Problem signalizacije (stop svetlo i migavci)
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Pozdrav dobri ljudi . Juche se dogovorih sa sobom da je kraj lencharenju i da je vreme vracati se za Beograd kako protokol nalaze valja polako pregledati stvari, mehaniku itd. kako bih se u ponedeljak spokojno otisnuo i krenuo. Sve bese ispravno i onda cvrc :O zdrobih svojim sopstvenim tockovima SUV vozila konektore od prikolice. Kupih 7mo polni konektor muski i zenski, morao sam i zenski jer na dzipu mi je USA 7mo polni ( koji nisam naso ovde pa kupih klasican 7 evropski) sad je problem jer meni iz Cadillaca izlazi stop svetlo na zicu od migavaca. Tako je fabricki na njemu, izlaz na zutu zicu je shtop svetlo i levi migavac a desni migavac zelena zica i na njoj takodje je shtop. Sve ostalo dobro namestih a shtop svetlo cvrc :O kad stinem kochnicu meni svetle oba migavca :O a ne shtopaljka....naravno rade mi i zmigavci kad upalim trepcu bez problema. Ima li neko ideju kako da resim ovaj problem ili da se pakujem pa tako za BGD .
Pogledaj na ovom linku http://pedja.supurovic.net/prikljucak-z ... olicu-sema
mozda nadjes resenje, a obavezno procitaj i komentare na kraju.
Nije preporucljivo bez stop svetla kretati, pre svega zbog sopstvene bezbednosti, ali ako se mora ... mozda je bolje ici danju nego nocu.
mozda nadjes resenje, a obavezno procitaj i komentare na kraju.
Nije preporucljivo bez stop svetla kretati, pre svega zbog sopstvene bezbednosti, ali ako se mora ... mozda je bolje ici danju nego nocu.
Poslednja izmena od igorpet u 25 Avg 2013 21:48, izmenjeno 1 put ukupno.
Uh tek me sad zbunilo sto sam video na tom sajtu. Kod mene farbichki iz dzipa izlazi
ZUTA ( levi migavac i levo stop svetlo)
ZELENA ( desni migavac i desno stop svetlo)
Danas sam namestio poziciju, levi i desni migavac i samo me buni to kad stisnem shtopaljku svete konstantno oba migavca umesto stopa.
Sutra cu jos da se bakcem i ako nista ne uradim u utorak krecem. Naravno, konsultovao sam i trazio majstore da mi to urade ali svi beze ko djavo od krsta kad cuju da je u pitanju americko vozilo.
ZUTA ( levi migavac i levo stop svetlo)
ZELENA ( desni migavac i desno stop svetlo)
Danas sam namestio poziciju, levi i desni migavac i samo me buni to kad stisnem shtopaljku svete konstantno oba migavca umesto stopa.
Sutra cu jos da se bakcem i ako nista ne uradim u utorak krecem. Naravno, konsultovao sam i trazio majstore da mi to urade ali svi beze ko djavo od krsta kad cuju da je u pitanju americko vozilo.
Pa sta znam ... pogledaj i ovo:DraganBGD napisao:Uh tek me sad zbunilo sto sam video na tom sajtu. Kod mene farbichki iz dzipa izlazi
ZUTA ( levi migavac i levo stop svetlo)
ZELENA ( desni migavac i desno stop svetlo)
Danas sam namestio poziciju, levi i desni migavac i samo me buni to kad stisnem shtopaljku svete konstantno oba migavca umesto stopa.
Sutra cu jos da se bakcem i ako nista ne uradim u utorak krecem. Naravno, konsultovao sam i trazio majstore da mi to urade ali svi beze ko djavo od krsta kad cuju da je u pitanju americko vozilo.
http://uk-trailer-parts.co.uk/7-pin-n-t ... ng-diagram
http://uk-trailer-parts.co.uk/7-pin-s-t ... van-wiring
http://www.watling-towbars.co.uk/wiring ... wbars.html
Ima li taj tvoj originalni prikljucak neku oznaku?
