KAMP PRIKOLICA
Moderatori: šukitaxi, miki56, andrijica, GorchaHY
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
S prikolicom ne brže od 80 km/h
Vožnja sa zakačenom kamp-prikolicom iziskuje oprez. Prema rečima Miroslava Markovića iz auto-škole „Zeleni signal“, za vožnju prikolice nema nekih posebnih pravila, odnosno ne postoji posebna tehnika upravljanja.
Ukoliko težina vozila i prikolice ne prelaze 3.500 kilograma, nije potrebna dodatna dozvola.
"Najbitnije je voziti oprezno i sporije. Ako je u pitanju kamp-prikolica, one uglavnom imaju svoja ograničenja i to treba poštovati. Uglavnom su kamp-prikolice ograničene na 80 kilometara po satu. Dobro je kod većih staviti šire retrovizore, zbog bolje preglednosti i bezbednosti. U krivini treba dodatno smanjiti brzinu, jer prikolica ima svoje kretanje, kao i kad se ide nizbrdo, jer ona gura otpozadi automobil", kaže za „Blic nedelje“ Marković.
Da bi se bilo kakva prikolica priključila na automobil, treba nabaviti atest za nju i kuku. Atest prikolice i kuke u Beogradu može da se uradi na Mašinskom fakultetu, Institutu Vinča i Centru za motorna vozila, a u Kragujevcu takođe, na Mašinskom fakultetu, ali i u Centru za bezbednost saobraćaja i Centru za motore i vozila. U Nišu, on može da se uradi na Mašinskom fakultetu, a u Novom Sadu na Fakultetu tehničkih nauka.
Ukoliko kupujete novu, fabričku prikolicu, atest vam neće trebati. Naime, prilikom kupovine fabrički urađene prikolice atest se dobija uz nju. Treba napomenuti da se za prikolicu težine do 750 kilograma dobija treća registarska tablica, s istim brojem kao i na vozilu. Dok se za prikolice teže od 750 kilograma dobija posebna registarska tablica i saobraćajna dozvola.
Da biste prikolicu uopšte mogli da koristite, neophodno je da imate i atest za kuku. Nakon što se kuka ugradi, bilo da to uradite sami ili u nekom servisu, automobil morate u roku od osam dana od ugrađivanja, sa svom dokumentacijom, da odvezete na tehnički pregled.
Nenad Jovanović iz Centra za motorna vozila pri AMSS kaže da sa vozačkom kategorijom B može da se priključi prikolica koja nije teža od 750 kilograma.
"Ukoliko je prikolica teža od 750 kilograma, s dozvolom kategorije C na motorno vozilo, čija najveća dozvoljena masa prelazi 3.500 kilograma, vozilu može da se doda prikolica čija masa ne prelazi 750 kilograma", objašnjava Jovanović, i dodaje da za prikolicu koja je teža od 750 kilograma, a vuče je putničko vozilo, mora da se dobije i vozačka dozvola E kategorije.
Treba imati na umu da se sa prikolicom troši i više goriva. "Što je prikolica teža, to će automobil koji je vuče, troši više benzina", kaže Jovanović.
Iznajmljivanje prikolice
Ukoliko ste se odlučili na putovanje kamp-prikolicom i spremni ste da izdvojite više novca za odmor, ona može da se iznajmi u Beogradu ili u nekoj od zemalja u okruženju, Hrvatskoj, Mađarskoj ili Sloveniji. Iznajmljivanje ove prikolice na nedelju dana, s kratkom obukom košta oko 1.000 evra. Uslovi su da vozač ima više od 21 godine, naravno, vozačku dozvolu, i to bar tri godine.
Autor / Izvor - B. Gigović / BlicOnline
Vožnja sa zakačenom kamp-prikolicom iziskuje oprez. Prema rečima Miroslava Markovića iz auto-škole „Zeleni signal“, za vožnju prikolice nema nekih posebnih pravila, odnosno ne postoji posebna tehnika upravljanja.
