projekat-prikolica na pick-up-u
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02
U potrazi za ekonomicnim kamperom danas mi je jedan drugar (odlican majstor) rekao da mi je najbolje resenje da mi on prepravi kampprikolicu,namesti nosace za nozice i sapice tako da ta prikolica stoji na nozicama a ja da se pickupom podvucem pod nju.(kao na prvoj slici na vrhu)
http://www.allrad-magazin.de/test_und_t ... rok_02.php
E sad zna li neko, koliko je dozvoljeno da ta prikolica viri pozadi i eventualno sa strane.Jer nece biti kao na slici vec modifikovana obicna prikolica.Znaci nece prelaziti na krov pick-upa i to malo komplikuje stvari
U principu ta se prikolica posmatra kao teret pa (po nekom mom rezonu) nije nuzna ni registracija prikolice.Kad odete na tehnicki skinete prikolicu & to je to. Eto to je moj nacin da dohakam atestu:)))
http://www.allrad-magazin.de/test_und_t ... rok_02.php
E sad zna li neko, koliko je dozvoljeno da ta prikolica viri pozadi i eventualno sa strane.Jer nece biti kao na slici vec modifikovana obicna prikolica.Znaci nece prelaziti na krov pick-upa i to malo komplikuje stvari
U principu ta se prikolica posmatra kao teret pa (po nekom mom rezonu) nije nuzna ni registracija prikolice.Kad odete na tehnicki skinete prikolicu & to je to. Eto to je moj nacin da dohakam atestu:)))
nisam srtucnjak ali licno mislim da to nece moci da funkcionise, ne sumnjam da tehnicki to necete moci da resite, mada ni to bad nece ici glatko (neka ti gros prezentira skrivene probleme) a na atest moras jer pickup je teretnjak a kamp prikolicu ne nosis kao teret vec kao kucicu za stanovanje putnika pa je to vozilo putnicko. da bi ostalo teretno prikolicu moras da prevozis na teretnom vozilu sa rudom tockovima... i vezanu gurtnama za karoseriju vozila, a ako je zasrafis za sasiju mora na atest a to je vec problem zavrsiti
bez da te demoralisem prvo se dobro raspitaj dal mozes u saobracaj takav pre nego sto krenu ulaganja u projekat
srecno
bez da te demoralisem prvo se dobro raspitaj dal mozes u saobracaj takav pre nego sto krenu ulaganja u projekat
srecno
Slažem se sa Driverom57s .
Ukazao bih ti i na latentnu opasnost u vezi opterećenja vozila. Mislim da da pick-up nema toliku dužinu tovarnog dela da može bezbedno da se smesti bilo koja prikolica, osim eventualno one male ruske, mada ni za nju nisam siguran.
Pokušati zaobići zakon je delimično prihvatljivo, ali neprihvatljivo je zaobići ličnu i tuđu bezbednost.
Ukazao bih ti i na latentnu opasnost u vezi opterećenja vozila. Mislim da da pick-up nema toliku dužinu tovarnog dela da može bezbedno da se smesti bilo koja prikolica, osim eventualno one male ruske, mada ni za nju nisam siguran.
Pokušati zaobići zakon je delimično prihvatljivo, ali neprihvatljivo je zaobići ličnu i tuđu bezbednost.
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02
Hvala momci na reakcijama. Kamp prikolicu cemo prepraviti (iseci dno u vidu 2 sine,sirine blatobrana) tako da se moze navlaciti na stranice pick-upa.Rudu cemo odseci.E sad, sobzirom da je na nosacima, tovaricu je kad idem na put.Na tehnicki idem bez nje, tako da ne vidim zasto je atest potreban. Ne razumem,zasto je kao teret potrebno da ima tockove?Zar ne mogu bilo kakav teret da tovarim ukoliko se ogranicim na propisane dimenzije?Ne radim nikakve prepravke na pickupu pa ne vidim sta treba da atestiram? Samo vezivanje za pickup cemo verovatno smisliti u vidu kontejnerskih zatezaca(mislim da se tako zovu).
Po meni je to sasvim u redu. Zna se koliko teret moze da prelazi gabarite vozila. Ako se ne varam to je po pola metra sa strane i jedan metar napred, dok je pozadi prakticno neograniceno, s tim sto posle odredjene duzine moras teret da obelezis reflektujucom plocom ili lampama.