Ne znam kako se obelezava taj USA 7mo polni, obicno nalazaim EURO
Pogledaj i ovde:
http://www.etrailer.com/faq-wiring.aspx
pogledaj tabelu na kraju - ima USA vozila
a vidi i ovo
http://www.countrytrailer.com/WNDisplay ... P?NUMBER=8
http://www.etrailer.com/faq-wiring.aspx
pogledaj tabelu na kraju - ima USA vozila
a vidi i ovo
http://www.countrytrailer.com/WNDisplay ... P?NUMBER=8
Nema druge nego glinericu u ruke pa ispitivanje... To bi trebalo da je uz unimer sastavni deo svakog kampera/prikolice.DraganBGD napisao:Uh tek me sad zbunilo sto sam video na tom sajtu. Kod mene farbichki iz dzipa izlazi
ZUTA ( levi migavac i levo stop svetlo)
ZELENA ( desni migavac i desno stop svetlo)
Danas sam namestio poziciju, levi i desni migavac i samo me buni to kad stisnem shtopaljku svete konstantno oba migavca umesto stopa.
Sutra cu jos da se bakcem i ako nista ne uradim u utorak krecem. Naravno, konsultovao sam i trazio majstore da mi to urade ali svi beze ko djavo od krsta kad cuju da je u pitanju americko vozilo.
Nema oznaku, ali imam u uputstva od auta tachno sta je koja zica, medjutim, problem je sto veceras skontam da prikolica ima dve druge boje koje dzip uopste nema. Taj muski stari konetor sam zdrobio i nisam mogao da pohvatam redosled-kombinacije.
Iz dzipa izlazi :
Yellow: Left Stop/Turn Signal
•
Dark Green: Right Stop/Turn Signal
•
Brown: Taillamps
•
White: Ground
•
Light Green: Back-up Lamps
•
Red: Battery Feed
•
Dark Blue: Trailer Brake
izgleda da prikolica ima drugu semu i da mora da se nesto "konbinuje" Razmishljam logichno i na glas ako je prikolica evropska, normalno je da ima druge oznake-boje od USA vozila i da se onda nekom kombinacijom zica-boja dobije to da radi kako treba. Do tog "logichnog" zakljuchka sam dosao jer eu konektori nemaju zajednicku zicu za migavce i stop svetla vec zasebne.
Sutra cu da pokucam jos kod nekog majstora u Paracinu ( posto sam trenutno tu svratio da malo obidjem zavichaj ) ali mrka kapa. sve vise sto razmisljam, sve vise mislim da u tom conektor-adapteru bila neka "munja" koja sredjivala tu raznolikost boja i njenih funkcja
Tebi Igore hvala na odvojenom vremenu i volji da mi pomognesh.
Iz dzipa izlazi :
Yellow: Left Stop/Turn Signal
•
Dark Green: Right Stop/Turn Signal
•
Brown: Taillamps
•
White: Ground
•
Light Green: Back-up Lamps
•
Red: Battery Feed
•
Dark Blue: Trailer Brake
izgleda da prikolica ima drugu semu i da mora da se nesto "konbinuje" Razmishljam logichno i na glas ako je prikolica evropska, normalno je da ima druge oznake-boje od USA vozila i da se onda nekom kombinacijom zica-boja dobije to da radi kako treba. Do tog "logichnog" zakljuchka sam dosao jer eu konektori nemaju zajednicku zicu za migavce i stop svetla vec zasebne.
Sutra cu da pokucam jos kod nekog majstora u Paracinu ( posto sam trenutno tu svratio da malo obidjem zavichaj ) ali mrka kapa. sve vise sto razmisljam, sve vise mislim da u tom conektor-adapteru bila neka "munja" koja sredjivala tu raznolikost boja i njenih funkcja
Tebi Igore hvala na odvojenom vremenu i volji da mi pomognesh.
