Predlozi - Grupno putovanje 3 nedelje u junu 2010. u Norvesk

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY, admin

admin
Site Admin
Postovi: 798
Pridružio se: 22 Nov 2006 10:08

Post od admin »

Pozivam Stojana da nam kao iskusan "skandinavac" napravi realan predlog puta.
Mislim da bi u odlasku trebalo birati brze pravce kao sto je Beograd-Budimpesta-Bec-Linz-Pasau-Regensburg-Wizburg-Hanover i dalje na sever do mora.
Mislim da treba da od Danske krenemo na trajekt gde bi se lepo odmorili i spremili za "severnu " zavrsnicu.
Ocekujem da u karavanu bude 8 do 10 kampera i da ne isemo u koloni. Od tacke A do tacke B kretali bi se u razmaku od 15 min i nalazili bi se uvece u tacki B.
Planiran prosek u prvom delu bi sigurno bio 60 km/h i sa 10 sati dnevne voznje bi stigli do Osla za oko 4 dana. Neka bude i 5 dana.
Dalje bi nastavili na sever sa prosekom oko 50 km/h pa kad stignemo. Mislim da je podvig i za pamcenje da budemo na najsevernijoj tacki Evrope. I da se slikamo.
Povratak bi bio lezerniji pa sta vidimo vidimo . Kome se dopadne ambijent neka krene Stojanovim stopama i neka dalje pravi ture po Skandinaviji.
Ako neko ima vremena i zeli da produzi boravak i da koristeci Stojanove putopise obidje jos lokacija, za sta treba vise vremena, moze da ostane.
Moja je ideja da do NORD KAPA budemo zajedno a da povratak bude u skladu sa raspolozivim vremenom. Neko ce ostati u Skandinaviji, neko ce se spustiti na jug preko Danske, Holandije, Francuske i mozda nastaviti odmor u julu na obalama Portugalije, Spanije, Italije.
Znaci ako usvojimo put u odlasku, povratak se moze planirati prema sopstvenom nahodjenju.
Ovo je moje vidjenje. Stavite vase vidjenje i konkretne predloge.
deprato
Korisnik
Postovi: 14
Pridružio se: 01 Jan 1970 01:00
Kontakt:

Post od deprato »

Napravio sam mali program puta, koji se može jos naknadno razraditi. U prvom dijelu puta, do Osla, gdje se uglavnom putuje autostradom, dnevne ture su od 600 do 700 km, u prosjeku oko 630 km/dan. U drugom dijelu od Osla do Nordkappa su dnevne ture smanjene na od 400 do 510 km, u prosjeku 480 km/dan. Ukupno trajanje puta Beograd – Nordkapp (4800 km) iznosi 9 dana, što za vožnju u koloni je još uvijek prilično brzo, odnosno naporno! Nisam predvidio zadržavanje u velikim gradovima: Kopenhagenu, Oslu i Trondheimu. Admin je naime u zadnjem saopćenju predvidio da povratak bude prema vlastitom izboru i onda se može vidjeti sve što svaki pojedini želi da vidi, odnosno ono zašto svaki pojedini ima vremena.
Nemojte misliti da se na trajektima između Njemačke, Danske i Švedske možete odmoriti. Kada bi se moglo ostati u kamperu onda bi se to i moglo, ali se na trajektu ne može ostati u kamperu za vrijeme dužih prelaza. Da li ćete u Švedsku iz Danske otići trajektom ili preko mosta za Malmö, ostavljam vam na vaš izbor.
U svakom slučaju za doći do Nordkappa, i vidjeti nešto od Norveške, tri tjedna su veoma kratak period!!
Evo program putovanja u polasku:

1. dan: Beograd – Budimpešta – Beč 620 km
2. dan: Beč – Linz – Regensburg – Nürnberg – Würzburg - Hammelburg 600 km
3. dan: Hammelburg – Hannover – Hamburg – Puttgarden 620 km
4. dan: Puttgarden – Kopenhagen – Götteborg – Moss 700 km
5. dan: Moss – Oslo – Hamar – Koppang – Røros 510 km
6. dan: Røros – Trondheim – Levanger – Grong – Trofors 500 km
7. dan Trofors Mo i Rana – Fauske – Bognes 470 km
8. dan: Bognes – Natvik – Storfjord – Nordreisa 42o km
9. dan: Nordreisa – Alta – Nordkapp 400 km
Ukupno: 4840 km

