Akumulator u kamp prikolici
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Molim moderatora da postove iz teme "utičnica 12 Volti u prikolici" (gde je početa rasprava na ovu temu) vezane za akumulator u prikolici prebaci ovde, a ja da odgovorim na prethodne postove:
Hvala @Igorpet i @Sprinter na savetima i dodatnim informacijama. Tek sad sad video vaše postove jer mi nove poruke ne stižu na e mail, slučajno sam naleteo. Iščitao sam Igorove postove gde se baš potrudio da nam pojasni gradivo u vezi akumulatora i instalacija, stvari su lepo objašnjene i jasne.
Kod mene će na kraju da bude varijanta gel akumulatori (kapacitet još nisam odredio) + bešumni agregat (500-750 W).
Što se tiče agregata, imao sam nekad Bosh/Suzuki 2 kW iz prošlog veka koji troši litar benzina na sat što je mnogo za i snage i para za ove potrebe. Zato mislim da su mali bešumni agregati rešenje, što kaže Sprinter, kad ne radi staviš ga u gepek. Većina tih agregata ima u sebi punjač za 12 V, a najvažnije je da su tihi (što ovi veći sigurno nisu) jer ih koristimo baš tamo gde je divljina i gde nema 220 V. Akumulatore je po meni najbolje fiksirati u boks ispod sedišta pored transformatora, jer je tu razvedena struja... ostaje da smislim punjenje kad je prikolica spojena na 220 V, ne znam da li bi to išlo preko postojećeg trafoa i greco spoja, šta kažu stručnjaci?
Pošto sam sad bolje edukovan o različitim tipovima akumulatora, vidim da se ne treba mnogo oslanjati na akumulator automobila ma koliki on bio, da ne bi posle bilo "Bitte gur gur , možda samo za prenoćiti na parkingu za pumpe, led rasvetu i dopuniti mobilne. Iduće godine će solarni paneli biti oko 0,5 EUR/W (baš da vidmo koliki sam vizionar) pa ćemo svi da pređemo na sunce (kako je krenulo... ako ga bude?)
Hvala @Igorpet i @Sprinter na savetima i dodatnim informacijama. Tek sad sad video vaše postove jer mi nove poruke ne stižu na e mail, slučajno sam naleteo. Iščitao sam Igorove postove gde se baš potrudio da nam pojasni gradivo u vezi akumulatora i instalacija, stvari su lepo objašnjene i jasne.
Kod mene će na kraju da bude varijanta gel akumulatori (kapacitet još nisam odredio) + bešumni agregat (500-750 W).
Što se tiče agregata, imao sam nekad Bosh/Suzuki 2 kW iz prošlog veka koji troši litar benzina na sat što je mnogo za i snage i para za ove potrebe. Zato mislim da su mali bešumni agregati rešenje, što kaže Sprinter, kad ne radi staviš ga u gepek. Većina tih agregata ima u sebi punjač za 12 V, a najvažnije je da su tihi (što ovi veći sigurno nisu) jer ih koristimo baš tamo gde je divljina i gde nema 220 V. Akumulatore je po meni najbolje fiksirati u boks ispod sedišta pored transformatora, jer je tu razvedena struja... ostaje da smislim punjenje kad je prikolica spojena na 220 V, ne znam da li bi to išlo preko postojećeg trafoa i greco spoja, šta kažu stručnjaci?
Pošto sam sad bolje edukovan o različitim tipovima akumulatora, vidim da se ne treba mnogo oslanjati na akumulator automobila ma koliki on bio, da ne bi posle bilo "Bitte gur gur , možda samo za prenoćiti na parkingu za pumpe, led rasvetu i dopuniti mobilne. Iduće godine će solarni paneli biti oko 0,5 EUR/W (baš da vidmo koliki sam vizionar) pa ćemo svi da pređemo na sunce (kako je krenulo... ako ga bude?)
Nabavio sam gel akumulator 38 Ah i planiram da ga držim u boksu za plinsku bocu. Tu postoji dobra veza sa šasijom pa ga mogu fiksirati. Prikolicu ne koristim zimi pa mu neće smetati što je van. Napajanje sam rešio vrlo jednostavno: dve kleme i ženska utičnica za signalizaciju auta na koju sam spojio samo stalni + (54g) i minus. Posle sve ide preko osigurača normalnim tokom. Inverter ću takođe spajati direktno na akumulator, pa posle produžni itd...