Mani se majstora ako ne zelis da izgubis zivce i pare nego lepo odi kuci i natenane razmrsi koji signali izlaze iz auta ka uticnici na kuki. Meni je cudno da imas jednu zicu za stop i pokazivace pravca. Uzmi probnu lampicu, prikljuci je na masu uticnice i proveri napon na prikljuccima uticnice kad ukljucujes pojedine elemente[migavac, stop, pozicija]. Zatim ustanovi tacnu zicu za masu na prikolici najbolje u razvodnoj kutiji-ormaricu prikolice. iz akumulatora dovedi minus na masu a plus iz akomulatora na zice utikaca za prikolicu, na jednu po jednu, i prati i belezi koje se sijalice pale. Posle toga povezi utikac na prikolici i uticnicu na kuki u skladu sa semama za evropski standard koje vec imas. PAZI SAMO KAD CITAS SEME ZA UTIKAC I UTICNICU SA KOJE STRANE POSMATRAS ISTE. Obicno uz kontakte postoje brojcane oznake pa ce ti to olaksati povezivanje.
Poslednja izmena od Dragan u 26 Avg 2013 11:17, izmenjeno 1 put ukupno.
E ljudi da se pohvalim danasnji bilans sa majstorima: KATASTROFAAAAA i ja njima uprno jedno oni drugo, ja u klin a oni u plochu i pobrljave mi komijuter na dzipu, sad svetlim kao cirkus medrano. Bilo sta da ukljucim, bilo migavac, stopaljku, blicam... sve se upali i trepce, sve moguce sijalice., chak i svetlo u dzipu se pali i gasi. Sad sam pustio da mi se skida softver za vozilo pa ujtru da ga okachim na komp i lagano resetovanje. Ne postoji ona stara za dzabe: TUDJA RUKA SVRAB NE CHESHE.
a lepo sam im rekao da mi na jednu zicu idu migavac i shtopaljka a oni : "ma to je neka greska, sad mi to ispravimo chaskom" i kazem da je to normalno za amerikance....... bla bla bla i umesto da naranim svinje i zatvorim obor ja ih pustih da mi "ispravljaju" instalaciju.
a lepo sam im rekao da mi na jednu zicu idu migavac i shtopaljka a oni : "ma to je neka greska, sad mi to ispravimo chaskom" i kazem da je to normalno za amerikance....... bla bla bla i umesto da naranim svinje i zatvorim obor ja ih pustih da mi "ispravljaju" instalaciju.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Ma ja sam gori idiot od njih, prochitah na netu i lepo sve svatih ali reko ajde da pitam mozda oni imaju neku ideju, a oni mi pricaju prichu da to sto su ti likovi iz fabrike napisali nemaju pojma i da ce oni to da poprave i ja, ajd pustim ih da ga oprave samo je bilo pitanje sta da poprave kad ustvari nista nije ni pokvareno. E sad mu vise nije nista. Evo zavrsilomi mi se skidanje programa pa cu ujutru lagnao sredjivanje.
Bas me interesuje kako i migavci i stop rade preko jedne zice. Jeli u pitanju kodiran signal a da u svetlima ima dekodera? U tom slucaju do uticnice za prikolicu se vodi signal posebnim zicama posle dekodera? Nisam cuo da kroz instalaciju prikolice idu kodirani signali. Objasni nam kako je kod tebe da se malo edukujemo i u tom smislu.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Posle bitke svi su. . .
Kad razmisljam o tome ja bih postavio paralelnu vezu ono sto ulazi u stop lampu preneo na signalizaciju prikolice . Amerikanci imaju opciju da velika stop svetla -lampe su crvene boje i u slucaju recimo aktivacije stop svetla gore obe strane a ako u tom trenutku recimo zelite da date levi migavac onda se na toj strani anulira stop signal i pocinje treptaje migavca. Naravno na suprotnoj strani je i dalje aktivno stop svetlo a trece stop svetlo (u zadnjem staklu) se u ovim prilikama trazi kao vrlo pozeljno.
Razdeliti ove signale je verovatno rizicno i tesko prenosivo na postojece evropske standarde . Dakle po meni je resenje paralelna veza naravno preko prikljucka a lampe na prikolici amerikanizovati u crvenu nijansu.
Nije mi jasno kako si uspeo da skines softver za ako sam ja razumeo putni racunar auta . Moj vrhunac je da iz auto date skinem semu na konektoru procesora i za odredjene davace procesora dobijem ocekivane vrednosti . Sam rad procesora je operacija koja je uslovljena cipom iprogramiranim od strane prizvodjaca ili neke tjuning kuce u nasem narodu poznata radnja kao CIPOVANjE.
