Alternator - generator
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Muka me je naterala da zbog kvara na alternatoru kampera proguglujem, nađem neki podatak i rešim problem sa njim.
Put od zadnjih 150 km prema Zasavici i put nazad od 330 km do Niša prešli smo bez alternatora.
S obzirom da je alternator vrlo bitan deo kampera ili autombila, možda će nekom pomoći ovaj poučni tekst o principu rada, mogućim kvarovima i poravci.
http://www.scribd.com/doc/55963212
Inače, danas sam ga uz veliku muku skinuo i našao vrlo neuobičajenu grešku. Kroz rešetku za hlađenje je upao jedan šraf M5 dužine 15mm, napravio kratak spoj i iskrivio peraja ventilatora.
Sva sreća da nije ništa bitno oštećeno. Očistio, podmazao, vratio ga nazad na kamper i sada radi normalno.
Put od zadnjih 150 km prema Zasavici i put nazad od 330 km do Niša prešli smo bez alternatora.
S obzirom da je alternator vrlo bitan deo kampera ili autombila, možda će nekom pomoći ovaj poučni tekst o principu rada, mogućim kvarovima i poravci.
http://www.scribd.com/doc/55963212
Inače, danas sam ga uz veliku muku skinuo i našao vrlo neuobičajenu grešku. Kroz rešetku za hlađenje je upao jedan šraf M5 dužine 15mm, napravio kratak spoj i iskrivio peraja ventilatora.
Sva sreća da nije ništa bitno oštećeno. Očistio, podmazao, vratio ga nazad na kamper i sada radi normalno.
Poslednja izmena od mustang u 21 Maj 2011 22:01, izmenjeno 1 put ukupno.
Omnia mea mecum porto
Mozda ne spada u ovu temu, ali da ne otvaram novu, imam problem t.j. kvar na alnaseru, zbog toga kvara nisam mogao da pokrenem motor a samim tim ni kamper da dodjem u Zasavicu na druzenje sa vama ( ziv sam se pojeo). Dal znate nekog dobrog i korektnog majstora za alnaser, ja sam ga skinuo sa motora, rec je o fiat dukatu 2,5d. E da, majstor iz BGDa.
Pošto sam imao sličan problem da Vam kažem moje iskustvo. Ja sam proverio anlaser i navodno je bilo sve OK, ali je ponekad palio tek kada desetak puta okreneš ključ. Ispostavilo se da između akomulatora i anlasera postoji kutijica (koja ne znam čemu služi - možda je neka vrsta jakog osigurača) koja kada nema dobar kontakt ne dozvoljava startovanje anlasera sa brave. Problem sam rešio čišćenjem klema na ovoj kutijici
kada je reč o alternatoru, ja sam sam dogradio još jedan od 90 A, za posebno napajanje dva akomulatora
kada je reč o alternatoru, ja sam sam dogradio još jedan od 90 A, za posebno napajanje dva akomulatora
Poslednja izmena od lio u 23 Maj 2011 02:18, izmenjeno 1 put ukupno.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Danas sam odneo alnaser kod majstora, kad ga je otvorio odmah se vedeo problem, usla je voda u njega sav je zardjao iznutra, cetkice se raspale, a oprugice istrulile... Za sat ipo ga covek sredi generalno, kad sam ga namontirao radi kao da je iz fabrike uzasao, sad pali "na pola kljuca". Ponovo sam mobilan
2x90 A su alternatori, znači ukoliko su skroz prazni akomulatori (ja imam 2x90 Ah) jedan sat na malo preko minimalnog broja obrtaja. U praksi se pokazalo da je dosta pola sata na minimalnom broju obrtaja kada ispraznim preko pretvarača napona (konvertora)groskamper napisao:jel imas podatak za koliko ti vremena u mestu napuni te akomulatore od kampera ?
Ja sam doduše postavio konvertor od 1000 W pa se desi da ovaj u stambenom delu relativno lako ispraznim ali bar imam struju i za mikrotalasnu itd... Pokazalo se da konvertor za male potrošače (punjenje lap topa, telefona, TV itd... ipak dugo vuče struju) klima, mikrotalasna i eventualno nešto drugo sa većom potrošnjom ipak zahteva uključen rad motora, odnosno alternatora (90 A x 12V = 1080W jednosmerne struje na 12 V malo potroši pretvarač) sve u svemu jedan pretvarač i jedan dodatni alternator = agregat za koji ne morate da izlazite napolje (za paljenje i gašenje), ali je bučan u kabini. Ja sam uz to odvojio alternatore i akomulatore za svaki slučaj. Napajanje klime sa pretvarača je isprobano i radi (i bez akomulatora pri uključenom motoru).
Poslednja izmena od lio u 24 Maj 2011 18:23, izmenjeno 1 put ukupno.