Što se tiče punjenja, dva dana će da izdrži, a onda punjač 220 V (dok ne dođe agregat).
Što se tiče punjenja, dva dana će da izdrži, a onda punjač 220 V (dok ne dođe agregat).
cotav ovaj post pa da i ja prokomentarisem.Uvek se struja trosi u vecoj kolicini a dopuna se vrsi u manjoj kolicini.Sad krenimo od rasvete unutar kampera i kamp prikolica,led diode su nezamenjive sa dva modula od po 3w mozete extra osvetleti unutrasnjost ako se dobro nameste tako da je svetlost ravnomerno rasprostranjena mada i pored ugradjenih modula od po 3w moze se pored ugraditi moduli od po 1w ako zelite slabiju svetlos o odredjem prostoru prostorije.Zaokruzimo neka na rasvetu ide max 15w.Sto se tice TV ja kad budem uzeo kamp kucicu kod mene ce tv biti tft lcd od 8 inca koji trosi 10w ili 1Ah.cisto da pogledam sta ima na tv neka zanimljivost ili vesti znaci nebi mi trebao neki od 22 inca koji trose oko 80wMislim da treba odmoriti kad se kampuje a ne da.se.gleda u tv ili na internet.Za vezu sa netom bi koristio neki smart tel sa qndroid operativnim sistemom dok zq svakodnevnu upotrebu mobilnog uzecu klasican tel nokia 1110 ili 101 koja nema ni kameru i kojw kakve uredjajetipa kamera mp3 itd.Tim nokijama traje bat u proseku po 5 dana sa jednim punjenjem.E sad za dopunu akomulatora najbolje je koristiti solarne panele jest da je to skupa investicija ali se isplati.Sto se tice tv imam mali tv lcd tft brondi sa ekrqnom od 8 inca narqvno kolor slika je odlicna a cela elektronika u njemu je od lg ima veoma osetljiv tjuner i dobar prijem signal.toliko od mene za sada.
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 10 Jul 2012 07:52
Ja sam kampovao sa akumulatorom od 45 Ah, koji se isprazni za 4 dana i to ne skroz. U auto sam ugradio kabal od 5-6 mm debljine koji vodi od akumulatora pod haubom do gepeka znači dobio +, a masu sam uzeo sa bilo kojeg šafa iz gepeka, i na te kablove stavio bakarne štipaljke. U kampu obično svaki 2-3 dan idem autom u nabavku ili na neku drugu plažu, kad krenem ubacim bateriju u gepek i nakačim štipaljke, dok se vratim akumulator posle toga traje još 3-4 dana, pa opet, a dok sam putovao bio je sve vreme u gepeku i punio se. U kućici imam 5 sijalica, 2 neonske, pumpu za vodu, ugradio sam upaljač pa sam koristio transformator sa 12v na 220v za TV, i punio lap top. A danas sam povezao da imam osveljenje u prikolici dok je prikačen džek za signalizaciju na auto, dok se baterija puni u gepeku u toku voženje, pa ne moram da je ubacujem da bih imao osvetljenje kada negde stanem da odmorim od vožnje.
Meni se to odlično pokazalo pa preporučujem i drugima.
Bolja varijanta je solarni panel kao akt tašna, cena je 120€, ali sam pitao čoveka ako bi se kupilo 2-3 komada, moglo bi i jeftinije, pa ako nekoga zanima da se skupimo i spustimo malo cenu. Pozdrav svim kamperima.
Meni se to odlično pokazalo pa preporučujem i drugima.
Bolja varijanta je solarni panel kao akt tašna, cena je 120€, ali sam pitao čoveka ako bi se kupilo 2-3 komada, moglo bi i jeftinije, pa ako nekoga zanima da se skupimo i spustimo malo cenu. Pozdrav svim kamperima.
Poslednja izmena od stevanfilip u 15 Maj 2013 21:42, izmenjeno 1 put ukupno.
