Zimsko održavanje kampera
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
Juče završio čišćenje sistema za vodu.
Materijal:
2 kantice od po 3lit. sirćetne kiseline 9%
Postupak:
U prazan rezervoar za vodu sipao kiselinu, zatim uključio pumpu koja ju je povukla u sistem. Držao otvorene slavine za vodu dok nije krenula voda. Potom sačekao nekih 2 sata, da deluje. Nakon toga otvorio ispusni ventil, uključio ponovo pumpu i sačekao da se izbaci tečnost. Rezervoar očistio koliko sam mogao oštrim sunđerom. Zatim otvorio ventil i na rezervoaru. Nakon toga zatvorio sve ventile i slavine i ponovo sipao vodu u rezervoar i ponovio postupak pražnjenja radi čišćenja od sirćeta.
Smatram da je sada sve ok.
Materijal:
2 kantice od po 3lit. sirćetne kiseline 9%
Postupak:
U prazan rezervoar za vodu sipao kiselinu, zatim uključio pumpu koja ju je povukla u sistem. Držao otvorene slavine za vodu dok nije krenula voda. Potom sačekao nekih 2 sata, da deluje. Nakon toga otvorio ispusni ventil, uključio ponovo pumpu i sačekao da se izbaci tečnost. Rezervoar očistio koliko sam mogao oštrim sunđerom. Zatim otvorio ventil i na rezervoaru. Nakon toga zatvorio sve ventile i slavine i ponovo sipao vodu u rezervoar i ponovio postupak pražnjenja radi čišćenja od sirćeta.
Smatram da je sada sve ok.
Poslednja izmena od sprinter u 31 Okt 2010 11:16, izmenjeno 1 put ukupno.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Ja sam prošle godine u apoteci kupio tablete za dezinfekciju vode. Dobio sam i uputstvo za korišćenje. Da budem iskren, još mi stoje neupotrebljene u kamperu. Lično, smatrao sam da se upotrebljavaju za slučaj da voda ostane bakteriološki ispravna. Ja menjam vodu svakih par dana, tako da sam mislio da ne treba da ubacujem hemiju u vodu.
Sam način upotrebe je jednostavan, u rezervoar ubaciš odgovarajuću dozu tablete koja se rastvori u vodi i ništa više
Sam način upotrebe je jednostavan, u rezervoar ubaciš odgovarajuću dozu tablete koja se rastvori u vodi i ništa više
Poslednja izmena od sprinter u 31 Okt 2010 20:31, izmenjeno 1 put ukupno.
Zima nam je na pragu.
Neki od Nas koriste kamper i zimi.
Na letovanju sam između ostalih, upoznao i par iz Slovenije
Normalno, razgovor se osim iznošenja obostranih nostalgičnih prisećanja, vodio i u vezi korišćenja kampera.
Slovenci mnogo više od Nas koriste kampere zimi, koriste ih skoro isto kao i leti.
Dali su mi jedan dobar savet u vezi izolacije kampera. Oni naime zimi na pod kampera postavljaju tvrdi stiropor, debljine 1-2cm, pa preko njega stavljaju itison ili neku drugu prostirku.
Lepo iseku stiropor po meri poda i samo ga postave, bez ikakvog lepljenja i sl. Kažu da je ušteda na energiji znatna, da je u samom kamperu toplije i prijatnije za hodasti.
Leti ga skinu i sve je ok.
Ja ću za ovu nastupajuću sezonu nešto tako napraviti, pa ću videti kakvi su efekti.
pozdrav
Neki od Nas koriste kamper i zimi.
Na letovanju sam između ostalih, upoznao i par iz Slovenije
Normalno, razgovor se osim iznošenja obostranih nostalgičnih prisećanja, vodio i u vezi korišćenja kampera.
Slovenci mnogo više od Nas koriste kampere zimi, koriste ih skoro isto kao i leti.
Dali su mi jedan dobar savet u vezi izolacije kampera. Oni naime zimi na pod kampera postavljaju tvrdi stiropor, debljine 1-2cm, pa preko njega stavljaju itison ili neku drugu prostirku.
Lepo iseku stiropor po meri poda i samo ga postave, bez ikakvog lepljenja i sl. Kažu da je ušteda na energiji znatna, da je u samom kamperu toplije i prijatnije za hodasti.
Leti ga skinu i sve je ok.
