Frizider
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Prilikom udesa ukoliko dođe do pucanja plinskih instalacija, plin ide prema zemlji (osim pod pritiskom u smeru curenja zbog pritiska). Ovo je lako kontrolisati i u udesima je praktično bezopasan, odnosno manje opasan od benzina, koji kada se razlije gori ravnomerno šireći toplotu naviše, što često uzrokuje paljenjem celog vozila, bez mogućnosti gašenja. Najopasnije kod plina su eksplozije u zatvorenom prostoru. Ove eksplozije su ravnomerne, kreću od dna i izbacujuju sve napolje (kod udesa praktično nemoguće). Ja sam forenzičar preko 15 godina i na eksploziju plina u vozilu nisam naišao. Paljenje benzina sam video mnogo puta, paljenje vozila od električne instalacije takođe. Jednom sam naišao na izletanje plinske boce iz vozila (bez eksplozije), neispravan regulacioni i sigurnosni ventil, letnje temperature, puna boca. Uslovile su jak pritisak, koji je nakon odvajanja sigurnosnog ventila bukvalno izbacio plinsku bocu (u prevodu, leti ne treba da bude apsolutno puna boca). Gore pomenuti regulator je naime klasičan regulator, sa sigurnosnim ventilom za ispustanje plina ukoliko dođe do povećanja pritiska u boci usled velikih temperatura. Na svim bocama sa atestom postoji sigurnosni ventil, koji ispusta plin prilikom prekomernog pritiska, a ona velika crna creva i plastični poklopac sa gumenom zaptivkom treba da posluže da plin iscuri ispod auta ukoliko su ispravno ugrađeni (plin je teži od vazduha). Na taj način se sprečavaju eksplozije u vozilu.
Ukoliko neko kaže da je video eksploziju plinske boce, to je malo verovatno. One su predvižene da izdrže pritisak i njihova eksplozija je moguća samo naglim velikim povećanjem temperature. Najćešće dolazi do odvajanja ventila (ili sigurnosnog ventila) curenja plina koji se pali odmah nakon isticanja, ili tek kada napravi eksplozivnu smesu sa vazduhom kada dolazi do eksplozije.
Ne morate da mi verujete, ali u vozilu se slobodno vozite na plin ukoliko imate odušak u dnu vozila, koristite plin u vožnji (naravno sa oduškom u dnu) spavajte mirno sa uključenom plinskom peći (odušak ispod peći) itd... Nije bilo poznatih slučajeva kod nas sa tim problemima.
Poznat slučaj je bio u jednoj kamp prikolici bez originalnog uređaja (starija treska prikolica) gde su se grejali na kućnu bocu sa nagrađenim gorionikom. Ovi gorionici nemaju nikakav sigurnosni ventil (termo ventil) koji imaju svi uređaji na novijim vozilima, nedostatak kiseonika, gašenje, skupljanje plina u donjoj zoni, varnica...
Kod savremenih uređaja ovo je skoro nemoguće, veća je verovatnoća pregrejani kablovi ili slično. Tkođe je veća verovatnoća da će u kući, stanu prostorijama koje nemaju odušak na dnu (skoro nigde) ukoliko dođe do curenja plina postojati mogućnost da dođe do eksplozije. Nije mi namera da Vas plašim, samo da objasnim da je korišćenje plina u kamperu skoro apsolutno bezbedno
Ukoliko neko kaže da je video eksploziju plinske boce, to je malo verovatno. One su predvižene da izdrže pritisak i njihova eksplozija je moguća samo naglim velikim povećanjem temperature. Najćešće dolazi do odvajanja ventila (ili sigurnosnog ventila) curenja plina koji se pali odmah nakon isticanja, ili tek kada napravi eksplozivnu smesu sa vazduhom kada dolazi do eksplozije.
Ne morate da mi verujete, ali u vozilu se slobodno vozite na plin ukoliko imate odušak u dnu vozila, koristite plin u vožnji (naravno sa oduškom u dnu) spavajte mirno sa uključenom plinskom peći (odušak ispod peći) itd... Nije bilo poznatih slučajeva kod nas sa tim problemima.
Poznat slučaj je bio u jednoj kamp prikolici bez originalnog uređaja (starija treska prikolica) gde su se grejali na kućnu bocu sa nagrađenim gorionikom. Ovi gorionici nemaju nikakav sigurnosni ventil (termo ventil) koji imaju svi uređaji na novijim vozilima, nedostatak kiseonika, gašenje, skupljanje plina u donjoj zoni, varnica...
Kod savremenih uređaja ovo je skoro nemoguće, veća je verovatnoća pregrejani kablovi ili slično. Tkođe je veća verovatnoća da će u kući, stanu prostorijama koje nemaju odušak na dnu (skoro nigde) ukoliko dođe do curenja plina postojati mogućnost da dođe do eksplozije. Nije mi namera da Vas plašim, samo da objasnim da je korišćenje plina u kamperu skoro apsolutno bezbedno
Lio, lepo si objasnio,pravi si Horejšio.
Pre nekoliko godina u SAT emisiji, zapalili su Reno 4 sa plinskom instalacijom i nije došlo do nikakve eksplozije, već je samo siguronosni ventil zbog povišenog pritiska u boci ispuštao plin koji je sagorevao u obliku velikog izduženog plamena.