Evo ja sam zainteresovan za panel 80 W, merkam ga i nećkam se jer su u pitanju polikristali. Prednost je što se dobija i regulator, a i kompaktno je, može da se sklopi kao aktovka pa ne zauzima mnogo mesta u transportu. Bilo bi dobro sa se čujemo pa da se dogovorimo, ako ima još zainteresovanih, tim bolje.stevanfilip napisao:Ja sam kampovao sa akumulatorom od 45 Ah, koji se isprazni za 4 dana i to ne skroz. U auto sam ugradio kabal koji vodi od akumulatora pod haubom do gepeka znači dobio +, a masu sam uzeo sa bilo kojeg šafa iz gepeka, i na te kablove stavio bakarne štipaljke. U kampu obično svaki 2-3 dan idem autom u nabavku ili na neku drugu plažu, kad krenem ubacim bateriju u gepek i nakačim štipaljke, dok se vratim akumulator posle toga traje još 3-4 dana, pa opet, a dok sam putovao bio je sve vreme u gepeku i punio se. U kućici imam 5 sijalica, 2 neonske, pumpu za vodu, ugradio sam upaljač pa sam koristio transformator sa 12v na 220v za TV, i punio lap top. A danas sam povezao da imam osveljenje u prikolici dok je prikačen džek za signalizaciju na auto, dok se baterija puni u gepeku u toku voženje, pa ne moram da je ubacujem da bih imao osvetljenje kada negde stanem da odmorim od voženje.
Meni se to odlično pokazalo pa preporučujem i drugima.
Bolja varijanta je solarni panel kao akt tašna, cena je 120€, ali sam pito čoveka ako bi se kupilo 2-3 komada, moglo bi i jeftinije, pa ako nekoga zanima da se skupimo i spustimo malo cenu. Pozdrav svim kamperima.
Danas sam malo čačkao po inastalacijama u prikolici i uspeo da raščivijam neke stvari.Jader napisao:Evo ja sam zainteresovan za panel 80 W, merkam ga i nećkam se jer su u pitanju polikristali. Prednost je što se dobija i regulator, a i kompaktno je, može da se sklopi kao aktovka pa ne zauzima mnogo mesta u transportu. Bilo bi dobro sa se čujemo pa da se dogovorimo, ako ima još zainteresovanih, tim bolje.stevanfilip napisao:Ja sam kampovao sa akumulatorom od 45 Ah, koji se isprazni za 4 dana i to ne skroz. U auto sam ugradio kabal koji vodi od akumulatora pod haubom do gepeka znači dobio +, a masu sam uzeo sa bilo kojeg šafa iz gepeka, i na te kablove stavio bakarne štipaljke. U kampu obično svaki 2-3 dan idem autom u nabavku ili na neku drugu plažu, kad krenem ubacim bateriju u gepek i nakačim štipaljke, dok se vratim akumulator posle toga traje još 3-4 dana, pa opet, a dok sam putovao bio je sve vreme u gepeku i punio se. U kućici imam 5 sijalica, 2 neonske, pumpu za vodu, ugradio sam upaljač pa sam koristio transformator sa 12v na 220v za TV, i punio lap top. A danas sam povezao da imam osveljenje u prikolici dok je prikačen džek za signalizaciju na auto, dok se baterija puni u gepeku u toku voženje, pa ne moram da je ubacujem da bih imao osvetljenje kada negde stanem da odmorim od voženje.
Meni se to odlično pokazalo pa preporučujem i drugima.
Bolja varijanta je solarni panel kao akt tašna, cena je 120€, ali sam pito čoveka ako bi se kupilo 2-3 komada, moglo bi i jeftinije, pa ako nekoga zanima da se skupimo i spustimo malo cenu. Pozdrav svim kamperima.
Imam dve nedoumice ako se akumulator postavi u prikolicu i spoji na razvodnu kutiju 12 V:
1. Da li ce struja 12 V koja dolazi iz automobila preko instalacije za prikolicu (54G) puniti akumulator u toku vožnje;
2. Da li će struja 12 koja dolazi preko transformatora i greco spoja puniti akumulator dok sam spojen na 220 V?
Ovaj problem smo počeli da rešavamo na prikolici kod Koleta. Ona nije imala akomulator, pa smo postavili u prednjem boksu akomulator od 90 Ah. Povezali smo ga na instalaciju i naravno zamenili sve sijalice LED rasvetom.
