kombi sa najmanjom potrosnjom ili zamena motora
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Da se prikljucim malo diskusiji i pomognem kolegi.Imao sam do pre pet godina kombi MB-207 koji je bio preuredjen za kampovanje i bio sam izuzetno zadovoljan.Istina nije bas bio brz ali imao je sasvim dovoljno snage za sve moguce terene a ja sam isao i makadamskim putevima na Goliji,Gocu,Stolovima Durmitoru.Potrosnja nije prelazila9-10l nafte.Vrlo lako je naci mesto za parkiranje i u velikim gradovima i nema problema sa policijom jer ima standardne gabarite.Vrlo je pouzdan i jeftin za odrzavanje.Posto si iz Kragujevca mozes da pogledas jednog slicnog koji se prodaje u Sumaricama.Znam da ima dva lezaja,frizider,sudoperu klimu i grejanje.Prodaje ga moj prijatelj koji je nedavno kupio Sprintera.Sto se tice ovog Renoa u njemu je motor koji je ugradjivan u Reno 5,9,11 i mislim da je zamenjen jer u Trafik su fabricki isli motori 2,1B od R-21 i dizeli 2050cm i 2,5D:
nisam neki strucnjak za motore, ali vec duze vreme vozim dizela i auto i kampera i mislim da su dizel motori izdrzljiviji jer imaju veci obrtni moment na manjim obrtajima, pa samim tim duze traju za razliku od benzinaca kojima traba jaca turaza da bi postigao snagu, e sad benzinci su tihi motori nema stektanja, buka je manja a samim tim i udobnija voznja, ekonomija kaze da su benzinci koji se voze na gas u vecoj prednosti od dizelasa.
ja i jamperu imam fiatov 2,5d sa 62kw (85 ks) i vuce 3,5t tezak kamper, e sad sto kaze lio svako brdo pre oseti nego sto ga vidis, ali nema uspona koji nije savladao, i preticanje kamiona je ozbiljan zahvat... potrosnja je 9-10l, dok isti takav motor u teretnom kombiju trosi oko 8l kad nije u pretovaru. ako pravis kamper koji je u gabaritima kombija nadji fiata 2,0 benzinca 85kw dule hy ima taj moror u kamperu ide kao metak, necuje se kad radi na leru, ne dimi kad stisnes gas preko pola, i mala je registacija za njega
macka je mecka jos od 207 koja se dobro pokazala u kamperskim vodama, pa do sprintera 313cdi mahom su to motori preko 2000 ccm sto je za registraciju nepovoljno, isto je i kod vw lt-a jedono transporteri su 1,8 bezinsima (westfalija) su izuzetni za putovanje i eksplataciju.
i mb i vw su napravljeni da jedu kilometre, dugo traju, ne kvare se nisu veliki gutaci goriva, dok reno, pezo, fiat i ostali su za stepenik ispod ova dva lidera
mislim da ubacivanje motora iz automobila u kombi nije bas srecno resenje jer menjaci su na autu podeseni za manju tezinu vozila da bi postizali vecu brzinu, dok na kombi vozilima menjac je podesen da povuce vecu tezinu na stetu brzine, i najbolje je naci kombi sa fabrickim motorom i menjacem nego experimentisati dal bi ili ne bi, jer svaki zahvat na izmeni od fabrickog je komplikovan
ja i jamperu imam fiatov 2,5d sa 62kw (85 ks) i vuce 3,5t tezak kamper, e sad sto kaze lio svako brdo pre oseti nego sto ga vidis, ali nema uspona koji nije savladao, i preticanje kamiona je ozbiljan zahvat... potrosnja je 9-10l, dok isti takav motor u teretnom kombiju trosi oko 8l kad nije u pretovaru. ako pravis kamper koji je u gabaritima kombija nadji fiata 2,0 benzinca 85kw dule hy ima taj moror u kamperu ide kao metak, necuje se kad radi na leru, ne dimi kad stisnes gas preko pola, i mala je registacija za njega
macka je mecka jos od 207 koja se dobro pokazala u kamperskim vodama, pa do sprintera 313cdi mahom su to motori preko 2000 ccm sto je za registraciju nepovoljno, isto je i kod vw lt-a jedono transporteri su 1,8 bezinsima (westfalija) su izuzetni za putovanje i eksplataciju.