Ja ću za ovu nastupajuću sezonu nešto tako napraviti, pa ću videti kakvi su efekti.
pozdrav
Ponovo sam pročitao sajt sa B92, Putovanja. Kamperom kroz DEvropu, i primetio sam sledeće Citiram deo članka iz poglavlja 4:
"Plin kojim ste snabdeveni gledajte da dokupite u istoj zemlji u kojoj se iznajmili kamper. Nikako nemojte mešati propan i butan, tj. ako je vaš kamper predviđen za propan, nemojte koristiti butan i obrnuto. Gorionici su potpuno različiti i pogrešan plin mogao bi da bude veoma opasan. Budući da se u normalnim zemljama koristi ista ili veoma slična vrsta plina, to ne bi trebalo da bude problem. "
Ja sam se već nameračio da ponovo u Vojvodini kupim propan umesto butana.
Ako je autor članka u pravu, pitam se da li postoji realna opasnost u kamperu i kakva je?
Ima lineko iskustava i saznanja o ovome?
Pozdrav
"Plin kojim ste snabdeveni gledajte da dokupite u istoj zemlji u kojoj se iznajmili kamper. Nikako nemojte mešati propan i butan, tj. ako je vaš kamper predviđen za propan, nemojte koristiti butan i obrnuto. Gorionici su potpuno različiti i pogrešan plin mogao bi da bude veoma opasan. Budući da se u normalnim zemljama koristi ista ili veoma slična vrsta plina, to ne bi trebalo da bude problem. "
Ja sam se već nameračio da ponovo u Vojvodini kupim propan umesto butana.
Ako je autor članka u pravu, pitam se da li postoji realna opasnost u kamperu i kakva je?
Ima lineko iskustava i saznanja o ovome?
Pozdrav
Realna opasnost je samo kod uplinjavanja tj. zimi kada je potrebno imati cist propan jer na niskoj temperaturi samo ce propan da izgori a butan ne, tako da ce se samo deo boce potrositi. Cuo sam od nekih servisera da je dobro i leti imati cist propan zbog rada frizidera. Inace u Italiji i jos nekim zemljama su razlicite boce od ovih nasih i razlicito se pune tj. potrebno je imati poseban adapter za to.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Koristim obicno punjenje boce sa nasih punpi , zapravo adapterom gde tocim za kola napunim bocu 18lit. i posle par problema dosao sam do dobrih rezultata na -15 do jednom -25c Resenje je u ovom kod mene boca stoji u donjem kuhinjskom elementu, nesta slicno kao u kucnoj instalaciji plinskog sporeta , primetio sam da se donji deo boce ledi prilikom trosenja gasa, sad sam napravio od 1cm stiropora obruc za bocu, a u ekstremnim uslovima izbacim je iz kuhinjskog elementa prema unutrasnjosti kampera (crevo boce dozvoljava 1metar) i kako grejem ceo kamper greje se i ona i tako u sobnoj temperaturi potrosi do kraja . Za jaku zimu celu noc kad radi pec na 3-4 traje oko 4 dana jedna boca , u ostavi je jedna rezerna i toliko i treba za nedelju dana zimovanja bez muke i sikiracije .
Ja imam tačno određenu poziciju na kamperu, nemam mogućnosti pomeranja ni malo. Pozicija je uz vrata, nešto niže u odnosu na pod. Prošle godine na Jahorini takođe mi se ledio donji deo boce, iako sam uzeo čist propan.
Mene je zabrinuo deo teksta gde čovek kaže da instalacija za propan nije ista kao za butan, koliko sam ga razumeo, gorionici nisu isti.
Da li je to tačno, odnosno da li neko ima informacija u vezi rada gorionika, odnosno da li su zaista različiti gorionici za butan u odnosu na gorionike za propan, i da li ima nekih smetnji da se kroz instalacije za butan pušta propan?
Mene je zabrinuo deo teksta gde čovek kaže da instalacija za propan nije ista kao za butan, koliko sam ga razumeo, gorionici nisu isti.
Da li je to tačno, odnosno da li neko ima informacija u vezi rada gorionika, odnosno da li su zaista različiti gorionici za butan u odnosu na gorionike za propan, i da li ima nekih smetnji da se kroz instalacije za butan pušta propan?
Propan-butan je mesavina koja se ispod -5 stepeni zgusnjava i koriscenje boce moguce je samo u pocetku dok se potrosi propan koji je na vrhu boce. Posle toga imamo "jogurt" koji zapusava fine filtere.
Propan je apsolutno cist gas koji mrzne na ispod 50 stepeni C, pa ga treba uvek koristiti jer ce cevi, filteri i gorionik biti cistiji.
Svi gorioniciu mogu da rade na propan a oni gorionici koji su predvidjeni samo za propan ne mogu raditi na mesavinu propan-butan ili mogu raditi otezano pogotovo zimi.
Ja imam bogato iskustvo na starom kamperu Autostar koji ima ALDE gorionik i dok nisam procitao uputstvo, grdno sam se mucio zimi menjajuci boce i cisteci filtere. Kada sam presao na propan nikada nijedan problem nisam imao ni leti ni zimi. Grejanje savrseno radi i palim ga po najvecim hladnocama.