Peti, šesti, sedmi i polovicu osmog dana (do Nordkjosbotna) možete pratiti na kartama iz našeg dnevnika (klikaj u “Naša putovanja” na poglavlje “Norveška 2008-Program”), a iza toga na kartama koje se nalaze u poglavlju “Skandinavija 1995” (23., 24., 25. i 26. dan).
www.deprato.it
Poslednja izmena od deprato u 14 Jan 2010 17:01, izmenjeno 1 put ukupno.
admin
Site Admin
Postovi: 798
Pridružio se: 22 Nov 2006 10:08

Post od admin »

Zahvla;jujem se Stojanu na dobro odmerenom i realnom programu putovanja u Norvesku. Predlog je postavljen i pozeljno je da ga dobro proucimo i eventualno prokomentarisemo i dopunimo.
Mislim da bi vec mogli da napravimo preliminarni spisak zainteresovanih, na bazi koga bi formirali mali organizacioni tim za pripremu puta.
Molim vas dostavite nam na e-mail: camping-bg@eunet.rs sledece podatke:
1. Imena, prezimena putnika sa njihovim licnim podacima, godinom rodjenja, adresom i telefonom i profesijom
2. Podaci o vozilu-kamperu-prikolici-vucnom vozilu sa godinom proizvodnje, predjenom kilometrazom
Tokom februara bi organizovali jedan vikend za upoznavanje, dogovaranje i druzenje. Termin cemo naknadno fiksirati.
Pozdrav Dusan
Korisnikov avatar
mustang
Korisnik
Postovi: 1030
Pridružio se: 27 Jan 2008 22:16
Lokacija: Nis

Post od mustang »

Gledajući preliminarni program ovog putovanja i praveći neke finanskijske računice, sve više mislim da je ono i turistički i finansijski neisplativo! Ispada da bi smo skoro svih 20 dana proveli bukvalno za volanom i prevaljiujući dnevno po 500-600 km. Ako se smenjuju 2 vozača za volanom nekako ali za jednog vozača bi se put sveo na vožnju i spavanje. To znači da od prirodnih lepota Norveške nema ništa, a to je glavni cilj. Da ne spominjem nepredviđena zadržavanja zbog eventualnih tehničkih problema pa makar to bila i obična zamena gume ili još gore neki kvar nekog od vozila. Ja svakog leta u Grčkoj za mesec dana pređem od 3000-5000 km. Ako uzmemo cifru od 5000 km, dnevni prosek je 166 km. Zadnjih godina sam sveo kilometražu na 3000-3500 km i verujte mnogo više video nego prevaljujući 5000 km! Do 200 km pređenih dnevno smatram kao neki maksimum. Preko toga put postaje praktično samo puka vožnja. Mislim da ovaj put u Norvešku mora da traje bar 45-60 dana da bi bio efektan.
Hvala Stojanu što nam je otvorio oči svojim realnim i iz iskustva proverenim razmišljanjem!
Omnia mea mecum porto
admin
Site Admin
Postovi: 798
Pridružio se: 22 Nov 2006 10:08

Post od admin »

Nema jos komentara, pa da kazem par reci.
Juni smatram mesecem koji nije klasican letnji, opusteni.
Program je avanturisticki, dinamican i za nekoga naporan. Pitanje izbora je otvoreno.
Meni je licno ova dinamika usporena, sto je za veci broj vozila OK. Ja inace vozim Amsterdam Beograd za oko 19 sati sa dva vozaca.
Sto se finansijskog efekta tice, jeste da kosta ali ce da se pamti. Ova tura moze i da se ponovi kasnije, sledece godine. Bitno je da udje u neki plan.
Ja vec imam na spisku 4 vozila plus verovatno dvojicu sa motorciklima. Voleo bih da se karavan prosiri bar na 10 vozila, jer bi bilo atraktivnije i interesantnije.
Ako zatvorim dobro finansijsku konstukciju sa sponzorima i medijima, mozda finansije mnogima ne budu problem. Za cirka 10.000 km sa putarinama i trajektom trebalo bi do 2000 Eur. /Stojane, sta kazes?/ Sada je jos rano za detaljnije informacije.
Pozdrav Dusan
deprato
Korisnik
Postovi: 14
Pridružio se: 01 Jan 1970 01:00
Kontakt:

