Pozdrav od novog člana foruma.
O prikolicama i kamperima neznam ništa (osim malo stvari koje sam pročitao ovde na forumu)
Žena i ja nešto razmišljamo o prikolici (ja nikad nisam kampovao, a ona nije od kad je bila dete).
Voleli bi da probamo, pa gledamo neku prikolicu za nas 3-je.
Interesuje me da li je neko imao iskustva sa dovlačenjem prikolice iz Engleske (troškovi transporta i sl) čini mi se bar po onome što sam ja video na netu da ih tamo ima najpovoljnije.
Pored ovoga imam još tonu dilema:
Da li bitna dužina prikolice u smislu upravljanja i manevrisanja (da li je velika razlika u vođnji između recimo prikolice od 4 i 6m)
Kakvu prikolicu bi preporučili nekom ko je apsolutni početnik.
Da li je suludo gledati prikolice koje joštaju po 1000-2000 funti kao npr dole navedene?
http://caravans.autotrader.co.uk/used-c ... type/trade
http://caravans.autotrader.co.uk/used-c ... type/trade
http://caravans.autotrader.co.uk/used-c ... type/trade
Hvala unapred
Kupovina prikolice u Engleskoj
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Da li bitna dužina prikolice u smislu upravljanja i manevrisanja (da li je velika razlika u vođnji između recimo prikolice od 4 i 6m)
U samoj vožnji i nema previšr problema, ali: kod preticanja dodatna dužina - mora se ići još dalje, sve dok u retrovizoru ne vidiš da je ne samo auto, već i prikolica pretekla vozilo; U gradskim ulicama može doći do problema sa skretanjem, okretanjem (koliko poznaješ vožnju priključnog vozila u rikverc); sa povećanjem dužine prikolice (jednoosovinske) smanjuje se njena stabilnost...
Kakvu prikolicu bi preporučili nekom ko je apsolutni početnik.
Onu koja tebi odgovara: Za koliko članova, koja je namena. Ukoliko je namena samo u kampovima onda ne mora da ima crni tank, akomulator, invertor, punjenje akomulatora i sl. Ako je namena free camping, razmišljanje je drugačije - potrebna je autonomija od dva tri dana, a onda sledi...
Da li je suludo gledati prikolice koje joštaju po 1000-2000 funti kao npr dole navedene?
Za te pare ima i ovde i to već prepravljene za free camping
Pozz
U samoj vožnji i nema previšr problema, ali: kod preticanja dodatna dužina - mora se ići još dalje, sve dok u retrovizoru ne vidiš da je ne samo auto, već i prikolica pretekla vozilo; U gradskim ulicama može doći do problema sa skretanjem, okretanjem (koliko poznaješ vožnju priključnog vozila u rikverc); sa povećanjem dužine prikolice (jednoosovinske) smanjuje se njena stabilnost...
Kakvu prikolicu bi preporučili nekom ko je apsolutni početnik.
Onu koja tebi odgovara: Za koliko članova, koja je namena. Ukoliko je namena samo u kampovima onda ne mora da ima crni tank, akomulator, invertor, punjenje akomulatora i sl. Ako je namena free camping, razmišljanje je drugačije - potrebna je autonomija od dva tri dana, a onda sledi...
Da li je suludo gledati prikolice koje joštaju po 1000-2000 funti kao npr dole navedene?
Za te pare ima i ovde i to već prepravljene za free camping
Pozz
Maksa dobrodosao na forum!
Pre tačno godinu dana imao sam iste dileme, slična pitanja, pogledaj teme "pomoć oko kupovine prikolice", ima dva dela.
Iz iskustva mogu da ti kažem da prvo definišeš svoje potrebe (što reče @lio, da li samo kampovi, samo leto ili proleće i jesen itd.). Što se tiče dužine, pored želja, bitne su i mogućnosti (dužina je ipak bitna ) tj. čime misliš da sve to povučeš. Ono što je lio rekao u vezi preticanja nije , samo u slučaju da ti pretičeš nego i kad tebe pretiču... nekad se pretvori u čitavu večnost dok npr. autobus koji ide samo 3 km/h brže od tebe, a osećaj je sve, smo ne prijatan.
Na koju god morsku destinaciju da kreneš, očekuj neke uspone, male ili veće. A auto sve to treba da povuče + nekoliko osoba + prtljag + klima i sve to često na ekstremnim temperaturama.
