FAP 2026-koverzija u kamper

Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY

zeljo
Korisnik
Postovi: 22
Pridružio se: 28 Maj 2010 18:48

Post od zeljo »

Dakle zapoceo sam preuredjenje FAPa 2026 u kamper...za sada se radi samo na mehanici tj generalka motora I provjera svega posto ne zelim da dodjem u situaciju da se nesto pokvari kad je sve gotovo pa da moram raskopavati pola masine

Pokusavam da sprovedem nekoliko rjesenja za koja bih volio da cujem vase misljenje

-struja: u planu su 2 sistema 24 i 220V praceni svim potrebnim elementima(invertori, baterije a kad se bude imalo vise para I nabacivanje solarnih ploca na krov) e sad interesuje me rjesenje 220 struje sa motora I ima li neko iskustva sa tim...mehanicki nije problem staviti veci remen I nabaciti generator nekog agregata I sve to tu lepo upakovati, sumnjam da bi motor imao problema sa pogonom istog ali sta dalje...koliko je ovo bezbedno za uredjaje...naravno postojalo bi rjesenje za otkopcavanje istog sa transmisije kad nije potreban...

-klima: procitah na ovom forumu da se split sistem moze bolje upakovati u manja kucista I da klime mogu I na 24V...e sad dilema mi je da li da unutrasnju jedinicu prevedem u mali kanal koji bi isao celom duzinom I imao otvore na recimo svakih pola metra...duzina bez kabine je gotovo 6m...usput u Izraelu sa video neki klima uredjaj TADIRAN koji oni hvale iz sveg glasa sta vi mislite o tome...posto se kanim nekad vozikati po kojekakvim pustinjskim zemljama ovo pitanje mi je jako bitno...

-vazdusni filteri...ima li neka firma kod nas koja prodaje zracne filtere koji se peru...ovo sam video na nekim Toyota vozilima...znaci kad mislis da je prljav samo skines I operes...

Toliko za sad...a bice toga jos...sto se fotki tice trenutno nisam kuci I radovi stoje al cu nastavim uskoro...trenutno prikupljam delove za nastavak...
zoranGROS
Korisnik
Postovi: 95
Pridružio se: 27 Mar 2009 22:09

Post od zoranGROS »

Pozdrav "Zeljo" sad procitah nova desavanja na sajtu, pa malo da procaskamo vezano za vozilo koje si u nameri saciniti, Pored jedinog RV kojeg imamo u nasem jatu eto nam i pravog terenca . primera ima dosta za takav tip vozila i jedno im je zajednicka crta EKSTREMNI TERENI Neracunajuci vojna vozila "veze" i neka u posedu elektro distribucije moraces sam da krcis put u pripremi takvog vozila.
Za uredjaje KLIME "MUSTANG" je skoro objasnjavao kako ugraditi sistem spoljne i unutarnje jedinice , slican sistem ima na svom vozilu pa ga mozemo zamoliti da izdetaljise malo tu temu.
Sto se struje tice neka saznanja iz prakse kazu da bi najjednostavnije bilo da ostanes na napajanju iz motora alternatorom od 24v i koristis invektor sa tvojih ili posebnih akomulatora koji su koliko ja zznam 2 x 135ah ili 2 x180ah sto je toliko struje da ce verovatno zadovoljiti dosta potreba kampera... Takodje vise opcija mini agregata koji se kod tebe moze spakovati da se nevide i necuju,pa preuredjivanje s velikog motora napajanje generatorom od 220v cini mi se nepotrebno.
U pisanjima na sajtu smo naceli te teme istina da su nam malo rasute teme i komentari ali ce mo nekako grupisati zarad lakseg pretrazivanja, mislim da je tu nesto i o solarnoj energiji.
pomaga ce mo u pribavljanju informaacija o odredjenim delovima koje se mogu naci kod nas ili iskustvu.
Korisnikov avatar
mustang
Korisnik
Postovi: 1030
Pridružio se: 27 Jan 2008 22:16
Lokacija: Nis

Post od mustang »