Post od deprato »

Ne može se u niukojem slučaju uporediti put od Beograda do Amsterdama u jednom danu, cca. 1700 km, u automobilu sa dva vozača u 19 sati vožnje sa putom od 10000 km (do Nordkappa i natrag) u 20 dana, to jest 20 dana po 500 km dnevno (8 sati/dan u prosjeku), dan za danom, u koloni kampera, od toga otprilike 5000 km bez autostrade.
Milsim da je Mustang dobro postavio problem!
Uz pozdrav
Stojan
Poslednja izmena od deprato u 14 Jan 2010 17:00, izmenjeno 1 put ukupno.
admin
Site Admin
Postovi: 798
Pridružio se: 22 Nov 2006 10:08

Post od admin »

Kamper je bio u pitanju, BUERSTNER AVIANO 650.
Problem od mustanga je dobro postavljen. Kome se svidja predlozena avantura je dobrodosao.
Ako neko ima zelju da ceo program postavi u drugom vremenskom periodu neka se javi. Ja bih voleo da do Norveske putujemo 10 dana da je obilazimo 30 dana i da se 20 dana lagano vracamo kuci uz obilazak brojnih zanimljivosti. Ali, vreme je faktor koje mnoge ogranicava.
Ako ima zainteresovanih da se program vremenski razvuce i eventualno delom poklopi sa predlozenim , idealno.
Korisnikov avatar
mustang
Korisnik
Postovi: 1030
Pridružio se: 27 Jan 2008 22:16
Lokacija: Nis

Post od mustang »

Pa nemamo svi "Aviano 650" sa 130 "Mustanga" ispod haube !!!
Omnia mea mecum porto
admin
Site Admin
Postovi: 798
Pridružio se: 22 Nov 2006 10:08

Post od admin »

Nisam mislio da reklamiram bilo koju kompaniju. Samo sam dao podatak koliko se brzo moze stici kamperom na vecu udaljenost. Stvarno smo vozili manijacki sa ukupno zadrzavanjem za sipanje goriva , 2 puta. Garmin je pokazao prosek 95. Sa granicama. Posli u subotu , stigli u nedelju. Ne bih vise.
Korisnikov avatar
mustang
Korisnik
Postovi: 1030
Pridružio se: 27 Jan 2008 22:16
Lokacija: Nis

Post od mustang »

Autoputem iz Nisa idem za Beograd autom i vozim brzinom od 170km/h namestenom na tempomatu. Ponegde usporim zbog krivine ili nekog vozila. Na naplatnoj rampi board kompjuter mi kaže da je prosečna brzina bila 152 km/h. Do autokomande vozim oko 100-120 km/h. Prosek je već pao na 110 km/h, do Gazele je prosek pao na 85km/h iako nisam vozio u nijednom trenutku ispod 80 km/h!
Ne znam kolikom brzinom vozis Aviano autoputem ali po mojoj računici da bi prosek bio 90 km/h, brzina mora da bude minimum 130-140 km/h i to bez ikakvih dužih pauza.
A to je za kamper vrlo velika i nebezbedna brzina!
Pod finansijskom isplativosću nekog putovanja mislim na to da je putovanje isplativo bez obzira na cenu ako čovek oseti veliko zadovoljstvo u trenucima putovanja gledajući nove predele, družeći se sa istomisljenicimai, ljubiteljima prirode, dobre volje... Kao sto kaže narodna izreka: "merak nema cenu" !
Ovim mojim stavom niposto ne želim da nekog odvratim sa puta već da to izuzetno i vredno putovanje učinim udobnijim i kvalitetnijim svim učesnicima .
Poslednja izmena od mustang u 14 Jan 2010 18:59, izmenjeno 1 put ukupno.
Omnia mea mecum porto
admin
Site Admin
Postovi: 798
Pridružio se: 22 Nov 2006 10:08

