Kao prvo, mislim da za ovo sto zelis da znas nije bilo potrebno otvoriti jos jedanput jednu te istu temu, ali to je samo moje misljenje!!!
Kamping prikolica kakvu ti zamisljas ima puno ali je tesko sa ograniceni budzetom dobiti nesto izuzetno. Konkretno, jedna od najboljih na trzistu ako izuzmem americki "Airstream", su nemacke Kamp-prokolice marke "HYMER" ili jos kvalitetnija serija "ERIBA" od istog proizvodjaca. One odskacu sto se kvaliteta tice (nemislim dizajn) od svih drugih proizvodjaca na evropskom trzistu. "Hobby" koji ti favorizujes, odskace dizajnom ali se po kvalitetu svrstava u red prosecnih proizvodjaca sto se kvaliteta tice kao sto su "Knaus", "Bürstner" i dosta drugih ukljucujuci i "Adria" kamp-prikolice. Objasnjenja, gde su i u cemu se sastoje te kvalitetne razlike bih ostavio za neku drugu priliku. Sto se "podvoznosti" tice u svakom slucaju imaju prednost kamp-prikolice sa duplom osovinom jer su daleko stabilnije u voznji, ali njih neces naci kod te duzine prikolice kakvu trazis, tako da je to za tebe zanemarljivo. Predlazem ti da ne trazis specijalnu marku ili dizajn, nego kupi nesto najocuvanije sto mozes da dobijes za budzet kojim raspolazes. Neko od nasih kolega je jednom napisao "hvali sve ali vozi mercedes"! To je tacno ali samo ako si u mogucnosti da kupis novi Mercedes! Ako ne, bolji je i isplativiji novi Fiat nego stari Mercedes. Procitaj malo pazivljije vec postojecu temu "Pomoc oko odabira prikolice". Mislim da ces tamo naci joj kojesta sto ce te zanimati i biti od koristi.
Pozz................
Kao prvo, mislim da za ovo sto zelis da znas nije bilo potrebno otvoriti jos jedanput jednu te istu temu, ali to je samo moje misljenje!!!
Kamping prikolica kakvu ti zamisljas ima puno ali je tesko sa ograniceni budzetom dobiti nesto izuzetno. Konkretno, jedna od najboljih na trzistu ako izuzmem americki "Airstream", su nemacke Kamp-prokolice marke "HYMER" ili jos kvalitetnija serija "ERIBA" od istog proizvodjaca. One odskacu sto se kvaliteta tice (nemislim dizajn) od svih drugih proizvodjaca na evropskom trzistu. "Hobby" koji ti favorizujes, odskace dizajnom ali se po kvalitetu svrstava u red prosecnih proizvodjaca sto se kvaliteta tice kao sto su "Knaus", "Bürstner" i dosta drugih ukljucujuci i "Adria" kamp-prikolice. Objasnjenja, gde su i u cemu se sastoje te kvalitetne razlike bih ostavio za neku drugu priliku. Sto se "podvoznosti" tice u svakom slucaju imaju prednost kamp-prikolice sa duplom osovinom jer su daleko stabilnije u voznji, ali njih neces naci kod te duzine prikolice kakvu trazis, tako da je to za tebe zanemarljivo. Predlazem ti da ne trazis specijalnu marku ili dizajn, nego kupi nesto najocuvanije sto mozes da dobijes za budzet kojim raspolazes. Neko od nasih kolega je jednom napisao "hvali sve ali vozi mercedes"! To je tacno ali samo ako si u mogucnosti da kupis novi Mercedes! Ako ne, bolji je i isplativiji novi Fiat nego stari Mercedes. Procitaj malo pazivljije vec postojecu temu "Pomoc oko odabira prikolice". Mislim da ces tamo naci joj kojesta sto ce te zanimati i biti od koristi.
Pozz................
Hallo "sprinter"!
Kad si vec zapoceo tu temu onda da makar objasnim i to. Dupla osovina kod kamping-prikolice ja takozvana "tandem-osovina".