Željo, pozdravljam tvoju ideju i evo nekih mojih razmisljanja na tvoju temu.
Sto se tiče ugradnje generatora na 220 V sa pogonom preko remenice sa glavnog motora, mislim da ideja nije dobra jer ima nekoliko problema.
-Prvo, ugradnja nije neki problem ali je problem promenljivi broj obrtaja motora. Napon i frekvencija na izlazu iz generatora moraju biti stabilani, u protivnom možes ostetiti skupe priključene uređaje.
Automatika za regulaciju napona mora biti vrlo precizna i sa sirokim opsegom delovanja.
-Drugo, energija koju proizvedes mozes koristiti praktično samo kad radi motor. Naravno, možes puniti i akumulatore ali to možes i direktno sa alternatora.
Kod tvoje masine je dobro sto je instalacija na 24V, pretvarač možes staviti čak i od 2-3 kW jer je za istu snagu potrebna duplo manja struja iz akumulatora. Klimu možes onda lako napajati preko invertera.
Snaga tvog alternatora je skoro 2,4KW (28V-85A) i vise nego dovoljno za sve uređaje u kamperu.
Mnogo manje truda i novca ćes potrositi ako jednostavno kupis mali Kipor ili Hondu. Solarni panel sa dva velika akumulatora je pun pogodak.
Poslednja izmena od mustang u 07 Jun 2010 00:25, izmenjeno 1 put ukupno.
Omnia mea mecum porto
zeljo
Korisnik
Postovi: 22
Pridružio se: 28 Maj 2010 18:48

Post od zeljo »

Hvala na savetima...btw u prilici sam da odgovorim svako 3-4 dana(radim na brodu)...

I ja sam neso kontao oko stradanja uredjaja ako se struja izvede sa remenice al reko mozda je neko osmislio nesto po tom pitanju...

Gledao sam po netu brdo konverzija vojnih vozila al sve su mi bile nekako smesne...lako je na sasiju nabaciti kontejner ili ako je vozilo bilo hladnjaca u njega ubaciti krevet I sudoper...moja ideja je da napravim nesto nalik onim kamperima koji austrijanci prave koristeci MAN kamione...al ono je puka sminka posto vozilo nije terenac...I jos za to hoce pola miliona eura...po mojoj racunici svi delovi I materijal izlaze ispod 10000e+kamion(uzet od vojske za 8000e) +mnoooooooooogo rada

Prvi radovi na unutrasnjosti pocinju u oktobru, do tada crtam planove, skice, cepam iste I tako u krug...mada tu sam negde sa krajnjim resenjem...posto pokusavam da sprovedem jos jednu ideju za koju verujem da ce biti unikatna...ce vidimo...


U svakom slucaju hvala na odgovorima I ev jos koje pitanje...sta mislite o BOSH plinskom grejacu vode...naime ovde je model Aqua 2700 negdje oko 1000$ I prema onom sto sam citao po netu trebalo bi da bude vise nego dovoljan za sve potrebe u vozilu...isplati li se tegliti ovako nesto za evropu il imate neko bolje resenje...uredjaj je po meni prilicno skromnih dimenzija I tezi nekih 35kg


Radeci po brodovima video sam mnoga resenja wc-a...od kojih mi je najbolje bilo ono gdje je klonja I tus u jednom(mo's dve radnje odjednom :) ) sto daje ustedu na prostoru...naime ideja mi je da prostorija bude na kraju vozila 0.8x1.3m, dobro odradjena epoksijem I preko toga neka vrsta keramike do pola a gore neki plasticni paneli..
Tank za sivu vodu bi bio pored kupatila koji bi se punio pumpom a crni tank bi bio ispod celog kupatilan mislim da je 150l dovoljno za crni tank e sad ostaje pitanje wc solje, koju I kakvu? sta vi mislite o ideji?
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Slika


Da mozda brod na kome radis nije DUGACAK TEZAK I VELLLIIKKII (da nije sa njega nesto zarazno ! ?)
Predpostavljam da planiras vrlo specificna putovanja , moje iskustvo sa kamperom od 7.5 metara je skroz hedonisticki sobzirom da je za DVA putnika pa mi je kretanje poprilicno uslovljeno prilikom parkiranja i u jos ponekoj situaciji i ako je sve drugo u superlativu.
Pozdrav
Poslednja izmena od groskamper u 07 Jun 2010 20:37, izmenjeno 1 put ukupno.
zeljo
Korisnik
Postovi: 22
Pridružio se: 28 Maj 2010 18:48

Post od zeljo »

Brod je veliki...skoro pa najveci...al nije do toga...putnika ce biti vise a planira se tura do Kejptauna I nazad za pocetak...

E da moja varijanta nije onako niska kao onaj sa slike...