Dodacu i ovo da procesori koji se ugradjuju sto bi narod reko komjuter za plinske uredjaje nije nista drugo no isti kao onaj koji koristi fabricki procesor stim sto sam video licno da se napajanja setuju kao sto je Mile nekad odvrtao i zavrtao dizne na karburatoru (na uvce)
Dobra tema svidja mi se.
Kad razmisljam o tome ja bih postavio paralelnu vezu ono sto ulazi u stop lampu preneo na signalizaciju prikolice . Amerikanci imaju opciju da velika stop svetla -lampe su crvene boje i u slucaju recimo aktivacije stop svetla gore obe strane a ako u tom trenutku recimo zelite da date levi migavac onda se na toj strani anulira stop signal i pocinje treptaje migavca. Naravno na suprotnoj strani je i dalje aktivno stop svetlo a trece stop svetlo (u zadnjem staklu) se u ovim prilikama trazi kao vrlo pozeljno.
Razdeliti ove signale je verovatno rizicno i tesko prenosivo na postojece evropske standarde . Dakle po meni je resenje paralelna veza naravno preko prikljucka a lampe na prikolici amerikanizovati u crvenu nijansu.
Nije mi jasno kako si uspeo da skines softver za ako sam ja razumeo putni racunar auta . Moj vrhunac je da iz auto date skinem semu na konektoru procesora i za odredjene davace procesora dobijem ocekivane vrednosti . Sam rad procesora je operacija koja je uslovljena cipom iprogramiranim od strane prizvodjaca ili neke tjuning kuce u nasem narodu poznata radnja kao CIPOVANjE.
Dodacu i ovo da procesori koji se ugradjuju sto bi narod reko komjuter za plinske uredjaje nije nista drugo no isti kao onaj koji koristi fabricki procesor stim sto sam video licno da se napajanja setuju kao sto je Mile nekad odvrtao i zavrtao dizne na karburatoru (na uvce)
Dobra tema svidja mi se.
Imam osecaj, da ajde sto su majstori "opravili" nego da ces ga i ti opraviti samo tako
Ajde sto nisi imao stop svetlo nego sada neces imati ni funkcionalni auto.
Salu na stranu, ne znam zasto si bilo kome dozvolio da ti prepodesava setovanja na racunaru auta. Ako ne zna da odradi, nema potrebe da brcka i isprobava.
A ovo da preko jedne zice ide i zmigavac i stop jeste malo zbunjujuce, a narocito jer ima dovoljno zica da se odradi klasicno.
Ja sam nasao na internetu onaj raspored zica koji si ti postavio gore u online uputstvu, ali nema nikakve seme ili slicno kao ni konvertora koji konvertuje taj raspored u standardan, i ako ima puno raznih vrsta konvertora.
Sad, ili se ja nisam snasao da pronadjem ono sto sam trazio, ili to jeste neka malo "naprednija" varijanta povezivanja signalizacije.
Mada, koliko znam kroz zicu ide napod od 12V i on direktno napaja sijalicu pa ne bi tu moglo da se koduje napon i da u jednom slucaju napaja jednu a u drugom slucaju drugu sijalicu.
Osim ako se napon ne uzima sa neke trece zice a ova nosi kodovan signal samo, mada ne verujem da je to tako iskomplikovano da nema veze sa evropskim standardom.
I zaboravio sam da pitam ranije, sta se desavalo kada se ukljuce sva 4 zmigavca na autu? (ako si uopste isprobavao)
A i najjednostavnije je bilo da ispitas napone na izlazu, valjda su se majstori setili toga, da ispitas da li je to bas tako kako pise da je, pa da zatim malo konsultujes tehnicku podrsku, ako treba i direktno od proizvodjaca preko interneta, ili odes do ovlascenog servisa pa se raspitas za originalni prikljucak, vidis o kom delu se radi pa ako ne kupis barem imas sifru ili naziv dela da se preko interneta potrazi sema.
Imam osecaj da si krenuo najkomplikovanijim putem.
Ali svakako zeljno iscekujemo rasplet ...