Posto ces ti ovaj teret cesto voziti, logicno je da ga pozadi "obelezis" crvenim lampama, a sa prednje strane belim gabaritnim svetlima.
Iako znamo u kakvoj drzavi zivimo nema nikakve logike da ti neko pravi problem. Samo pazi da ne premasis nosivost pickup-a i dobro se raspitaj oko maksimalnih gabarita tereta.
Pickup moze da bude i putnicki ako ima duplu kabinu. Ali i ako je samo teretni nema logike da se zbog ovakve nadogradnje (koja je pritom i demontazna) proglasi za putnicko vozilo. Da li to znaci da je kamion putnicko vozilo ako u njega stavis jastuk i jorgan?
I ja bih se malo pomucio i prepravio prikolicu da izgleda otprilike ovako:
Posto ces ti ovaj teret cesto voziti, logicno je da ga pozadi "obelezis" crvenim lampama, a sa prednje strane belim gabaritnim svetlima.
Iako znamo u kakvoj drzavi zivimo nema nikakve logike da ti neko pravi problem. Samo pazi da ne premasis nosivost pickup-a i dobro se raspitaj oko maksimalnih gabarita tereta.
Pickup moze da bude i putnicki ako ima duplu kabinu. Ali i ako je samo teretni nema logike da se zbog ovakve nadogradnje (koja je pritom i demontazna) proglasi za putnicko vozilo. Da li to znaci da je kamion putnicko vozilo ako u njega stavis jastuk i jorgan?
I ja bih se malo pomucio i prepravio prikolicu da izgleda otprilike ovako:
-
- Korisnik
- Postovi: 41
- Pridružio se: 20 Apr 2014 15:55
Posto svakodnevno prevozim terete veceg gabarita(kako u kombiju tako i u kamionu)sa ovom problematikom sam upoznat prilicno.U glavi 28,Zakona o bezbednosti saobracaja RS,regulisano je pitanje prevoza tereta na vozilu.Clan 113 kaze: Teret na motornom vozilu moze da predje najudaljeniju tacku na prednjoj strani vozila do 1 metra.Teret na vozilu ne sme da predje najudaljeniju tacku na zadnjoj strani vozila za vise OD 1/6 SVOJE DUZINE A NAJVISE DO 1,5 METAR S TIM DA PREOSTALIM DELOM DUZINE MORA BITI OSLONJEN NA TOVARNI PROSTOR,Ukoliko teret prelazi najudaljeniju tacku na zadnjoj strani vozila.mora biti oznacen.Kod teretnih i prikljucnih vozila,teret se oznacava propisnom tablom,kod ostalih vozila crvenom tkaninom,a u uslovima smanjene vidljivosti crvenim svetlom ili svetloodbojnom materijom crvene boje.U konkretnoj situaciji to je prilicno problema.Kako gabarita nadogradnje za stanovanje.tako i problem vezivanje tereta.problem sirine( ne smeju bocno biti otvorene stranice) tad spada u specijalne terete ,pa spada u vanredni prevoz clan 115.Pa propratna dokumentacija za teret.Da bi se prevozila ovakva nadogradnja kao na slici potrebno je odraditi i dokumentaciju(atest)sto je za sada skoro neizvodivo jer se ceka donosenje nove zakonske regulative.Prema tome nije to bas tako jednostavno.
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02
Nece bas tako da izgleda (to je malo zeznutije) ali ce ici do kraja sanduka i pocetka kabine.Sto se tice sirine.Radi se o standardnoj kamp prikolici (tezine do max 650kg.prikolica za 2-3 osobe).Pored toga isecicemo deo rude pa ce biti jos laksi. Pickupovi imaju nosivost cini mi se oko 800kg
E sad ostaje jos jedino izbor pickupa a nema nekog velikog izbora.Ono sto pratim su
-Fiatstrada 1.9d
-Skoda felicia pa da joj ubacim 1.9sdi motor
.Dacia (pa da joj ubacim neki dci motor ako pase)
Svi oni bi racunam trebalo da trose na otvorenom 5-7l a da imam komfor(skoro) kampera.Osim toga , auto bih koristio i u normalnoj upotrebi(naravno bez prikolaje) pa mi ne treba dodatni auto i troskovi povezani sa tim.Putarina je normalna a porez minimalan za teretno vozilo.