Ukoliko težina vozila i prikolice ne prelaze 3.500 kilograma, nije potrebna dodatna dozvola.
"Najbitnije je voziti oprezno i sporije. Ako je u pitanju kamp-prikolica, one uglavnom imaju svoja ograničenja i to treba poštovati. Uglavnom su kamp-prikolice ograničene na 80 kilometara po satu. Dobro je kod većih staviti šire retrovizore, zbog bolje preglednosti i bezbednosti. U krivini treba dodatno smanjiti brzinu, jer prikolica ima svoje kretanje, kao i kad se ide nizbrdo, jer ona gura otpozadi automobil", kaže za „Blic nedelje“ Marković.
Da bi se bilo kakva prikolica priključila na automobil, treba nabaviti atest za nju i kuku. Atest prikolice i kuke u Beogradu može da se uradi na Mašinskom fakultetu, Institutu Vinča i Centru za motorna vozila, a u Kragujevcu takođe, na Mašinskom fakultetu, ali i u Centru za bezbednost saobraćaja i Centru za motore i vozila. U Nišu, on može da se uradi na Mašinskom fakultetu, a u Novom Sadu na Fakultetu tehničkih nauka.
Ukoliko kupujete novu, fabričku prikolicu, atest vam neće trebati. Naime, prilikom kupovine fabrički urađene prikolice atest se dobija uz nju. Treba napomenuti da se za prikolicu težine do 750 kilograma dobija treća registarska tablica, s istim brojem kao i na vozilu. Dok se za prikolice teže od 750 kilograma dobija posebna registarska tablica i saobraćajna dozvola.
Da biste prikolicu uopšte mogli da koristite, neophodno je da imate i atest za kuku. Nakon što se kuka ugradi, bilo da to uradite sami ili u nekom servisu, automobil morate u roku od osam dana od ugrađivanja, sa svom dokumentacijom, da odvezete na tehnički pregled.
Nenad Jovanović iz Centra za motorna vozila pri AMSS kaže da sa vozačkom kategorijom B može da se priključi prikolica koja nije teža od 750 kilograma.
"Ukoliko je prikolica teža od 750 kilograma, s dozvolom kategorije C na motorno vozilo, čija najveća dozvoljena masa prelazi 3.500 kilograma, vozilu može da se doda prikolica čija masa ne prelazi 750 kilograma", objašnjava Jovanović, i dodaje da za prikolicu koja je teža od 750 kilograma, a vuče je putničko vozilo, mora da se dobije i vozačka dozvola E kategorije.
Treba imati na umu da se sa prikolicom troši i više goriva. "Što je prikolica teža, to će automobil koji je vuče, troši više benzina", kaže Jovanović.
Iznajmljivanje prikolice
Ukoliko ste se odlučili na putovanje kamp-prikolicom i spremni ste da izdvojite više novca za odmor, ona može da se iznajmi u Beogradu ili u nekoj od zemalja u okruženju, Hrvatskoj, Mađarskoj ili Sloveniji. Iznajmljivanje ove prikolice na nedelju dana, s kratkom obukom košta oko 1.000 evra. Uslovi su da vozač ima više od 21 godine, naravno, vozačku dozvolu, i to bar tri godine.
Autor / Izvor - B. Gigović / BlicOnline
-
- Novi korisnik
- Postovi: 4
- Pridružio se: 04 Maj 2011 21:46
Kad sam krenuo sa kupovinom prikolice naisao sam na razne price oko dozvole.
Stanje je vako .
Cak sam cuo da mora posebno da se polaze za prikolicu ,to jeste tacno ali samo ako je dvoosovinka .
B kategorija jeste do 3.5t sve zajedno.
Pogledajte ko je menjao dozvolu i dobio novu na polecini su slikom pokazane kategorije sa B se upisije gde je oznaka kola i prikolica ,ilcno vide kod prijatelja u njegovoj dozvoli a zasigurno ima samo B.
Stanje je vako .