Ajde sto nisi imao stop svetlo nego sada neces imati ni funkcionalni auto.
Salu na stranu, ne znam zasto si bilo kome dozvolio da ti prepodesava setovanja na racunaru auta. Ako ne zna da odradi, nema potrebe da brcka i isprobava.
A ovo da preko jedne zice ide i zmigavac i stop jeste malo zbunjujuce, a narocito jer ima dovoljno zica da se odradi klasicno.
Ja sam nasao na internetu onaj raspored zica koji si ti postavio gore u online uputstvu, ali nema nikakve seme ili slicno kao ni konvertora koji konvertuje taj raspored u standardan, i ako ima puno raznih vrsta konvertora.
Sad, ili se ja nisam snasao da pronadjem ono sto sam trazio, ili to jeste neka malo "naprednija" varijanta povezivanja signalizacije.
Mada, koliko znam kroz zicu ide napod od 12V i on direktno napaja sijalicu pa ne bi tu moglo da se koduje napon i da u jednom slucaju napaja jednu a u drugom slucaju drugu sijalicu.
Osim ako se napon ne uzima sa neke trece zice a ova nosi kodovan signal samo, mada ne verujem da je to tako iskomplikovano da nema veze sa evropskim standardom.
I zaboravio sam da pitam ranije, sta se desavalo kada se ukljuce sva 4 zmigavca na autu? (ako si uopste isprobavao)
A i najjednostavnije je bilo da ispitas napone na izlazu, valjda su se majstori setili toga, da ispitas da li je to bas tako kako pise da je, pa da zatim malo konsultujes tehnicku podrsku, ako treba i direktno od proizvodjaca preko interneta, ili odes do ovlascenog servisa pa se raspitas za originalni prikljucak, vidis o kom delu se radi pa ako ne kupis barem imas sifru ili naziv dela da se preko interneta potrazi sema.
Imam osecaj da si krenuo najkomplikovanijim putem.
Ali svakako zeljno iscekujemo rasplet ...
Poslednja izmena od igorpet u 27 Avg 2013 14:40, izmenjeno 1 put ukupno.
Pre svega pozdravisimo dobri ljudi. Danasnji balans mog rada je:
Skinuo softver za vozilo, povezao MAC i vozilo, resetovao 23 greske ( to su oni majstori poravili i nabucali 23 komada) resetovao sam signalizaciju na fabricko podesavanje, 4 osiguraca su bila mrtva i njih zamenio. Kad sam osposobio da auto ima normalnu signalizaciju, moto sam po glavi i povezao kako sam znao i umeo, to uglavnom radi. Radi na nacin koji je doslovca Grosh opisao. To jest radi kako treba, jedino sto su mi migavci na prikolici zuti pa to pravi "zbunjivanje".
Da napomenem da je kod amerikanaca to standard, da kroz jednu zicu ide migavac i stopaljka. Da se neponavljam, Gros je to odlicno napisao i zahvaljujem se svima na dobroj volji da mi pomognu.
Sutra cu sebe da pocastim lezanjem od jutra do mraka da odmorim od ovog trodnevnog horora i onda prekosutra za bgd.
Skinuo softver za vozilo, povezao MAC i vozilo, resetovao 23 greske ( to su oni majstori poravili i nabucali 23 komada) resetovao sam signalizaciju na fabricko podesavanje, 4 osiguraca su bila mrtva i njih zamenio. Kad sam osposobio da auto ima normalnu signalizaciju, moto sam po glavi i povezao kako sam znao i umeo, to uglavnom radi. Radi na nacin koji je doslovca Grosh opisao. To jest radi kako treba, jedino sto su mi migavci na prikolici zuti pa to pravi "zbunjivanje".
Da napomenem da je kod amerikanaca to standard, da kroz jednu zicu ide migavac i stopaljka. Da se neponavljam, Gros je to odlicno napisao i zahvaljujem se svima na dobroj volji da mi pomognu.
Sutra cu sebe da pocastim lezanjem od jutra do mraka da odmorim od ovog trodnevnog horora i onda prekosutra za bgd.
Poslednja izmena od DraganBGD u 27 Avg 2013 22:22, izmenjeno 1 put ukupno.