i mb i vw su napravljeni da jedu kilometre, dugo traju, ne kvare se nisu veliki gutaci goriva, dok reno, pezo, fiat i ostali su za stepenik ispod ova dva lidera
mislim da ubacivanje motora iz automobila u kombi nije bas srecno resenje jer menjaci su na autu podeseni za manju tezinu vozila da bi postizali vecu brzinu, dok na kombi vozilima menjac je podesen da povuce vecu tezinu na stetu brzine, i najbolje je naci kombi sa fabrickim motorom i menjacem nego experimentisati dal bi ili ne bi, jer svaki zahvat na izmeni od fabrickog je komplikovan
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02
Koliko je kubika imao taj tvoj kombi???kimikg napisao:Da se prikljucim malo diskusiji i pomognem kolegi.Imao sam do pre pet godina kombi MB-207 koji je bio preuredjen za kampovanje i bio sam izuzetno zadovoljan.Istina nije bas bio brz ali imao je sasvim dovoljno snage za sve moguce terene a ja sam isao i makadamskim putevima na Goliji,Gocu,Stolovima Durmitoru.Potrosnja nije prelazila9-10l nafte.Vrlo lako je naci mesto za parkiranje i u velikim gradovima i nema problema sa policijom jer ima standardne gabarite.Vrlo je pouzdan i jeftin za odrzavanje.Posto si iz Kragujevca mozes da pogledas jednog slicnog koji se prodaje u Sumaricama.Znam da ima dva lezaja,frizider,sudoperu klimu i grejanje.Prodaje ga moj prijatelj koji je nedavno kupio Sprintera.Sto se tice ovog Renoa u njemu je motor koji je ugradjivan u Reno 5,9,11 i mislim da je zamenjen jer u Trafik su fabricki isli motori 2,1B od R-21 i dizeli 2050cm i 2,5D:
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02
Koliko trosi otprilike taj benzinacdriver57s napisao:nisam neki strucnjak za motore, ali vec duze vreme vozim dizela i auto i kampera i mislim da su dizel motori izdrzljiviji jer imaju veci obrtni moment na manjim obrtajima, pa samim tim duze traju za razliku od benzinaca kojima traba jaca turaza da bi postigao snagu, e sad benzinci su tihi motori nema stektanja, buka je manja a samim tim i udobnija voznja, ekonomija kaze da su benzinci koji se voze na gas u vecoj prednosti od dizelasa.
ja i jamperu imam fiatov 2,5d sa 62kw (85 ks) i vuce 3,5t tezak kamper, e sad sto kaze lio svako brdo pre oseti nego sto ga vidis, ali nema uspona koji nije savladao, i preticanje kamiona je ozbiljan zahvat... potrosnja je 9-10l, dok isti takav motor u teretnom kombiju trosi oko 8l kad nije u pretovaru. ako pravis kamper koji je u gabaritima kombija nadji fiata 2,0 benzinca 85kw dule hy ima taj moror u kamperu ide kao metak, necuje se kad radi na leru, ne dimi kad stisnes gas preko pola, i mala je registacija za njega
macka je mecka jos od 207 koja se dobro pokazala u kamperskim vodama, pa do sprintera 313cdi mahom su to motori preko 2000 ccm sto je za registraciju nepovoljno, isto je i kod vw lt-a jedono transporteri su 1,8 bezinsima (westfalija) su izuzetni za putovanje i eksplataciju.
i mb i vw su napravljeni da jedu kilometre, dugo traju, ne kvare se nisu veliki gutaci goriva, dok reno, pezo, fiat i ostali su za stepenik ispod ova dva lidera
mislim da ubacivanje motora iz automobila u kombi nije bas srecno resenje jer menjaci su na autu podeseni za manju tezinu vozila da bi postizali vecu brzinu, dok na kombi vozilima menjac je podesen da povuce vecu tezinu na stetu brzine, i najbolje je naci kombi sa fabrickim motorom i menjacem nego experimentisati dal bi ili ne bi, jer svaki zahvat na izmeni od fabrickog je komplikovan
U kombi varijanti verovatno ne bi prešao 12l. Problem je što ih na oglasima jako malo ima, modele od 94-98 su imale hitne pomoći i lično verujem da još uvek mogu da se nađu negde i to verovatno za male pare. Doduše u ne idealnom stanju alii...DusanHY napisao:Pežo-Fiat motor benzinac 2000 ccm, 110 ks na težinu kampera (prosečno pun) 3300 kg kombinovana potrošnja oko 16l, sa klimom 17l.
Motori su praktično nepoderivi, prelaze i preko 700-800 h Km.
Tehnički su jako prosti, nema puno elektronike, ugrađuje se sekvent TNG uređaj. Sam ducato te generacije je isto tako jako povoljan za održavanje i ima puno polovnih delova na tržištu.
Raspitaj se malo, naleteće neki.