Ide nas 6 za sad tako da mislim da nije velik...slicno vozilo je vec krstarilo svetom tamo 94-95...tacnije kamion je bio isti ali je prikolica veoma traljavo odradjena od strane ikarbusa...ima slika na sajtu vrelih guma o FAPu ali nista vise nisam uspeo da nadjem o likovima koji su to izveli...
zoranGROS
Korisnik
Postovi: 95
Pridružio se: 27 Mar 2009 22:09

Post od zoranGROS »

Secam se te emisije mislim da im je negde u putu crklo kvacilo pa su im doturali nekim avionima ... Nadgradnja je bila neka vojna prica mislim da su se kretali put Sibira prema Kini ne znam tacno , slicno putesestviji zastave 101 do Kilimandjara smesno sad voze bicikle skraja na kraj sveta i plove u jedrilicama od 5-6 metara.
Kako imam neka iskustva sa kamionima , fap nije neka srecna odluka Prvo nikakve slicnosti sem stare mercedesove kabine nema sa mercedesom koji je sinonim za kvalitet , mercedesov motor 20(26) je u fapu redni sestak sa turbinom dok u to doba mercedes je koristio V-6 motor od 260 konja sto je u stvari znacenje ovog drugog broja u nizu Ako je model sa dve osovine kao sto mu kaze prva oznaka (20) imaju problem sa razvodnom kutijom (sa zupcanicima ) na kraju masine rastrese je poduzi kardan koji je iz jednog dela na CZ menjacu i pocne da jako curi ulje na spoju kartera koji obuhvata blok motora i razvodnu kutiju .
Ako ima oznaku (22)26 znaci da je troosovinac onda je kardan kraci ali su defrencijali veliki procenat zakljucani pa pod opterecenjem cepa sasiju na srednjem mostu da skoro nema ni jednog primerka bez dopunskih varova sem toga motor je jedva Euro 1 pa ako ti se desi da krenes preko Madjarske nece moci sem da ga ukrcas na voz raspitaj se malo ! ?
Jos nesta i vise necu. Znas Fap kao i Zastava i doskora ikarbus su politicki izgradjene fabrike i imaju politicku trzisnu politiku , osmislili su da ta vozila moraju kupovati domace firme a onda od njih zive i remontni servisni centri ( KAKO JE FAP PRESTAO DA PROIZVODI KAMIONE TAKO SU PROPALI SERVISNI CENTRI) u jednom trenutku sam bio u posedu jednog takvog vozila i mogu reci da postoji vozilo koje moze da ti napravi pare i ono koje ume da potrosi sve sto su druga auta napravila naravno uz licni tezak rad .

Naravoucenije : MECKA JE MAJKA gde god da odes u svet popravi ces auto i spasice se u nekoj situaciji ili rodoljupski .
Izvini ako je ovo komentar koji nisi ocekivao
zeljo
Korisnik
Postovi: 22
Pridružio se: 28 Maj 2010 18:48

Post od zeljo »

Hvala na prenesenim iskustvima...citao sam da fap ima problema sa zupcanicima a povukla me cena istog I da ima meckin motor...al jos cu vidim za sve, inace prikolica se radi da ju je moguce skinuti I nakaciti na drugo vozilo posto sad nisam u stanju da izdvojim 60ak hiljada evra za neku masinu koja zadovoljava vise euro standarde...za pocetak se ne kanim vozikati zemljama koje to traze...

U svakom slucaju ako neko ima predlog za neko slicno vozilo pucajte...ovde je lako utovariti fap-a nekoj sumariji za pristojne pare...
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Evo da dodam jos nesta vezano kao razmisljanje na ovu temu. zadnjih 10. godina svi jaci brendovi sem Fapa imaju polusasije (mala nadgradnja za nad postojecu sasiju) koja ima zadatak da primi KONTEJNERSKU ROBU . kako si na brodu sigurno znas da su to univerzalne kutije za ceo svet , takodje se kontejner moze opremiti na hiljadu nacina i samo u jednom trenutku okaciti na vozilo koje budes odabrao sa tim sistemom.
Tako da ti vozilo kada je u mirom stanju moze raditi i za druge potrebe . Razlika na samom vozilu nema sem vizuelnog u tockovima koji se promene mesto duplih tockova se montiraju felne po jedna od slep prikolice sa terenskim pneumaticima to je jedina na vozilu izmena !
Primera ima puno, neki su opisani i na sajtu dvoje Nemaca koji putuju svetom godinama , pa su jednog trenutka sa obicnog kampera presli na ovaj tip auta i kako su amateri kad im se desio naj banalnija stvar ( ne osigurana matica na centralnom srafu glavcine popustila i izvukla glavcina povukla iz defrencijala poluosovinu ) kvar se resava za 1.5 h bez dodatnih delova uplasili se nasli jos sto mana i tako odlozili put juzne amerike , evo adrese pa se zanimaj mozda ti budu interesantni:
http://www.joy-of-life.at/travel-frame.htm