1. Struja koja dolazi iz automobila ne puni dodatni akomulator, već služi samo za signalizaciju
2. Struja koja dolazi sa originalnog trafoa preko greca nije pametno da se poveže za punjenje akomulatora pošto nema osim greca nimalo elektronike za stabilizaciju napona (kada sam merio kod njega ovaj trafo je davao napon od 16,8V što bi brzo dovelo do toga da akomulator pregori)
Moj predlog je (tako smo uradili kod njegove prikolice), otvoriti elektroblok prevezati ga (on delimično dozvoljava i naizmeničnu strruju za sijalice koja nije za LED rasvetu), staviti ispravljač od 10 A i onda će sva struja u prikolici biti jednosmerna i stabilna, a i povezivanjem akomulatora puni ga bez problema (kada se uključi na 220V)
Postaviti dodatni kabal s većim presekom, osiguračem od 30 do 40A i nekim lakim konektorom za punjenje akomulatora u toku vožnje. Ovo nam je sada na redu - Ukoliko bi se povezalo preko instalacije za signalizaciju, prečnik žica je relativno mali za jednosmernu struju i kada se akomulator u prikolici isprazni mogao bi da sa alternatora potražuje malo više što bi u najmanju ruku dovelo do pregorevanja osigurača u kolima npr. za svetla (poziciju)
1. Struja koja dolazi iz automobila ne puni dodatni akomulator, već služi samo za signalizaciju
2. Struja koja dolazi sa originalnog trafoa preko greca nije pametno da se poveže za punjenje akomulatora pošto nema osim greca nimalo elektronike za stabilizaciju napona (kada sam merio kod njega ovaj trafo je davao napon od 16,8V što bi brzo dovelo do toga da akomulator pregori)
Moj predlog je (tako smo uradili kod njegove prikolice), otvoriti elektroblok prevezati ga (on delimično dozvoljava i naizmeničnu strruju za sijalice koja nije za LED rasvetu), staviti ispravljač od 10 A i onda će sva struja u prikolici biti jednosmerna i stabilna, a i povezivanjem akomulatora puni ga bez problema (kada se uključi na 220V)
Postaviti dodatni kabal s većim presekom, osiguračem od 30 do 40A i nekim lakim konektorom za punjenje akomulatora u toku vožnje. Ovo nam je sada na redu - Ukoliko bi se povezalo preko instalacije za signalizaciju, prečnik žica je relativno mali za jednosmernu struju i kada se akomulator u prikolici isprazni mogao bi da sa alternatora potražuje malo više što bi u najmanju ruku dovelo do pregorevanja osigurača u kolima npr. za svetla (poziciju)
Akomulator - inverter pa onda priključak na originalnu instalaciju, ali preko releja na 220 ili grebenastog prekidača (kako ne bi mogla da bude uključena u isto vreme spoljna struja i invertor). Na ovaj način imao bi priključke za male potrošače - lap top, TV, punjenje mobilnih (na 220V) i sl. U zavisnosti od snage invertorar (ja bih bar 400W) je korisna stvar kojoj se svrha pokazuje naročito na izletima, odnosno kada nisi u kampu.Jader napisao:Nešto razmišljam o varijanti akumulator --> inverter 220 V ---> priključak 220 V na prikolici. Izgleda mi glupo jer se struja za većinu potrošača opet preko transformatora vraća na 12 V, šta mislite da li su gubici zanemarljivi ili da razdvojim 220 V struju preko produžnog?
Kad sam rekao struja iz auta, mislio sam na poseban + vod koji ide direktno od sa akumulatora auta do priključnice za prikolicu (postoji prazan pin predvidjen za to, oznaka 54G) i imao bi presek barem 2,5 kvadrata, svoj osigurac i prekidac u autu. Jedino sto mi se ne svidja je zica koja ide od utikaca na prikolici do razvodne kutije, presek je po mom misljenju mali.lio napisao:Ovaj problem smo počeli da rešavamo na prikolici kod Koleta. Ona nije imala akomulator, pa smo postavili u prednjem boksu akomulator od 90 Ah. Povezali smo ga na instalaciju i naravno zamenili sve sijalice LED rasvetom.