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02
E Dusane to je od velike pomoci.Hvala. Znaci (ako sam dobro razumeo) Fiat, benzinac,2000 cubika i 110 ks (ne znam koliko je to kw), dakle kao kombi bi trebao da trosi oko 12 l TNG i sekventni uredjaj moze na njega. E sad moje sledeca pitanja (bas sam dosadan-ali jebi ga, kad sam neznalica)DusanHY napisao:U kombi varijanti verovatno ne bi prešao 12l. Problem je što ih na oglasima jako malo ima, modele od 94-98 su imale hitne pomoći i lično verujem da još uvek mogu da se nađu negde i to verovatno za male pare. Doduše u ne idealnom stanju alii...DusanHY napisao:Pežo-Fiat motor benzinac 2000 ccm, 110 ks na težinu kampera (prosečno pun) 3300 kg kombinovana potrošnja oko 16l, sa klimom 17l.
Motori su praktično nepoderivi, prelaze i preko 700-800 h Km.
Tehnički su jako prosti, nema puno elektronike, ugrađuje se sekvent TNG uređaj. Sam ducato te generacije je isto tako jako povoljan za održavanje i ima puno polovnih delova na tržištu.
Raspitaj se malo, naleteće neki.
1) mora li iskljucivo 110 ks da bude ili moze i drugo i kako utice vise ili manje ks na potrosnju?
2)postoji li jos neka druga marka kombija a da moze sekventni plin koji bi isto tako malo (ili jos manje trosio ) a da ima komfor slican fijatovom povisenom-ovde pre svega ciljam na mercedesa,pezoa (j5), citroena c25,35,ford tranzit... (pezo i citroen su valjda slicni fijatu)
recimo...http://www.polovniautomobili.com/oglas4 ... it_20_gas/ (ne mislim bas ovaj ali taj tip sa 2.0 motorom)
evo ga izgleda i fijat http://www.polovniautomobili.com/oglas4 ... at_ducato/
evo ga i pezo http://www.polovniautomobili.com/oglas4 ... eugeot_j5/
a ovaj ima manje konjskih snaga http://www.polovniautomobili.com/oglas4 ... at_dukato/
evo i renoa http://www.polovniautomobili.com/oglas4 ... lt_master/
a mozda je ovaj ford bolji posto ima vise konjskih snaga http://www.polovniautomobili.com/oglas4 ... d_tranzit/
evo i citroena pa da mu malo povisim krov?! http://www.polovniautomobili.com/oglas4 ... troen_c25/
evo i jednog vec povisenog pezoa sa bas nabudzenim konjskim snagama http://www.polovniautomobili.com/oglas3 ... eot_boxer/
Eto to su da kazem kandidati , (pa da ponovim). Moze li se u sve njih ugraditi sekvent plin i da im se potrosnja ogranici na 12 l plina ili jos manje????
Hvala unapred na odgovorima i izvinite ako sam malo dosadan
Moj kombi je imao 2400cm3.To je motor koji je ugradjivan u MB-123.Sada imam Dukata 93god.Fabricki je imao ugradjen benzinski motor 2.0 i potrosnja na benzin je bila izmedju 12 i 13l a na plin 14 do 16l.To je bio motor sa karburatorom i plinski uredjaj je bio vakumski a ne sekvent.Pre tri godine sam ugradio 2.5TD motor i njime sam prezadovoljan.Potrosnja je 8-9l.Mislim da je jedina prednost benzinskog motora mirniji i tisi rad a da je sve ostalo na strani dizela.Mora se imati u vidu da manji kamperi imaju minimum 2.5 tone i dosta veliki otpor vazduha tako da ne verujem da potrosnja plina moze biti ispod 12l.
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02
Auuu bre Hogare ti baš računaš što se kaže u sitna crevca.
Nisam stigao da ti odgovorim, ali evo mog mišljenja, stariji ducato i peugeot j5 su prilično kratki za preradu u kamp vozilo još ako nisu povišeni onda ...
Naravno cena ide srazmerno godištu i stanju, ali to u mnogome zavisi od tebe odnosno koliko možeš i želiš da se pružiš. Onaj Tranzit bih zaboravio jer je mator kao i onaj Master.
Što se tiče ducata (poslednji link) deluje mi Ok jer je produžen i povišen, što se motora tiče sigurno je posredi greška u oglasu jer ne postoji motor tih karakteristika, verovatno je 2000 ccm 110Ks.
Osim ove prednosti ono što ti ovde ide na ruku je već ugrađen sekvont TNG uređaj koje je atestiran.
Mane su mu mala boca (umesto rezervnog točka) max. 53l što ti daje autonimiju od 300-350km, i izgleda malo istročeno na slikama. Što se povećanja boce tiče tu si malo u problemu, jer po novom zakonu možeš da imaš max. 1 bocu zapremine do 100l, a što se izgleda tiče tu može dosta toga da se uradi.
