Mislim da pogrešno postavljaš stvari. Okrenuo si stvar na "tumbe" .
Prva stvar je kako nameravaš da koristiš kamper. Da li često ili ne, da li u svim vremenskim uslovima ili ne, da li bi ga goristio za zimovanje ili ne. Za koliko osoba bi se koristio i sl. Razmišljanje tipa "pa možda bih ga koristio za ovo ili ono", ne pomaže. Neke osnovne stvari moraš znati pre nego što se opredeliš za nabavku.
Tek kada budeš bar približno tačno znao namenu vozila, onda se odlučuj za kupovinu određene vrste.
Ne treba da te plaše ni polovni uređaji, ni polovan auto. Po prirodi stvari kamper je u nižoj eksploataciji u odnosu na ostala vozila. Zbog toga se i manje "haba" u odnosu na neke druge kategorije vozila.
Dilema: Imati polovan auto sa ugrađenim novim uređajima ili relativno nov auto sa polovnim uređajima.
Ja u ovakvoj situaciji uvek glasam za drugu varijantu iz sledećeg razloga: Ako ti se pokvari uređaj na letovanju, uvek možeš dobrim autom otići kod majstora da ti uređaj popravi, ili da određeni uređaj privremeno ne koristitiš, ili u najgorem slučaju da se vratiš kući. Ako pak imaš loš auto, šta ti vredi dobar uređaj kada ostaneš na putu u nekoj nedođiji.
Koliko sam uočio, u Evropi automehaničari su poprilično skupi. Kockati se sa lošom mašinom mi nije baš srećna opcija.
Po meni, najbolja stvar je da uzmeš polovan kamper sa malom kilometražom, dobrom šasijom i koretnim unutrašnjim rasporedom. Godište je tu manje važno, više se radi o šminki i estetici. Nemoj zaboraviti jednu nespornu stvar. Raniji kamperi su znatno čvršći i robusniji i sporije se troše u odnosu na ove koji se sada prave. Najvažnije je da ti kamper "legne", sve ostalo će doći na svoje mesto.
Razne prepravke koje opisuješ, da bi bile delotvorne i dobro izgledale, su samo za onoga ko se u to zaista razume i ko ima živaca da se upusti u tu avanturu. Ako si sličan Grosu, onda ok. Za sebe znam da se ne razumem dovoljno, nema šanse da bih to mogao uraditi kao on, pa uopšte i ne razmišljam o toj varijanti.
Samogradnja kampera
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
I na kraju vidim da govoriš i investicji od nekih 10.000 eur. Pogledaj oglase na naslovnoj strani foruma, Admin prodaje svoj Autostar, svakom bih ga preporučio. Po slikama, unutrašnji enterijer je zaista sjajan. Neki moji poznanici ozbiljno razmišljaju o kupovini istog. Cena jeste nešto viša, ali dobijaš utamburen kamper, u tip top stanju, proveren, što bi rekla Mira Banjac u Kamiondžiajama "Al radi .... ga mačak".
...evo jedan koristan sajt za samograditelje i one koji to žele postat http://sbmcc.co.uk/index.php
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
I ja sam lutao po linku svakako je vrlo sadrzajan ali nigde nema zemlje Srbije, da bi ista procitao s foruma ove asocijacije morate uplatiti 15 funti na godisnjem nivou, slobodan sadrzaj su nacelno naslovi i reklame. Dakle na nasem malom forumu se u ovom trenutku moze vise saznati o gradnji i elementima iz kampera nego kod pomenutih engleza.
Pored naseg foruma tu su moram reci i Slovenci ali tu vam je jezicka bariera ( sitnica).
Ok ojaca ce mo, jer to je potrebno da bi se rasirio pokret kod naseg naroda nebi li kako tako susigli desavanja po Jevropi.
O savetima sta reci coveku ? Pa ipak univerzalni savet je mudro sa novcem , nekad malo izadje na dosta a potom malo ostaje za onaj i deo koji je ustvari i najvazniji EKSPLOATACIJA PUTOVANJU SA VOZILOM .
Mislim o karakteristikama vozila kao kubikaza motora vozila u odnosu na cenu registracije gde parkirati vozilo dok su prepravke u toku , da li imate dovoljno Vaseg vremena za rad na ovakvom proektu, gde naci orginalne specificne elemente -pec- frizder-bojler -sudoperu-wc elemente-prozore...
Kada govorite osamogradnji preispitajte sebe koje vestine posedujete ili znanje iz oblasti auto industrije ( da ne nabrajam koliko je siroka oblast kojom treba da vladate od osnova mehanike do cesme u kupatilu) da li ste spremni za to ili imate preduzetnicke sposobnosti sto je takodje uredu uz dosta novca naravno.
Najbolja varijanta kupite vozilo koje vam odgovara kolko god da je staro i uzivajte odmah.
DA VAM VOLJA BUDE JACA IZNAJMITE TAKO VOZILO NA 2-3 DANA ORGANIZUJE SEBI MALO PUTOVANJE POTOM CE SVE BITI JASNIJE STA JE CINITI
Pored naseg foruma tu su moram reci i Slovenci ali tu vam je jezicka bariera ( sitnica).
Ok ojaca ce mo, jer to je potrebno da bi se rasirio pokret kod naseg naroda nebi li kako tako susigli desavanja po Jevropi.
O savetima sta reci coveku ? Pa ipak univerzalni savet je mudro sa novcem , nekad malo izadje na dosta a potom malo ostaje za onaj i deo koji je ustvari i najvazniji EKSPLOATACIJA PUTOVANJU SA VOZILOM .
Mislim o karakteristikama vozila kao kubikaza motora vozila u odnosu na cenu registracije gde parkirati vozilo dok su prepravke u toku , da li imate dovoljno Vaseg vremena za rad na ovakvom proektu, gde naci orginalne specificne elemente -pec- frizder-bojler -sudoperu-wc elemente-prozore...
Kada govorite osamogradnji preispitajte sebe koje vestine posedujete ili znanje iz oblasti auto industrije ( da ne nabrajam koliko je siroka oblast kojom treba da vladate od osnova mehanike do cesme u kupatilu) da li ste spremni za to ili imate preduzetnicke sposobnosti sto je takodje uredu uz dosta novca naravno.
Najbolja varijanta kupite vozilo koje vam odgovara kolko god da je staro i uzivajte odmah.
DA VAM VOLJA BUDE JACA IZNAJMITE TAKO VOZILO NA 2-3 DANA ORGANIZUJE SEBI MALO PUTOVANJE POTOM CE SVE BITI JASNIJE STA JE CINITI