Na ovoj stranici tacno pocinje taj deo sa kamionom:
http://www.joy-of-life.at/sommer-2009/start-frame.htm

Slika


A da bice ti interesantan sajt kad otkrijes cime se ovi ljudi bave ???
zeljo
Korisnik
Postovi: 22
Pridružio se: 28 Maj 2010 18:48

Post od zeljo »

O kontejenrkoj varijanti se I radi al kontao sam na izradu tanje platforme...e sad kao sto rekoh FAP sam izabrao zbog cene...nekako mi se ne uzima kamion koji nema tockove spojene na kompresor...e sad nesto sam gledao po netu I to nije tako jednostavno odraditi na nekom civilnom kamionu...

Nemam neko preterano iskustvo sa kamionima ali nedaleko od kuce mi je tokom rata bila baza I 4 godine sam se kao klinja vozao tim istim fapom I kojakakvim tamovima koji nikad nisu imali problem a vojinici su izvodili svasta sa istim(vozilo koje ima fabricki problem je onaj fap sa 4 osovine, prva osovina ne prati drugu I pri nepaznji dolazi do loma)...a I posle rata smo uzimali kamion od vojske bezbroj puta I jedini problem koji smo imali je na jednoj 150ci, prednji levi tocak je poceo da blokira(to je bilo do nas, majsta je pokupio balvan pri nekih 60km/h)

Ovo za vozanje u euro 3 zoni cu proverim posto znam madjare koji uspesno vozaju Rabu po evropi e sad na koju foru to ne znam...

No da se vratimo mom FAPu, generalka je odradjena, planirano je nosenje brda rezervnih delova(nije mi jasno kako ti likovi nisu racunali na stradanje kvacila, ljudi koje znam a koji se vuku po rutama kojima ja kanim vuku skoro celo jos jedno vozilo u delovima I sve to lepo skriveno I upakovano)...

E sad pitao sam mnoge ljude za misljenje I jos nisam nacisto posto su misljenja bila oprecita...naime kako bi bilo resenje skidanja zadnje osovine sa transmisije...znaci da se samo vuce za vozilom...vozilo ce nositi nekih 50% nosivosti...kontam na varijantu da je u slucaju stradanja diferencijala relativno lako skinuti kompletne osovine I zamjeniti im mjesta(naravno uglavljivanje dve iste, tj zadnja osovina bi bila sa drugog fapa...)...
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Postoje fapovi koji su seriski imali opciju sa "pratecom osovinom " kod fapa je najcesce vidjana na platformi FAP 18 mislim BT i nosili su je gibnjevi , kasnije je radila na kombinaciju polugibnja i vazdusnog jastuka proveri vec, suvise je tesko da srednji most premestas pozadi cak i da je prazan (bez derencijala) Dodje momenat kad se vozilo osloni na nju (zadnju osovinu ) pa pogonski tockovi rastereceni slajfuju na nikakvoj prepreci. u slucaju da zadnja osovina - prateca ima opciju da primi opterecenje kontrolisanim ventilom vazdusnog ogibljenja onda imas opciju da izadjes iz zeznute situacije. U protivnom obezbedi dobar ceoni cekrk.