Svakako da ova cena (pošto tako piše) nije fiksna, pa ti opet proveri i svedi računicu.
Nisam stigao da ti odgovorim, ali evo mog mišljenja, stariji ducato i peugeot j5 su prilično kratki za preradu u kamp vozilo još ako nisu povišeni onda ...
Naravno cena ide srazmerno godištu i stanju, ali to u mnogome zavisi od tebe odnosno koliko možeš i želiš da se pružiš. Onaj Tranzit bih zaboravio jer je mator kao i onaj Master.
Što se tiče ducata (poslednji link) deluje mi Ok jer je produžen i povišen, što se motora tiče sigurno je posredi greška u oglasu jer ne postoji motor tih karakteristika, verovatno je 2000 ccm 110Ks.
Osim ove prednosti ono što ti ovde ide na ruku je već ugrađen sekvont TNG uređaj koje je atestiran.
Mane su mu mala boca (umesto rezervnog točka) max. 53l što ti daje autonimiju od 300-350km, i izgleda malo istročeno na slikama. Što se povećanja boce tiče tu si malo u problemu, jer po novom zakonu možeš da imaš max. 1 bocu zapremine do 100l, a što se izgleda tiče tu može dosta toga da se uradi.
Svakako da ova cena (pošto tako piše) nije fiksna, pa ti opet proveri i svedi računicu.
Mislim da potrosnja veca od litar dva ne bi trebala da bude presudna u izboru vec funkcionalnost i pouzdanost.Sto se tice izbora izmedju dizela i benzinca razmisli zasto se kamperi i kombi vozila uglavnom izradjuju u dizel varijanti.Moras imati u vidu i to da koliko platis kombi da ce te verovatno toliko kostati sredjivanje i opremanje jer je sve vezano za kampere skupo a onda vec dolazis do cifre za koju mozes da kupis i solidan fabricki kamper.
Sa ovim saverom se slazem 100%kimikg napisao:Mislim da potrosnja veca od litar dva ne bi trebala da bude presudna u izboru vec funkcionalnost i pouzdanost.Sto se tice izbora izmedju dizela i benzinca razmisli zasto se kamperi i kombi vozila uglavnom izradjuju u dizel varijanti.Moras imati u vidu i to da koliko platis kombi da ce te verovatno toliko kostati sredjivanje i opremanje jer je sve vezano za kampere skupo a onda vec dolazis do cifre za koju mozes da kupis i solidan fabricki kamper.
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02
Pa dobro, onda mozda ipak neki doblo dizel,mali potrosac, pa da vidim koliko ce me odrapiti u Knicu, da mi od toga naprave sanduk kao za hlebaru.U stvari ja ovde imam odlicne majstore za to ali je problem oko atesta.Cujem da mora da se dobije dozvola od agencije za bezbednost saobracaja,pa jos i dozvola od fabrikanta.Uglavnom,puno teze da se atestira nego do skoro.Mislim da je danas vise nemoguce uraditi nesto,tipa-uradi sam, ako se prepravljaju gabaritisprinter napisao:Sa ovim saverom se slazem 100%kimikg napisao:Mislim da potrosnja veca od litar dva ne bi trebala da bude presudna u izboru vec funkcionalnost i pouzdanost.Sto se tice izbora izmedju dizela i benzinca razmisli zasto se kamperi i kombi vozila uglavnom izradjuju u dizel varijanti.Moras imati u vidu i to da koliko platis kombi da ce te verovatno toliko kostati sredjivanje i opremanje jer je sve vezano za kampere skupo a onda vec dolazis do cifre za koju mozes da kupis i solidan fabricki kamper.
Ne slažem se 100% po pitanju pouzdanosti, a najviše ne po pitanju cene održavanja i popravke dizela u odnosu na benzinca. Jedina dobra strana dizela u odnosu na benzince je obrtni momenat, ali postoje i benzinici sa dobrim prenosima koji mogu da imaju čak i sl. karakteristike obr. momenta kao dizeli.sprinter napisao:Sa ovim saverom se slazem 100%kimikg napisao:Mislim da potrosnja veca od litar dva ne bi trebala da bude presudna u izboru vec funkcionalnost i pouzdanost.Sto se tice izbora izmedju dizela i benzinca razmisli zasto se kamperi i kombi vozila uglavnom izradjuju u dizel varijanti.