Propan je apsolutno cist gas koji mrzne na ispod 50 stepeni C, pa ga treba uvek koristiti jer ce cevi, filteri i gorionik biti cistiji.
Svi gorioniciu mogu da rade na propan a oni gorionici koji su predvidjeni samo za propan ne mogu raditi na mesavinu propan-butan ili mogu raditi otezano pogotovo zimi.
Ja imam bogato iskustvo na starom kamperu Autostar koji ima ALDE gorionik i dok nisam procitao uputstvo, grdno sam se mucio zimi menjajuci boce i cisteci filtere. Kada sam presao na propan nikada nijedan problem nisam imao ni leti ni zimi. Grejanje savrseno radi i palim ga po najvecim hladnocama.
moze da se svrsta u ovu teemu, neko ce da tumaci kao obavezu, a neko kao odrzavanje, no bilo kako bilo, ako kamper stoji pod vedrim nebom onda je izlozen zubu vremena. ovih dana zima je resila da u dva dana nadoknadi sve ono sto je ispustila u decembru i prvoj polovini januara, pa je za 50 sati palo 39 cm snega. pored svakodnevnog ciscenja dvorista i ulice, danas kad se vreme popravilo oslobodio sam kampera todatnog tereta od vise stotina kilograma, jer kad sam video gibnjeve shvatio sam da na krovu lezi veliki teret, jer je sneg mokar (jugovina)
evo foto price
prvo kisa, slika par sati pre pocetka snezne vejavice utorak pre podne
prvi snezni dan (sreda) oko 16 cm snega
drugi dan (cetvrtak) 35 cm snega , a u medju vrenenu sam skidao sned sa krova
pogled sa zemlje vidi se na prednjem delu krova manje snega nego pozadi, jer sam uspeo prednji kraj da ocistim na pola mecave jer je glatak, dok pozadi je rostilj od krovnog prtljaznika+ antena, cunak, ventilacija...
pogled sa zadnje strane
sa ove strane je navejavalo pa se nalepio na svaku izbocinu
sa ove strane nije cisceno pa se ni rockovi ne vide
evo skoro pa ko mustang na kopu
danas (petak) napokon sunce i vreme za ciscenje
merdevine i cetka , pa na misice
oprez!!! sa merdevina posto je sve klizavo a nija mala visina 2,5m
jasno se vidi kolicina snega na zadnjem delu, uz veliki oprez oko sibera, cunka za grejanje, i pecurke za ventilaciju, jer na mrazu sve je krto i sklono pucanju, a mora se zapeti da bi se zbacio tezak sneg koji je zaseo i sve pore i kanale na krovu, jos dodatno mi je i loga antena otezavala ciscenje
kad je teret pao sa krova i gibnjevi i opruge su si vrarile u prvobitni polozaj, sad kad since ugreje istopice se ono malo sto je ostalo u falcovima na krovu, tako da nece kapati sa njega 10 dana koliko bi trebalo vremena da se tolika kolicina snega istopi o slije niz stranice
evo foto price
prvo kisa, slika par sati pre pocetka snezne vejavice utorak pre podne
prvi snezni dan (sreda) oko 16 cm snega
drugi dan (cetvrtak) 35 cm snega , a u medju vrenenu sam skidao sned sa krova
pogled sa zemlje vidi se na prednjem delu krova manje snega nego pozadi, jer sam uspeo prednji kraj da ocistim na pola mecave jer je glatak, dok pozadi je rostilj od krovnog prtljaznika+ antena, cunak, ventilacija...
pogled sa zadnje strane
sa ove strane je navejavalo pa se nalepio na svaku izbocinu
sa ove strane nije cisceno pa se ni rockovi ne vide
evo skoro pa ko mustang na kopu
danas (petak) napokon sunce i vreme za ciscenje
merdevine i cetka , pa na misice
oprez!!! sa merdevina posto je sve klizavo a nija mala visina 2,5m
jasno se vidi kolicina snega na zadnjem delu, uz veliki oprez oko sibera, cunka za grejanje, i pecurke za ventilaciju, jer na mrazu sve je krto i sklono pucanju, a mora se zapeti da bi se zbacio tezak sneg koji je zaseo i sve pore i kanale na krovu, jos dodatno mi je i loga antena otezavala ciscenje
kad je teret pao sa krova i gibnjevi i opruge su si vrarile u prvobitni polozaj, sad kad since ugreje istopice se ono malo sto je ostalo u falcovima na krovu, tako da nece kapati sa njega 10 dana koliko bi trebalo vremena da se tolika kolicina snega istopi o slije niz stranice