"Tandem-osovina" su dve osovine cije centralno odstojanje nije vece od 1.000mm (1 metar) i racuna se kao jedna osovina sto se propisa o vozackim dozvolama tice.
Izuzetak je na naplatnim rampama za putarinu, gde se ta "tandem-osovina" racuna kao dve osovine o mora da se plati visa tarifa.
Pozzz.................
Kad si vec zapoceo tu temu onda da makar objasnim i to. Dupla osovina kod kamping-prikolice ja takozvana "tandem-osovina".
"Tandem-osovina" su dve osovine cije centralno odstojanje nije vece od 1.000mm (1 metar) i racuna se kao jedna osovina sto se propisa o vozackim dozvolama tice.
Izuzetak je na naplatnim rampama za putarinu, gde se ta "tandem-osovina" racuna kao dve osovine o mora da se plati visa tarifa.
Pozzz.................
Novi ZOBS član 195. tačka 7 kaže:
kategorija BE - Skup vozila čije vučno vozilo pripada kategoriji B, najveća dozvoljena
masa priključnog vozila je veća od 750 kg, a nije veća od 3.500 kg,
Svi koji su pre stupanja na snagu novog zakona imali B po automatizmu su dobili i BE.
Ako prikolicu težu od 750 kg vučete s vozilom za koju je potrebna C kategorija (ili C1) onda vam treba CE.
BTW, nigde nisam našao broj osovina kao faktor koji utiče na kategoriju, već samo ukupna težina.
kategorija BE - Skup vozila čije vučno vozilo pripada kategoriji B, najveća dozvoljena
masa priključnog vozila je veća od 750 kg, a nije veća od 3.500 kg,
Svi koji su pre stupanja na snagu novog zakona imali B po automatizmu su dobili i BE.
Ako prikolicu težu od 750 kg vučete s vozilom za koju je potrebna C kategorija (ili C1) onda vam treba CE.
BTW, nigde nisam našao broj osovina kao faktor koji utiče na kategoriju, već samo ukupna težina.
Ovakve tehničke stvari uglavnom su obuhvaćene podzakonskim aktima, pravilnicima.
Sećam se u nekom od davnih tema, neko je pominjao da za vođnju prikolice sa dve osovine treba C kategorija. Možda je sada promenjeno, nisam siguran.
Boss ako imaš neki zvaničan podatak o ovome, ne bi bilo loše da ga staviš na forum, nije samo reč o klasičnim prikolicama, radi se i o auto prikolicama sa dve osovine i sl. Nekome će ovi podaci dobro doći.
Pozdrav
Sećam se u nekom od davnih tema, neko je pominjao da za vođnju prikolice sa dve osovine treba C kategorija. Možda je sada promenjeno, nisam siguran.
Boss ako imaš neki zvaničan podatak o ovome, ne bi bilo loše da ga staviš na forum, nije samo reč o klasičnim prikolicama, radi se i o auto prikolicama sa dve osovine i sl. Nekome će ovi podaci dobro doći.
Pozdrav
Pravilnik o podeli motornih i prikljucnih vozila
i tehnickim uslovima za vozila u saobracaju
na putevima.
- Pravilnik je objavljen u "SL. glasniku RS", broj 40/2012
od 26. aprila 2012. godine
- Ovaj pravilnik se primenjuje od 04. maja 2012. god.
- Strana 12.
- Clan 10.
U clanu 10. izmedju ostalih vrsta prikljucnih vozila stoji i:
CITAT:
- Vrsat O2 - malo prikljucno vozilo cija najveca dozvoljena masa
prelazi 0,75t ali ne prelazi 3,5t
Ponovo se deli na podgrupe i u tacki 3. za gore navedenu Vrstu O2 pise:
CITAT:
- 3. prikolica sa centralnom osovinom - jeste prikljucno vozilo
kod koga je osovina (osovine) postavljena blizu tezista vozila
tako da vertikalno opterecenje koje se prenosi na vucno vozilo,
ne prelazi 10% od najvece dozvoljene mase prikolice odnosno
najvise 1000 daN, pri ravnomernom opterecenju vozila.