Naravno da je ekonomičnost što se potrošnje goriva tiče na stani dizela (ukoliko vozilo nije na pogon sa TNG), ali ako se sračuna skuplje održavanje onda to dođe na isto. U našim uslovima najveća prednost je cena te proklete registracije, benz. su uglavnom do 2000 ccm, dok su dizeli (sa približim karakteristikama) preko 2200ccm.
Najveći probelm je naći dobar kombi sa benz. motorima jer ih ima malo u ponudi, a u novijim modelima se skoro više i ne proizvode ili se prve sa velikim kubikažama (Ducato 3500ccm).
Sad ćete verovatno reći, pa zašto se onda samo prave samo sa dizelima, pa jednostavno samo zbog rasterećenijeg rada u velikim opterećenjima (obrtni momenat) i naravno zbog cene održavanja - intervali održavanja i obavezni delovi za zamenu (više se isplati proizvođačima, primer - filter goriva svakih 15-20 h/km u proseku min. 20-30 eura).
Moj lični primer: pre kupovine kombija probao Ducato 2.0JTD kako bih se odlučio koju opciju da uzmem za samogradnju (Gross me je nagovarao za benz. varijantu) i verujte mi da nisam pogrešio što sam uzeo benz., doduše pomuči sa malo na uzbrdicama, mora malo više da se hvata zalet, drži gas i da se šalta ali.... uz Bubanj potok izlazim 3. na nekih 3500 obr./min brzinom 60-70 km/h. (zna Driver kao to izgleda, jer obično ide iza mene).
Moraš prvo sam da spoznaš šta tebi ustvari treba, kombi koji prepravljaš i kamper ili želiš da na šasiju kombija ugradiš nadgradnju. Temu si započeo sa potrošnjom kombija, i ja sam mislio da ćeš raditi prepravku teretnog u kamp vozilo (spominjao si povišenje kombija i sl.) sad spominješ neku nadgradnju, hlebaru .... U delu foruma koji se tiče samogradnje ima dosta tema vezanih za to što tebe interesuje, pročitaj ih lepo pa ćeš i sam spoznati neke osnovne činjenice.hogarstrasni napisao:Pa dobro, onda mozda ipak neki doblo dizel,mali potrosac, pa da vidim koliko ce me odrapiti u Knicu, da mi od toga naprave sanduk kao za hlebaru.U stvari ja ovde imam odlicne majstore za to ali je problem oko atesta.Cujem da mora da se dobije dozvola od agencije za bezbednost saobracaja,pa jos i dozvola od fabrikanta.Uglavnom,puno teze da se atestira nego do skoro.Mislim da je danas vise nemoguce uraditi nesto,tipa-uradi sam, ako se prepravljaju gabariti
Poenta svega je da po trenutnom zakonu o bezbednosti saobraćaja NE MOŽEŠ da vršiš prepravke na vozilu koje nisu po specifikaciji proizvođača - znači nikakve (produženje, međuosovinsko rastojanje, izgradnja šasije i sl.) Ukoliko čak i nađeš vozilo koje ti odgovara po fabričkim podacima ta ideja sa hlebarom ti je loša, prvo zbog visine - Ema je homologirala nizak sanduk, bar je takav onaj kraći, duži i viši ne možeš da staviš zbog međuosovinskog rastojanja kombija, a drugo zbog cene. Mnogo je to skupo.
Po meni ja najbolje rešenje da neki kombi prepraviš u kamp vozilo, nađi samo neki sa dovoljno teretnog prostora ili kupiš neki gotov kamper starije generacije pa u njega malo uložiš. Ukoliko želiš mogu da odem da ti pogledam onaj kombi Ducato benz. produženi povišeni u Zemunu (pošto živim u Zemunu nije mi problem).
U principu sve se slažem sa Duletom.
Ja sam bio za varijantu benzin + plin, do 2000ccm, ali sam odustao. Multijet dizel ima veći obrtni momenat, ekonomičnu potrošnju (zato ne preporučujem starije kampere), lako vuče uzbrdo, ide brzo... Na kraju krajeva ostaje varijanta da ostane teretni (Dule je objasnio zašto - atest je nemoguć u ovom trenutku), pa onda nije bitna kubikaža...
Pozz...
Ja sam bio za varijantu benzin + plin, do 2000ccm, ali sam odustao. Multijet dizel ima veći obrtni momenat, ekonomičnu potrošnju (zato ne preporučujem starije kampere), lako vuče uzbrdo, ide brzo... Na kraju krajeva ostaje varijanta da ostane teretni (Dule je objasnio zašto - atest je nemoguć u ovom trenutku), pa onda nije bitna kubikaža...
Pozz...
Poslednja izmena od lio u 07 Mar 2014 14:47, izmenjeno 1 put ukupno.