1. Struja koja dolazi iz automobila ne puni dodatni akomulator, već služi samo za signalizaciju
2. Struja koja dolazi sa originalnog trafoa preko greca nije pametno da se poveže za punjenje akomulatora pošto nema osim greca nimalo elektronike za stabilizaciju napona (kada sam merio kod njega ovaj trafo je davao napon od 16,8V što bi brzo dovelo do toga da akomulator pregori)
Moj predlog je (tako smo uradili kod njegove prikolice), otvoriti elektroblok prevezati ga (on delimično dozvoljava i naizmeničnu strruju za sijalice koja nije za LED rasvetu), staviti ispravljač od 10 A i onda će sva struja u prikolici biti jednosmerna i stabilna, a i povezivanjem akomulatora puni ga bez problema (kada se uključi na 220V)
Postaviti dodatni kabal s većim presekom, osiguračem od 30 do 40A i nekim lakim konektorom za punjenje akomulatora u toku vožnje. Ovo nam je sada na redu - Ukoliko bi se povezalo preko instalacije za signalizaciju, prečnik žica je relativno mali za jednosmernu struju i kada se akomulator u prikolici isprazni mogao bi da sa alternatora potražuje malo više što bi u najmanju ruku dovelo do pregorevanja osigurača u kolima npr. za svetla (poziciju)
Danas sam povezao solarni panel 60 W i kontroler 10 A. Lio je lepo obrazložio zašto nije pametno puniti akumulator direktno sa ispravljača 220/12. Pošto sad imam novu situaciju, tj. kontroler punjenja, šta bi se desilo ako bih tu struju koja dolazi sa ispravljača usmerio u kontroler (deo gde ulaze žice sa panela), da li bi kontroler ispeglao tu struju i šta bi se desilo kad bi paralelno spojio i solar i struju s transformatora?lio napisao:Ovaj problem smo počeli da rešavamo na prikolici kod Koleta. Ona nije imala akomulator, pa smo postavili u prednjem boksu akomulator od 90 Ah. Povezali smo ga na instalaciju i naravno zamenili sve sijalice LED rasvetom.
1. Struja koja dolazi iz automobila ne puni dodatni akomulator, već služi samo za signalizaciju
2. Struja koja dolazi sa originalnog trafoa preko greca nije pametno da se poveže za punjenje akomulatora pošto nema osim greca nimalo elektronike za stabilizaciju napona (kada sam merio kod njega ovaj trafo je davao napon od 16,8V što bi brzo dovelo do toga da akomulator pregori)
Moj predlog je (tako smo uradili kod njegove prikolice), otvoriti elektroblok prevezati ga (on delimično dozvoljava i naizmeničnu strruju za sijalice koja nije za LED rasvetu), staviti ispravljač od 10 A i onda će sva struja u prikolici biti jednosmerna i stabilna, a i povezivanjem akomulatora puni ga bez problema (kada se uključi na 220V)
Postaviti dodatni kabal s većim presekom, osiguračem od 30 do 40A i nekim lakim konektorom za punjenje akomulatora u toku vožnje. Ovo nam je sada na redu - Ukoliko bi se povezalo preko instalacije za signalizaciju, prečnik žica je relativno mali za jednosmernu struju i kada se akomulator u prikolici isprazni mogao bi da sa alternatora potražuje malo više što bi u najmanju ruku dovelo do pregorevanja osigurača u kolima npr. za svetla (poziciju)
Unapred hvala!
Poslednja izmena od Jader u 13 Jun 2013 21:21, izmenjeno 1 put ukupno.
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 10 Jul 2012 07:52
Ja sam ga zavo pre par dana i kupio 60 W polikristal, danas sam ga testirao. Nisam smeo čekati da se ne rasproda i ova tura. Za moje potrebe je dovoljan, ali je problem sto je skoro kvadratnog oblika (67x77 cm) pa ne moze da stane ispod stola. Ja ga necu fiksirati, uzeo sam 6 metara kabla pa mogu da ga dislociram na sunce kad sam u hladovini.stevanfilip napisao:Jader,
Zvao me je čovek što prodaje solarne panele od 80w i rekao da su stigli, ja sam u Talatta kampu do 30 juna pa kad dođem u Čačak idem do njega da vidim kako to izgleda pa da vidim kupujem ili ne. Pa ti se javljam.
Pozdrav.
Želim ti ugodno letovanje!