Mislim da je ovim dat odgovor i da je sve jasno. Ko zeli moze sam da se potrudi i potrazi i u celini procite ceo clan 10.
Pozz..............
i tehnickim uslovima za vozila u saobracaju
na putevima.
- Pravilnik je objavljen u "SL. glasniku RS", broj 40/2012
od 26. aprila 2012. godine
- Ovaj pravilnik se primenjuje od 04. maja 2012. god.
- Strana 12.
- Clan 10.
U clanu 10. izmedju ostalih vrsta prikljucnih vozila stoji i:
CITAT:
- Vrsat O2 - malo prikljucno vozilo cija najveca dozvoljena masa
prelazi 0,75t ali ne prelazi 3,5t
Ponovo se deli na podgrupe i u tacki 3. za gore navedenu Vrstu O2 pise:
CITAT:
- 3. prikolica sa centralnom osovinom - jeste prikljucno vozilo
kod koga je osovina (osovine) postavljena blizu tezista vozila
tako da vertikalno opterecenje koje se prenosi na vucno vozilo,
ne prelazi 10% od najvece dozvoljene mase prikolice odnosno
najvise 1000 daN, pri ravnomernom opterecenju vozila.
Mislim da je ovim dat odgovor i da je sve jasno. Ko zeli moze sam da se potrudi i potrazi i u celini procite ceo clan 10.
Pozz..............
Ovi podaci koje iznosiš nisu definisani u Zakonu o bezbednosti niti u važećem Pravilniku o podeli motornih vozila, naročito ne u čl.10.BOSS napisao:Hallo "sprinter"!
Kad si vec zapoceo tu temu onda da makar objasnim i to. Dupla osovina kod kamping-prikolice ja takozvana "tandem-osovina".
"Tandem-osovina" su dve osovine cije centralno odstojanje nije vece od 1.000mm (1 metar) i racuna se kao jedna osovina sto se propisa o vozackim dozvolama tice.
Izuzetak je na naplatnim rampama za putarinu, gde se ta "tandem-osovina" racuna kao dve osovine o mora da se plati visa tarifa.
Pozzz.................
Ja verujem da su podaci koje iznosiš tačni, ne vidim razlog niti potrebu da bi Nam iznosio netačne i neproverene podatke, niti sumnjam u njih. Meni lično ti podaci nisu potrebni, ali nekima mogu koristiti. Iz tog razloga sam ti rekao da ukažeš na propis, standrad ili šta već, kada kažeš da kada je napr. centralno odstojanje između 2 osovine manje od 1m da se tada smatra da se radi o jednoj osovin i da je dovoljna kategorija B. Nisam siguran da bi u raspravi sa policijom ili nekim trećim, pozivanje samo na Pravilnik, čl.10 bilo dovoljno u odbrani ovakvog argumenta. Ja sam zato napisao da Nam trebaju informacije o propisima, tehničkim standardima i sl. koji definišu ovu materiju, za slučaj argumentovane rasprave.
Možda je nekome to sve jasno čitajući pravilnik, ali razmišljanja poput onog "podrazumeva se" od strane policije uglavnom se tumači na način kako njima to odgovara i to skoro uvek u njihovu korist a na Našu štetu.
Pozdrav
Poslednja izmena od sprinter u 15 Avg 2012 08:29, izmenjeno 1 put ukupno.
Halo "sprinter"!
Ko nije siguran i sumnja u tacnost treba da procita ceo clan 10. koji sam ja procitao i u kome su opisane razlike vucnih vozila. Za informaciju koju ti konkretno ocekujes, onaj kome je potrebna i zeli da se uveri u ispravnost podataka o "tandem-osovini", neka se obrati Masinskom Fakultetu. Ja sam pokusao, i na svim stranicama evrope ima lako dostupnih i konkretnih informacija, samo nazalost na "cirilici" nemogu da nadjem, jer me odvlaci na hrvatski sajt.
