Alternator - generator

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

Odgovori
Korisnikov avatar
mustang
Korisnik
Postovi: 1030
Pridružio se: 27 Jan 2008 22:16
Lokacija: Nis

Post od mustang »

Muka me je naterala da zbog kvara na alternatoru kampera proguglujem, nađem neki podatak i rešim problem sa njim.
Put od zadnjih 150 km prema Zasavici i put nazad od 330 km do Niša prešli smo bez alternatora.
S obzirom da je alternator vrlo bitan deo kampera ili autombila, možda će nekom pomoći ovaj poučni tekst o principu rada, mogućim kvarovima i poravci.

http://www.scribd.com/doc/55963212

Inače, danas sam ga uz veliku muku skinuo i našao vrlo neuobičajenu grešku. Kroz rešetku za hlađenje je upao jedan šraf M5 dužine 15mm, napravio kratak spoj i iskrivio peraja ventilatora.
Sva sreća da nije ništa bitno oštećeno. Očistio, podmazao, vratio ga nazad na kamper i sada radi normalno.
Poslednja izmena od mustang u 21 Maj 2011 22:01, izmenjeno 1 put ukupno.
Omnia mea mecum porto
driver57s
Korisnik
Postovi: 414
Pridružio se: 12 Maj 2011 00:22

Post od driver57s »

Mozda ne spada u ovu temu, ali da ne otvaram novu, imam problem t.j. kvar na alnaseru, zbog toga kvara nisam mogao da pokrenem motor a samim tim ni kamper da dodjem u Zasavicu na druzenje sa vama ( ziv sam se pojeo). Dal znate nekog dobrog i korektnog majstora za alnaser, ja sam ga skinuo sa motora, rec je o fiat dukatu 2,5d. E da, majstor iz BGDa.
igor
Site Admin
Postovi: 37
Pridružio se: 08 Apr 2011 17:58

Post od igor »

fiat dukato 2,5d imam i ja,
servisiram ga kod majstora za pezo (posto je njegov motor) u servis ispod plavog mosta.
i vrlo sam zadovoljan.
Vlasnik je Dule - 064/2361044
driver57s
Korisnik
Postovi: 414
Pridružio se: 12 Maj 2011 00:22

Post od driver57s »

hvala igore, odnecu mu sutra alnaser da ga sredi
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

Pošto sam imao sličan problem da Vam kažem moje iskustvo. Ja sam proverio anlaser i navodno je bilo sve OK, ali je ponekad palio tek kada desetak puta okreneš ključ. Ispostavilo se da između akomulatora i anlasera postoji kutijica (koja ne znam čemu služi - možda je neka vrsta jakog osigurača) koja kada nema dobar kontakt ne dozvoljava startovanje anlasera sa brave. Problem sam rešio čišćenjem klema na ovoj kutijici
kada je reč o alternatoru, ja sam sam dogradio još jedan od 90 A, za posebno napajanje dva akomulatora
Poslednja izmena od lio u 23 Maj 2011 02:18, izmenjeno 1 put ukupno.
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

jel imas podatak za koliko ti vremena u mestu napuni te akomulatore od kampera ?
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

jel imas podatak za koliko ti vremena u mestu napuni te akomulatore od kampera ?
driver57s
Korisnik
Postovi: 414
Pridružio se: 12 Maj 2011 00:22

Post od driver57s »

Danas sam odneo alnaser kod majstora, kad ga je otvorio odmah se vedeo problem, usla je voda u njega sav je zardjao iznutra, cetkice se raspale, a oprugice istrulile... Za sat ipo ga covek sredi generalno, kad sam ga namontirao radi kao da je iz fabrike uzasao, sad pali "na pola kljuca". Ponovo sam mobilan
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

groskamper napisao:jel imas podatak za koliko ti vremena u mestu napuni te akomulatore od kampera ?
2x90 A su alternatori, znači ukoliko su skroz prazni akomulatori (ja imam 2x90 Ah) jedan sat na malo preko minimalnog broja obrtaja. U praksi se pokazalo da je dosta pola sata na minimalnom broju obrtaja kada ispraznim preko pretvarača napona (konvertora)
Ja sam doduše postavio konvertor od 1000 W pa se desi da ovaj u stambenom delu relativno lako ispraznim ali bar imam struju i za mikrotalasnu itd... Pokazalo se da konvertor za male potrošače (punjenje lap topa, telefona, TV itd... ipak dugo vuče struju) klima, mikrotalasna i eventualno nešto drugo sa većom potrošnjom ipak zahteva uključen rad motora, odnosno alternatora (90 A x 12V = 1080W jednosmerne struje na 12 V malo potroši pretvarač) sve u svemu jedan pretvarač i jedan dodatni alternator = agregat za koji ne morate da izlazite napolje (za paljenje i gašenje), ali je bučan u kabini. Ja sam uz to odvojio alternatore i akomulatore za svaki slučaj. Napajanje klime sa pretvarača je isprobano i radi (i bez akomulatora pri uključenom motoru).
Poslednja izmena od lio u 24 Maj 2011 18:23, izmenjeno 1 put ukupno.
Odgovori