Neverovatno je kako se težina prikolice povećava kad se krene na put, u dosta slučajeva, nepotrebnim stvarima - lično sam se uverio kad sam se vratio s mora i počeo da iznosim. Uvek na masu prazne prikolice dodaš još oko 200 kg pa imaš bruto masu.
Zato polako, imaš vremena do sledeće sezone, mislim da je nateže pronaći dobro očuvanu prikolicu. Što se tiče uvoza na neviđeno, lično se ne bih upuštao u to, pogotovo iz UK. Moj je predlog: drži se mainstream marki za koje se lako mogu pronaći delovi jer vrednost pojedinačnih delova na prikolici višestruku nadmašuju njenu vrednost i traži što noviju i što očuvaniju koja odgovara tvojim potrebama.
Pre tačno godinu dana imao sam iste dileme, slična pitanja, pogledaj teme "pomoć oko kupovine prikolice", ima dva dela.
Iz iskustva mogu da ti kažem da prvo definišeš svoje potrebe (što reče @lio, da li samo kampovi, samo leto ili proleće i jesen itd.). Što se tiče dužine, pored želja, bitne su i mogućnosti (dužina je ipak bitna ) tj. čime misliš da sve to povučeš. Ono što je lio rekao u vezi preticanja nije , samo u slučaju da ti pretičeš nego i kad tebe pretiču... nekad se pretvori u čitavu večnost dok npr. autobus koji ide samo 3 km/h brže od tebe, a osećaj je sve, smo ne prijatan.
Na koju god morsku destinaciju da kreneš, očekuj neke uspone, male ili veće. A auto sve to treba da povuče + nekoliko osoba + prtljag + klima i sve to često na ekstremnim temperaturama.
Neverovatno je kako se težina prikolice povećava kad se krene na put, u dosta slučajeva, nepotrebnim stvarima - lično sam se uverio kad sam se vratio s mora i počeo da iznosim. Uvek na masu prazne prikolice dodaš još oko 200 kg pa imaš bruto masu.
Zato polako, imaš vremena do sledeće sezone, mislim da je nateže pronaći dobro očuvanu prikolicu. Što se tiče uvoza na neviđeno, lično se ne bih upuštao u to, pogotovo iz UK. Moj je predlog: drži se mainstream marki za koje se lako mogu pronaći delovi jer vrednost pojedinačnih delova na prikolici višestruku nadmašuju njenu vrednost i traži što noviju i što očuvaniju koja odgovara tvojim potrebama.
ja sam imao slicnu dilemu, i na kraju sam resio da kupim ADRIJU. Zasto? Zato sto je jeftina, lagana, laka za popravljanje, ima delova, ako je negde zbog neiskustva zakacis, ostetis, cuknes, popravka je relativno laka. Za Adriju imas pakne, kedere, srtakla, luftere, a za englesku prikolicu je nabavka delova veliki problem.
Ja ti preporucujem neku Adriju oko 90-tog godista, da uz nju ide predsator, jer u praksi vise koristis predsator nego samu prikolicu. Tu Adriju mozes polako da prilagodis svojim potrebama. Dodas akumulator, tank za vodu, pretvarac sa 12 na 220V, Antene, satelit, TV, DVD, i slicno.
Na primer ovako nesto:
http://www.polovniautomobili.com/oglas3 ... ria_adria/
http://www.polovniautomobili.com/oglas3 ... adria_400/
http://www.polovniautomobili.com/oglas3 ... dria_4256/
http://www.mojauto.rs/polovni-kamp/1350 ... PTIMA-350T
http://www.mojauto.rs/polovni-kamp/1318 ... UMA-400-SL
Bitno je da dobijes sve papire za registraciju, a to mozes proveriti u nekoj od agencija za registraciju vozila.
Kod Adrija je bitno da su coskovi poda u redu. To vidis kad zavitis odozdo, tj. da nisu truli. Proveri unutrasnjost da negde ne prokisnjava i to je to. Sve drugo se veoma lako popravi.
Ja ti preporucujem neku Adriju oko 90-tog godista, da uz nju ide predsator, jer u praksi vise koristis predsator nego samu prikolicu. Tu Adriju mozes polako da prilagodis svojim potrebama. Dodas akumulator, tank za vodu, pretvarac sa 12 na 220V, Antene, satelit, TV, DVD, i slicno.