Sa druge strane sto je vrlo vazno, mislim da za vucu kamp-prikolice nije dovoljna "B" kategorija jer ona vazi samo za prikolice do 0,75t, nego je potrebna kategorija "BE" koja odobrava vucu prikolica cija ukupna tezina veca od 0,75t a ne prelazi tezinu od 3,5t.
Problemi sa policijom koje opisujes stvarno postoje. Nazalost je to danas tako zbog vremena u kome zivimo, snalaze se svi pa tako i policija.
Pozz.............
Ko nije siguran i sumnja u tacnost treba da procita ceo clan 10. koji sam ja procitao i u kome su opisane razlike vucnih vozila. Za informaciju koju ti konkretno ocekujes, onaj kome je potrebna i zeli da se uveri u ispravnost podataka o "tandem-osovini", neka se obrati Masinskom Fakultetu. Ja sam pokusao, i na svim stranicama evrope ima lako dostupnih i konkretnih informacija, samo nazalost na "cirilici" nemogu da nadjem, jer me odvlaci na hrvatski sajt.
Sa druge strane sto je vrlo vazno, mislim da za vucu kamp-prikolice nije dovoljna "B" kategorija jer ona vazi samo za prikolice do 0,75t, nego je potrebna kategorija "BE" koja odobrava vucu prikolica cija ukupna tezina veca od 0,75t a ne prelazi tezinu od 3,5t.
Problemi sa policijom koje opisujes stvarno postoje. Nazalost je to danas tako zbog vremena u kome zivimo, snalaze se svi pa tako i policija.
Pozz.............
U raspravama sa našim pajkanmen-ima treba nešto konkretno da im se pokaže, "neko ceduljče, papirić" . Ako tako nešto postoji, dajmo ga na sunce, da ga svi po potrebi mogu koristiti.
Baš bih voleo da prisustvujem polemici i vidim reakciju policajca kada mu u prilog ispravnosti podataka kažeš: "Obrati se Mašinskom fakultetu".
Čl.10 sam dosta detaljno pročitao i on ne daje odgovore na uočene dileme.
Ponovo ističem da meni traženi podaci zaista nisu potrebni, niti sam ja očekivao nekakvu informaciju, namera mi je bila da uključenjem u diskusiju pomognem članu koji je zatražio pomoć, a koju pomoć još nije dobio.
Ne treba uvek da budemo toliko samouvereni i neprikosnoveni u svojim stavovima, ( ovim ne isključujem sebe), time suštinski samo odmažemo jedni drugima.
Baš bih voleo da prisustvujem polemici i vidim reakciju policajca kada mu u prilog ispravnosti podataka kažeš: "Obrati se Mašinskom fakultetu".
Čl.10 sam dosta detaljno pročitao i on ne daje odgovore na uočene dileme.
Ponovo ističem da meni traženi podaci zaista nisu potrebni, niti sam ja očekivao nekakvu informaciju, namera mi je bila da uključenjem u diskusiju pomognem članu koji je zatražio pomoć, a koju pomoć još nije dobio.
Ne treba uvek da budemo toliko samouvereni i neprikosnoveni u svojim stavovima, ( ovim ne isključujem sebe), time suštinski samo odmažemo jedni drugima.
Evo da se javim i pozdravim forumaše, moja prva faza ulaska u kamperaški svet je završena, prikolica je kupljena (Adria Optima 440). Sledi sređivanje sitnica i pravljenje planova za proleće/leto. Forum sam iščitao od početka do kraja i hvala svima koji nesebičnim učešćem pomažu razvoj kampovanja u Srbiji.
Obećavam da ću uzeti aktivno učešće u forumu, naročito kad su u pitanju kampovi i putovanja.
Obećavam da ću uzeti aktivno učešće u forumu, naročito kad su u pitanju kampovi i putovanja.
Poslednja izmena od Jader u 24 Feb 2013 19:57, izmenjeno 1 put ukupno.