Pre nekoliko godina u SAT emisiji, zapalili su Reno 4 sa plinskom instalacijom i nije došlo do nikakve eksplozije, već je samo siguronosni ventil zbog povišenog pritiska u boci ispuštao plin koji je sagorevao u obliku velikog izduženog plamena.
Omnia mea mecum porto
Apsorpcioni frižider je vrlo pouzdana naprava jer nema pokretnih delova osim nekih najnovijih modela koji imaju elektro-ventile i nešto više elektronike.
Međutim, frižider se može uništiti za vrlo kratko vreme nepravilnom upotrebom. Ako nije iznivelisan kako treba, u pojedinim delovima kao što je apsorber, može doći do zastoja protoka.
Zbog toga se može desiti da se tečnost u bojleru pregreje i ispari a antikorozivna supsanca kristališe i zapuši cevi. Proces je nepovratan i frižider biva zauvek uništen.
U ekstremnim slučajevima može doći i do eksplozije bojlera, a s obzirom da su amonijak i vodonik lako zapaljivi može doći i do požara.
Zbog toga je bitno pravilno iznivelisati kamper ili prikolicu kod dužeg parkiranja.
Međutim, frižider se može uništiti za vrlo kratko vreme nepravilnom upotrebom. Ako nije iznivelisan kako treba, u pojedinim delovima kao što je apsorber, može doći do zastoja protoka.
Zbog toga se može desiti da se tečnost u bojleru pregreje i ispari a antikorozivna supsanca kristališe i zapuši cevi. Proces je nepovratan i frižider biva zauvek uništen.
U ekstremnim slučajevima može doći i do eksplozije bojlera, a s obzirom da su amonijak i vodonik lako zapaljivi može doći i do požara.
Zbog toga je bitno pravilno iznivelisati kamper ili prikolicu kod dužeg parkiranja.
Omnia mea mecum porto
Sve sam vase savjete primjenio na moj frizider (Elekrolux) i nista ne pomaze.
Evo dva dana plesem sa njim kroz dvoriste,obrcem ga na sve strane, kucam ga cekicem, stavljam hladne flase vode, ali on nikako da proradi. Kad ga ukljucim na plin ili na struju on zagrije cijev koja je na vrhu i cijev koja je na dnu. Par minuta poslije startovanja cuje se krckanje, ali od hladjenja nema nista.
Pretpostavljam da mozda nema dovoljno amonijaka u sebi. Na posudi koja je gore na slici oznacena "absorber vessel" ima saraf koji kad skinem nista ne reaguje.
Zna li neko kako se dopunja ta tekucina ili kako se kontrolise kolicina koja je potrebana da bude u frizider? Izgleda da u Crnu Goru nema ni jedan majstor koji popravlja frizidere na Amonijak.
Evo dva dana plesem sa njim kroz dvoriste,obrcem ga na sve strane, kucam ga cekicem, stavljam hladne flase vode, ali on nikako da proradi. Kad ga ukljucim na plin ili na struju on zagrije cijev koja je na vrhu i cijev koja je na dnu. Par minuta poslije startovanja cuje se krckanje, ali od hladjenja nema nista.
Pretpostavljam da mozda nema dovoljno amonijaka u sebi. Na posudi koja je gore na slici oznacena "absorber vessel" ima saraf koji kad skinem nista ne reaguje.
Zna li neko kako se dopunja ta tekucina ili kako se kontrolise kolicina koja je potrebana da bude u frizider? Izgleda da u Crnu Goru nema ni jedan majstor koji popravlja frizidere na Amonijak.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
-
- Korisnik
- Postovi: 41
- Pridružio se: 20 Apr 2014 15:55
Drugari,treba mi pomoc u vidu informacije.Naime planiram da u autokamper instaliram jos jedan frizider.Kontaktirao sam majstora Bojana u Pirotu.sa njim sam ugovorio nabavku frizidera i da mi on isti i ugradi u kamper.Madjutim on nema spoljne plasticne resetke(maske).Bio bih zahvalan ako neko zna gde se mogu nabaviti nove ili polovne sa nekog rashodovanog kampera ili verovatnije sa kamp prikolice.Ako neko ima i informaciju gde se moze nabaviti i kompletan frizider sa instalacijom i maskama i to bi mi znacilo.Drugarski pozdrav.
Mesta u. Frizideru nikad dosta. Ja nameravam da u box ugradim onaj mali pokretni frizider sa ventilatorom i hladjenjem na polopcu. Patrone cu lediti u frizu tako da bi trebalo u njemu da imam uvek bar delimicno ohladjeno pice, koje cu po potrebi prebacivati u veliki frizider. A nista ne budzim, osim kablica za struju kojo mi ionako treba za box.
Mesta u. Frizideru nikad dosta. Ja nameravam da u box ugradim onaj mali pokretni frizider sa ventilatorom i hladjenjem na polopcu. Patrone cu lediti u frizu tako da bi trebalo u njemu da imam uvek bar delimicno ohladjeno pice, koje cu po potrebi prebacivati u veliki frizider. A nista ne budzim, osim kablica za struju kojo mi ionako treba za box.
Mesta u. Frizideru nikad dosta. Ja nameravam da u box ugradim onaj mali pokretni frizider sa ventilatorom i hladjenjem na polopcu. Patrone cu lediti u frizu tako da bi trebalo u njemu da imam uvek bar delimicno ohladjeno pice, koje cu po potrebi prebacivati u veliki frizider. A nista ne budzim, osim kablica za struju kojo mi ionako treba za box.