pomoc oko ideje o samogradnji

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Moram da se ukljucim u ovu diskusiju i unapred cu da stanem na stranu onih ljudi koji "hodaju po zemlji Srbiji".
Radi se naravno o samogradnji , u prerevodu kako doci do kampera na jeftiniji nacin u odnosu na ono sto nam prestavljajuveliki proizvodjaci komponenata i razni dileri istih.
Kao da struja naseg clana BOSS-a virusno prenela na Duleta ispada da nema slavine bez moverove slavine a voda nije voda ako nema moverovog rezervoara. i jedna i druga stavka su na nivou mesecne plate prosecnog srbina a krajni rezultat samogradnje kampera nije NASA lansiranje na mesec vec putovanje koje se ne tako davno desavalo sa satorima potom decenijama sa adrijinim i treskinim prikolicama koje su imale nozne punpe , Sta je ispalo sad kao ti ljudi treba da se stide i nikako ne pomenu da su imali takve sisteme ili ih jos uvek koriste GLUPOST.
REALNO : dosta toga moze da se primeni iz prikolice ISTI su elementi
1. prozori , svi bocni krovni, lufterei.
2. Vrata i svi drugi ramovi za vanjske otvore , bunkere i slicno
3. potpuno isti elementi za kuhinjske elemente mislim na sporet i friz (neki frizderi imaju elektronski pokretanje varnice a neki to rucno startuju) efekat je isti ako je ispravan friz, o sporetu nemam sta staviti kao razliku
4. grejanje , truma ima razne modele, prikolice koje imaju trumu samo grejanje bez bojlera odlicno rade svoj posao !
5.Plinska instalacija potpuno iskoristljiva sa sve cevima ,usmerivacima i regulatorom (sta tu nije isto )?
6.elementi namestaja su potpuno iskoristljivi u kombi kamperu paneli ,bravice ,sarke ,lateks kreveti i duseci...sto sa mehanizmom ...klupe... .
7. struja i elektronski elementi koji se koriste u prikolici od 2000. godine potpuno su iskoristljivi i naravno primenjivi u samogradnji , kad kazem struja tu podrazumevam stekere , sijalicna grla , lampe ,prekidace , uticnice sto vanjske sto unutrasnje kao i elektro blok koji prebacuje deo vanjskog napajanja 220 u 12 v koje je potrebno za osvetljenje i td. u slucaju iskljucenja sistem se prebacuje na rad na unutrasnje akomulatore (to mogu potvrditi korisnici prikolica )
8.mogu koristiti el protocne bojlere ukoliko su na vanjskoj 220 mrezi .
9.toalet wc ,tuseve armaturu ogledalo SVEEEE...

RAZLIKE
Prikolice vecinom nemaju plinske bojlere , pa samim tim nemaju punpe za vodu sa presostatima
pokazivace kolicine vode , nnapunjenosti crnih tankova ...
u SVAKOM SLUCAJU AKO SI U PRILICI ISKORISTIELEMENTE IZ PRIKOLICE koliko god mozes jer svaku od nabrojanih 9 stavki. Prodavci rezernih delova kataloski bi te OSIROMASILI ! Verovatno sam zaboravio dosta toga u nabrajanju .
Ovaj teks vazi ako si u dusi kamperista i zeljan putovanja i avantura , ukoliko nisi iz te kategorije mozes da odvojis 50-60.000 evra i imas odlican kamper samo jos i kad bi sam mogao da putuje bilo bi super.
Sto se nejave ljudi koji su obisli Evropu po ko zna koji put sa WV karavelama , kad sam imao a imao sam prilike da njih slusam o Italiji ,Spaniji ... covece da cujete te sagovornike koliko se toga treba posetiti a valjda kamper vozilo predodredjeno za to .
Sastavi svoj kamper i pocni da ispunjavas stranice na forumu sa nazivom PUTOVANJA
Korisnikov avatar
DusanHY
Korisnik
Postovi: 513
Pridružio se: 05 Maj 2011 10:31
Lokacija: Zemun

Post od DusanHY »

Gross, ajde molim te ponovo pročitaj moj post, pa se onda probaj da komentarišeš.
Rekao sam prepravke na sistemima za vodu, gas i struju, spominjao nisam prozore, kupatilo, grejanje itd.
To da li me je zahvatio Boss virus ili ne mogu ja da procenim, po meni to nije uvreda već na naki način i pohvala jer kakav god bio taj čovek (ako govorim o njegovim verbalnim istupima) svi smo od njega mogli po nešto da naučimo.
To kako si ti radio svoj kamper je isključivo tvoj izbor ,a način na koji sam ja radio moju samogradnju je takođe moj izbor u kojem sam se trudio da moja samogradnja bude funkcionalna kao i fabrički kamper. Ja samo želim da upozorim one koji počinju samogradnju na činjenicu da nekada nešto ne može da se nabudži i da je najeftinije uzeti gotovo rešenje. Ja sam na primer probao sa rezervoarima za vodu i nisam uspeo ...
Jedno je nabacivati prikolicu na šasiju i na taj način u koliko ne radiš prepravke u enterijeru relativno lako rešavaš gomilu stvari, a drugo je te elemente demontirati, prepravljati i montirati u kombi.
Da li ćeš uspeti da iskoristiš sve kablove za 12v ili će ti faliti pa ćeš nastavljati ili vući nove linije, šta ćemo za akumulatore, treba li nam punjač, sklopka ili premostni prekidač, kako prepraviti čelične cevi za gas-imaš li ih dovoljno i gde ih nabaviti i saviti, menjamo tank i ne odgovara nam potapajuća pumpa ?
Možeš ti da staješ na stranu ljudi koji "hodaju po zemlji Srbiji" ali mislim da treba da budeš iskren prema sebi i njima i priznaš da to baš nije tako lako , pa čak ni tebi koji imaš pregršt zanata u svojim rukama.
Ovog puta nisam spominjao cifre, ali opet napominjem prikolica posle 2000. god. preko bez dovoza ne može da se nađe ispod 3000 eura.
lio
Korisnik
Postovi: 525
Pridružio se: 17 Mar 2011 21:49
Lokacija: Prokuplje

Post od lio »

bemi82 napisao:nikako nisam razmisljao o tome da je taj proces-projekat "selidba" elemenata iz kamp prikolice u kombi i da je to gotovo i da sam postao vlasnik kampera.

problem je odnosno moje pitanje je : prozori su otvoreni na mestima gde meni ne odgovara da li ih mogu zatvoriti i prebaciti na drugu stranu
i koliko ce to biti efikasno
To je na Ivecu gotovo nemoguća misija. Naravno prozori se mogu prebaciti na drugo mesto, ali ćeš teško naći profilisane limove da zatvoriš bivše, a da se to ne poznaje. Uzgred mora se voditi računa i o stubovima karoserije, koji su po meni malo pogrešno postavljeni
Ukoliko imaš neku fotku tog Iveca postavi je pa možda imamo neki bolji savet
Poslednja izmena od lio u 18 Sep 2013 02:28, izmenjeno 1 put ukupno.
Odgovori