Na primer ovako nesto:
http://www.polovniautomobili.com/oglas3 ... ria_adria/
http://www.polovniautomobili.com/oglas3 ... adria_400/
http://www.polovniautomobili.com/oglas3 ... dria_4256/
http://www.mojauto.rs/polovni-kamp/1350 ... PTIMA-350T
http://www.mojauto.rs/polovni-kamp/1318 ... UMA-400-SL
Bitno je da dobijes sve papire za registraciju, a to mozes proveriti u nekoj od agencija za registraciju vozila.
Kod Adrija je bitno da su coskovi poda u redu. To vidis kad zavitis odozdo, tj. da nisu truli. Proveri unutrasnjost da negde ne prokisnjava i to je to. Sve drugo se veoma lako popravi.
Kad se mora, nije teško.
PotpisujemSinbad napisao:ja sam imao slicnu dilemu, i na kraju sam resio da kupim ADRIJU. Zasto? Zato sto je jeftina, lagana, laka za popravljanje, ima delova, ako je negde zbog neiskustva zakacis, ostetis, cuknes, popravka je relativno laka. Za Adriju imas pakne, kedere, srtakla, luftere, a za englesku prikolicu je nabavka delova veliki problem.
Ja ti preporucujem neku Adriju oko 90-tog godista, da uz nju ide predsator, jer u praksi vise koristis predsator nego samu prikolicu. Tu Adriju mozes polako da prilagodis svojim potrebama. Dodas akumulator, tank za vodu, pretvarac sa 12 na 220V, Antene, satelit, TV, DVD, i slicno.
Na primer ovako nesto:
http://www.polovniautomobili.com/oglas3 ... ria_adria/
http://www.polovniautomobili.com/oglas3 ... adria_400/
http://www.polovniautomobili.com/oglas3 ... dria_4256/
http://www.mojauto.rs/polovni-kamp/1350 ... PTIMA-350T
http://www.mojauto.rs/polovni-kamp/1318 ... UMA-400-SL
Bitno je da dobijes sve papire za registraciju, a to mozes proveriti u nekoj od agencija za registraciju vozila.
Kod Adrija je bitno da su coskovi poda u redu. To vidis kad zavitis odozdo, tj. da nisu truli. Proveri unutrasnjost da negde ne prokisnjava i to je to. Sve drugo se veoma lako popravi.
Što se tiče automobila, mislio sam da na postojeći stavim kuku, a pošto je auto relativno jak (dizel, 2800ccm, 177 konja) mislim da to nebi trebao da bude problem, bar se nadam, probao sam da nadjem na netu i mislim da je dozvoljena prikolica do 2500kg i do 140kg opterećenja na kuku.Jader napisao:Maksa dobrodosao na forum!
Pre tačno godinu dana imao sam iste dileme, slična pitanja, pogledaj teme "pomoć oko kupovine prikolice", ima dva dela.
Iz iskustva mogu da ti kažem da prvo definišeš svoje potrebe (što reče @lio, da li samo kampovi, samo leto ili proleće i jesen itd.). Što se tiče dužine, pored želja, bitne su i mogućnosti (dužina je ipak bitna ) tj. čime misliš da sve to povučeš. Ono što je lio rekao u vezi preticanja nije , samo u slučaju da ti pretičeš nego i kad tebe pretiču... nekad se pretvori u čitavu večnost dok npr. autobus koji ide samo 3 km/h brže od tebe, a osećaj je sve, smo ne prijatan.
Na koju god morsku destinaciju da kreneš, očekuj neke uspone, male ili veće. A auto sve to treba da povuče + nekoliko osoba + prtljag + klima i sve to često na ekstremnim temperaturama.
Video sam da ima i prikolica za iznajmljivanje u Srbiji, pa ćemo možda probati prvo da iznajmimo na par dana, da vidimo kako nam se dopada, mada me malo plaši vožnja tuđe prikolice bez iskustva.Jader napisao:Neverovatno je kako se težina prikolice povećava kad se krene na put, u dosta slučajeva, nepotrebnim stvarima - lično sam se uverio kad sam se vratio s mora i počeo da iznosim. Uvek na masu prazne prikolice dodaš još oko 200 kg pa imaš bruto masu.
Zato polako, imaš vremena do sledeće sezone, mislim da je nateže pronaći dobro očuvanu prikolicu. Što se tiče uvoza na neviđeno, lično se ne bih upuštao u to, pogotovo iz UK. Moj je predlog: drži se mainstream marki za koje se lako mogu pronaći delovi jer vrednost pojedinačnih delova na prikolici višestruku nadmašuju njenu vrednost i traži što noviju i što očuvaniju koja odgovara tvojim potrebama.