Cak sam cuo da mora posebno da se polaze za prikolicu ,to jeste tacno ali samo ako je dvoosovinka .
B kategorija jeste do 3.5t sve zajedno.
Pogledajte ko je menjao dozvolu i dobio novu na polecini su slikom pokazane kategorije sa B se upisije gde je oznaka kola i prikolica ,ilcno vide kod prijatelja u njegovoj dozvoli a zasigurno ima samo B.
Nisam znao da postoje i ovakve prikolice.
Da li neko zna nesto vise o ovome:
Da li neko zna nesto vise o ovome:
Poslednja izmena od igorpet u 01 Feb 2013 23:44, izmenjeno 1 put ukupno.
- groskamper
- Site Admin
- Postovi: 2004
- Pridružio se: 11 Avg 2009 18:46
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Za ovu konkretno kazu: Price in 2008 was US $155,000 ali deluje prilicno interesantno, tj. ovako nekako je moje zamisljanje idealne kombinacije slobode letovanja (samo u obliku kampera, iako realno ova nadogradnja ne deluje primamljiva za oko a jos manje aerodinamicno za voznju, ali terase je ono za sta sam se ja interesovao i shvatio da je to prilicno neizvodljivo kod kampera).
Jedva sam protumacio naziv - KABE.
Ako jos koga interesuje www.kabe.se
a na www.kabe.se/gb/kabe360/ prikazi 360o unutrasnjosti modela, deluju prilicno otmeno i kvalitetno,
a rade i kampere, ali nema alkoven modela.
A ovo, vec, morate da vidite: http://360factory.com/se/kabe/2013/Haci ... 00-TDL-KS/
ovo bre ko dvosoban stan
Jedva sam protumacio naziv - KABE.
Ako jos koga interesuje www.kabe.se
a na www.kabe.se/gb/kabe360/ prikazi 360o unutrasnjosti modela, deluju prilicno otmeno i kvalitetno,
a rade i kampere, ali nema alkoven modela.
A ovo, vec, morate da vidite: http://360factory.com/se/kabe/2013/Haci ... 00-TDL-KS/
ovo bre ko dvosoban stan
Poslednja izmena od igorpet u 02 Feb 2013 11:54, izmenjeno 1 put ukupno.
Halo, evo malo da pomognem da nebi bilo mnogo nagadjanja.
Istorija firme KaBe pocinje 1958 godine kada je svedjanin Kurt Blomqvist,
koji je inace radio na aerodromu u kontroli letenja, napravio u svojoj garazi
svoju prvu kamp prikolicu. To sve cisto iz razloga jer mu je sator dosadio.
Tu prvu je ubrzo prodao i odmah nastavio da gradi novu, i tako par puta za redom.
Tako je nastala prva kamp-prikolica „KaBe Komet 250“, 2,4m dugacka i 1,8m siroka.
Ime firme potice od njegovih inicijala „K“ i „B“. Danas firma „KaBe“ proizvodi
mozda najkvalitetnije kamp-prikolice u svetu. Sa tim u skladu su i cene.
Sto se kampera tice, konkurencija u visoj klasi je ogromna, tako da firma „KaBe“
nema neki izuzetni znacaj kao sto je slucaj kod kamp-prikolica.
Firma ima vise svojih patenata kao sto su podno grejanje i jedinstveni sistem za provetravanje.
Posto su vec napravili najduzu kamp kucicu na svetu, ukupne duzine 11,2m sa 22m²,
odlucili su i 2007-me godine napravili kamp-prikolicu „Royal Tower“ o kojoj je gore rec.
Njena ukupna duzina je 8,2m i visina 4,4m., tako da i sprat ima punu visinu za stajanje.
U parteru se nalaze: dnevna soba, kuhinja sa malom trpezarijom i spavaca soba,
dok su na spratu Soba za odmor i opustanje sa ugaonom sofom i malim barom za pice.