Rabe su takodje imale dobru pratecu osovinu kod njih je to reseno sa polugibnjom i vazdusnim jastukom , cesto su vidjane na trukovima i na cisternama na solasima. verovatno sad ima cenu gvozda na kilo
zeljo
Korisnik
Postovi: 22
Pridružio se: 28 Maj 2010 18:48

Post od zeljo »

Ev nesto gledam po netu to nabacivanje tockova od terenca na civilne kamione I izgleda prilicno jednostavno...moram prvo da pogledam kod vojske imaju li koji mercedesov kamion u inventaru(ne znam ko pravi one liste po kojima smo mi negdje u sredini po korupciji posto smatram da zasluzujemo prvo mjesto) u suprotnom cu radim tu varijantu a FAP ce da zavrsi u nekoj sumariji...
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Korupcija !!!!! Znas 1988 meni na MAN-u 19304 truku duplaku pukne pancirno uljno crevo od punpe za defrecijal srednji do zadnjeg ti defrencijali su ustvari tip (Mala Evropa) Svaki defrencijal ima punpu za ulje i naravno crevima se podmazuju sve njegove zone , zakacio sam negde otkinuo crevo i posto nije radila elekre instalacija davaca pritiska naravno da sam se zaustavio kad se bez ulja sve skoro upalilo od vrucine. To se onda sad i ko zna jos dokle zove raznim imenima ali nas najkulturniji prevod : BEDAK
Cifra da se smrznes , u slucaju da ne nadjem isti moram da promenim oba da uparim defrencijale .Cujem rumuni imaju po licenci za ROMANE isti defrencijale, spakujem moje zupcanike tada u Bmv gepek se prizemi i gas za Temisvar. LJudi nadjem radnje sa kamionima stoje u rafu zupcanici za moj defrencijal ali nemoze da se kupi ,samo za preko pisma za servise remontne zavode i sve tako jednostavno nema KES cenu.
Ostanem u hotelu jos jedan dan i sutra udjem sa radnicima u servisni zavod ogroman za nase prilike usetam domehanicarskih kanala gde jedan roman na popravci i pazi sad oni ni da beknu Srpski ni engleski pomalo znaju Nemacki to su ucili u skoli pogledam seriske plocice tip defrencijala koji je na romanu na kanalu i losim nemacki " defrencijal aless komlet calenzi bite" gledame Rumun vrti se oko mene ko bunbar vrti glavom Ja pokazem 1000 maraka u dve novcanice po 500dm izvede me covek i pokaza parking iza rampe da se smestim i cekam. Cekao sam tako 2-3 sata izlazi traktor sa prikolicom nosi djubre na deponiju i jedan prolazi blizu meni i pokazuje da ga pratim da skratim iskipuje ceo tovar malo dalje od maticnog zavoda a ispod lisca trazeni deftencija na svu srecu imao sam alat i tako iz njega izvadim sve mehanicke elemente do brezona...
Ovo je prica o tome koliko KORUPCIJA (a ima i druga imena) je univerzalna kategorija za sve narode i narodnosti a imaju uvek isti zajednicki imenitelj SIROMASTVO

Nisam bas ponosan na ovu pricu tek ponekad je se setim i nametne mi osmeh .
Korisnikov avatar
groskamper
Site Admin
Postovi: 2004
Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od groskamper »

Zeljo dobro je sve opcije sagledati pre nego sto dodjes u situaciju da materijalno pocnes realizaciju svog projekta, skoro nikad ne zavrsi kako si se spocetka nadao ali bar bitne smernice definisati.
Mozda ali mozda nije da te kolebam postoji kod nas jedan RV camper vrlo slican tvom projektu nije za po planini ali po gabaritima i vidim potrebnom enterijeru mozda slici ovima sa slike .Taj RV se nalazi u prostorijama Cluba mlad je vrlo savremen mislim da nije stariji od 4-5 godina poseduje luksus u svim segmentima po pitanju putovanja .
Znam da je za rentu pa mozda probas jedno putovanje da vidis sta su tvoja ocekivanja a sta ustvari pruza takav gabarit vozila.
O detaljima moras sa Predsednikom kluba lako ces naci njegov kontakt Dusan Krvavac
Slika
Poslednja izmena od groskamper u 11 Jun 2010 21:41, izmenjeno 1 put ukupno.
zeljo
Korisnik
Postovi: 22
Pridružio se: 28 Maj 2010 18:48

Post od zeljo »

Ne kanim bas da pravim kojekakve luksuze ko oni gore samo konstatovah dokle ljudi idu sa time...sto po meni prelazi u preterivanje...onaj kamper fino izgleda...moja ideja je da prikolica bude nezavisna od vozila, znaci crkne kamion negde, nadjes nekog da ga doslepa do prvog naseljenog mjesta, prikolicu na voz(brod ili sta vec ako ne moze da se nadje drugi) I nazad kuci nekim prevozom...kamion u staro gvozdje...
Odgovori