-Ako neko ima jos neku ideju za vozilo Pickup nek napise.Meni samo ova 3 vozila padaju na pamet do 2500 E
E sad ostaje jos jedino izbor pickupa a nema nekog velikog izbora.Ono sto pratim su
-Fiatstrada 1.9d
-Skoda felicia pa da joj ubacim 1.9sdi motor
.Dacia (pa da joj ubacim neki dci motor ako pase)
Svi oni bi racunam trebalo da trose na otvorenom 5-7l a da imam komfor(skoro) kampera.Osim toga , auto bih koristio i u normalnoj upotrebi(naravno bez prikolaje) pa mi ne treba dodatni auto i troskovi povezani sa tim.Putarina je normalna a porez minimalan za teretno vozilo.
-Ako neko ima jos neku ideju za vozilo Pickup nek napise.Meni samo ova 3 vozila padaju na pamet do 2500 E
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02
Sto se tice sirine to nije problem.Bocne stranice nece biti otvorene.Izrezacemo na dnu prikolice dve trake sirine blatobrana tako da se prikolica moze navuci preko stranica i blatobrana do kraja.Ali ovo za 1/6 moze biti problem.Tobarni prostor je oko 1.7 duzine(neki prosek) a prikolica (recimo 3m).Onda jedina varijanta ostaje kao na gornjoj slici.Da je jos jedno metar pomerim na krov,plus 1.7m u tovarnom delu i onda ostaje nekih 30cm da viri.To je komplikovanija varijanta i nisam bas odusevljen njom.Jesi li siguran za ovu 1/6. To znavi da prikolica od 3m sme da viri pozadi samo pola metraPera Big Marlin napisao:Posto svakodnevno prevozim terete veceg gabarita(kako u kombiju tako i u kamionu)sa ovom problematikom sam upoznat prilicno.U glavi 28,Zakona o bezbednosti saobracaja RS,regulisano je pitanje prevoza tereta na vozilu.Clan 113 kaze: Teret na motornom vozilu moze da predje najudaljeniju tacku na prednjoj strani vozila do 1 metra.Teret na vozilu ne sme da predje najudaljeniju tacku na zadnjoj strani vozila za vise OD 1/6 SVOJE DUZINE A NAJVISE DO 1,5 METAR S TIM DA PREOSTALIM DELOM DUZINE MORA BITI OSLONJEN NA TOVARNI PROSTOR,Ukoliko teret prelazi najudaljeniju tacku na zadnjoj strani vozila.mora biti oznacen.Kod teretnih i prikljucnih vozila,teret se oznacava propisnom tablom,kod ostalih vozila crvenom tkaninom,a u uslovima smanjene vidljivosti crvenim svetlom ili svetloodbojnom materijom crvene boje.U konkretnoj situaciji to je prilicno problema.Kako gabarita nadogradnje za stanovanje.tako i problem vezivanje tereta.problem sirine( ne smeju bocno biti otvorene stranice) tad spada u specijalne terete ,pa spada u vanredni prevoz clan 115.Pa propratna dokumentacija za teret.Da bi se prevozila ovakva nadogradnja kao na slici potrebno je odraditi i dokumentaciju(atest)sto je za sada skoro neizvodivo jer se ceka donosenje nove zakonske regulative.Prema tome nije to bas tako jednostavno.
-
- Korisnik
- Postovi: 41
- Pridružio se: 20 Apr 2014 15:55
-
- Korisnik
- Postovi: 17
- Pridružio se: 26 Feb 2014 22:02
Samo mi nije jasno u slucaju na slici (gore). Da li duzinu tereta (i 1/6) racunaju od kabine pikapa ili od krajnje tacke nabacne kabine,u ovom slucaju na krovu pikupa?Pera Big Marlin napisao:Zakon je jasan,u njemu tako pise,glava 28,clanovi 112 i 113.Plus sto policajci na putu ne racunaju prepust tereta ne od zadnje tacke,nego od ivice sanduka(tovarnog prostora)na zalost u pravu su.(1/6 sti sto preostali teret treba da bude naslonjen na tovarni prostor.