„Royal Tower“ pokazuje sta je sve moguce napraviti i vise je stvar prestiza nego sto
je jedno idealno vozilo za putovanja i kampovanje. Najvece trziste im ja u Svedskoj,
dok su u ostatku Evrope zbog visoke cene manje rasprostranjeni. Razlog je jednostavan,
jer ko toliko moze da plati, razmislja o kamperu a ne o kamp-prikolici.
Pozzz......
P.S. Kamperi sa terasom na krovu nisu nikakav novitet! Njih je bilo vec krajem 80-tih godina.
Nisu se do danas u siroj meri odrzali iz vise razloga a naravno i cene.
Istorija firme KaBe pocinje 1958 godine kada je svedjanin Kurt Blomqvist,
koji je inace radio na aerodromu u kontroli letenja, napravio u svojoj garazi
svoju prvu kamp prikolicu. To sve cisto iz razloga jer mu je sator dosadio.
Tu prvu je ubrzo prodao i odmah nastavio da gradi novu, i tako par puta za redom.
Tako je nastala prva kamp-prikolica „KaBe Komet 250“, 2,4m dugacka i 1,8m siroka.
Ime firme potice od njegovih inicijala „K“ i „B“. Danas firma „KaBe“ proizvodi
mozda najkvalitetnije kamp-prikolice u svetu. Sa tim u skladu su i cene.
Sto se kampera tice, konkurencija u visoj klasi je ogromna, tako da firma „KaBe“
nema neki izuzetni znacaj kao sto je slucaj kod kamp-prikolica.
Firma ima vise svojih patenata kao sto su podno grejanje i jedinstveni sistem za provetravanje.
Posto su vec napravili najduzu kamp kucicu na svetu, ukupne duzine 11,2m sa 22m²,
odlucili su i 2007-me godine napravili kamp-prikolicu „Royal Tower“ o kojoj je gore rec.
Njena ukupna duzina je 8,2m i visina 4,4m., tako da i sprat ima punu visinu za stajanje.
U parteru se nalaze: dnevna soba, kuhinja sa malom trpezarijom i spavaca soba,
dok su na spratu Soba za odmor i opustanje sa ugaonom sofom i malim barom za pice.
„Royal Tower“ pokazuje sta je sve moguce napraviti i vise je stvar prestiza nego sto
je jedno idealno vozilo za putovanja i kampovanje. Najvece trziste im ja u Svedskoj,
dok su u ostatku Evrope zbog visoke cene manje rasprostranjeni. Razlog je jednostavan,
jer ko toliko moze da plati, razmislja o kamperu a ne o kamp-prikolici.
Pozzz......
P.S. Kamperi sa terasom na krovu nisu nikakav novitet! Njih je bilo vec krajem 80-tih godina.
Nisu se do danas u siroj meri odrzali iz vise razloga a naravno i cene.
Najviša Kamp prikolica-KABE Royal Tower
http://www.luxurylaunches.com/transport ... or_now.php
http://www.bytbil.com/husvagnar-husbilar/kabe/7v53tyrg
KABE Royal Tower is the tallest caravan for now
It ain’t necessary that everybody wishes to live in large concrete house made of bricks and cement. Few with wanderer streak will jump at the sight of this KABE Royal Tower. Dubbed to be the tallest caravan available, this mammothic house on wheels is a double storied to house a balcony too. It’s not only the large exterior form that speaks loud, but the interiors are also remarkable. Not less then any luxurious water houses like yachts, this caravan too has comfortable leather seats, a surround sound system and a kitchen featuring a dishwasher and full 4-burner gas cooktop. The air-conditioned van with full-height second floor houses the lounge room and a large balcony with more than enough space for various activities. The four and a half meters high and over eight meters long may have trouble passing under some low bridges but then you can drive this Swedish tower on wheels with a preplanned route.
The Royal Tower with a towering price tag of EU105,000 ($155,000) along will hit the roads in 2008.
http://www.luxurylaunches.com/transport ... or_now.php
http://www.bytbil.com/husvagnar-husbilar/kabe/7v53tyrg