Post od admin »

Potpuno sam saglasan sa konstatacijama, ali " ima gi razni".
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Ja bih samo rekao, da smatram da se nabijanjem kilometraže gubi smisao korišćenja i upotrebe kampera. Ako treba brzo stići iz tačke A do tačke B, zato ne treba koristiti kamper već neko drugo prevozno sredstvo. Ja slično kao i Mustang na odmoru pređem između 3.000 do 5.000km. za nekih 3-4 nedelje letnjeg odmora. Za ovu kilometražu video sam toliko lepih mesta, koja nigde nisu ni spomenuta. U nekima sam se zadržao 30min, negde 2 dana, nekad za dan prešao 250km, nekad 50km, sve je zavisilo od lokacja, gradova i plaža na koje smo nailazili. Admin je verovatno često koristio put Beograd - Amsterdam, i upoznao dosta pratećih mesta između ove dve destinacije. Ja bih do Amsterdama verovatno putovao 3-4 dana. A u samom Amsterdamu bih ostao još dodatnih 2-3 dana.
U vezi Norveške, svakodnevno 10-ak dana voziti 500-600km, nije za komentar. To je puki prevoz tereta i ljudi, a ne pravi odmor kamperom. Pre Norveške ima puno lepih gradova i zemalja. Ići u Norvešku znači proći većim delom Evrope, a pri tome ne posetiti bar neka mesta nije moje viđenje odmora.

Putovanje od nekih 40-ak dana na predloženi način, mogu sebi priuštiti samo penzioneri ili ljudi kojima tako dugotrajno i kontinuirano odsustvovanje sa posla dozvoljava biznis kojima se bave. Ne znam koliko je Nas takvih, ne bih baš rekao da Nas je puno.

Ovo je moje mišljenje, onima koji putuju želim srećan put, lepo vreme i dobar provod.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Da dodam, definitivno ima problem na Forumu, da ne izlaze poruke redom kako su napisane. Dok sam sastavljao svoj komentar, u među vremenu su napisana još dva/tri, a nisu izašli na displeju. ponovo sam morao da se diskonektujem, da bih izvršio refresh poruka.
nidacon
Korisnik
Postovi: 84
Pridružio se: 23 Maj 2011 00:07

Post od nidacon »

Sve je stvar slobodnog izbora(a i temperamenta). I ja spadam u grupu sporih vozaca i za mene je podvig vise od 400km dnevno. Najduze ture u jednom dahu su mi Bgd-Solun i Bgd-Trst i posteno posle toga se osecam prilicno umorno.
Korisnikov avatar
sprinter
Korisnik
Postovi: 2670
Pridružio se: 06 Dec 2009 09:17

Post od sprinter »

Moj je predlog da se do Soluna iz Beograda vozi bar 3 dana. Uz koridor 10 ima bezbroj mesta koje treba posetiti. Nalaze se nekih 20-40km u stranu od autoputa. Ovoga puta pomenuću samo neka, izbor je zaista nepresušan. Prvi dan napr. obilazak Resavske pećine, manastira Manasije, Velikog buka, pa spavanje ili na OMV pumpi ili na parkinu kod motela Predejane gde je zaista super. Sutradan prolaz kroz Makedoniju, najlepše je ući preko Prohora Pčinjskog, zatim Skoplje, pa otići na Ohrid, gde ima više mesta za odmor i gde je drugo prenoćište. Treći dan uđeš u Grčku na Medžikliji, mislim da se tako zove granični prelaz odmah ispod Bitole, i uključiš se ili levo na autoput ili ideš magistralom ka Solunu, svi putevi su super. Dnevno ne prelaziš puno, ali ima toliko za videti, u Ohridu je najbolje ostati dan-dva, ima super parking u blizini centra, malo izdvojen, dušu dao za smeštaj kampera na dan-dva. Nakon Ohrida lepo je posetiti i Tošetovo Kruševo, živopisan planinski gradić, gde se mogu videti mnoge stare kuće koje oronule, ali daju dašak starog dobrog vremena, a mesto neodoljivo podseća na neki mali gradić u planinama Italije ili Sicilije.
Odgovori